Gość Chmielak Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Ja mam to samo o czym pisal valdi,check sie zapala,nawet na cieplym silniku,nie wplywa to na prace silnika. wystarczy ze stane, uruchomie primke raz jeszcze i po kilku przejechanych metrach check gasnie, kod bledu na cheku dal 18,czyli 18, 22, 25 Electric Governor. obroty stale czyli ok,pompa paliwowa,hmmm. moze wystarczy wymienic filtr paliwa? albo zresetowac jakos kompa,bo moze jakies smieci sa. moze sie udalo komus z tego wybrnac. tankuje na orlenie ale w lLodzi moze cos w tym jest ze tu jest najtansze paliwo w kraju:))) P11 20TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 błędy kasujesz przytrzymyjąc dłużej zwore na kostce OBD, natomiast sam komp w CD20T raczej nie wymaga nauki tak jak ma to miejsce w SR20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiKi Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 nie wiem czy już ktoś o tym napisał, bo nie mam czasu czytać. należy zacząć od najprostszej operacji. zlej wodę z filtra paliwa. jest to moim zdaniem powód włączania się check engine. na tym forum znajdziesz instrukcję serwisową do primery P11.144 w formacie PDF. silnik się nie zmienił, więc śmiało możesz skorzystać z procedury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chmielak Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 odwodnienie filtra to pierwsza rzecz jaka wykonałem, zastanawiam sie nad jego wymiana. Niestety ten check pojawia sie niewiadomo z kad i po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu paru metrow znika. z tego co wyczytalem na forum to chyba ten nastawnik dawki paliwa. zazwyczaj czek wyskakuje jak przyspieszam z niskich obrotow na wysokim biegu, ale nie wplywa to nic na prace silnka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niezawodnyjapon Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Wymianailtra nic nie da. Najlepiej się przyzwyczaić. Chyba że się ma za dużo gotówy to można kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej-a Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Witam. Mam Primerkę 2,0 TD z 97 roku. U mnie CHECK miga. Książkowo zachowuje sie przy uruchomieniu silnika, gaśnie. Ale gdy się rozpędzę gdzieś do setki i chcę tę prędkość utrzymać na piątym biegu, ona zaczyna migać. Kompletnie bez ładu i składu... raz sobie świeci przez paję sekund, czasem tylko błyśnie. POMOCY!!! co to może być? Nie chce zajeżdzić silnika, a dopiero co to autko kupiłem... [ Dodano: Czw 01 Lis, 2007 22:40 ] Czy jest tu ktoś kto wie coś na temat takich sytuacji? Chciałbym uniknąć kosztów związanych z serwisem. RATUJCIE!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Szukalem na forum problemow z checkiem, ale takiego przypadku nie znalazlem. Kontrolka check gasnie przy odpalaniu i zapala sie po przejechaniu kilku kilometrow. Potem gasnie za kazdyn razem, chwile po wcisnieciu hamulca. Jadac czasem w miescie, przy duzym ruchu wcale sie nie zapali, bo czesto hamuje. Ale jak dluzszy czas jade bez zwalniania pedalem hamulca, to sie zapala, az do nastepnego, nawet lekkiego nacisniecia hamulca i tak w kolko. Gdzies czytalem, ze mozna na allegro kupic takie podlaczenie do kompa, zeby samemu diagnozowac usterki. Jak to sie nazywa, czego mam szukac? I prosze o jakies pomysly w zwiazku z checkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 zawisza_1410, Podjedź do serwisu nissana albo do dobrego mechanika, niech podepnie ci kompa i sie przejedźcie - sczyta ci błędy - powie co trzeba zrobić i ewentualnie wykasuje błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Eden Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 nie chce wyrokować ale może to poczatki problemów z nastawnikiem pompy wtryskowej co przy tych silnikach jest normalką życze aby nie bo to koszta sa najpierw komputer i identyfikacja błedu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bertw Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Hej a moze czas otworzyć zaworek od filtru paliwa i spuścić wodę? Warto sprawdzić, to nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Hej a moze czas otworzyć zaworek od filtru paliwa i spuścić wodę?Warto sprawdzić, to nie kosztuje. Dwa tygodnie temu bodajrze wymienialem na warsztacie filtr paliwa, wiec raczej nie. Przed wymiana tez sie swiecila. A czy to moze byc cos z plynem hamulcowym? Bo odnosze wyrazne wrazenie, jakby ta kontrolka miala cos wspolnego z hamulcami. Nawet jak samochod stoi w miejscu z zapalonym silnikiem to po jakims czasie sie zapala, a potem gasnie po wcisnieciu pedalu hamulca, cos jakby informowala o awarii ukladu hamulcowego, i gasla, gdy okazuje sie, ze hamulce sa sprawne. Oprocz tego, ze sie zapala, to nic sie zlego nie dzieje, wiec jeszcze troche poczekam. I tak planowalem wymiane plynu hamulcowego i w chlodnicy przed zima, to moze cos pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chudyy1 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Mam propozycję. odłącz na noc akumulator i zobacz czy błąd się pojawi znowu. Proste, mało czasu a czasami skuteczne. Ja sam byłem sceptyczny co do tej metody, ale ona działa na wiele problemów związanych z komputerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Po co od razy wydawać kase? Kłania sie sie autodiagnostyka.... kody błędów też są "przyklejone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Odłączyłem akumulator na całą noc. Rano po podłączeniu nic sie nie zmieniło. Nie wiem czemu, ale byłem święcie przekonany, że w CD20T nie mogę zrobić autodiagnostyki, zwłaszcza, że nie widziałem pod bezpiecznikami żadnej kostki. A nie wiedziałem, że to to samo co kabel do komputera:P Ale na szczęście zobaczyłem, że Andrzej masz też dieselka i mówisz o autodiagnostyce, to musi się jakoś dać. Poszukałem na forum, znalazłem, że trzeba w dieselku trzymać cały czas te piny spięte, no i wyszło A więc... Kod błędu 87 (Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction) wg listy. Wydaje się, że to będzie to, zwłaszcza, że kontrolka gaśnie po wciśnięciu hamulca. Tylko teraz o co dokładnie chodzi i co z tym zrobić? Na pierwszy rzut oka w wolnym tłumaczeniu, wychodzi na to, że coś jest nie tak z położeniem pedału hamulca. Czy ktoś wie co by można z tym zrobić? P.S. Chciałem przy okazji zobaczyć jaki wyświetli kod przy uszkodzonym czujniku ABS. Więc odłączyłem jeden czujnik i robie diagnostyke. Wyszło mi dwa razy kod 55 Za trzecim razem już jednak znowu 87 i nie udało mi się powrócić do sytuacji z 55. To jako taka ciekawostka Czekam na waszą niecenioną pomoc w sprawie 87 Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Prawdopodobnie jest przełącznik który podaje informacje do kompa o wciśnięciu pedału hamulca-zerknij pod pedał czy nie ma kabelków (opis błędu wyraźnie mówi o uszkodzeniu obwodu). Raczej nie da się przez autodiagnostykę zdiagnozować ABS-u, zostaje podpięcie do kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 ABS mam sprawny, tylko z ciekawości chciałem sprawdzić czy oprócz kontrolki ABS wyświetli jakiś kod. Jutro zobaczę dokładnie jak to wygląda w okolicach tego pedała i jak coś to napiszę. Może jakąś fotkę cyknę jak będzie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Wydaje się, że to będzie to, zwłaszcza, że kontrolka gaśnie po wciśnięciu hamulca. Obwód świateł 'stop'. Wszystkie 'stopy' ci się palą? Przy pedale nie żadnego dodatkowego czujnika oprócz tego od świateł. Ale ze względu na sterowanie elektroniczne pompy, czujnik 'stop' ma powiązanie z ECM. Jak hamujesz dawka paliwa ma być ograniczana do minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 3 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 Obwód świateł 'stop'. Wszystkie 'stopy' ci się palą? Przy pedale nie żadnego dodatkowego czujnika oprócz tego od świateł. Ale ze względu na sterowanie elektroniczne pompy, czujnik 'stop' ma powiązanie z ECM. Jak hamujesz dawka paliwa ma być ograniczana do minimum. Wszystkie światła normalnie działają. Hamulce raczej też normalnie funkcjonują. Masz jakiś pomysł co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Wszystkie światła normalnie działają. Żarówki 5/21W odwrotnie nie włożyłeś, to się zdarzało. Sprawdź przewody podciśnieniowe od pompy próżniowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Porobiłem dzisiaj parę testów. I zauważyłem kilka szczegółów. Kontrolka po wciśnięciu hamulca gaśnie i ponownie zapala sie dokładnie po upływie 1 min od jej zgaszenia(wciśnięcia hamulca) Kontrolka gaśnie przy zapaleniu się świateł "stop". Delikatne ruszenie pedału hamulca nie powoduje gaśnięcia kontrolki, dopóki nie zapalą się światła stopu. Światła muszą się zaświecić co najmniej na ok pół sekundy. Szybkie mrugnięcie(naciśnięcie pedału) nie wyłącza kontrolki. Zapalanie się kontrolki ma bezpośredni związek z tym przyciskiem(w czerwonym kółku) odpowiadającym za zapalanie świateł "stop" Przytrzymałem ten przycisk w miejscu i wcisnąłem hamulec. Oczywiście światła się nie zapaliły a kontrolka nie zgasła Przy wciśniętym pedale hamulca, poruszałem palcem tym przyciskiem i wypuszczając do w dół zapalały się światła i gasła kontrolka, a wciskając go do góry( do pozycji, jak na zdjęciu) gasły światła i po minucie zapalała się kontrolka. Z tego wnioskuje, że to nie ma nic wspólnego z mechanicznym działaniem hamulców, a jedynie z włącznikiem świateł "stop". Co wy o tym sądzicie? Co powinienem teraz zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 a jedynie z włącznikiem świateł "stop". Co wy o tym sądzicie? Coś z rezystancją obwodu świateł stop. A jakbyś wyjął żarówki od stopów? Może będą nowe wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zawisza_1410 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Nie wiedziałem jak wyciągnąć same żarówki, ale odłączyłem przewody, podczepione do lamp od wewnątrz, tak że stopy nie działały. Nie wiedziałem, też jak odłączyć ten trzeci stop na szybie. Tak więc z odłączonymi stopami bocznymi, kontrolka, dalej zapalała się i gasła jak wcześniej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Witam Mam problem przy odpalaniu usłyszałem taki dżwięk jakby jakiś styk i po sekundzie nie od razu załapał rozrusznik i samochód odpalił ale zaświecił sie światełko check silnika i na ekranie pojawił sie napis żeby jak najprędzej do serwisu. Auto ruszyło ale kompletnie bez mocy . Zatrzymałem i ponownie odpaliłem , teki sam efekt najpierw dziwny dżwiek jakby jakis stycznik czy coś, za ułamek sekundy dopierorozrusznik kręci i odpala, światełko check i jedzie ale bez mocy. Za trzecim razem wróciło wszystko do normy , odpalił bez tago dźwięku i nie ma światełka i moc ma swoją. Pomóżcie, czy to coś poważnego czy nie. Boje się nim gdziekolwiek ruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Więcej szczegółów - jaki silnik - pewnie QG16/18DE czy diesel?? Serwis i komp - wszystko wyjdzie co sie stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wacław Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Sorry że nic nie napisałem o silniku. Jest to P12 2.2. dci z 2002 roku. Byłem u mechaniora i powiedział że to może być wina akumulatora że za słaby. Sprawdził napięcie i przy rozruchu spadło do 9. Mówił że to za mało . Tak na sucho miał 12,5 V. Powiem że na razie wszystko wróciło do normy. Jest tak że albo pali od razu bez żadnego checka albo pali z tym kliknieciem i za moment ale sie check nie zapala i wtedy też moc auta jest dobra. Pojadę jeszcze na kompa ale nie wiem czy te uczone będą umiały odczytać to co on pokaże. Jak myślicie może to być akumulator a jeżeli tak to jakie są parametry akumulatora przy takim silniku bo jak kupowałem auto to już był nie oryginalny i kompletnie nic na nim nie pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.