Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z check engine


Gość MarekB9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam to samo o czym pisal valdi,check sie zapala,nawet na cieplym silniku,nie wplywa to na prace silnika. wystarczy ze stane, uruchomie primke raz jeszcze i po kilku przejechanych metrach check gasnie, kod bledu na cheku dal 18,czyli 18, 22, 25 Electric Governor. obroty stale czyli ok,pompa paliwowa,hmmm. moze wystarczy wymienic filtr paliwa? albo zresetowac jakos kompa,bo moze jakies smieci sa. moze sie udalo komus z tego wybrnac.

tankuje na orlenie ale w lLodzi moze cos w tym jest ze tu jest najtansze paliwo w kraju:)))

 

P11 20TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy już ktoś o tym napisał, bo nie mam czasu czytać.

 

należy zacząć od najprostszej operacji. zlej wodę z filtra paliwa. jest to moim zdaniem powód włączania się check engine.

 

na tym forum znajdziesz instrukcję serwisową do primery P11.144 w formacie PDF. silnik się nie zmienił, więc śmiało możesz skorzystać z procedury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwodnienie filtra to pierwsza rzecz jaka wykonałem, zastanawiam sie nad jego wymiana. Niestety ten check pojawia sie niewiadomo z kad i po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu paru metrow znika. z tego co wyczytalem na forum to chyba ten nastawnik dawki paliwa. zazwyczaj czek wyskakuje jak przyspieszam z niskich obrotow na wysokim biegu, ale nie wplywa to nic na prace silnka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam Primerkę 2,0 TD z 97 roku. U mnie CHECK miga. Książkowo zachowuje sie przy uruchomieniu silnika, gaśnie. Ale gdy się rozpędzę gdzieś do setki i chcę tę prędkość utrzymać na piątym biegu, ona zaczyna migać. Kompletnie bez ładu i składu... raz sobie świeci przez paję sekund, czasem tylko błyśnie. POMOCY!!! co to może być? Nie chce zajeżdzić silnika, a dopiero co to autko kupiłem...

 

[ Dodano: Czw 01 Lis, 2007 22:40 ]

Czy jest tu ktoś kto wie coś na temat takich sytuacji? Chciałbym uniknąć kosztów związanych z serwisem. RATUJCIE!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szukalem na forum problemow z checkiem, ale takiego przypadku nie znalazlem. Kontrolka check gasnie przy odpalaniu i zapala sie po przejechaniu kilku kilometrow.

Potem gasnie za kazdyn razem, chwile po wcisnieciu hamulca. Jadac czasem w miescie, przy duzym ruchu wcale sie nie zapali, bo czesto hamuje. Ale jak dluzszy czas jade bez zwalniania pedalem hamulca, to sie zapala, az do nastepnego, nawet lekkiego nacisniecia hamulca i tak w kolko.

Gdzies czytalem, ze mozna na allegro kupic takie podlaczenie do kompa, zeby samemu diagnozowac usterki. Jak to sie nazywa, czego mam szukac?

 

I prosze o jakies pomysly w zwiazku z checkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawisza_1410, Podjedź do serwisu nissana albo do dobrego mechanika, niech podepnie ci kompa i sie przejedźcie - sczyta ci błędy - powie co trzeba zrobić i ewentualnie wykasuje błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej a moze czas otworzyć zaworek od filtru paliwa i spuścić wodę?

Warto sprawdzić, to nie kosztuje.

 

Dwa tygodnie temu bodajrze wymienialem na warsztacie filtr paliwa, wiec raczej nie. Przed wymiana tez sie swiecila.

 

A czy to moze byc cos z plynem hamulcowym? Bo odnosze wyrazne wrazenie, jakby ta kontrolka miala cos wspolnego z hamulcami. Nawet jak samochod stoi w miejscu z zapalonym silnikiem to po jakims czasie sie zapala, a potem gasnie po wcisnieciu pedalu hamulca, cos jakby informowala o awarii ukladu hamulcowego, i gasla, gdy okazuje sie, ze hamulce sa sprawne.

 

Oprocz tego, ze sie zapala, to nic sie zlego nie dzieje, wiec jeszcze troche poczekam. I tak planowalem wymiane plynu hamulcowego i w chlodnicy przed zima, to moze cos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam propozycję. odłącz na noc akumulator i zobacz czy błąd się pojawi znowu. Proste, mało czasu a czasami skuteczne. Ja sam byłem sceptyczny co do tej metody, ale ona działa na wiele problemów związanych z komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

Odłączyłem akumulator na całą noc. Rano po podłączeniu nic sie nie zmieniło.

 

Nie wiem czemu, ale byłem święcie przekonany, że w CD20T nie mogę zrobić autodiagnostyki, zwłaszcza, że nie widziałem pod bezpiecznikami żadnej kostki. A nie wiedziałem, że to to samo co kabel do komputera:P Ale na szczęście zobaczyłem, że Andrzej masz też dieselka i mówisz o autodiagnostyce, to musi się jakoś dać.

Poszukałem na forum, znalazłem, że trzeba w dieselku trzymać cały czas te piny spięte, no i wyszło :)

 

A więc... Kod błędu 87 (Brake pedal position (BPP) switch I/II – circuit malfunction) wg listy.

Wydaje się, że to będzie to, zwłaszcza, że kontrolka gaśnie po wciśnięciu hamulca.

 

Tylko teraz o co dokładnie chodzi i co z tym zrobić? Na pierwszy rzut oka w wolnym tłumaczeniu, wychodzi na to, że coś jest nie tak z położeniem pedału hamulca.

Czy ktoś wie co by można z tym zrobić?

 

P.S. Chciałem przy okazji zobaczyć jaki wyświetli kod przy uszkodzonym czujniku ABS. Więc odłączyłem jeden czujnik i robie diagnostyke. Wyszło mi dwa razy kod 55 :D Za trzecim razem już jednak znowu 87 i nie udało mi się powrócić do sytuacji z 55. To jako taka ciekawostka :P

 

Czekam na waszą niecenioną pomoc w sprawie 87 :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest przełącznik który podaje informacje do kompa o wciśnięciu pedału hamulca-zerknij pod pedał czy nie ma kabelków (opis błędu wyraźnie mówi o uszkodzeniu obwodu).

 

Raczej nie da się przez autodiagnostykę zdiagnozować ABS-u, zostaje podpięcie do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

ABS mam sprawny, tylko z ciekawości chciałem sprawdzić czy oprócz kontrolki ABS wyświetli jakiś kod.

 

Jutro zobaczę dokładnie jak to wygląda w okolicach tego pedała i jak coś to napiszę. Może jakąś fotkę cyknę jak będzie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że to będzie to, zwłaszcza, że kontrolka gaśnie po wciśnięciu hamulca.

Obwód świateł 'stop'. Wszystkie 'stopy' ci się palą? Przy pedale nie żadnego dodatkowego czujnika oprócz tego od świateł. Ale ze względu na sterowanie elektroniczne pompy, czujnik 'stop' ma powiązanie z ECM. Jak hamujesz dawka paliwa ma być ograniczana do minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410
Obwód świateł 'stop'. Wszystkie 'stopy' ci się palą? Przy pedale nie żadnego dodatkowego czujnika oprócz tego od świateł. Ale ze względu na sterowanie elektroniczne pompy, czujnik 'stop' ma powiązanie z ECM. Jak hamujesz dawka paliwa ma być ograniczana do minimum.

Wszystkie światła normalnie działają. Hamulce raczej też normalnie funkcjonują. Masz jakiś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

Porobiłem dzisiaj parę testów. I zauważyłem kilka szczegółów.

 

Kontrolka po wciśnięciu hamulca gaśnie i ponownie zapala sie dokładnie po upływie 1 min od jej zgaszenia(wciśnięcia hamulca)

 

Kontrolka gaśnie przy zapaleniu się świateł "stop". Delikatne ruszenie pedału hamulca nie powoduje gaśnięcia kontrolki, dopóki nie zapalą się światła stopu. Światła muszą się zaświecić co najmniej na ok pół sekundy. Szybkie mrugnięcie(naciśnięcie pedału) nie wyłącza kontrolki.

 

Zapalanie się kontrolki ma bezpośredni związek z tym przyciskiem(w czerwonym kółku) odpowiadającym za zapalanie świateł "stop"

check005ay5.jpg

 

Przytrzymałem ten przycisk w miejscu i wcisnąłem hamulec. Oczywiście światła się nie zapaliły a kontrolka nie zgasła

 

Przy wciśniętym pedale hamulca, poruszałem palcem tym przyciskiem i wypuszczając do w dół zapalały się światła i gasła kontrolka, a wciskając go do góry( do pozycji, jak na zdjęciu) gasły światła i po minucie zapalała się kontrolka.

 

Z tego wnioskuje, że to nie ma nic wspólnego z mechanicznym działaniem hamulców, a jedynie z włącznikiem świateł "stop". Co wy o tym sądzicie?

Co powinienem teraz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zawisza_1410

Nie wiedziałem jak wyciągnąć same żarówki, ale odłączyłem przewody, podczepione do lamp od wewnątrz, tak że stopy nie działały. Nie wiedziałem, też jak odłączyć ten trzeci stop na szybie.

Tak więc z odłączonymi stopami bocznymi, kontrolka, dalej zapalała się i gasła jak wcześniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem przy odpalaniu usłyszałem taki dżwięk jakby jakiś styk i po sekundzie nie od razu załapał rozrusznik i samochód odpalił ale zaświecił sie światełko check silnika i na ekranie pojawił sie napis żeby jak najprędzej do serwisu. Auto ruszyło ale kompletnie bez mocy . Zatrzymałem i ponownie odpaliłem , teki sam efekt najpierw dziwny dżwiek jakby jakis stycznik czy coś, za ułamek sekundy dopierorozrusznik kręci i odpala, światełko check i jedzie ale bez mocy. Za trzecim razem wróciło wszystko do normy , odpalił bez tago dźwięku i nie ma światełka i moc ma swoją. Pomóżcie, czy to coś poważnego czy nie. Boje się nim gdziekolwiek ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że nic nie napisałem o silniku. Jest to P12 2.2. dci z 2002 roku. Byłem u mechaniora i powiedział że to może być wina akumulatora że za słaby. Sprawdził napięcie i przy rozruchu spadło do 9. Mówił że to za mało . Tak na sucho miał 12,5 V. Powiem że na razie wszystko wróciło do normy. Jest tak że albo pali od razu bez żadnego checka albo pali z tym kliknieciem i za moment ale sie check nie zapala i wtedy też moc auta jest dobra. Pojadę jeszcze na kompa ale nie wiem czy te uczone będą umiały odczytać to co on pokaże. Jak myślicie może to być akumulator a jeżeli tak to jakie są parametry akumulatora przy takim silniku bo jak kupowałem auto to już był nie oryginalny i kompletnie nic na nim nie pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...