Gość pawel_s Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Witam Wszyskich, Jestem tutaj nowy, więc proszę nie bić. Nie dawno nabyłem Primerkę Kombi 2.0 TD z 1999 roku. Po woli doprowadzam ją do wzorcowego stanu technicznego - chociaż wcale nie była taka zapuszczona. Już przy zakupie wiedziałem, że muszę wymienić wszystkie opony (na 4 sztuki 3 różne modele i 2 prawie łyse). Pomyślałem sobie, że skoro i tak muszę kupić komplet nowych opon to czemu nie kupić od razu o 1" większych i do tego ładne alusy. Felgi już nabyłem, ale teraz mam drobny dylemat co do opon. Oryginalne ogumienie to 185/65/R15 co daje średnicę koła 621.5mm. Do rozważenie mam dwa rozmiary opon: 1. 205/55/R16 - średnica koła 631.9mm 2. 205/50/R16 - średnica koła 611.4mm Za pierwszym przemawia cena opony, no i wydaje mi się, że będzie lepiej dla felgi jak będzie bardziej oddalona od warszawskich nawierzchni. Spotkałem się z opinią, że przy tym rozmiarze (10.4mm większa średnica jak w oryginale) opony mogą mi obcierać o nadkola. Czy ktoś z Was jeździ na takim rozmiarze albo miał z nim jakieś doświadczenia? Będę wdzięczny za wszelkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Cześć ! Akurat jestem na czasie bo przeglądałem dzisiaj forum pod podobnym kątem. Zerknij na http://www.hakx.co.uk/purep10/Tirecalc-out.htm znajdziesz tam przelicznik wielkości opon i felg oraz na wątek http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4093 Być może Ci to pomoże. Pozdrowienia Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 zwróć uwagę na jedną istotną rzecz: primera ma bardzo słaby skręt i konstrukcja przedniego zawieszenia nie pozwala na zbyt szerokie ogumienie. Ja np. mam o jeden rozmiar szersze gumy niż fabrycznie tj 195/65/15 i przy max skręconych kołach, przy zjeździe z krawężnika opona obciera mi o nadkole. Wiem że powinienem mieć niższy profil, ale trafiły mi się super oponki i jeźdzę na nich. W innych autach jeden nawet dwa rozmiary szerzej nie powodują takiego efektu. Miej na to uwagę, bo możesz kupić ładne szerokie gumy i może Ci obcierać - najlepiej założyć na próbę, a później kupić. A tak przy okazji , to uważam że primera na fabrycznych gumach wygląda kiepsko, jak taczka (wg mnie są za wąskie) Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 31 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2005 Dzięki za odpowiedzi. Po kolejnych analizach problemu doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie opona w rozmiarze 195/55/R16. Uzyskana w ten sposób średnica koła to 620.9mm (tylko 0.6mm mniej jak w oryginale). Najlepiej cenowo w tym rozmiarze przedstawiają się opnki Continental ContiPremiumContact. Czytając jednak opinie na ich temat na opony.com.pl zniechęciłem się do nich. Podobno szybko się ścierają i po 40000 są praktycznie do wymiany. Czy ktoś z was jeździł na tych Continentalach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 1 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2005 witam ja miałem conti sport nie nażekałbym na conti bo mały przebieg ale jakie trzymanie na zakrętach no ina mokrym.miałem pirelki P ileś tam ale za twarde. teraz mam miszelinki też za twarde ale już przejechały.....ooo. jednak wróce do conti ewentualnie zobacze nokiany. a felgi mam 16" i 225/45 zawyżał przebieg i mi ocierały. teraz mam 205/55 przebieg jest ok. troszke ociera przy pełnym skręcie, a te 195 będą dobre moim zdaniem, do jazdy sportowej oste zakręty polecam conti. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 Rozumiem, że też jeździsz Primerą P11. Ja zastanawiałem się nad nokianami właśnie 205/55/16 i 205/50/16. Te pierwsze mają dużą zaletę względem drugich - cena o 100 pln niższa na sztuce. Artur, czy myślisz, że te obcieranie przy skręcie da się wyeliminować za pomocą dystansów powiedzmy 5mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 205.50R16 zakładaj, z kompfortem nei będzie tak źle i auto bedzie zwawsze bo nie wydluzysz mu skrzyni beigów dając kola o za duzęj średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Witam, Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po zastanowieniu się mój wybór padł na oponki w rozmiarze 205/50/R16 firmy Nokian. Dobra jakość za rosądną cenę. Z zakupem muszę jednak chwilkę poczekać - najpierw muszę zrobić kilka innych rzeczy w primerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 witam , jasne mam p11 (gt) musze zobaczyć jakie mam odstawienie w felach bo alusy mam aż 7,5" wolałbym 7" jak zobacze jaka to odległość to napisze o dystansie.(tym 5mm) a oponki 205/50/16 będą minimalnie zwiększały dystans ( myśle że połowa mojego na /45/). jednak minimalnie szybciej bedziesz przyspieszał twój wybór. jak założysz te nokiany daj znać jak się jeźdźi i jak trzymają na mokrym . pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Ostatecznie założyłem oponki Dunlop SP01 w rozmiarze 195/60/R15. Nic nie obciera i jeździ się całkiem przyjemnie. Do tej pory przejechałem na nich 6kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wk112 Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Ja np. mam o jeden rozmiar szersze gumy niż fabrycznie tj 195/65/15 i przy max skręconych kołach, przy zjeździe z krawężnika opona obciera mi o nadkole. Wiem że powinienem mieć niższy profil, ale trafiły mi się super oponki i jeźdzę na nich.Adam zalozyles nieprawidlowy rozmiar ja mam fabrycznie u siebie 195/60R15 i przy zadnym skrecie nic mi nie ociera, mas poprostu za duze kola wk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Nie chcę się czepiać, ale Adamm napisał, że wie, że powinien mieć niższy profil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wk112 Opublikowano 15 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2005 Nie chcę się czepiać, ale Adamm napisał, że wie, że powinien mieć niższy profil... to sie nie czepiaj:P ale rzeczywiscie nie przeczytalem do konca tylko walnalem odpowiedz:D chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja. A tego akurat nie wiedziałem. Ciekawa informacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wk112 Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja. A tego akurat nie wiedziałem. Ciekawa informacja. mi to uswiadomil likwidator szkody w momencie gdy zglaszalem kradziez lusterek zapytalem go po co sprawdza rozmiar i stan opon a on ze taka procedura i dalej sie wydalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzy7 Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Widzę , że wybrałeś najlepiej jak mogłeś (chodzi o rozmiar). Te inne rozmiary może i są dostępne ale napewno nie tak jak te. 195/60R15 to jak najbardziej korzystny rozmiar do twojego wozu. A Dunlop to jedna z lepszych opon na rynku choć większego przebiegu niż 40000-50000km to nie oczekuj. Za to prowadzenie auta jest całkiem niezłe a i odprowadzenie wody też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Podet Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Mam taki problem, zamierzam zakupić nowe zimówki do P11 z 99 r. i mam kłopot z wyborem, na www.opony.com piszą, że oponą seryjną w takim aucie jest rozmiar 185/65 R15, a zamiennie można stosować rozmiar 195/60 R15. Czy ktoś, mógłby mi coś doradzi w tej kwestii?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SkiRen Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Faktycznie jedne i drugie opony są standardowe do naszych nysek. Jeśli chodzi o opony zimowe to powinny być cieńsze niż letnie( tak podobno mówią specjaliści) a więc chyba 185/65/15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 na zime beda lepsze 185/65/15 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Mój znajomy w W10 na zimę zakłada 175 R 14 . Mówi , że rewelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Mój znajomy w W10 na zimę zakłada 175 R 14 . Mówi , że rewelka. Ja zimą zakładam takie same Nie narzekam pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 no tak ale jak sie ma tarcze z tyłu to 14 nie wlezie :cry: :cry: :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 no tak ale jak sie ma tarcze z tyłu to 14 nie wlezie :cry: :cry: :cry: Chcesz się założyć? pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 właśnie zmieniałem w swojej i tarło o zacisk na tyle ale felga stalowa nie alum :wink: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 właśnie zmieniałem w swojej i tarło o zacisk na tyle ale felga stalowa nie alum :wink: :wink: Widać założyłeś felgę ze złym offset'em, albo w wersjach sprzed FL były mniejsze tarcze z tyłu... Ja mam wersję sprzed FL ( '97 ) i fabrycznie jest na 14. I letnie alu i zimowe stalowe mam 14' i nic nie trze. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.