Gość Maras Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Też je rozważałem, ale w teście ADAC wypadły wyraźnie gorzej: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winte...PageID=8762%230 (175/65 R 14 T (10/2005)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lajdak Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 W Primerze P11 powinno się stosować opony zimowe 185/65/15 a latem można 195/60/15 a nawet 205/50/16 a dla uparych 215/40/17 też się mieszczą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 W Primerze P11 powinno się stosować opony zimowe 185/65/15 Tak by było najlepiej, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość puzzii Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Najlepsze rozwiązanie do P11 '99 to 185/65/15 tak jak zaleca producent, szerszej gumy na zimę nie ma sensu zakładać. Jaką markę wybrać? To zależy od grubości portfela moim skromnym zdaniem rewelacją są GoodYear Ultra Grip 7, a z tańszych Fulda Montero, nalewek nie polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 W Primerze P11 powinno się stosować opony zimowe 185/65/15 "Powinno" to słowo trochę na wyrost. Pamiętaj, że przed fl w '97 r Primerki P11 jeździły na felgach 14". Dla nich sugerowane ogumienie jest trochę inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artlow Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Wiem, że dużo o oponach pisaliście już na forum, bo je dokładnie przeszukałem. ale rozwiązania mojego problemu nie znalazłem. :? Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem P11 1.6 SI pierwsza rejestracja 97, którą do Polski przyjechałem na oponach 195/50 R15, na słupku drzwi podany mam rozmiar 185/65 R14, który według strony Nissan Primera Owners Club bardziej jest bliski P10 niż P11, Teraz chce kupić nowe opony letnie na aluski 15 ale nie wiem jakie. według tej angielskiej strony dla P11 idealne są 195/60 R15, no ale ... Nie wiem na co się zdecydować proszę o pomoc. Gdzieś w internecie znalazłem, że P11 w zależności od mocy miały rózne rozmiary opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Tak, rozmiar 195/60/15 jest jak najbardziej właściwy dla P11 na aluskach. To co jest na słupku dotyczy felg stalowych. Ja mam oryginalne alu Nissana o szerokości chyba 7 cali i zakładam na nie takie właśnie opony. Na zimowe nierówności natomiast daję troche większe gumki - 195/65/15 na te same felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stAWek Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Potwierdzam tak jak jurgenik ja w swojej primerce w lato jeżdże na 195/60/15 a w zime mam ciut węższe 185/65/15 . Oponki zakładam na te same felki alu firmowe nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 185/65/14 to fabryczny rozmiar opon wszystkich P11 przed face-liftingiem w '98 roku. Później auta miały 15 calowe felgi. Nie zmienia to faktu, że jako zamiennik możesz stosować takie opony jakie Ci się podoba, byle tylko koło miało identyczny obwód jak fabryczne, no i żeby nie były za szerokie i nie obcierały o nadkola. Proponuję użyć np. tego kalkulatora: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Wpisz jako fabryczny rozmiar ten, który zczytałeś z naklejki na nadwoziu, a jako opcja poeksperymentuj z różnymi rozmiarami opon 15 calowych ( bo rozumiem, że takie masz alufelgi ). Kalkulator pokaże Ci które są najbliższe oryginalnym i będą powodować najmniejsze odchylenia na wskazaniach predkościomierza i licznika przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artlow Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 TO rozumiem - dziękuję - głównie Tomcatowi za rzeczową odpowiedź [ Dodano: Czw 30 Mar, 2006 ] Czyli tak naprawdę po przeliczeniu w kalkulatorze najlepszy wymiar - odchyłka wskazań (0,1%) to 195/55 R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ticky Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Ja jeżdze zimą na 195/60/15 a latem 205/55/15 i wszystko gra. Ale bedąc w temacie pytanko. Jakie ciśnienie jest odpowiednie dla takich jak moje rozmiarów? Bo ja 2.4 pompuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 TO rozumiem - dziękuję - głównie Tomcatowi za rzeczową odpowiedź Nie ma za co Polecam się na przyszłość [ Dodano: Czw 30 Mar, 2006 ]Czyli tak naprawdę po przeliczeniu w kalkulatorze najlepszy wymiar - odchyłka wskazań (0,1%) to 195/55 R15 Ciekawi mnie rozbieżność rozmiarów na jakich jeżdżą koledzy... Od 195/50/15 do 195/60/15. Nawiasem mówiąc jakby nie spojrzeć wyliczone przez Ciebie 195/55/15 wypada w środku tej skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Ja jeżdze zimą na 195/60/15 a latem 205/55/15 i wszystko gra. Ale bedąc w temacie pytanko. Jakie ciśnienie jest odpowiednie dla takich jak moje rozmiarów? Bo ja 2.4 pompuje? Ja śmigam na 195/60 R15 a pompóje 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 195/50-15? przecież to odpowiednik 175/70-13 dobry dla sunny a nie dla primery. Potem się ktoś cieszy że ma setke zamiast np w 12 to w 10 - licznikową i że mu idzie zamiast 180 to 200 - licznikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koneser Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Witam. Mam Primerkę P11.144 z 2000 roku. Mam u siebie opony Semperito o rozmiarze 205/50 ZR 16 87W. Nie wiem co to za firma ale jeśli chodzi o wielkość opony to nic nie ociera. Stanąłem jednak przed zakupem nowych opon - te mam już łyse. Rozmiar chyba będzie ten sam jednak nie mogę się zdecydować na producenta. Mieszkam w Irlandii - pogoda sucha/mokra (z przewagą tej drugiej), zima taka sobie chociaż w zeszłym roku było kilka dni z przymrozkiem poniżej zera. Czy konieczne jest kupowanie opon całosezonowych czy też mogą być letnie? Zastanawiam się nad Nokianami. Po zastanowieniu się mój wybór padł na oponki w rozmiarze 205/50/R16 firmy Nokian. Dobra jakość za rosądną cenę. Ostatecznie założyłem oponki Dunlop SP01 w rozmiarze 195/60/R15. Nie mam zamiaru zmieniać alusów więc w moim przypadku rozmiar 205/50/16 musi być. Co Wy na to: Nokian Z 205/50 R16 91W XL lub Nokian NRVi 205/50 R16 87V? Wszelkie sugestie pożądane. Być może zaproponuje mi ktoś lepsze rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Nokian bardzo dobre opony :!: sam na następny sezon kupie tej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koneser Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A jak się zachowują na lodzie przy kilkustopniowym przymrozku? Pytam, gdyż nie ma dużego wyboru opon całosezonowych jeśli chodzi o 205/50R16. Śniegu raczej się nie spodziewam ale czy letnia opona poradzi sobie z gołoledzią? NRVi 205/50 R16 87V Z 205/50 R16 91W XL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A jak się zachowują na lodzie przy kilkustopniowym przymrozku? Pytam, gdyż nie ma dużego wyboru opon całosezonowych jeśli chodzi o 205/50R16. Śniegu raczej się nie spodziewam ale czy letnia opona poradzi sobie z gołoledzią? Niema szans letnia na lodzie :!: mało tego nawet zimowe na lodzie nie dają rady :!: Na lud to tylko kolce :wink: A tak na poważnie to żadna letnia na lodzie nie poradzi sobie Choć te zachwalają do 0 st.c http://opony.interia.pl/producent1.asp?lin...&model=NRHi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 nie ma sensu pchać sie w całosezonowe,lepiej mieć 2 kąpleciki,nie wiem jaka tam pogoda w Irlandi jeśli chodzi o zime,ale jeśli nawet nie ma śniegu a temp.jest ok 0stopni to warto jakieś kapcie zimowe zanabyć,inaczej guma sie zachowuje w niskiej temp.A więc zima na zimowych,lato na letnich-no chyba że lubisz ryzyko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koneser Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A więc zima na zimowych, lato na letnich. A rozmiar? Tak jak pisałem wcześniej mam 205/50 R16 na alusach. Bez zmiany felg to rozmiar opony powinien być ten sam? A jeśli już mowa o zimowych "zamiennikach" to od którego producenta i jaki model? Temp. -5st.C do +8st.C ze śladową ilością śniegu, jakiś lód i woda... I jeszcze jedno. Przy jakiej temperaturze twardnieją całoroczne opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peryskop Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 A więc zima na zimowych, lato na letnich. A rozmiar? Tak jak pisałem wcześniej mam 205/50 R16 na alusach. Bez zmiany felg to rozmiar opony powinien być ten sam? A jeśli już mowa o zimowych "zamiennikach" to od którego producenta i jaki model? Temp. -5st.C do +8st.C ze śladową ilością śniegu, jakiś lód i woda... I jeszcze jedno. Przy jakiej temperaturze twardnieją całoroczne opony? jak zanabedziesz np,15 calowe stalówki to np 1956015 jest teraz taki wybór opon że napewno coś znajdziesz pod swoją ''specyfikacje'' http://www.motostrada.pl/producent.asp polukaj tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 8 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2006 Za cenę zimowej 205/50 16 masz np. 195/60 15 + felgi do nich Najważniejsze to że każda zmiana opony na feldze niszczy opone A musiałbyś to robić min 2 razy do roku Dlatego lepiej mieć dwa komplety i zmieniasz kiedy trzeba nawet częściej niż te 2 razy :wink: Mnie zdarzyło się trzy razy w tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ticky Opublikowano 9 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 Co do Nokianów to własnie koncze pierwszy sezon i wszystko w porzadeczku. NRVi 205/50/15. Na suchym trzymaja pieknie, sprawdzone do granic możliwosci na torze kartingowym, na mokrym na pewno lepiej niz moje stare ale nie mam za bardzo porównania do innych nowych opon. Zużycie - zrobiłem około 10000 km no i 2 mm mi poszło ale 1mm na same zabawy na torze!!! (nokiany maja super wskaznik zuzycia opony - cyferki na grzbiecie o róznej głębokości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartecki Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 witam panowie czy opony 205/60/15 felgi alu 15" et45 nie beda obcierac o cos w primerce ? jeździ ktos na takich ? pozdr BF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 jeździłem na 205/60/16 i nic nie obcierało bankroot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.