cezarycezary Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 zgadzam się , śmigam PW 11.144 na 205/55/16 - żadnych problemów, wręcz przeciwnie, więc polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kania Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 ja też mam 205/55/16" w sedanie i nic nie obciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 oczywiście wcześniej zalałem du.ę pisząc, że jeździłem na 205/60/16. Oczywiście były to 205/55/16 i potwierdzam, że nic nie obcierało. Ja natomiast przeciwnie do pozostałych kolegów NIE POLECAM takich opon. Nie na nasze drogi ! Po zmianie na 185/65/15 czuję, jakbym jeździł innym samochodem (czytaj normalnym). Podziwiam wszystkich posiadaczy tycg felg 16-tek z szerokimi gumami o wysokości uszczelki do okien. Wozi w koleinach jak jasna cholera, sztywne to jak furmanka, cały czas trzeba trzymać mocno kierownicę, może tylko ładniej wygląda (zależy od gustu). Nie wiem, ale myślę że na takich kapciach pali również więcej. Moim zdaniem nieporozumienie (przynajmniej w P11.144) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarycezary Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 jeśli chodzi o koleiny, to myślę że na naszych drogach każdym samochodem "wozi", bez względu na szerokość opony, może na 205 trochę bardziej, ale to kwestia przyzwyczajenia, bynajmniej inaczej sprawa wygląda z jazdą po drogach np. skandynawii, po których mam przyjemność od czasu do czasu jeździć- poprostu bajka, w moim poprzednim samochodzie astrze II też miałem 205/55/16 i jakoś je polubiłem, samochód lepiej trzyma się drogi, jest stabilniejszy, pewniej pokonuje się zakręty, jeździłem miesiąc na 15 i jakoś nieswojo się czułem, samochód był mało stabilny, przynajmniej miałem takie wrażenie. Jeśli chodzi o spalanie, to opór toczenia jaki fundują nam szersze opony, z pewnością przekłada się na większe zużycie paliwa o kilka setek, dokładnie o ile to niewiem, bo nigdy niesprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bankroot Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 na bardzo dobre drogi OK (Skandynawia), potwierdzam, że szersze opony trzymają się drogi lepiej (po to w sumie powstały). Pytanie jest następujące: ile takich dróg mamy w Polsce ? Poza tym zawsze zastanawiam się dlaczego producent samochodu (np. P11.144) zaprojektował, że podstawową oponą jest np. 185/65/15 a nie 205/55/16 albo silnik benzynowy a nie gazowy? bankroot PS. Zaznaczam, że nie jest moim celem nikogo odstręczać od jazdy na takich oponach. przedstawiam jedynie własny pogląd na sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DuMonde Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Panowie (i panie) mam pytanko.Posiadam primerke P 11 przed liftem rok 1997 z sierpnia.Własnie trafiły mi sie fajne aluski 16" nowki za pare groszy i kupiłem je.W związku z powyższym powstaje pytanie - jakie opony moge na nie wrzucic (chodzi mi o profil i szerokosc opony) żebym nie musial wrzucac zadnych dystansów, żeby nie tarło nic przy skręcie itd? W wulkanizacji zaproponowano mi 205x16x55 ale cos mi sie wydaje ze bedzie trzeć.Potrzebuje porady wiec czekam na pomoc.Acha felgi mają 7'' szerokości z tego co wiem węższych 16'' nie ma. [ Dodano: Czw 01 Mar, 2007 15:33 ] Acha moja primerka to 2.0 16V 130KM jeśli to ma jakies znaczenie w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Cześć, pod uwage musisz wziąść wyjściowy rozmiar jaki był oryginalnie pakowany na P11 a był to albo 185/65 R15 albo 195/60 R15 także np jak weźmiesz pod uwage ten pierwszy rozmiar to jak chcesz przejść na 16 cali to oponki 205/55/16 a jak na 17 cali 215/45/17. Nie słuchaj ludzi i bzdur ze ci będzie coś tarło,ja mialem opony w zeszłym roku 215/45R17 gdzie felga miala ET 35 czyli juz bardzo wysatwione na zwenątrz,teraz kupiłem nowe 17" ale ET 40 tylko ze względu wyglądu a nie że obciera. Zadnych sytansów nie bedziesz musial kupować,jedynie co to pierścienie centrujące które zmniejszą otwor w feldzie do takiego który pasuje do Nissanowskiej piasty czyli 66,7mm. Wszystko co podejdzie na 100% co ci napisałem bez żadnego problemu to ci gwarantuje bo juz tych kół troche w zyciu przerobiłem Mam nadzieje ze pomogłem i jak coś to pytaj,zawsze postaram sie pomóc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damnix Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Nie 205/55r16 a 205/50r16 lub 195/55r16 Wysokość opony 205/55r16 pod ociążeniem-582mm Wysokość opony 205/50r16 pod obciążeniem-566mm Wysokość opony 195/60r15 pod obciążeniem-564mm Wysokość opony 185/65r15 pod obciążeniem-568mm Wysokość opony 165/55r16 pod obciążeniem-672mm Dotyczy opon Michelin ale różnice u innych producentów nie powinny się różnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ły Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Gringo tak z ciekawości co to za felga na fotce pod twoim nickiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Witam Jak kupowałem Almerę N16 stała na alufelgach 16 i miała opony 195/55/16. Na zimę mam felgi stalowe 15 z oponami 185/65/15. To najbliżej siebie zbliżone rozmiary zewnętrzne kół - różnica średnic to zaledwie 0.1%. Możesz wykorzystać przelicznik opon, tutaj: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamien...;imageField.y=8 Jeżeli pomogłem to OK. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Nie 205/55r16 a 205/50r16 lub 195/55r16 Witam, nie mówie że Damnix podaje zły rozmiar bo bym skłamał,ale sądzę że jeżeli jest możliwość utrzymania komfortu jakie dają nam opony to warto by z niej skorzystać. Ja jeżdze latem na profilu 45 z 215 i nie jest zaciekawie,auto czuje każde nierówności,poprzeczne łączenia np płyt,albo torowiska Gringo tak z ciekawości co to za felga na fotce pod twoim nickiem?? Mały te felgi to 17" Kahn RSS Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ły Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Dzięki śliczne za odp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Witam wszystkich! Mam pytanko ponieważ chce załozyć kapcie na moje alusy.Najbardziej rozmiarowo pasowały by 195/55/15 jednak zastanawiam się nad wyższym profilem 195/60/15 Czy ktoś z was jeździ na takim profilu 195/60/15? Czy taki profil wogule się mieści do p10 sedan 92r? Co radzicie? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Stary, pogrzebałem trochę w wyszukiwarce za Ciebie, żebyś miał więcej czasu na przemyślenia , http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...81d42c782c140e3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 ja mam '95 która jest dosyć niska na tkaich jeżdze tyle że 185 i naprawdę wygląda niezle i ni cnie obciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 u mnie 195/50 R15 szerokość felgi 7 cali ET chyba 37 mimo wszystko wolałbym jednak profil 55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wajc83 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 założyłem 1956015 od almery i w p10 obcierały troszke o pukle [ Dodano: Sro 07 Mar, 2007 07:18 ] Panowie mam problem z moja p10-tką nie równo silnik mi pracuje na wolnych obrotach a jak zbliżam sie do skrzyżowania to obroty spadają mi do 300 a potem wracają na 750 wie może ktoś czym to jest spowodowane z góry dzięki!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
competer Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Panowie mam problem z moja p10-tką nie równo silnik mi pracuje na wolnych obrotach a jak zbliżam sie do skrzyżowania to obroty spadają mi do 300 a potem wracają na 750 Poczytaj uwaznie posty z ostatnich tygodni. Było o tym w dwóch wątkach. W skrócie to nie wiadomo czy to przepływomierz, silnik krokowy czy przepustnica. Sporo nissanków tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Panowie na temat prosze? Mój temat! Wajc83 popatrz gdzie posty piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paaabbblllooo Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Ja wczoraj zalozylem 195 60 15 do swojej W10 ktora jest posadzona na zawieszeniu H&R -35mm i jest ok Przymierzam sie zeby wstawic pare fotek bo cala zime nad nia pracowlem i pochwalic sie w koncu trzeba bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Mój ojciec ma W10 i na sam rzut oka tam wejdzie większe koło, jak bedzie do P10????!!! proszę o info!!!!;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ticky Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Pomykam na takich zimówkach i wszystko jest ok. Ale to chyba tez zalezy od felg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 no i założyme kapcie:) 195/60/15 autko fajnie wygląda-wiadomo na niższym profilu było by ładniej ale na nasze drogi..... Mały problem-przy skręcie w prawo lewe koło trzoszke ociera o fartuch plasikowy od środka, jednak da się go przyciągnąć do środa i wszystko gra:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Gregors jak ci jedno koło ociera przy skręcie i tylko jedno to przeleć sie na stacje diagnostyczną niech ci usatwią geometrie koł, ja mialem tez tak na 17" i po usatwieniu problem znikł... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 podjade do kogoś żeby mi zbierzność ustawił to luknie czy cos sie da zrobić Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.