krzysiek1958 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Jak wejdziesz w primere jest tam link opracowany wlasnie przez And -pec FAQdla silnika cd20T i tan bedzie link KOdy bledow z opisem autodiagnostyki i teraz w zaleznosi ood posiadanego zlacza robisz autodiagnostyke. Jak juz zrobisz to nie zapomnij wyslac mu podziekowan za zaoszczedzone w ten sposob pieniadze na komputer..Takze najpierw bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Porad na telefon nie udzielam, a i z racji wykonywanej pracy i tak bym Ci go nie podał Tak jak już masz wyżej napisane. Kiedyś zrobiłem tam ten FAQ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/ i chwaląc się nie skromnie uważam że odwaliłem dobrą robotę Diagnostykę masz w temacie o kodach błędów dla TD http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdancik Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 (edytowane) dzięki dzięki , z tą diagnostyką dałem ciała , ponieważ zobaczyłem tylko opisy błędów , co do samochodu to znajomy sprawdził co się dzieje Brak zasilania pompy wtryskowej w prąd.Bezpieczniki , przekażniki ok. Edytowane 5 Października 2010 przez zdancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 dzięki dzięki , z tą diagnostyką dałem ciała , ponieważ zobaczyłem tylko opisy błędów , co do samochodu to znajomy sprawdził co się dzieje Brak zasilania pompy wtryskowej w prąd.Bezpieczniki , przekażniki ok. Jakbys spojrzal wyzej to juz Ci napisalem co masz zrobic. Chodzi o czujnik polozenia walu korbowego . NApisalem CI jak go masz sprawdzic.Jesli czujnik bedzie sprawny to zobacz czy dochodzi i jakie napiecie do elektrozaworu odcinajacego paliwo. Ma tam dochodzic napiecie 12V . Jesli bedzie nizsze i zaraz spadac to prosze sprzwdzic obwod zasilajacy. Kolego najpierw czujnik sprawdz. Pewnie rozrusznik kreci tylko pompa nie podaje paliwa. Tak sie dzieje jak czujnik padniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdancik Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 (edytowane) Witam , niestety samochód oddałem do warsztatu ponieważ pracuję od 4 do oporu i wracam póżno, dziś zrobił diagnostykę i niestety nic nie wyszło ,powiedział ze wyświetla się kod 55 , nie ma błędów. Edytowane 6 Października 2010 przez zdancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho385 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Witam Panowie, temat gaśnięcia silnika w naszych nyskach jest dalej świeży, zapewniam was, że jeśli to nie zabrudzenie nastawnika to jest poważny problem - zwłaszcza finansowy. Moja primera właśnie odwiedziła warsztat, fachowiec stwierdził jednoznacznie, że nastawnik idzie do wymiany i niestety ma zupełną rację, potwierdził to nawet Pan Bogdan Podkowiński z Nadarzyna do którego dzwoniłem oraz fachowcy z Krakowa trudniący się regeneracją takich rzeczy. Polecił mi natomiast tańsze rozwiązanie a mianowicie zaadoptować sterownik od VW 1.9 TDI i przelutować wtyczkę do niego od starego nastawnika z nyski i podobno ma grać. Jutro eksperyment. Pozdrawiam No i Panowie sprawa załatwiona, nyska lata jak ta lala, podmieniony nastawnik na inny z VW i wszystko gra, co prawda to dopiero drugi dzionek, ale w niedalekiej przyszłości nyska poleci aż do Szczecina więc wszystko będzie wiadomo - jak pali i ile oraz czy nie będzie efektu gaśnięcia, na razie jestem kontent i proszę nie czarujcie się mixolem czy innymi śmiesznymi zabiegami - wina leży ewidentnie po stronie nastawnika, jak padnie nie ma mocarza coby go mógł reanimować. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Witam ile taka przyjemność kosztuję i czy da radę zrobić taką podmiankę nastawnika samemu czy tylko w warsztacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho385 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Dasz radę sam, nastawnik koniecznie od silnika 1Z z VW (90KM) przelutować wtyczkę o d starego z nyski i wkładasz. Problem będzie tylko z ustawieniem dawki i kąta wyprzedzenia zapłonu bez komputera nie próbuj, chociaż każdy szarlatan powie że on potrafi ale to już ich sprawa. pozdrawiam ps. mnie ta przyjemność kosztowała śmieszne pieniądze - dobry znajomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Ten nastawnik od VW 1Z to nówka sztuka nie śmigana czy od dawcy. Jak od dawcy to nie rozumiem czemu mam się bawić w przelutowywanie wtyki jak mogę zakupić od nismo i zlecić jedynie ustawienie na kompie. Jeśli to nówka w sporo niższej cenie od Nisssanowskiego to zabawa ma sens bo nastawniki są identyczne a jedynie właśnie różnią się wtykami Kolego nie czaruj tylko wykładaj kawę na ławę, co tam upchałeś i za ile. Co do samych nastawników to może to być z VW 1Z 1.9 TDi 90 KM produkowanego w 1994-95 oraz od AUDI A6 C4 2,5 TDi od 1994 roku Numer tych nastawników to HDK 111-114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho385 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Nówka ok 1500-1600zł ja dałem za nastawnik (używany) z robotą 350 + wymiana uszczelniacza wałka od strony pompy i paska napędu pompy wtryskowej. witam Nyska właśnie powróciła z nad morza - efekt - silnik nie zgasł ani razu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eldb Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 (edytowane) Czytałem wątek od pierwszego postu: [...]Nastawnik wyczyszczony, kąt wtrysku ustawiony, dawka itp sprawdzone i komputerowo wyregulowane. pomóżcie co robić może już ten problem z was przerabiał. Dodam, że w lecie działo się to sporadycznie, praktycznie wcale nie gasł, teraz jak jest chłodniej problem się zaczyna prawie po każdym puszczeniu gazu. Na komputerze nie wyszedł żaden błąd. Borykam się z problemem "Checka" (code 18 i czasami w parze z code 144(!) - tak 14 i 4) i gaśnięciem od 2,5 roku/30tys.km. Opisane w wątku metody uzdrowienia sytuacji próbowałem, niestety bez trwałego sukcesu. Zaintrygowało mnie coś co tylko krzycho385 opisuje i czego również doświadczyłem: problem zanika/maleje latem i nasila się gdy robi się chłodniej/wilgotniej. Latem 2009 miałem >2tys. bez "checka", później zaczął się pojawiać, by latem tego roku znowu zmniejszyć intensywność występowania. Co ciekawe sezon na gaśnięcie silnika to okres X-III, reszta roku to co najwyżej błąd '18'. Odnoszę też wrażenie, że mokra jesień jest gorsza od suchej zimy. Niestety sezon na gaśnięcie się rozpoczął, "check" praktycznie nie gaśnie (pomijam wymuszone kasowanie), a samochód dwa razy już zgasł. Ma ktoś jakieś pomysły jak wyjaśnić te zależności od pogody (temperatury, wilgotności) ? Edytowane 5 Listopada 2010 przez eldb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho385 Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Obawiam siędrogi kolego że jesteś na dobrej drodze aby zasmakować problemu który ja "żułem" 2 lata, najsmutniejsze jest w tym wszystkim to że najprawdopodobniej nie ominie cie wymiana nastawnika na nowy lub używany ale w dobrym stanie, ten typ tak po prostu ma i nic na to nie poradzisz. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 koledzy chciałbym dodać pewne spostrzeżenie odnośnie ustawienia nastawnika na pompie, tzn jak ktoś ma dostęp do analizatora spalin mógłby sobie ustawić sobie dokladniej nastawnik, to są tylko moje spostrzeżenia organoleptyczne a mianowicie gdy mialem ciut za wysoką dawke to spaliny byly gryzące takie co powstają przy niedopalonej mieszance, a gdy ciut zmniejszyłem to spaliny miały delikatniejszy zapach w ,których dało się "oddychać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke11 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 witam, Odezwał sie i u mnie blad 18. W pon daje nastawnik do czyszczenia do Bosch Service w Białymstoku. Oby to zalatwilo sprawe. Ale przejdzmy do sedna sprawy. Co sądzicie o tym: http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-tdi-sdi-gwarancja-12m-cy-8-pin-i1349700576.html http://allegro.pl/nastawnik-hdk-regeneracja-tdi-sdi-cdi-hdi-tds-i1345102951.html warto sie w to bawic? czy to jakas lipa? moze ktos juz probowal czegos takiego i by sie podzielil wrazeniami. A po czyms takim to i tak pewnie tez trzeba szukac speca co by zamontowal na pompie wlasciwie i dawke wyregulowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Przyłączam się do pytania, ten gość od regeneracji mieszka niedaleko mojej mieściny. Cena przystępna mi się wydaje ? Tylko co zawiera cena. Samo czyszczenie, czy również wymienia jakieś części ? Edytowane 10 Grudnia 2010 przez baciarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam Panowie, temat gaśnięcia silnika w naszych nyskach jest dalej świeży, zapewniam was, że jeśli to nie zabrudzenie nastawnika to jest poważny problem - zwłaszcza finansowy. Moja primera właśnie odwiedziła warsztat, fachowiec stwierdził jednoznacznie, że nastawnik idzie do wymiany i niestety ma zupełną rację, potwierdził to nawet Pan Bogdan Podkowiński z Nadarzyna do którego dzwoniłem oraz fachowcy z Krakowa trudniący się regeneracją takich rzeczy. Polecił mi natomiast tańsze rozwiązanie a mianowicie zaadoptować sterownik od VW 1.9 TDI i przelutować wtyczkę do niego od starego nastawnika z nyski i podobno ma grać. Jutro eksperyment. witam kolegów mam problem z nastawnikiem i blędem 18 odkąd kupiłem autko 3,5 roku temu. w zimie kontrolka pali się prawie nonstop. kolega Krzycho wspomnial coś o fachowcach z Krakowa. wybieram się do kraka za dwa tygodnie i mogłbym poświęcić te 500zł na wymiane nastawnika na zregenerowany + ustawianie itd. czy któryś z kolegów byłby tak dobry i podał jakiś namiar na tych fachowców? z racji tego że będzie to okres świąteczny wizyty w warsztatach w innych miastach odpadają. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Tamte nastawniki sa zapewne od VW i mają inną wtykę (prostokątną) Za 300 to gościu pewnie puszcza je na myjce ultradżwiękowej, ewentualnie rozbiera, czyści i składa z użyciem VAG-coma. Prawie w każdym większym mieście znajdziecie takiego fachowca, z tym że oni robią tylko te co da się podpiąć właśnie pod VAGa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke11 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 rozumiem ze naszego z Primery to sie nie da podpiac pod tego VAGa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rychuo@wp.pl Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 witam, Odezwał sie i u mnie blad 18. W pon daje nastawnik do czyszczenia do Bosch Service w Białymstoku. Oby to zalatwilo sprawe. Ale przejdzmy do sedna sprawy. Co sądzicie o tym: http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-tdi-sdi-gwarancja-12m-cy-8-pin-i1349700576.html http://allegro.pl/nastawnik-hdk-regeneracja-tdi-sdi-cdi-hdi-tds-i1345102951.html warto sie w to bawic? czy to jakas lipa? moze ktos juz probowal czegos takiego i by sie podzielil wrazeniami. A po czyms takim to i tak pewnie tez trzeba szukac speca co by zamontowal na pompie wlasciwie i dawke wyregulowal? Luke11, napisz ile to kosztowało w Serwis Bosh. Mnie ta przyjemność chyba też czeka, ponieważ ostatnio zauważyłem u siebie w Primerze, że na biegu jałowym zaczynają falować obroty. Gwałtowne falowanie następuje chwilę przed wzrostem temperatury silnika (jak zaczyna się nagrzewać) - czuć jak trzęsie całym silnikiem. Przy nagrzanym silniku obroty również falują, silnik pracuje nierówno. Przy falowaniu nie gaśnie. Czytałem dużo na forum i wydaje mi się że to będzie nastawnik dawki paliwa. Diagnostyka spinaczem pokazuje brak błedów. Może ktoś wie co jeszcze może być tego przyczyną. Nie chciałbym wydać 400-700PLN na czyszczenie nastawnika i żeby się okazało że to nie to. Na mrozie pali za pierwszym razem. Dodam, że filtr paliwa wymieniany dwa miesiące temu, spalanie w normie ok. 8l/100km (przy grzaniu silnika przed jazdą), systematycznie używany depresator Castrol TDA. Odczuwam lekki sapdek mocy, ale może to już moje przewrażliwienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukmar16 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Witam. Przedstawię Wam moją historie i mam nadzieję że mi doradzicie co mam teraz zrobić. Mniej więcej od początku zimy zauważyłem gwałtowny wzrost zużycia paliwa z ok.7 do nawet 11-12. za pierwszym razem myślałem że to wina paliwa i zimy i że wszystko wróci do normy no ale gdy sytuacja się powtórzyła stwierdziłem że jest coś nie tak. Zrobiłem diagnozę spinaczem i wywaliło kod 18 czyli nastawnik dawki paliwa. Zaprowadziłem samochód do mechanika który miał zawieść pompę do ludzi którzy się tym zajmują. Późnij dostałem telefon że mój nastawnik jest w ciężkim stanie i zleciłem im żeby kupili nowy ale okazało się że nie ma czegoś takiego w Polsce i nawet w Niemczech wiec niby zregenerowali mi mój stary. Za regeneracje nastawnika i ustawienie i sprawdzenie wtrysków (bo to też niby robili) zapłaciłem ponad 500zł a wszystko wyniosło mnie 800zł razem z mechanikiem. Jak wygląda spalanie teraz to jeszcze nie wiem bo jestem w fazie testów ale niepokoi mnie to że często mi gaśnie np. na skrzyżowaniach, zakrętach gdy wciskam sprzęgło co wcześniej nigdy nie miało miejsca. Za pierwszym razem jak mi zgasł to zapaliła się kontrolka check ale po skasowaniu błędu 18 zgasła i teraz jakieś 3dni się nie zapala ale samochód nadal czasami gaśnie. Proszę o rady i z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Po pierwsze to jak dziala zawor egr?. Po drugie jesli po czyszczeniu nastawnika pompy dalej byl blad 18 to twierdze ze oni nie czyscili go tylko zalozyli taki jaki byl. Nowy nastawnik jest do dostania. W Polsce prosze wpisac w google www. diesel-pol.pl. Jest to firma we Wroclawiu i tam sie dowiesz ze nastawnik kosztuje 1500 albo 1800zl nowy. Poza tym jakbys czytal ten caly post to bys zauwazyl ze do naszej pompy pasuje nastawnik z pompy Vw golf3 (silnik 1Z opisywal to dokladnie Krzychu385).Po trzecie to gdzies na forum jest napisane ze jesli jest blad nastawnika 18 to zuzycie paliwa sie nie zwieksza. Po prostu obroty beda falowaly i bedzie silnik gasl. teraz jesli chodzi o czyszczenie nastawnika to czysci sie go na myjce ultradzwiekowej (bez gwarancji) lub tez jest tester do nastawnikow elektronicznych (drogi) i nim tez mozna czyscic nastawniki. Prosze sprawdzic jeszcze raz bledy i jesli pokaze sie 18 to szukaj innego nastawnika. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukmar16 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 To jak działa zawór egr to nie wiem (jak to sprawdzić??), żadnego błędu z nim związanego mi nie wykrywa. Jedyny to 18 który po kasowaniu znów mi się dzisiaj pojawił. Martwi mnie to gaśnięcie silnika na zakrętach i skrzyżowanie. Żadnych falowań obrotów wcześnie jak i teraz nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Masz temat w Faq dla CD20T o egrze to sobie tam zajrzyj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukmar16 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Temat o tym zaworze już prześledzilem i jutro moze uda mi się to zaślepic tylko skąd mogę wiedzieć że jest on uszkodzony skoro komputer nie wykrywa mi błędu z nim związanego?? Dodam na marginesie że jak sprawdzałem napięcie na przepływomierzu to na jałowym biegi wynosił ok 2.00 czyli przepływomierz raczej jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 U mnie tez nie pokazywal bledu ze zawor zle dzialal. Dopiero po podlaczeniu do komputera ruszyl . Musisz wiedziec ze dzialanie zaworu EGR tego przy kolektorze ssacym jest scisle zwiazane z zaworem elektromagnetycznym (na wysokosci pompy wtryskowej)i pompy Vac.Sa na nim dwa krocce .Jeden nizszy i drugi wyzszy. Do tego nizszego idzie wezyk z pompy vacum. Do tego wyzszego idzie wezyk z zaworu EGR. I teraz tak. Napiecie na elektrozaworze na byc 12V. Opor na elektrozaworze 36 Omow. Prosze jeszcze sprawdzic czy dobrze dziala pompa Vac. Wlasciwie to od tego zacznij. Przy 1000 obr podcisnienie powinno byc 86,6 KPa.Jak dziala zawor EGR to widze ze juz jestes dlugo na forum i na pewno nasz sciagniety manual do P11.144. I tam w pliku ec.cd20 na stronie 129 jest taka tabeka i tam bedzie mial jak dziala zawor w zaleznosci od teperatury silnika i ladunku spalin . Zwroc uwage na to ze zawor dziala powyzej 70 stopni. Jesli tu bedzie dobrze to rozkrec zawor egr ten przy kolektorze i go wyczysc. Bedziesz widzial co masz sciagnac . Ta bache co jest na niej odma . Na gorze ten guby waz od filtra powietrza (popuscisz opaske i wysuniesz).Na dole popuscisz opaske od turbosprezarki i przekrecisz ten waz do chlodnicy. I teraz zeby sie nie meczyc z odkrecaniem zwlaszcza z ta nakretka z tylu to musisz miec dluga nasadowa 12 albo 13 na malutka grzechotke . Sa takie w kompletach kluczy. Ja czyscilem swoj zawor preparatem do czyszczenia hamulcow. TY mozesz benzyna ekstrakcyjna. Powodzenia. Jeszcze masz dobry przeplywomierz. Jak bedzie ponizej 1,9V to wtedy do wymiany. Jakby byl padniety to wtedy bys nie mial mocy. Jeszcze ewidentnie do wymiany albo czyszczenia nastawnik. Objaw to gasniecie silnika .Po prostu jestes szczesliwcem bo pokazuje Ci blad 18. U niektorych tak jak u mnie nie pokazuje bledu i nieraz gasnie. Jak bede przy kasie to musze wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.