marcin316 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 (edytowane) Mój na kołach od deskorolki (225/70/R15) spala średnio 9,5 litra ON na 100 licznikowych kilometrów. Styl jazdy raczej spokojny, po mieście jakieś 20%. Coś mi się wydaje, że powinien trochę mniej... Jak przyjdzie wiosna to sprawdzę na letnich 245/70/R16, jeśli nie będą ocierać Dodam, że moje autko to krótka wersja ciężarowa, rocznik 99. Edytowane 14 Lutego 2014 przez marcin316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 ... spala średnio 9,5 litra ON na 100 licznikowych kilometrów... Zaczynaj się oswajać z tym wynikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Z tych licznikowych 100 to może 85 jest realne Trzeba zmienić kółka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 2,7 TDI 5d trasa do 100km/h i 2 próby bicia v-max, dystans ok 300km - 7,6 l/100km. Uwzględniając 5% przekłamanie licznika szacuję spalanie na 8l/100km. Seryjny rozmiar opony - zimówka. Auto zapakowane rodzinką i bagażem. Przy okazji v-max uzyskałem ok 150km/h licznikowe czyli w realu jakieś 140 km/h przy 3,5 tys. obr. Auto jeszcze przyśpieszało i pedał gazu nie był oparty o podłogę. Szacuję że na długiej prostej jest szansa uzyskać 160km/h licznikowe. Przy okazji robię testy z egr. Test po mieście na b. krótkich dystansach i często na zimnym silniku, małomiarodajny dystans 100km: odpięty EGR i przepustnica - 14,5l odpięta przepustnica - 13,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 ja swoim bez problemu rozpędziłem się na prostej do 180 zamykając budzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Spoko, wierze że można licznikowe 180 tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 z ciekawości była to jednorazowa próba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ja swoim też po A4 ostatnio leciałem licznikowe 180 , a po co? Ot tak przedmuchać turbinkę chciałem PS: u żony w Terranie ostatnio wymieniłem wtryskiwacze LPG (głośno już stukały) i od 3 tankowań spalanie zmniejszyło się z 15 do 13L! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Orzeszek w trakcie swego ujeżdżania Terrana nigdy nie przekroczył wyniku 9,5 litra. Motur 2,7 TDI 2002 rok Aha.... a jak Wy takie prędkości osiągacie? Orzeszek leciał najwięcej 148 km na godzinę to jakieś żarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Porównaj dystans przejechanych kilometrów z liczydła licznika z faktycznym dystansem np. z GPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Nie wiem jak w benzyniakach i 3,0dti, ale 2,7TD kilometromierz pokrywa sie z GPS na 31" kolach, a predkosciomierz dopiero na 33". Odniescie to do fabrycznych opon 28,9". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 są dwa rodzaje zębatek w reduktorze , powyżej któregoś rozmiaru opon się je zmienia na końcu linki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marq4x4 Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Spalanie mojego Tyrka z lawetą na trasie Krosno /Poznań - prędkość -70-100km/h -11l/100km , laweta+ jakieś 1,5T Kempingu prędkość 60-90km/h -14-15l/100km. Próby rozpędzenia zestawu w powrotnej drodze przy południowym wietrze wyglądały tragicznie -jak w Polonezie a użycie 5 biegu częste jak opady śniegu tej zimy. Wystający gabaryt ponad 1metr nad samochód nie pomaga . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redwater Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 są dwa rodzaje zębatek w reduktorze , powyżej któregoś rozmiaru opon się je zmienia na końcu linki Eeetam, mnie to nie przeszkadza, tylko jak ktos liczy mi spalanie wg licznika to mu wyjdzie 18/100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 prędkość razy kwadrat powierzchni daje ci opór 100 km/h razy metr do kwadratu i wychodzi jak byś z kotwicą jechał -to i saplanie może być większe terrano 2.7 tdi jedzisz 100- pali 10 ,jedziesz 120 pali -12 jedziesz 150 plai 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Nowe kółka założone (245/70/16), teraz licznik liczy kilometry w miarę prawidłowo. Przejechane nieco ponad 400km, z czego 100km z pustą przyczepką i 100 załadowany (cały wóz podsuszonego drewna). Średnio wyszło poniżej 8,85l/100km. Kiedy zrobię hamulce z tyłu (delikatnie grzeją mi się bębny) to powinno być jeszcze mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekwit1 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Koledzy ja mam Terrano II z silnikiem 2,4 12V 124km, auto wyposażone w sekwencyjną instalacje gazową i spalanie na długiej trasie to ok. 14 l gazu w mieście 18-19 litrów, w cyklu mieszanym ok 16,5-17, ale zimą to 20 spokojnie a nawet 22 przy 4H lub 4L. Czasami lubię poszaleć na śniegu to i 22 będzie mało. Trzeba sobie zadać jedno pytanie czy kupiliśmy auto terenowe o gabarytach kontenera czy pszczółkę opla corsę? Mój ojciec ma takie powiedzenie "stać było na samochód to i na paliwo stać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taran Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Witam!! Mam Terrano 2.7 TDI, 5d, 2001 r. na oponach AT BFG 235/70/16. Jeżdżę delikatnie - kapeluszniczo, bo mi się nie spieszy. Jeżdżę po Centrum Warszawy, po trasach Rajdu Nieustającego, byłem też w Rumunii (góry Maramureszu i Bukowiny). Kontroluję zużycia paliwa w ten sposób, że notuję stany licznika i wlane paliwo. Na 13 tys. km wyszło mi 10.1 l/100 km. Mimimalne to 8l/100 km na trasie z Rumunii, maksymalnie 15 l/100 km w naprawdę trudnym terenie w Rumunii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Witam. posiadam terrano II 2.4 b+g. Spalanie w trasie przy predkosci ok 100km/h około 17l/100. W mieście spalanie w granicach 25-28l, a przy jezdzie 50%asfalt 50% lekki teren bez reduktora to 32-38l. opony kopia BFG AT 235/70/16. ma może ktoś jakiś "pomysł" co zrobić aby zmniejszyć troche spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 może sprzęgi masz zaspawane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 nawet ze sprzęgami zaspawanymi to wiele za dużo może parownik masz wysrany i jakieś nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 mi z tym ułomnym silnikiem (td27t) wychodzi 12l/100km w cyklu mieszanym próba około 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Sprzęgiełka nie są zaspawane, a jeśli chodzi o spalanie benzyny to w trybie mieszanym wychodzi około 19-20l/100, więc to raczej nie jest wina parownika tylko coś z silnikiem. Byłem już chyba u wszystkich mechaników w okolicy i żaden nie ma pojecia co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 (edytowane) trafiła się okazja dla porównania więc zrobiłem zestawienie dla porównania: 1.auto D. T.&M. L. 2.nadwozie 5d 5d 5d 3.masa własna standart standart +60kg 4."ładunek" kierowca kierowca kierowca - koło zapas. koło zapas. koło zapas. - 0 pasaż. 2 pasaż. 3 pasaż. - butla 50-60 l. butla 50-60 l. butla 30 l. - bagaż nie 3 koła 3-dn./4 osob. - inne nie nie bag. dach./koło na dachu/snork 5.silnik VG30E VG30E VG30E w.punkt. wtrysk w.punkt. wtrysk w.punkt. wtrysk 6.chłodzenie wiskoza wiskoza 2 x wentyl. elektr. 7.klimatyzacja tak (wył.) brak brak 8.tempomat wył. wył. brak 9.filtr pow. standart standart stożek 10.skrzynia manual automat manual 11.instal. LPG mikser mikser sekwencja - sposób montażu bezpośr. za przepł. bezpośr. za przepł. wtryski w dolny kol. 12.opony 225/70 R16 235/75 R15 31x10,5 R15 - BFG AT BFG MT BFG AT -zużycie średnie średnie nowe -ET nie wystają nie wystają wystają 13.lift - nadwozie brak brak +2" - zawias +2" brak +2" 14.warunki sucho sucho sucho -wiatr brak brak brak -temp. 5-10'C 5-10'C 15-20'C -ukształt. terenu płaski/lekko pagórk. płaski płaski -natęż. ruchu małe małe średnie 15. V średn. 80-90 km/h 90-110 km/h 90-110 km/h 16.LPG-trasa 13,5 / 100km 12,5 / 100km 18-20 / 100 km 17.LPG-miasto b.d. 15-16 / 100 km 20-22 / 100 km 18.dynamika, moc + + +++ 19.różnica benz/gaz b.d. wyraźna brak różnicy podsumowując: automat wypada najlepiej w trasie pod względem ekonomii ... choć samo wyprzedzanie, przyspieszanie pozostawia wiele do życzenia ... najlepiej nie wyprzedzać manual na zwykłej instalacji również super jeśli brać zużycie gazu pod uwagę ... trochę lepiej z przyspieszaniem ... ale też był na najwęższych kapciach i najmniej obciążony sekwencja ... największy lift, największe i najszersze kapcie, najgorsza aerodynamika (bagażnik, koło na dachu, snorkel - nie podłączony ale jednak opór stawia) ... w każdym zakresie obrotów, na każdym biegu i przy każdej prędkości jest naprawdę duuuużo bardziej dynamiczny, spokojnie można nawet TIR-y wyprzedzać ... ale spalanie to całkiem inna bajka, do tego trzeba często odwiedzać stacje bo butla mała ... ale zamocowana "na nadkolu", do tego koło zapasowe na dachu czyli bagażnik całkiem , całkiem ...( jeśli by jeszcze zdemontować dodatkową skrzynkę narzędziową) ... czyli swoje plusy też ma w obydwu tamtych autach butle większe: ...w automacie butla wzdłuż na podłodze plus koło na lewej ścianie czyli ładowność maluczka raczej ... w manualu butla w poprzek plus koło zapasowe ... na oko większa możliwość załadunku ale bardziej "prostokątnych bagaży" to chyba tyle ... dodam jeszcze ,że podczas testów wszystkie 3 auta w zbiornikach miały minimalną ilość benzyny ... benzyna to przeżytek, Panowie p.s. w 7 punkcie dot. klimy : a aucie D. sprężarka co prawda nie chodziła ale pasek jest czyli jakieś obciążenie dla silnika stwarza... w 6-tym zaś wiskozy w obydwu "klasykach" a u mnie wiatraki elektryczne które dosyć często się załączały przy mniejszych prędkościach, korkach itp... jeszcze jeden szczegół ... przy zjazdach, kiedy odpuszczaliśmy pedał gazu automat prawie nie zwalnia ... praktycznie brak jest hamowania silnikiem dlatego dosyć często trzeba było wspomagać się hamulcem a później znowu "w pedał" Edytowane 14 Kwietnia 2014 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Zabił gwoździa na klawiaturze czołem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.