Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Wymiana oleju


Gość kefir0909
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w zmodyfikowanych saabach zalecam wymiane oleju w automatycznej skrzyni biegow razem z wymiana oleju w silniku czyli co ok 8-10 tys km.... Dodam ze nie wymieniamy calosci 9L tylko spuszczamy z samej skrzyni 4 lity i dolewamy 4ry litry nowego.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, czy bez obaw mogę wymienić olej, którym do tej pory zalewałem Z-etkę czyli elf excellium 5w50 na Valvoline VR1 Racing 5W-50? Poprzedni właściciel zalewał takim więc nie kombinowałem, mam jednak ochotę ułatwić życie Nissanowi, zmieniać czy nie kombinować i lać to samo? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dużo bierze oleju? ;) Jeśli bierze mało lub nic i nie jeździsz wyczynowo to lepiej nie kombinować... można, ale po co? ;)

Trochę bierze, jakieś 0,5l na ok 1500-2000km, chcę się dowiedzieć czy na innym przestanie lub zmniejszy komsumpcję ;)

Nie piłuję bardzo auta, dynamicznie ale bez szaleństw, tak na 12l/100km średnio :)

Edytowane przez MM-TECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę bierze, jakieś 0,5l na ok 1500-2000km, chcę się dowiedzieć czy na innym przestanie lub zmniejszy komsumpcję ;)

Nie piłuję bardzo auta, dynamicznie ale bez szaleństw, tak na 12l/100km średnio :)

Jest teoria, że do auta które bierze olej powinno się lać nie full syntetyk, zaryzykowałbym też zalanie jakiegoś gęstego oleju, chociaż na zimę to może być kiepski pomysł… wszystko zależy od temperatur.

 

"Jeśli twój silnik ma już duży przebieg i zauważasz, że oleju ubywa więcej niż kiedyś, oznacza to że warto rozważyć zakup mineralnego, który będzie działać na twój silnik uszczelniająco."

Edytowane przez Fiolet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejdz na pół syntetyk np. 10w60 VR1-valvoline..jak dalej ci bedzie brac oliwe to kłania sie remont silnika..prawdopodobnie moga siedziec uszczelniacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem kiedyś program w tv o samochodach i było własnie w nim o ubytku oleju. I reporter powiedział że samochód musi wciągnąć troszkę oleju bo to normalne. W któryś hondach w książce serwisowej jest nawet ile wciąga oleju :P nie wiem jak jest w nissanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli myślicie, że ubytki rzędu 0.5 litra oleju na 1500 km są normalne to powodzenia. nie wiem ile kolega jeździ, ale tak licząc podobnie do mnie to wciągu roku wylewa 4 litry oleju.

zresztą napisałem, że polecam pół-syntetyk a niżej był link do artykułu o olejach

 

moja nie pije oleju wcale.

 

Ps. a co złego w mineralu? oczywiście nie jest tak dobry jak syntetyk ale wole jeździć na mineralu, który nie wycieka bokiem.

Edytowane przez Fiolet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ciągu roku to ja robię 2-3 wymiany :P A gadanie że auto nic nie ciągnie oleju to od handlarzy tylko chyba sie słyszy :P nie chce tutaj nikogo oczerniać. Pisałem tylko że oglądałem program w tv o sportowych samochodach które w nowych silnikach wciągają olej bo muszą. Ale nie chodziło o ilości 1 litr na 1000 km tylko coś około 5 tyś km czy nawet 10 tyś km nie pamiętam. Ja po bagnecie też nie widzę ubytku 10w60 ultra racing ale pewnie na wymianie jak by wlał do olej do jakiejś miarki to ubytek pewnie by był zauważalny

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli myślicie, że ubytki rzędu 0.5 litra oleju na 1500 km są normalne to powodzenia. nie wiem ile kolega jeździ, ale tak licząc podobnie do mnie to wciągu roku wylewa 4 litry oleju.

zresztą napisałem, że polecam pół-syntetyk a niżej był link do artykułu o olejach

 

moja nie pije oleju wcale.

 

Ps. a co złego w mineralu? oczywiście nie jest tak dobry jak syntetyk ale wole jeździć na mineralu, który nie wycieka bokiem.

 

 

po twoich postach wydaje mi sie ze masz nikłe pojecie o samochodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejdz na pół syntetyk np. 10w60 VR1-valvoline..jak dalej ci bedzie brac oliwe to kłania sie remont silnika..prawdopodobnie moga siedziec uszczelniacze

 

Zależy ile tego oleju wciąga. Jeżeli będzie brał ćwiartkę na tysiąc, to nie ma sensu robić silnika. Chyba że ktoś chce wydać 7000-10000 zł po to żeby raz na 4000km nie musiał dolewać litra oleju za 40 zł :P

 

http://www.auto-swiat.pl/1-ile-oleju-zuzywaja-samochody-0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Fiolet i michalgdb powinniście się trzymać daleko od dawania porad technicznych. Nie pierwsze Wasze posty wyssane z palca.

To ile auto zużywa oleju jest podane w instrukcji każdego auta kolego michalgdb, nie tylko w hondzie - owszem są to wartości czasami szokujące.

 

Kolego Fiolet - 0.5 litra oleju na 1500km to dość normalna wartość, może mogło by być mniej, ale nie jest źle i nie ma się czym martwić na zapas.

Silnik spalinowny MUSI zużywać olej, w końcu nie jest to szczelnie zamknięta puszka z olejem, tylko mnóstwo mechanizmów połączonych ze sobą w bardzo szczelny sposób, ale nie stuprocentowo szczelny, więc olej zawsze będzie przedostawał się ze skrzyni korbowej do komory spalania i w inne miejsca i zwyczajnie się zużywał, jak benzyna.

 

10w60 to gęsty olej, nadający się do aut pracujących w ciężkich warunkach czyli np. upalane na torze gdzie temperatura oleju jest wysoka. Do codziennego użytku nie ma sensu lać coś takiego.

Edytowane przez IceManPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iceman, co złego w mojej wypowiedzi ? ja jestem przekonany że samochody biorą olej tylko jak to napisze wprost to znajdzie sie 10 osób co napisze że mnie pojeb....

Nie widzialem innej instrukcji do samochodu niż do hondy dla tego pisze to co wiem. A uwierz mi jak w wieku 10 lat jeździłem w motocrossie a inni koledzy w gokartach to przez parenaście lat związane z motoryzacją co nieco o niej wiem

 

PS: robie 2-3 wymiany oleju ponieważ "jeżdżę" Zetką a nie stawiam ją w garażu. W roku zrobie około 25-35 tyś km. minimum

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lejcie 10w60 bo to nie ma sensu

 

szczególnie jesienią i zimą będzie utrudniony rozruch, a olej będzie niedogrzany

 

ludzie oddają zużyte oleje do analizy, jasno wynika, że nawet do amatorskiego upalania szybszych aut wystarczy olej 5wX i taki polecam do waszych Zetek

 

ciężko też pisać o syntetykach i półsyntetykach kiedy w tej chwili kwestia jest taka, że albo mamy do czynienia z olejem hydrokrakowanym, albo blendami, które mają bazy syntetycznej (PAO/estrów) więcej lub mniej i kosztują mniej i więcej

 

zaletą posiadania oleju z dużym % bazy syntetycznej jest jego większa stabliność i lepsze parametry w szerszym zakresie temperatur, no i traci on swoje właściwości nieco wolniej niż olej HC

 

polecam do 350Z, do ich ciasno spasowanego silnika olej z normą a5/b5, o lepkości 5w30, np. Millers XF Longlife c2 5w30 czy Motul Econergy 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że mnóstwo serwisów Nissan'a wlewa taki właśnie olej...

 

Sporo użytkowników Zetki z tego forum (w tym ja) też :)

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie mówiłem, że jestem jakimś specem od olejów, dlatego podałem w poście linka do strony, z której czerpałem. a co do konsumpcji oleju opisywałem swoje osobiste spostrzeżenia, na 5w30 i zrobionych 5k km na jednym oleju nie ubyło na bagnecie ani trochę. zawsze mierzone na zimnym silniku i w miarę stałej temperaturze (garaż podziemny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sugerujecie że lepiej będzie lać po prostu 5w30 ? Taki do mi do Astry gtc 1.9 cdti wlewali :P stąd myślałem że 10w60 lepiej przypasuje do Nissana

10w60 rozgrzewa sie rzeczywiście długo patrząc po ciśnieniu. Tak że przy następnej wymianie wleje 5w30

:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sugerujecie że lepiej będzie lać po prostu 5w30 ? Taki do mi do Astry gtc 1.9 cdti wlewali :P stąd myślałem że 10w60 lepiej przypasuje do Nissana

10w60 rozgrzewa sie rzeczywiście długo patrząc po ciśnieniu. Tak że przy następnej wymianie wleje 5w30

:

 

10w60 to półsyntetyk, a 5w30 syntetyk. Ponoć nie zmienia się oleju z półsyntetyka na syntetyk. Ja tam bym na Twoim miejscu został przy tym co jest, ale jeżeli chodzi o oleje to każdy ma swoje zdanie na ten temat i nie ma chyba idealnego rozwiązania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w60 to półsyntetyk, a 5w30 syntetyk

nic bardziej mylnego...sa pełne syntetyki 10w60 np. gulf racing/millers xfs/shell i kilka innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w60 to półsyntetyk, a 5w30 syntetyk. Ponoć nie zmienia się oleju z półsyntetyka na syntetyk. Ja tam bym na Twoim miejscu został przy tym co jest, ale jeżeli chodzi o oleje to każdy ma swoje zdanie na ten temat i nie ma chyba idealnego rozwiązania :)

 

3 zdania i dwa pierwsze (sorry, ale tak) idzie do kosza włożyć

 

największy procent olejów w tej chwili to oleje mineralne, poddane skrótowo mówiąc skomplikowanej obróbce (hydrokrakingowi) - zawierają kilka % bazy syntetycznej żeby rozpuścić dodatki, obok tego są lepsze i gorsze blendy (np. 50, 60% bazy syntetycznej, PAO, estrów) oraz istnieją drogie oleje zwłaszcza do motosportu, gdzie praktycznie "cały olej" to PAO/estry, np. 300v Motula, Millers CFS, itp.

 

dlatego ten podział na syntetyki, pół-syntetyki i mineralne jest sztuczny i dość śmieszny

 

każdy sam wybiera co leje, ale uważam, że do tego samochodu potrzeba dobrego, "mocnego" oleju 5w30 a5/b5 bez eko dodatków i nic więcej

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 zdania i dwa pierwsze (sorry, ale tak) idzie do kosza włożyć

 

największy procent olejów w tej chwili to oleje mineralne, poddane skrótowo mówiąc skomplikowanej obróbce (hydrokrakingowi) - zawierają kilka % bazy syntetycznej żeby rozpuścić dodatki, obok tego są lepsze i gorsze blendy (np. 50, 60% bazy syntetycznej, PAO, estrów) oraz istnieją drogie oleje zwłaszcza do motosportu, gdzie praktycznie "cały olej" to PAO/estry, np. 300v Motula, Millers CFS, itp.

 

dlatego ten podział na syntetyki, pół-syntetyki i mineralne jest sztuczny i dość śmieszny

 

każdy sam wybiera co leje, ale uważam, że do tego samochodu potrzeba dobrego, "mocnego" oleju 5w30 a5/b5 bez eko dodatków i nic więcej

 

Nie zgodzę się, ale ok możesz mieć swoje zdanie na ten temat :)

 

http://image.ceneo.pl/data/products/2349247/i-valvoline-vr1-racing-10w-60-5l.jpg

 

Na butelce napisane jest semi-synthetic co oznacza pół syntetyk, więc skoro producent sam klasyfikuje tak swój olej, nie uznałbym na pewno tego podziału za sztuczny czy tym bardziej śmieszny. Mnie to jakoś nie śmieszy :) W drugim zdaniu napisałem "ponoć", ponieważ z własnego doświadczenia nie wiem czy można przechodzić z półsyntetyka na syntetyk, ale wiem że wielu ludzi tak pisze i można poczytać wzmianki na ten temat w prasie specjalistycznej.

 

Co do wypowiedzi hot_ridera post wyżej, zgodzę się, też czytałem że są syntetyki 10w60, ale lepiej niech kolega Michał sam sprawdzi i zdecyduje.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...