misio_de Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) u mnie czeka 6 l motula 20w 60 jutro wymiana Dość gęsty, mi na nim na zimno stukał łańcuch rozrządu przez jakieś 8-9 sekund, zanim dotarł do niego olej. Dlatego teraz zalałem CFS 10w60 i jest dużo lepiej. Edytowane 13 Lipca 2016 przez misio_de Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 10w60 wydaje sie chyba najczesciej lanym na tor do Zetek, tak? Choc Coobcio mowi ze leje Millersa 5w50. Jest jakas roznice miedzy tym jakie oleje lepiej znowsza HR a jakie DE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojti83 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 do skrzyni bede miał na dniach ściaganego z usa redline , dedykowanego do skrzyń 350z i mocno polecanego przez wlaścicieli 350z sam go mam zalanego i skrzynia pracuje bez zastrzeżeń już 4 lata Będzie MT-85 czy jak podawałeś na giełdzie 75w90? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Mam chlodnice oleju i wolnossaczka olej mi sie nagrzewa maks do 130 stopni to leje tanszego 5w50 i wymieniam go ciut czesciej co te 6-8 motogodzin... czyli jakies 1500-1800Km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Rowe 10w60, również śmiało można lać. Tani nie jest! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Będzie MT-85 czy jak podawałeś na giełdzie 75w90? mt-85 oczywiscie, musiałem błednie wkleić zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 (edytowane) Mi Stronka Millersa taki zaproponowala: CFS 10w50 NT Engine Oil (Fully Synthetic Oil) http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=926§or=Motorsport W ogole nie ogarniam tego, czytam o tych lepkosciach, smarowaniach... i nic do mnie nie dociera z tego lol Jak sie w lecie jezdzi na torze to jaki zakres powinien byc x w xx? Czym sie bedzie rozni 10w60 od 5w50 od 10w50 ?!? https://www.motointegrator.pl/poradnik/oleje-plyny-i-smary/oleje-silnikowe-poradnik/ Edytowane 16 Lipca 2016 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 10w 60 zalej dla ciebie druga wartość powinna być jak najwyzsza olej lepiej sobie radzi w wyższych temperaturach od np 10w 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) No ok, to teraz ktorej firmy najlepiej kupic? Motul, Rowe, Millers, Valvoline ... i jaki od razy typ (gokladna nazwa) bo oni tam roznych z tego co widzialem uzywaja dla 10w60, np. Motul 7100, 8100?? Edytowane 17 Lipca 2016 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Ja osobiście polecam LIQUI MOLY Synthoil Race Tech GT1 10W60. Po ostrym upalaniu na ślubie znajomego z ekipy trzyma ciśnienie idealnie http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-race-tech-gt1-10w60-5l-i6216529320.html Edytowane 17 Lipca 2016 przez filipm87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 tor 10w60... chyba ze masz takie chlodzenie oleju że nie przekracza jego temperatyra 125 stopni to mozesz na 5w50 wtedy masz mniejsze wewnetrzne opory mniejsze cisnienie oleju przez to moc moze wzrosnac o 2 do 3 promili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Ja latam na 5w50, łupie non stop do odciny, na torze tez bylem i cisnienie nie spadlo nigdy ponizej 1 bara, wiec nie wiem po co wam te 10w60, szczegolnie do jazdy na codzien... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 ciśnienie oleju to jedna sprawa ale odporność na zerwanie filmu olejowego to już zupełnie inna u mnie temperatura oleju mimo że mam chłodnice dochodzi do 130 s/c A wbrew pozorom , auto im szybciej jedzie tym mocniej sie chłodzi ja stosuje motula 20w60 to sprawdzony olej od wielu lat w bardzo mocno wysilonych silnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 1 bar to tragedia jak spadnie tzn. 15 psi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 To nawet nie 15 a 14,5 PSI. U mnie po ostrej jeździe to 30 a na codzień to kolo 40...PSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Minimalne cisnienie jakie moze byc w zetce to 14psi czyli wlasnie 1 bar. Ja mowie orientacyjnie, wskazowka mniej wiecej w polowie miedzy 0 a 30 psi. Jak sie tocze po miescie do 3tys to mam 30 psi. I nie wiem dlaczego 1 bar to tragedia? Znam wiele aut ktore maja ponizej 1 bara i jezdza. W bmw grubo ponizej bara to norma, sr20det bezpieczna granica 0.8 bara, ca18det znam takie ktore maja po 0.5 bara i jezdza, a ostatnio nawet widzialem takie co mialo 0.2 i jakims cudem tez jezdzilo. Znajomy ma w 2jz-cie 5 barow na wolnych tylko co z tego. Ja sie tu nie chce klocic, ale dla mnie 40psi czyli ok 2,8 bara na wolnych to przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 zdrowa nie zakatowana zetka lata miedzy 2 a 8 barow na dobrym oleju tzn 30 do 120 psi. Tak niskie ciśnienie u ciebie moze byc spowodowane wyeksploatowanymi panewkami, pompa oleju albo uszkodzoną magistrala olejowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 No skoro tak mowisz. Po ostrej jezdzie mam te 25, po upalaniu mniej wiecej polowa miedzy 0 a 30, ale wtedy juz odpuszczam. Pod odcinka mam mniej wiecej 110psi Pozostaje jeszcze sprawa dokladnosci tego wkaznika. Olej to raczej super nie jest, kupilem najtanszy- valvoline 5w50. W sumie od poczatku mi sie wydawalo ze jakos gowniano to cisnienie trzyma, bo na poprzednim oleju prawdopodobnie jakims randowmowym 5w40 trzymal tak samo jak nawet nie lepiej. Sprobuje zmienic na cos lepszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Cholera, już prawie kupowałem a tu ... chłodnica oleju!! Ile potrzebuje litrów żeby nie brakło ze względu na dodatkowy obieg z chłodnicą? Który 75w140 wziać do dyfra i ile litrów? Może też Liqui Moly? http://allegro.pl/liqui-moly-olej-przekladniowy-75w140-1l-4421-i6316088760.html Już mam, 6 L do silnika z chłodnicą i 2 litry do przekładni. Edytowane 21 Lipca 2016 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisekk Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 hej jestem nowy i taka szybka pilka , zakupilem nissana 370z musze u niego dolac plyn chlodniczy oraz olej wspomagani jaki polecacie ? Olej silnikowy zamieniam od razu na 15w50 motula 300v ( Jak byl taki juz temat to przepraszam ale patrzylem i nie moglem znalesc) pozdrawiam i dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Hej Hej motul będzie za gesty przy zimnych startach silnika - doprowadzisz do uszkodzenia uszczlnien w magistralii olejowej. 5w50 będzie to zdecydowanie bardziej wskazany. Do chłodnicy dolej sobie "krwi predatora" Preston A Do wspomy dowolnego ATF 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisekk Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam , nie paluje auta nigdy na zimnym, a chce czasami pojezdzic tym autem po torze dlatego uwazam ze ten olej bedzie chyba najlepszy. Kiedys czytalem Twoj post , ze polecasz ten olej osobom , ktorzy czasami chca poupalac auto. W ogole Coobcio najblizszej przyszlosci sie odezwe do Ciebie na PW . Bo brat mi Ciebie polecal. Pozdrwiam To wole sie zapytac 15w50 odpada calkowicie i lepiej kupic 5w50 , bo jeszcze mam 5w40 motula Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez Lisekk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 5w50 bedzie bardziej uniwersalny. Ale 10w60 da ci lepszą ochronę na torze jesli chcesz upalac auto patrz aby ta 2 wartosc byla jak najwyzsza ja go mam i na wszelki wypadek czekam ze 2 min zanim rusze na zimnym i pierwsze km bardzo spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisekk Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 czyli 15w50 calkowicie odpada ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Lej amsoila 5w50 akurat na zimę będzie, albo jak będziesz zmieniać przed zima jeszcze drugi raz to możesz teraz zalac milersa cfs 10w60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.