Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


Gość tho-mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, jest już z rok czasu. Ja go pamiętam z lata tamtego roku, ale nie miałem motywacji jechać 500km w jedną stronę. Już parę razy robiłem takie i dłuższe, rozczarowujące trasy i się zniechęciłem do marnowania czasu i benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum i mam pytanie. Mam dwa patrole 3.0d 2002 i 2004 do wyboru.

Czytałem dużo o silnikach 3.0d że są awaryjne słabe smarowanie na 4 tłoku,po 2004 problem został usunięty czy to prawda?.Auta mają przebieg około 200tys na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ? Rama i napędy rzecz zrozumiała ,chodzi mi o silnik i objawy problemu ,dodam że są to manualne

Edytowane przez Decorraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego i z jaki motorem patrola najlepiej kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek 4,2, ale swoje kosztuje. Za dużo.

 

Czy warto interesować się Patrolem 2001 rok, z silnikiem który jest od nowości i ma przebieg równe 300 tys.? Automat więc odrobinę mniej zamęczony ten silnik, ale sam nie wiem jak tyle wytrzymał. 300 tys. to chyba w granicach rekordów i padnie lada moment, jak myślicie? Ponoć wszystko z nim OK.

Edytowane przez silnikzmerca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na prawdę nie ma reguły, co do tego kiedy padnie

Znam rekordzistę z przebiegiem 78 tys, ale to był pierwszy wypust objęty akcją serwisową, mój kolega z Bezdroży 4x4, jeździ bardzo dużo i bardzo daleko, miał GU4 z 2006 roku, chuchał dmuchał, dbał, olej wymieniany co 7000km i ............................... właśnie wymienia na BMW, bo korba wyszła bokiem.

Tyle w temacie ZD30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich :) miał ktoś styczność z którymś z tych egzemplarzy i może coś powiedzieć? ten z gorzowa prawdopodobnie obejrzę dopiero w piątek, do białegostoku trochę daleko :/

 

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-nissan-patrol-3-0-d-158-km-piekny-super-wyposazenie-jasne-skory-ID6AxP6D.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

edit:  białostocki już nieaktualny ;)

 

Edytowane przez glonojad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Szanownych Kolegów

Nie wiem czy już ktoś komentował ten samochód tutaj ale wrzucę link:

https://www.olx.pl/oferta/nissan-patrol-rb25det-2-5-turbo-280-km-skytrol-CID5-IDuh457.html

co można powiedzieć o tym aucie ? czy wart tej ceny ?

szukam auta do lekkiego terenu no i musi to być Patrol :-)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Kolegów,

Poszukuje Patrola typowo do jazdy po lesie. Najlepiej z silnikiem 2,8 i wersji krótkiej oraz bez przesadnych przeróbek. Napotkałem  na olx egzemplarze z komisu ze  Śremu z napisem Abu Dabi ale odradzacie tego sprzedającego. Dysponuje budżetem 25-30tyś. Może podeślecie koledzy jakieś ciekawe oferty, żeby się nie naciąć. Za ewentualne info z góry dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, czy warto zainteresować się patrolami z przebiegami 300 000 km, silnik 2,8 ? czy to nie za duży przebieg? widziałem ogłoszenie nawet z przebiegiem 400 000. Kto wie ile ten silnik może wytrzymać km, jeżdżąc ze świadomością kiedy walnie;)

Edytowane przez ksg1922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

od kiedy "kręcenie licznika" zostało uznane za przestępstwo, okazało się że nie wszystkie sprowadzone Patrole mają przebieg 190-240tys ;)

jeżeli celujesz w Y61 z silnikiem 2,8 musisz mieć świadomość tego, że najmłodsze auto jakie kupisz będzie miało 19 lat, jeżeli będzie miało przebieg 300tys, to rocznie przejechało niecałe 16 tysięcy, czyli jakieś 1300 km miesięcznie, to chyba nie aż tak dużo

kupując prawie 20-sto letnie auto, wszystko ko może się wydarzyć, jak będziesz kupował, to najlepiej poproś kogoś kto się zna na Patrolach, żeby z tobą pojechał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 motory robią na pewno 500 tyś i jeżdżą nadal - tak na prawdę ciężko powiedzieć dokładnie natomiast myślę że masa ludzi już dawno tą wartość przekroczyła tylko o tym nie wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój Y61 2,8 tdi  ma obecnie przebieg 142.873 km, data pierwszej rejestracji 1999.  Użytkuję go ponad 10 lat i sądzę, że będzie mi służył kolejne 10. Kupując Patrola 2,8 trzeba patrzeć na stan techniczny a nie przebieg. Z tego, co wiem z wiarygodnych źródeł, do 300.000 km nie ma większych problemów (ja wymieniałem już łożyska zwrotnic ponieważ ich nie smarowałem,  poleciały też końcówki przedniego drążka kierowniczego (trzeba zrobić przeróbkę drążka żeby obie były wymienne), demontowałem i czyściłem pompę wspomagania układu kierowniczego, wymieniałem łożyskowanie i uszczelnienie turbiny, pasek rozrządu, klocki hamulcowe, gumowe tuleje drążków stabilizujących, końcówkę odłączanego stabilizatora tylnego mostu. Podobno po 300.000 km dużo elementów klęka. Blok silnika wytrzymuje 400.000 km (potem da się go wymienić). Trzeba pilnować szczelności układu chłodzenia i turbiny, stosować się do instrukcji użytkowania. Największym wrogiem jest rdza - mimo, że 10 lat temu spód był wyczyszczony korundem, pokryty powłokami epoksydowymi i konserwacją, to w ubiegłym roku musiałem naprawiać ranty błotników i wymienić progi, które przerdzewiały od wewnątrz.

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

Na wstępie przywitam się, na forum od dosłownie chwili. Przeniosłem się do Was z forum Mitshubishi a używam obecnie Pajero II. Póki co jazda wokół komina ale w planach dalsze wyjazdy, a ze względu na to że mam krótkiego Miśka, to nie wydaje mi się żeby się sprawdził na dłuższych trasach, i nie mówię tutaj o awaryjności czy wygodzie, ale raczej o miejscu na wszelakie wyjazdowe graty, tak ogólnie to bardzo poczciwe auto:)

Przechodząc do meritum, po przeczytaniu sporej części forum, zdecydowałem się na Patrola, i teraz moje dylematy:

  1. Czy jak już kupować, to tylko długiego, czy krótkim załóżmy w dwie osoby zapakuję się na spokojnie i znajdzie się docelowo miejsce na dachu na namiot?
  2. Czy szukać serii i motać, czy raczej kupić już coś gotowego pod warunkiem że było wszystko zrobione tak jak powinno być?

 

Poniżej prześlę Wam 3 linki, prośba o zerknięcie i komentarze.

Zastanawiam się nad tym drugim, tylko czy aby cena nie za wysoka za ten rok i przebieg, co o tym myślicie?

Z góry dziękuję za pomoc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

Ad. 1: Jak na ryby lub dalsze wyprawy to tylko długi. Krótki jest dobry dla myśliwego do lasu.

Ad. 2: Patrola nie ma potrzeby "motać" chyba, że ktoś używa go do extremu i zamiast łódki. Kupienie łódki z silnikiem wychodzi jednak taniej. Zmotane radzę omijać, bo oznaczają rychłe kłopoty z silnikiem i korozją.

Jeśli chce Pan o coś dopytać proszę dzwonić 664 494 525

Pozdrawiam

Piotr

 

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Niebora za info, podeślę Ci jeszcze kilka ofert z prośbą o rzucenie okiem:

https://www.olx.pl/oferta/nissan-patrol-gr-y61-2-8-td-CID5-IDvzSic.html#f2bd1d6e5c

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-prawdziwa-terenowka-z-luksusowym-wyposazeniem-w-idealnym-stanie-tech-ID6BliVv.html#a7b2e8973f

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-nissan-patrol-y61-2000r-2-8-stan-idealny-ID6B8YPL.html#a7b2e8973f

W sumie to miałem dylemat pomiędzy krótkim a długim ale z racji tego że marzą mi się podróże pozostaje przy długim. I teraz odwieczny dylemat, silnik...czy ten 3,0 naprawdę są taka miną:)? Ogólnie podoba mi się ten z Krakowa w automacie, na plus rocznik i wyposażenie a raczej wnętrze, ten z Gdańska też ładny ale czy ta cena nie jest przesadzona? Na koniec jeszcze pytanie o automat, warto to udogodnienie brać pod uwagę?

Z góry dziękuję za pomoc,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli automat, to nie masz wyboru, tylko 3,0, osobiście nie toleruję automatów, ale to kwestia upodobań

Jeśli 3,0 to raczej radziłbym mieć "z tyłu głowy" swap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem, a jak w ogóle wygląda swap auta z automatem, jakie silniki wchodzą w grę?

I co powiecie n.t. pozostałych Patroli przytoczonych powyżej, zastanawiam się nad tym z Gdańska ale cena kosmos, trochę motania i wyjdzie w okolicach 55-60 tys. myślicie że warto?

 

https://www.olx.pl/oferta/nissan-patrol-y61-2-8-1998-ladny-w-oryginale-154km-CID5-IDvOYSA.html#4079b33751

Jadę jutro obejrzeć tego z linka, jakieś uwagi-komentarze, może ktoś zna to auto?

Edytowane przez grzesix81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Grzesix81;

Uwagi ogólne co do zakupu: nie da się ocenić stanu technicznego na podstawie zdjęć. Nawet auto, które było 3 razy bite, dwa razy topione i ma 400.000 km, po pomalowaniu i wysprzątaniu wygląda ładnie na zdjęciach. Poza tym 90% sprzedających podaje w ogłoszeniach nieprawdziwe informacje na temat bezwypadkowości, przebiegu i stanu technicznego.

Patrol z Janowa ma ładny środek. Trzeba zasięgnąć u właściciela informacji na temat ewentualnej powypadkowej przeszłości i korozji.

W Patrolu z Gdańska padła dwumasa, której koszt to ok. 7.000 PLN więc właściciel wymienił ją na zwykłe koło zamachowe i zapewne dlatego sprzedaje. Zwykły zamach to rychły koniec skrzyni biegów. Poproś, by przesłał skan faktury zakupu w Niemczech i skan faktury za wymianę sprzęgła.

Automaty w Patrolach są trwałe i nie sprawiają problemów. Jazda w automacie to bajka w porównaniu z manualem.  Na automacie nie da się "rozbujać" auta w przypadku ugrzęźnięcia, co dla wyprawówki jest mało istotną niedogodnością. Niestety były one konfigurowane z pechowym silnikiem 3,0.

Jeśli rozważasz możliwość wydania kwoty 10.000 EUR opłaca się samemu wyszukać i sprowadzić auto od Niemca. Ja znalazłem Patrola na Mobilu od pierwszego właściciela. Telefonicznie uzyskałem wszystkie informacje na temat stanu technicznego, wpłaciłem przelewem zaliczkę i za dwa tygodnie pojechałem tam autobusem. Niemiec odebrał mnie z miasteczka, poczęstował obiadem, pomógł w przerejestrowaniu i wykupieniu ubezpieczenia. Formalności i przykręcenie tablic tymczasowych zajęło trzy godziny. Potem tylko tankowanie i powrót do domu. Opcja ta dotyczy jednak tylko "prawdziwych" Niemców, podających w ogłoszeniu imię i nazwisko oraz adres. Większość ogłoszeń na Mobilu pochodzi od Arabów, Turków, Ruskich i Polaków a ich wiarygodność jest zerowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Niebora za odpowiedź,

19 godzin temu, Niebora napisał:

Uwagi ogólne co do zakupu: nie da się ocenić stanu technicznego na podstawie zdjęć

To wiem doskonale, nie napalam się póki co tylko podaje te linki dla np. wiedzy taka jak ta o której akurat nie wiedziałem:

19 godzin temu, Niebora napisał:

W Patrolu z Gdańska padła dwumasa, której koszt to ok. 7.000 PLN więc właściciel wymienił ją na zwykłe koło zamachowe i zapewne dlatego sprzedaje. Zwykły zamach to rychły koniec skrzyni biegów

Co do automatu, jeżdżę już dobrych kilka lat w tym zestawieniu autami cywilnymi i nie zamienię już na manuala. W terenówce zdaje sobie sprawę że ,,ręczna,, skrzynia pozwala na bujanie, ale z drugiej strony nie jeżdżę aż w takim terenie że miałbym się topić, raczej szutry, polne drogi i las, więc automat nie byłby złym wyborem, przynajmniej tak mi się wydaje. Do większego terenu mam jeszcze małą Vitarkę, więc Patrol miałby przeznaczenie raczej rekreacyjno-wyjazdowe z możliwością dłuższych wycieczek czy wzięcia udziału w jakimś lekkim rajdzie.

No ale jak automat, to silnik 3,0 który, no właśnie, czy on naprawdę jest aż tak nieudany? Poszperałem trochę w internetach i na niemieckich stronach, auta z tym motorem sprzedawane są z przebiegami nierzadko 0,5 mln kilometrów, jak im się to udaje? Jak już jesteśmy przy tym silniku wrzucę filmik w którym koleś w ok. 4 min mówi o patencie który niby ma pomóc temu silnikowi, chodzi o zewnętrzną odmę - podobno jest to patent z Australii, zerknijcie i sami oceńcie.

Wracając do tematu, skłaniam się jednak ku skrzyni automatycznej, chociaż nie jest to warunek konieczny ale wahadło skierowane jest raczej w tę stronę, a co silnika, mhm, w ostateczności szarpnę się na swap BMW, trudno... A więc, mam na oku dwa auta w powyższej konfiguracji, oba cywilne, cena podobna z tym że jeden to model przed liftowy a drugi po.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-prawdziwa-terenowka-z-luksusowym-wyposazeniem-w-idealnym-stanie-tech-ID6BliVv.html#a7b2e8973f

https://www.otomoto.pl/oferta/nissan-patrol-salon-polska-ID6AYbTk.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

I na koniec pytanie, czy wersja poliftowa oprócz wyglądu i środka różni się czymś diametralnie od wersji poprzedniej?

Z góry dzięki,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja poliftowa to kilka zmian w silniku, mających zapobiegać awariom. Wydaje mi się, że zmieniono też system zasilania - początkowo ZD30 miał chyba zwykły wtrysk bezpośredni a potem common rail.

Co do pierwszego ogłoszenia chcę zwrócić uwagę na klauzulę: "Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty ani zapewnienia, w szczególności rozumieniu art. 66 § 1 i art. 556 indeks 1 Kodeksu cywilnego. M-CLS Auto zastrzega sobie prawo do doprecyzowania oraz korekt omyłek."  Klauzula ta oznacza, że informacje o aucie są niewiarygodne skoro sprzedawca nie bierze za nie odpowiedzialności. Poza tym od spodu widać już mocno postępującą korozję.

Co do auta z drugiego ogłoszenia warto dopytać czy był kładziony nowy lakier oraz o ewentualną przeszłość powypadkową.

Największym ryzykiem przy zakupie ZD30 w Polsce jest duże prawdopodobieństwo, że silnik jest po naprawie, co oznacza jego krótki żywot.

Dlatego przed wydaniem na zakup kwoty 10.000 EUR oraz późniejszym zainwestowaniem niemałych pieniędzy w przeróbki zachęcam do podjęcia niewielkiego wysiłku i poszukania pewnego auta w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...