Gość winsurfingradom Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witam może ktoś przeżył podnoszenie autka dystansami i może mi coś podpowiedzieć czy jest jakiś myk z niespodzianką który na mnie czeka podczas tej operacji. jestem do tego zmuszony bo przewymiarowałem opony założyłem BFGoodrich 285/75/16 no i docinałem błotniki ,ale na większych dołach to nie wystarczy bo dobija o nadkola a lift zawieszenia jest dość kosztowny i mało sensowny ze względu na pułosi. Pozdrawiam i proszę o linki z jakimiś stronkami w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witaj! Proszę, oto strona z liftem Terrano wygrzebana w starych tematach naszego forum. Już ją podawałem w temacie z różnymi ciekawymi stronami z Terrano: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/35342-lift-i-kola-nissan-terrano-ii-94-24/page__p__549209__hl__szczur__fromsearch__1entry549209 a tu zdjęcia krok po kroku z przeróbkami: http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4/LIFTTERRANOII# Miłej zabawy Andrzej / azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Witam wszystkich już sobie poradziłem z podniesieniem tyrana na ramie dystansami , ale jak widać na forum to nikt o tym zabiegu nie ma pojęcia o ile można podnieść co zastosować co nas czeka w trakcie,brak wiedzy albo niechęć podzielenia się wiedzą. Nawet człowiek który sprzedaje zestawy liczy sobie za to 500zł. + 250zł. montaż i nie jest pewien co przeszkadza. Ja za części zapłaciłem 100zł. sam montowałem u kolegi w warsztacie blacharskim, ale nikomu nie polecam tego robić w warunkach garażowych z lewarkiem w ręku bo na podnośniku jest ciężko ucelować śruby, a fachowcy polecają odkręcanie strony dystansowanie i skręcanie (bzdura) wasz tyran pojedzie na lawecie do warsztatu jeśli taki znajdziecie który podejmie się złożenia waszego tyranka. Pozdrawiam w najbliższym czasie zamieszczę zdjęcia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 (edytowane) Mnie ciekawi co z drążkami do zmiany biegów przy body lifie? trzeba przedłużać ? czy coś ? zastanawiam się nad podniesieniem budy D21 tu chyba łatwiej pójdzie, bo są 2 cześć więc lżejsze i poręczniejsze Dystanse chyba robi się z poliamidu, np 1m wałka fi50 koło 60zł, na tokarkę do pocięcia i nawiercenia, do tego odpowiednie śruby, tylko jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, wężyki hamulcowe, sprzęgło, wlew paliwa, chłodnica, podciśnienie, ogrzewanie... i itp. Czytałem gdzieś że 1" to bezproblemowo, 2" już trzeba się wysilić, a 3" to mnóstwo roboty. Edytowane 3 Maja 2010 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Kolego podobno każdy można podnieść o 4cm. bez przeróbek drążki są ok a wszystkie przewody są dłuższe i dają rade a więcej to przerost treści nad formą bo to tylko dla zwiększenia prześwitu dla opon a mosty zostają jak były Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 doskonale wiem ze prześwit jest jaki był, nie wybieram się w teren ... chiałbym większe opony, 2cm na budzie 2 po dokręceniu drążków i dla mnie ok. to "podobno" właśnie mnie niepokoi przyglądałem się i już wentylator nie trafia w obudowę powyżej 2cm, niech mi ktos powie jednoznacznie jak podnoszę budę np 4cm to mi lewarki wchodzą w podłogę 4cm tak ? czy to nie przeszkadza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coco27 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 doskonale wiem ze prześwit jest jaki był, nie wybieram się w teren ... chiałbym większe opony, 2cm na budzie 2 po dokręceniu drążków i dla mnie ok. to "podobno" właśnie mnie niepokoi przyglądałem się i już wentylator nie trafia w obudowę powyżej 2cm, niech mi ktos powie jednoznacznie jak podnoszę budę np 4cm to mi lewarki wchodzą w podłogę 4cm tak ? czy to nie przeszkadza ? Witam! HUGH_H ja w tej chwili w swoim d21 mam opony 31/10.5R15 i jest ok,nic nie ociera i nie dobija.Jakie ty chcesz opony załozyc do swojego,jeszcze wieksze?Może chcesz zrobic body lift jak w tym d21 http://www.bilasolur.is/CarDetails.aspx?bid=4&cid=113990&sid=130514&schid=f2b141dd-f47a-4cf3-90db-ce77512e1164&schpage=1 Widziałem go z bliska ,buda jest podniesiona około 10cm Koła 35 ps Kolega w terrano ma 33/12.5R15 pod tylnymi sprezynami ma podłozony pierscien o grubosci około 3cm,przód bez zmian Jedynie ma podciente błotniki i zderzak Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam! HUGH_H ja w tej chwili w swoim d21 mam opony 31/10.5R15 i jest ok,nic nie ociera i nie dobija.Jakie ty chcesz opony załozyc do swojego,jeszcze wieksze?Może chcesz zrobic body lift jak w tym d21 http://www.bilasolur...e1164&schpage=1 Widziałem go z bliska ,buda jest podniesiona około 10cm Koła 35 ps Kolega w terrano ma 33/12.5R15 pod tylnymi sprezynami ma podłozony pierscien o grubosci około 3cm,przód bez zmian Jedynie ma podciente błotniki i zderzak Pozdrawiam czyli 31 wchodzi bez żadnych kombinacji ? widziałbym 33 ale bez cięcia, nie wiem czy 33 to nie za dużo bo przełożeń nie mam zamiaru zmieniać, jakie masz odsadzenie w felgach ? czy jeździłeś na seryjnych 235.. ? zastanawiam się czy jest różnica w spalaniu i prędkości, z tego linka to nie widać jaki jest body lift bo ramy nie widać, za to z tyłu jest podniesiony na wieszakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) Co do wiatraka to zdejmij obudowę z chłodnicy i popróbuj czy wyrabia. Jak nie pałujesz w terenie to nic nie powinno się dziać. Ja tej obudowy nie mam i grzeje mi się (2/3 skali temp na czerwone nie wskoczył) w grząskim piasku jak utknąłem na podjeździe. Ale nie wiem czy mi visco wiatrak załącza. Edytowane 5 Maja 2010 przez Dżem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coco27 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Hej! Oponki 31/10.5 R15 wchodzą bez zadnych kombinacji W swoim przymierzałem 33 ale u mnie ocierało i bez ciecia raczej nie ma szans Muszę sprawdzic jakie mam ET bo w tej chwili nie pamietam Wiem napewno ze jesli bedziesz chciał załozyc 33 to felgi bedą musiały miec ujemne ET Ostatnio kupiłem właśnie takie felgi ,oczywiście stalowe 10x15 bo w przyszłości planuje zamontować 33cale W spalaniu jest nieduza róznica około pół litra (ja mam benzyne)wiec nie jest żle Dołaczam kilka fotek jak nissan wyglada na 31 calowych i jak wyglada na 33 calowych kołach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 zwracam si do coco27 kolego masz pojecie o czym piszesz? 1 cal = 2,54 centymetra więc masz opony 83,28cm to chyba zrobiłeś foty nie temu samochodowi. kolego napisze to jeszcze raz 33/10r15 tak opisuje się opony w calach , a więc 33 jest to procent z 10 cali a 10 cali to szerokość twojej opony a znaczy to że masz odpowiednik 255/75r15 nic wielkiego jak posiadał byś 12,5/33r15 to był by kapeć i odczuł byś zmianę w spalaniu jak byś ruszył z miejsca.Pozdrawiam i zamieszczę jutro foty na 285/75r16 na tych oponach poszedł 8cm do góry i poszerzył się o 14cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 zwracam si do coco27 kolego masz pojecie o czym piszesz? 1 cal = 2,54 centymetra więc masz opony 83,28cm to chyba zrobiłeś foty nie temu samochodowi. kolego napisze to jeszcze raz 33/10r15 tak opisuje się opony w calach , a więc 33 jest to procent z 10 cali a 10 cali to szerokość twojej opony a znaczy to że masz odpowiednik 255/75r15 nic wielkiego jak posiadał byś 12,5/33r15 to był by kapeć i odczuł byś zmianę w spalaniu jak byś ruszył z miejsca.Pozdrawiam i zamieszczę jutro foty na 285/75r16 na tych oponach poszedł 8cm do góry i poszerzył się o 14cm ja zupełnie nie rozumiem twojego postu, jakie 33% z 10" z tego co ja wiem to opony w calach pisze się jako średnica opony / szerokość opony / średnica felgi, (31" to 78,74cm) a typowa opona 235/75 R15 ma średnicę 73,35 z czego wynika róznica na promieniu około 2,5cm i nie widzę problemu aby weszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość coco27 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Po pierwsze jezdzę na 31/10,5R15 a nie na 33/12,5R15 Wiem jak jest roznica w wysokosci i szerokosci takich opon Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Po pierwsze jezdzę na 31/10,5R15 a nie na 33/12,5R15 Wiem jak jest roznica w wysokosci i szerokosci takich opon Pozdrawiam Tak kolego zgadza się że ty masz 31 a nie 33 tylko że nie cale ,cali masz 10,5 bo masz pewnie felgę 10cali a takie koła nie wiele zmieniają w oporach samochodu co do spalania ,a temat jest o podniesieniu nadwozia bo w niektórych oponach cięcie błotników to za mało Pozdrawiam I tak to wygląda i to nie koniec idę dalej do góry Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 zwracam si do coco27 kolego masz pojecie o czym piszesz? 1 cal = 2,54 centymetra więc masz opony 83,28cm to chyba zrobiłeś foty nie temu samochodowi. kolego napisze to jeszcze raz 33/10r15 tak opisuje się opony w calach , a więc 33 jest to procent z 10 cali a 10 cali to szerokość twojej opony a znaczy to że masz odpowiednik 255/75r15 nic wielkiego jak posiadał byś 12,5/33r15 to był by kapeć i odczuł byś zmianę w spalaniu jak byś ruszył z miejsca.Pozdrawiam i zamieszczę jutro foty na 285/75r16 na tych oponach poszedł 8cm do góry i poszerzył się o 14cm Sugerujesz więc, że opona 33x10,5R15 ma szerokość 838,2 mm? 33-średnica opony(838,2mm) 10,5- szerokość opony (266,7mm) R15- średnica osadzenia (średnica felgi) Takie jest calowe oznaczenie opon i nie spotkałem się nigdzie z liczeniem procentów z dziesięciu cali mimo że wynik jest taki sam tylko w cm ale odnosi się do średnicy a nie szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Sugerujesz więc, że opona 33x10,5R15 ma szerokość 838,2 mm? 33-średnica opony(838,2mm) 10,5- szerokość opony (266,7mm) R15- średnica osadzenia (średnica felgi) Takie jest calowe oznaczenie opon i nie spotkałem się nigdzie z liczeniem procentów z dziesięciu cali mimo że wynik jest taki sam tylko w cm ale odnosi się do średnicy a nie szerokości. tez tak napisałem kolega winsurfingradom jednak cos mąci Wracając do tematu, czeka mnie wymiana poduszek pod buda i paką bo są wytłuczone trochę i tak wałek poliuretanu takiego co by sie nadawał (chyba) na nowe poduchy pod kabinę Φ60mm - długość 0,5m kosztuje koło 70zł, dolne poduchy są chyba mniszej średnicy, do tego jeszcze wspomniany wałek z poliamidu co by od razu podnieść bez inwazyjnie 1", śruby .. tylko nie wiem w poduszkach chyba siedzą jeszcze tulejki metalowe? nie miałem tej poduchy w łapach ktoś się orientuje dokładnie jak to wygląda ? bo całej poduchy poliuretanowej dłuższej o 1" to chyba bym się bal wstawić może być za miękko. winsurfingradom to zdradzisz czego użyłeś do liftu że tak tanio wyszedł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 zobaczcie tu w sumie komplet do liftu d21 podwyższający ok 8cm ale pogrzebac mozna na stronie i znajdzie sie do T II dobry sklep w USA ps jednak rodzimym sposobem zrobic mozna taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 zobaczcie tu w sumie komplet do liftu d21 ale pogrzebac mozna na stronie i znajdzie sie do T II dobry sklep w USA ps jednak rodzimym sposobem zrobic mozna taniej Widziałem już to, jak dla mnie to dobrze ze do d21 ja własnie pytam jaki jest ten rodzimy sposób. Wyślę o lifcie tylko 1" co by nie było za dużo kombinacji i zastanawiam sie czy wstawić całe nowe poduchy z poliuretanu czy poducha + poliamid ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość terranosaur Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 tez chyba sie przymierze do tego, miałem pomysł zeby wsadzić tulejki stalowe i tak chyba zrobię, pewnie zaraz powiecie ze to sztywne itp. ale w sumie nikt tego nie próbował, poza tym taniej nie będzie jednak trzeba tez pamiętać ze tanie mięso psy jedzą hehe (ale i offroadowcy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 tez chyba sie przymierze do tego, miałem pomysł zeby wsadzić tulejki stalowe i tak chyba zrobię, pewnie zaraz powiecie ze to sztywne itp. ale w sumie nikt tego nie próbował, poza tym taniej nie będzie jednak trzeba tez pamiętać ze tanie mięso psy jedzą hehe (ale i offroadowcy) w sensie dystanse? stalowe to chyba kiepski pomysł, proponowałbym raczej dural jak nie lubisz plastików, lżejszy i nie rdzewieje, mam pytanie ... dotyczy d21, ostatnio wziąłem się żeby obejrzeć w jakim stanie i jak wyglądają poduchy nadwozia i się okazuje ze kiepsko wyglądają ... ale problem mam taki ze jak odkręcałem poduchę z tyłu kabiny to śruba mi "pstryknęła" poszła łatwo ale nie dałem rady już ani wykręcić ani dokręcić obraca się luźno, jak jadę to tłucze. śruba sie raczej nie urwała bo się trzyma. wykręciłem z góry ławkę i myślałem ze tam będzie nakrętka a tu nic brak dostępu ? pytanie brzmi w co sie wkreca ta śruba i czy i jak można sie dostac do nakretki no chyba że nakretka normalnie jest zgrzana do budy a mi właśnie się urwała co niestety wydaje się najbardziej prawdopodobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Kolego zerwałeś nakrętkę w profilu i zostało cięcie no od razu mówię że zakryte są dwie i pewnie dwie zerwiesz. Musisz poszukać śrub wytrzymałościowych oczywiście odpowiednio dłuższych na dystans polecam poliamid max przysłowiowe 2" bo na więcej kabli nie starczy a poduchami się nie przejmuj dalej drążki skrętne prawie na maxa w górę zostaw centymetr na śrubie i nie słuchaj że przeguby pozrywasz bzdura! pod sprężyny podkładki z polibuszy przedłużyć stabilizatory amorki i założyć największe koła jakie wejdą (bryczka jak się patrzy największa w okolicy) za czerpcie wiedzy od szczur4x4 na naszym forum dużo wiedzy tej dobrej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 (edytowane) wyciąłem dziurę od góry w podłodze, nakrętka się urwała od podłogi i tyle, wczoraj już było późnawo więc nic nie rzeźbiłem, a z tyłu mam resorki bo to d2, buda jest na 6śrubach zakryte są tylko tylne.<br><br>interesuje mnie jak wygląda sprawa z lewarkiem od biegów po lifcie ? trzeba ciąć podłogę? trzeba go przedłużać ? czy przy dłuższej nie przeszkadza większy ruch wajchy?<br> Edytowane 9 Czerwca 2010 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Lewarek jest ok. jak zrobisz o 2" to spoko wszystko jest tak wyliczone jak by przewidziała to fabryka ale pamiętaj o 2" nie więcej bo inaczej wszystko do przerobienia a cha pamiętaj o chłodnicy do małej przeróbki nie pal przed przerobieniem bo uszkodzisz wiskozę !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 [quote name='winsurfingradom' a cha pamiętaj o chłodnicy do małej przeróbki nie pal przed przerobieniem bo uszkodzisz wiskozę !!! osłona do podcięcia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winsurfingradom Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 osłona do podcięcia ? Nie zdejmuje się zderzak , odkręca chłodnicę u góry a u dołu tam gdzie ona się opiera odcina się te uchwyty i sadza się ja na belce tak żeby nie tracić chłodzenia Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.