Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] spalanie po raz kolejny


pieto83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem stan cywilny i kupiliśmy z żoną mieszkanie, tzn właśnie się stawia ;) Trzeba to cholerstwo wykończyć i wyposażyć no i spłacać. Przy takich wydatkach trochę głupio będzie jeździć autem, które wcina tyle, ile wcina. Kupimy najprawdopodobniej Mini bo bardzo fajnie się prowadzi, dobrze wygląda, daje mnóstwo frajdy i spali kilka litrów na 100. Taki kompromis, coby auto nie zasmucało swoją zwyczajnością i nie drażniło a dało się z nim żyć w temacie kosztów.

 

inna sprawa, że nie sądzę, żeby 350Z wcinał dużo. Przy ostrej jeździe Evo albo STI wcinają 30 , a tuningowane potrafią wciągnąć 60 litrów na 100. to nawet jak 350Z dojdzie do 20 L/100 to jest to po prostu nic.

a jak Mini Ci spali kilka litrów na 100 to Ci pogratuluję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mnie co żegnać, nigdzie się nie wybieram.

 

Co dla kogo znaczy dużo? To jest PB 98 i przynajmniej 13l na 100 musi tego zejść. Nie nazwałbym tego niczym. Poza Twoim punktem widzenia i realiami życiowymi istnieją jeszcze inne :) A jeżdżę codziennie i nie wyobrażam sobie się ograniczać - praca, treningi, weekendowe tułaczki itp. Teraz, mając niewielkie wydatki, mogę się tak bawić. Szkoda mi będzie tych pieniędzy gdy zmieniają mi się priorytety. Więc tak, Zetka pali dużo. To, że są auta, co palą więcej jest raczej oczywiste, ale nie o tym mowa. Ich pod uwagę nie biorę i nie brałem. Nie zmienia to faktu, że planuję jakieś V8 za parę lat. A taki ze mnie wredny typ, że realizuję swoje plany :) Tak było z Integrą, Zetką i poprzednimi autami. No i od dawna chciałem mieć Mini :)

 

W Mini odnajdę się bez problemu. Raz, że już je testowałem przez kilka dni i wiem jak dobrze się prowadzi i ile radości daje, dwa - podoba mi się. Każdy, kto szuka w aucie frajdy z jazdy, powinien przejechać się Mini. Naprawdę. No i możesz już zacząć mi gratulować, bo prawdopodobnie biorę diesla, nie wyjdę więc z 6 litrów. W wersji S też bym do 10 nie dobił :)

Edytowane przez CMQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma mnie co żegnać, nigdzie się nie wybieram.

W Mini odnajdę się bez problemu. Raz, że już je testowałem przez kilka dni i wiem jak dobrze się prowadzi i ile radości daje, dwa - podoba mi się. Każdy, kto szuka w aucie frajdy z jazdy, powinien przejechać się Mini. Naprawdę. No i możesz już zacząć mi gratulować, bo prawdopodobnie biorę diesla, nie wyjdę więc z 6 litrów. W wersji S też bym do 10 nie dobił :)

 

jak na tą pojemność i tą wagę to zetka nic nie pali. ja mam srednią z miasta, trasy i pojeżdżawek 15 litrów, jestem w stanie zejść do 13.

kiedyś miałem Opla Corsę 1.4 60KM i regularnie mi paliła ponad 9 litrów po mieście (była klima i te rzeczy)

 

A co do Mini Diesla no to nawet się nie spodziewałem, że wybierzesz Diesla, nie przyszło mi to do głowy... Dlatego cofam co powiedziałem i jestem pewny, że 6 litrów utrzymasz :D

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jeździłeś E46 M3 lub Z4M. Robią z 350Z wiatrak paląc bez problemu nawet 2l mniej. Sprawdzone w praktyce, tak w ramach ciekawostki tylko piszę. Ale i tak wolę Zkę i już :) Będzie mi jej brakowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jeździłeś E46 M3 lub Z4M. Robią z 350Z wiatrak paląc bez problemu nawet 2l mniej. Sprawdzone w praktyce, tak w ramach ciekawostki tylko piszę. Ale i tak wolę Zkę i już :) Będzie mi jej brakowało.

 

jeździłem wieloma BMW bo mam dwóch znajomych u dealerów tej firmy. Bardzo mi się podobają te samochody zarówno wykończenie jak i silniki. Zawsze spalanie mnie szokowało w tych samochodach kiedy sobie włączałem średnie spalanie. Ale i tak wolę zetkę, bo taka sama frajda w BMW to za 300 tys... albo i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już jesteśmy przy wskaźnikach to czy u Was w Zetkach, wskaźnik stanu paliwa, też się przesuwa podczas jazdy? Chodzi mi oto, że gdy np: jadę w korku to wskaźnik potrafi się obniżyć o 1 cm a gdy wyjadę już na trasę to podniesie się o ten cm. Czasami mnie to trochę irytuje, bo wygląda na to, że chla mi jakieś niebotyczne ilości, ale gdy zajeżdżam do domu to wskaźnik jest wyżej niż jak wcześniej w korku stałem. Mam nadziej, że dobrze wyjaśniłem o co mi biega.

DTE jest ilorazem zawartości paliwa w zbiorniku, przez średnie zużycie paliwa. Średnie zużycie paliwa jest uaktualniane, co 30s, stad np., jeżeli zaczniemy jechać dużo wolniej DTE zacznie się powiększać ze względu na spadek średniego zużycia paliwa.

 

Kurcze jak wspominacie o średnich zużyciach rzędu 13l to mi się wydaje aż nierealne

Przy mojej spacerowej jeździe wychodzi ok. 14l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTE jest ilorazem zawartości paliwa w zbiorniku, przez średnie zużycie paliwa. Średnie zużycie paliwa jest uaktualniane, co 30s, stad np., jeżeli zaczniemy jechać dużo wolniej DTE zacznie się powiększać ze względu na spadek średniego zużycia paliwa.

Kurcze jak wspominacie o średnich zużyciach rzędu 13l to mi się wydaje aż nierealne

Przy mojej spacerowej jeździe wychodzi ok. 14l.

 

13l się da, nawet po mieście, ale to jest masakra normalnie :D

jak ktoś chce możemy się mierzyć w zawodach w jeździe na kropelce ale to głupie :devil:

w jeździe w nocy o północy mogę zejść nawet do 9-10l ale to już super wyczynowa jazda ;)

 

dzisiaj jak patrzyłem to miałem chyba 15 litersów.

 

Pytanie jest : z jakiego odcinka on mierzy to średnie zużycie ? z ostatnich 100km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to się robi (stawiam browar za bardzo obrazowe tłumaczenie:-). Można się wtedy przekonać, że Z-etka przy 100km/h nie spala wiecej niż 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to się robi (stawiam browar za bardzo obrazowe tłumaczenie:-). Można się wtedy przekonać, że Z-etka przy 100km/h nie spala wiecej niż 10l.

...albo gdy się ciągniemy w korku ładnie rośnie do 25l :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełączasz na widok spalania i przytrzymujesz chwile drugi przycisk aż pojawi się "---"

 

Dokladnie :)

 

Dodam, ze ja tak robie co tankowanie. I jak sobie licze ile km przejezdzam miedzy tankowaniami i ile wlewam do baku, to wychodzi, ze faktyczne spalanie jest o 0.5L wyzsze niz to na kompie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale myślicie, że on naprawdę oblicza średnie spalanie od ostatniego zerowania ? mi się wydaje, że oszukuje, dlatego pytałem.

 

A w ogóle to oszukałem, sprawdzałem przed chwilą i średnią mam 15,7 z tego większość to miasto, trochę trasy i jedna pojeżdżawka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że w ogólnej opinii automaty mają palić więcej specjalnie do tego tematu wniknąłem w spalanie.

Wychodzi mi z komputera 13,2 (miasto i okolice podmiejskie).

Normalnie, aż nie warto przechodzić na diesla :)

Edytowane przez gucio15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale myślicie, że on naprawdę oblicza średnie spalanie od ostatniego zerowania ? mi się wydaje, że oszukuje, dlatego pytałem.

 

A w ogóle to oszukałem, sprawdzałem przed chwilą i średnią mam 15,7 z tego większość to miasto, trochę trasy i jedna pojeżdżawka :D

 

Zaraz po kupnie z ciekawosc co i raz sobie zerowalem i badalem ile przy jakiej jezdzie wychodzi spalania. Pierwszy pomiar od zerowania pojawia sie po paruset metrach. Jak ruszam z buta ze stacji to mam pod 30L po pierwszych 500m, a jak testowalem sobie podczas usilowania znalezienia miejsca do zaparkowania w zime to mialem ponad 40L :D

 

A co do oszukiwania na wiekszych odcinkach to tak jak pisalem. Z moich badan wynika, ze wskazanie kompa zaniza srednie spalanie o 0.5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po kupnie z ciekawosc co i raz sobie zerowalem i badalem ile przy jakiej jezdzie wychodzi spalania. Pierwszy pomiar od zerowania pojawia sie po paruset metrach. Jak ruszam z buta ze stacji to mam pod 30L po pierwszych 500m, a jak testowalem sobie podczas usilowania znalezienia miejsca do zaparkowania w zime to mialem ponad 40L :D

A co do oszukiwania na wiekszych odcinkach to tak jak pisalem. Z moich badan wynika, ze wskazanie kompa zaniza srednie spalanie o 0.5L

 

nie ma to jak tak po polsku podyskutować sobie ile palą nasze gabloty lpg i dyzle ;)

 

to może zmienię temat : a FUNu ile wam pokazuje ? :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

strider dobre ;)

 

no to ja wam powiem z okazji swiat, ze udalo mi sie zejsc do mniej niz 7 - jechalem na 6-tce ok 50 - 70 na h bez korkow w upalny dzien

komputer wydaje sie byc sprawny - no chyba ze go przygrzalo :)

 

http://milnagalon.republika.pl/ 42 mi wybijal

Edytowane przez martinezx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trasa kraków - zachod > kryspinow calkiem zgrabnie szlo - szok minal jak wrocilem do miasta i sie zakorkowalem na 15

 

tak szukajac czegos na potwierdzenie:

http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef8462b

z tego co pisza w komentarzach - jest to mozliwe, a jak mowie - silnik byl rozgrzany i byl goracy dzien

 

Results:

 

55 degree outside temp 72mph rewards 31 mpg

 

30 degree outside temp 72 mph rewards 28 mpg

 

70 degree outside temp 72 mph rewards 34 mpg

 

70 degree outside temp 62 mph rewards a phenomenal 42 mpg

 

Try it yourself. All of this is easily reversible to put the car back factory.

 

ps :) dla oszczednych

 

Increasing Your MPG With Better Driving

1

Drive calmly. Although it may be tempting to drive a 350Z like a race car, this will burn through gasoline quickly. Accelerating, braking and turning suddenly can lower your highway mileage by 33 percent and knock 5 percent off your mileage in the city.

 

2

Turn on your cruise control whenever possible. Cruise control keeps your car moving at a steady speed, which will save you gas. This is only really an option when driving on the highway, as city driving demands too many starts and stops to make cruise control practical.

 

3

Unload extra weight from your car. Although the 350Z doesn't have a lot of cargo space to begin with, keeping what space it does have filled up will reduce your mileage. Adding 100 pounds of weight can reduce your mpg by 2 percent. This is especially relevant in a relatively light car such as the 350Z, where any added weight makes up a larger proportion of the car's weight than it would in a truck or van.

 

4

Shut down your engine when you stop the car for more than a minute. Idling burns gas without getting you anywhere. Although your engine will burn slightly more gas when it starts, it won't be enough to make it sensible to keep it running instead. This does put some additional strain on the starter, but the cost of replacing it slightly earlier will be less than the cost of all the extra gas.

 

5

Stick to the speed limit. Although this is really challenging when driving a speed-oriented car like the 350Z, it will save a lot of gas. Fuel efficiency falls off quickly above 60 mph, which is in any case illegally fast on many roads. Keep the high speed driving for the track, and your mpg will improve.

 

6

Shift into your overdrive gear when possible. This will let the engine turn slower and use less gas. It is also easier on your engine.

 

 

Increasing MPG Through Maintenance

1

Have your car engine tuned up. Adjusting the engine timing, cleaning the fuel filters, and other small maintenance jobs can improve your mpg by up to 4 percent. Bigger repairs bring bigger benefits. Replacing a broken oxygen sensor, for example, could improve your mpg by a 40 percent.

 

2

Use premium gas. Sports car engines often work at higher compressions, which heat the engine to a higher temperature. Premium gas is less likely to pre-ignite, which will reduce wear on the engine over time and improve your mpg slightly.

 

3

Inflate your tires properly. Follow the guidelines printed in your 350Zs manual or on a sticker found on the driver's side door jamb. Sticking to the recommended inflation can boost your mileage by up to 3.3. percent.

 

4

Use the right oil. Your 350Z's manual will recommend a grade of oil to use in the car. Using this, and ensuring that the oil comes with an "Energy Conserving" sticker that indicates the presence of friction reducing additives can give you a 1-2 percent boost in mpg.

 

 

 

Read more: How to Increase MPG for a 350Z | eHow.com http://www.ehow.com/how_7592894_increase-mpg-350z.html#ixzz0BvJnFaN4

 

 

 

Read more: How to Increase MPG for a 350Z | eHow.com http://www.ehow.com/how_7592894_increase-mpg-350z.html#ixzz0BvJTT9Ae

Edytowane przez martinezx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla porównania mój 300zx twinturbo w automacie

spalanie na trasie przy deptaniu około 160-200 miejscami 220-240 średnia z 70 km wyszła 15-16

miasto bez deptania 16

miasto z deptaniem 18

trasa b. ekonomicznie to minimum 10 L

manual pali pewnie o 1 l mniej

Jednak nigdy jakoś nie przekroczyłem średniej 20L ,a mam ciężką nogę no i wyjeżdżam sporadycznie ale

pozap. :devil:

 

czyli jakoś technologia w zużyciu paliwa nie poszła znacząco do przodu a pod maską 2x suszarka + masa 200kg wieksza .

Edytowane przez KUBEK1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jesteśmy przy temacie spalania, to zastanawiam się czy nie chromolić neste, które ostatnio ma ceny prawie identyczne jak reszta stacji. jeszcze sobie wymyślili, że można mieć 5gr (pffff) taniej jak się przedpłaci (pffffff)

<_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem sie trafi na okazję - najczęściej w dobrej cenie jest waha przy puławskiej.

 

btw. moje VQ w drodze na i z mazur w iście turystycznym tempie wciągneło 12l/100. Wynik z którego mogę być zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem sie trafi na okazję - najczęściej w dobrej cenie jest waha przy puławskiej.

btw. moje VQ w drodze na i z mazur w iście turystycznym tempie wciągneło 12l/100. Wynik z którego mogę być zadowolony :)

 

zauważyłem, że we wszystkich benzyniakach jakimi ostatnio jeździłem powyżej 100 km/h spalanie zaczyna wzrastać w sposób dosyć gwałtowny.

Rozumiem, że powyżej 100 gęstość powietrza tak naprawdę dopiero nabiera znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej obroty silnika :) VQ budzi się około 4k RPM wtedy dopiero zaczyna jechać ale i też ciągnąć paliwo ( powietrze z resztą też :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...