Pawel_ch Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Witam, Podłącze się pod temat, kupiłem ledy z wbudowanym przełącznikiem, i moje pytanie gdzie znaleść ( + ) po stacyjce w komorze silnika, w skrzynce bezpieczników (+) jest na stałe, niewiem pod co można bez skutków ubocznych podpiąć się pod tego plusa, a muszę podłączyć jeden ( + ) na po stacycjce, drugi ( + ) do świateł postojowych no i ( - ) na masę. Jeśłi ktoś się orientuje proszę o podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Nie wiem jakie światła kupiłeś. Powinien być dołączony schemat instalacji. Z mojej strony wygląda to tak. Jeżeli masz trzy kable w tych Ledach, to kabelek plusowy na (+) aku, minusowy na (-) aku. Natomiast żółty do światel pozycyjnych(można bezpośrednio pod żarówkę, lub pod kabelek za pomocą złączki). Jeżeli masz dwa kable to plusowy do (+) świateł pozycyjnych, a minusowy do (-) aku. Od siebie mogę dodać, że nie kupowałbym tanich świateł Led. Po pierwsze byle jak świecą , po drugie mogą się łatwo przepalać. Wg przysłowia "tanio kupisz psom wyrzucisz". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Nie wiem jaki masz sterownik, ale nie musisz szukać + od stacyjki. Możesz podpiąć się bezpośrednio pod akumulator. Sterownik i tak światła LED załącza dopiero po "wykryciu" napięcia 14V - a więc po rozpoczęciu ładowania przez alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zrób tak jak pisze Ranger.Przecież światła mają zacząć działać po odpaleniu silnika,więc jak będziesz miał + i - z aku to i tak się załączą jak wzrośnie ładowanie i zgasną jak spadnie napięcie po wyłączeniu motorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Niestety tak to nie działa, wiem bo mam tak w drugim aucie, są 3 kabelki 1 kabelek (-) wiadomo masa, 2 kabelek (+) po stacyjce zapala światła led, i 3 kabelek rónież (+) do świateł pozycyjnych wyłącza światła led gdy zapalają się postojówki. Wszyskie znalazlłem poza tym (+) ze stacyjki. Gzie go znaleść??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Palić ledy razem z postojówkami ??? Trochę nie praktyczne rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Przednie, boczne i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, gdy palą się światła dzienne (Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639)W autach rejestrowanych do końca 2009 roku światła dzienne mogły zapalać się wraz ze światłami mijania, w tych rejestrowanych od 1 stycznia 2010 roku światła do jazdy dziennej muszą zapalać się wraz z silnikiem, a wyłączać, gdy zapalane są światła mijania, drogowe, lub przednie światła przeciwmgłowe. Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: • Symetrycznie względem osi pojazdu • Na równej wysokości • Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm • Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm – wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm • Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego • Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika W PRZYPADKU włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Palić ledy razem z postojówkami ??? Trochę nie praktyczne rozwiązanie... Właśnie odwrotnie gdy zapalą się postojówki - ledy zgasną tak jak to powinno być zgodnie z przepisami. Innaczej (+) po stacyjce w momencie przekręcenia zapłonu zapala ledy, a drugi (+) podpięty pod światła pozycyjne w momencie włączenia postojówek je zgasi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Coś to wszystko dziwnie wygląda. Przeglądałem propozycje wielu sprzedawców świateł Led i sposoby ich podłączenia. Czegoś takiego jak opisuje Pawel nie spotkałem. Ale jeśli się uparłeś to po stacyjce (+) musisz szukać miernikiem przez wł/wył zapłon. Przecież te światła muszą być czymś zasilane, a automat wyłącza/wlącza mijania i pozycyjne. Ale coś mi się wydaje jak pisał ranger i obserwuje to na drogach, że niektórzy maja zamontowane jakieś "bździdła" co ledwo świecą, a nawet świecą razem ze wszystkimi światłami w aucie. Czekać tylko jak policja zacznie tą samowolę kontrolować???. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Właśnie odwrotnie gdy zapalą się postojówki - ledy zgasną tak jak to powinno być zgodnie z przepisami. Innaczej (+) po stacyjce w momencie przekręcenia zapłonu zapala ledy, a drugi (+) podpięty pod światła pozycyjne w momencie włączenia postojówek je zgasi. To co przedstawił Manix to obowiązujące w Polsce przepisy. Do 2009 tak właśnie było, że światła dzienne musiały palić się z pozycyjnymi. Taki był wymóg prawny. Potem to zmieniono i światła dzienne z przodu mogą palić się samodzielnie. Oczywiście z wyjątkiem występowania opadów atmosferycznych i zmniejszonej przejrzystości powietrza. Wtedy pomimo posiadania świateł dziennych, należy włączyć światła mijania. Swoją drogą bardzo dziwny ten Twój sterownik. Przede wszystkim dość mało praktyczny, ponieważ zapala dzienne zaraz po przekręceniu stacyjki, co powoduje, że w przypadku rozruchu silnika, akumulator jest dodatkowo obciążony palącymi się światłami dziennymi. Niby niewiele, ale zimą może to robić różnicę. A jak ktoś chce posiedzieć w samochodzie i posłuchać radia ? Przekręci kluczyk i oprócz radyjka oświetli przy okazji samochód . Ja bym w taki sterownik świateł dziennych nie wchodził. Jak masz możliwość - odpuść sobie, Na rynku jest dużo prostszych i przede wszystkim praktyczniejszych rozwiązań. Do Note idealnie pasuje zestaw Philipsa - Daylight 4. Porządne LED`y i porządny sterownik - bajecznie prosty w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Praktycznie ze stacyjki masz w kabinie 4 bezpieczniki 10A i w komorze silnika w IPDM (jednostce sterującej,to ta biała płaska skrzyneczka)Jeśli nie chcesz rozbierać jej to musisz poszukać szpileczką na+ z przewodem i zarówką. To nie tak Ranger,ja mam podłączone dzienne przez zwykły 40A przekaźnik od świateł.Działa to tak że radio możesz słuchać bez oświetlania ledów,natomiast dalsze przekręcenie stacyjki odpala ledy.I fakt ,odpalasz z załączonymi ledami,ale co to za obciążenie?3-4W? Nie ma porównania do odpalania z normalnymi światłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Dzięki za odpowiedzi, jutro poszukam tego plusa ze stacyjki z prubówką, radio u mnie gra po niepełnym przekręceniu kluczyka, a ledy chce podłączyć do plusa po przekceniu zapłonu,a te ledy dają obciążenie z 10W max więc praktycznie nic. Ten przekaźnik to ten w czarnej skrzynce obok akumulatora? nie wyciągałem go bo wydawało mi się że tam też plus jest na stałe jak w pozostałych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jeśli to do mnie pytanie o przekaźnik,to od razu prostuję,założyłem dodatkowy przekaźnik do ledów w miejsce oryginalnego automatu,który padł po 2-ch miesiącach pracy.Od tej pory jest bezawaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Załączam schemat podłączenia ledów, widać ze plus po stacyjce musi być podłączony.W najgorszym przypadku przeciągne kabel z kabiny jak pod maską nie znajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Matko i córko!Pawel,albo z nas za przeproszeniem robisz w bambuko,albo sam nie potrafisz czytać tego co piszemy! Masz 3 przewody!W tym 2+ na jakiego grzyba chcesz sobie życie komplikować!?Plus i minus daj na aku,nie szukaj plusa ze stacyjki,to daremne,masz wszędzie takie same napięcia!Po przekręceniu stacyjki w zapłon i tak Ci się ledy nie załączą bo musi zadziałać automat wyłapujący wzrost napięcia.Czy to będzie z kabla od stacyjki,czy z klemy aku jeden czort!Dawaj plus ten co ma iść od stacyjki na klemę i minus na klemę oraz plus na pozycyjne i śmigaj chłopie a nie łam sobie głowy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Chiał bym żeby tak było, ale wydaje mi się że jak podłącze tak jak piszesz to ledy będą świeciły cały czas, w tych światłach moduł nie wyłapuje wzrostu napięcia ma funkcję gaszenia świateł gdy pojawi się drugi plus od postokówek, a ten plus od stacyjki je zapala. Jutro to sprawdzę i napiszę co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 No widzisz,mamy pełny opis...prawie.Jeżeli żeczywiście nie wyłapuje(co jest co nieco dziwne bo wszystkie sterowniki tak działały) to nie pozostanie Ci nic innego jak tylko szukać.Sprawdź Pawel to z aku,a jak nie będzie dobrze to daj znać poszukamy dokładnie w schemacie gdzie i na którym bezpieczniku jest + ze stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ok, dzięki za podpowiedzi, dziś jeśli mi się uda poszukam z próbówką, przymierzam się do otworzenia tej białej puszki bezpieczników, tylko że dostęp do niej nie jest zbyt dobry i jakieś dziwne zatrzaski ale może jakoś ją otworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Pawel,jak nie wypali podpięcie pod aku,to możesz uniknąć kłopotów z wyjmowaniem IPDM,masakra!Jak masz na tyle przewodów,to przeciśnij + obok wiązki wchodzącej z komory do kabiny,w pobliżu pompy hamulcowej,jest to łatwiejsze i nic nie uszkodzisz,a poza tym w kabinie bez problemu znajdziesz + ze stacyjki(oczywiście mówię to o skrzynce bezpieczników w kabinie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ledy podłączone i działają jak należy, plusa znalazłem w kabinie zapożyczyłem od klimatronika, a kabel przepusciłem obok linki do otwierania maski. Dodatkowo dołożyłem bezpiecznik 5A gdyby coś nie zadziałało. Podpięcie do aku spowodowało że ledy cały czas świeciły. W moich ledach plusem po stacyjce są zapalane a plusem z postojówek wygaszane. Dzięki za podpowiedzi i pomoc. Dla zainteresowanych mogę jutro wrzucić jakieś fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 No to super że mogliśmy coś podpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Dla zainteresowanych mogę jutro wrzucić jakieś fotki. Penie, że dawaj. Im więcej pokazanych montaży, tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udało smi się zrobić zdjęcia w dzień o to jak wyszło : W komorze silnika: Zasilanie czyli (+) po stacyjce : I widok z zewnątrz: Ogólnie fajna rzecz te światła, niższe obroty na biegu jałowym, podejrzewam że mniejsze spalanie, no i alternator i akumulator są odciążone, nie wspominając o dłuższej żywotności żarówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Pawel ,a nie dało się wykorzystać środkowych cel w skrzynce bezpieczników?Troche to nie pofachowemu wygląda z tym kablem.Wiem stać się nic nie stanie,ale....Może jak będzie cieplej to pomyśl nad zamianą Ogólnie dobrze,a czy odległości homologacyjne zgadzają Ci się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Środkowe cele są pod plusem cały czas, pozatym prąd płynie przez ten bezpiecznik co jest dodatkowym zabezpieczeniem w razie jakiegoś spięcia. Odległość prawie zgodnie z przepisami 59 cm, myślę że nikt nie będzie tego sprawdzał z miarką. Najtrudniejsze było przepuszczenie kabelka z kabiny do komory silnika, ale po wielu próbach udało się obok linki od otwierania maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.