Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne - sterowniki i LED


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powtórzę raz jeszcze. Automat o którym mowa można podłaczyć tak, że w trybie dziennym będą się paliły światała MIJANIA. Czego Ty tu nie rozumiesz?? Zamiast do przewodów biegnących do włókien "drogowych" w żarówkach, można podłączyć się do włókien świateł mijania w żarówkach, które w naszych samochodach są dwuwłóknowe. W ten sposób w trybie dziennym zapalą się przednia światła MIJANIA, co jest zgodne z przepisami w całej rozciągłości. Czego tutaj nie rozumiesz ???

 

Zgoda, że ktoś mógłby się przyczepić do tego, że w dzień jedziemy na "drogowych" nawet świeciących z mniejszą mocą. Ale to to jest tylko pewien pomysł na podłączdnie takiego automatu. Jeżeli ktoś chce być w 100% zgodny z wymogami okreslonymi w przepisach, może opisywany automat podłaczyć do świateł "mijania". I też to jest bardzo dobre rozwiązanie dla kogoś, kto z różnych wzglądów nie che montować ledów. Problemem wtedy może być jedynie to, że w samochodzie wyposażonym w takie rozwiązanie, po zapadnieciu zmierzchu, kierowca może zapomnieć zapalić "normalne" światła mijania, bo przód będzie świecił normalnie.Problemu nie ma w samochodach zaopatrzonych w czujnik zmierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tedekol

Chłopie - sam się nie umiesz przyznać do swoich błędów, ale szukać próbujesz tego samego u innych :icecream:

Jak podłączysz moduł (tak, przez "u" otwarte się pisze, tak na przyszłość :icecream: ), który daje 30% napięcia na długie do świateł mijania to będziesz miał d.pę, a nie światła mijania :dribble:

A jak na 100% to bez sensu płacić za moduł, który ma taką funkcję, tylko dlatego żeby go podpiąć jak każdy inny tańszy.

Zrozumiał?

...to wytrze białe ślady z buzi.   :dribble:  :icecream:

Pozdrówka.

:icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego - moc świecania ustawia się w takich automatach płynnie i w szerokim zakresie. Tak więc można uzyskać "normalne" światła mijania + funkconalność w postaci pełnej automatyki + oszczędności w postaci zgaszonego tyłu i całej choinki podświetleń  + często różne funkcje dodatkowe.

 

Nie mam się do czego przyznawać. Osobiście przy takim rozwiązaniu, podłączyłbym  taki automat pod światła drogowe i zmniejszyłbym ich jasność. I nie zmieniam tu zdania. Starałem się tylko rozwinąć temat dla ludzi przeczulonych na punkcie przepisów co niespodziewanie dało Ci pożywkę do.... Sam nie wiem czego  :thumbsdown: .

 

Automaty czy moduły o ktorych mowa są powszechne i wiele osób je stosuje. Nie widzę powodu, żeby nie omawiać tego typu rozwiązań, bo ktoś to uważa za "nielegalne".

 

A za poziom duskusji, którym próbujesz nas tutaj uraczyć otrzymujsz prezent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Czeslaw4

Nie chciałem wprowadzać zamieszania lecz przedstawić w pewnym sensie nowość. Czytając dyskusję, uważam, że ranger ma rację.

Ten moduł można podpiąć także do świateł przeciwmgielnych, jeśli są w samochodzie. Zmniejszone natężenie daje światło rozproszone i nie oślepia a jest widoczne.

"tedekol" , nie zacietrzewiaj się, bo to forum służy do spokojnej dyskusji i wzajemnego pomagania sobie. Tak jak ranger powiedział, tem moduł można podłączyć do świateł mijania i ustawić na 100% i nikt się do tego nie przyczepi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś zaszalałem i kupiłem zestaw Philipsa Daylight 4 w dobrej cenie. Niebawem instalacja :).

 

Mam pytanie do tych co montowali. Śrubki montażowe do klipsów wręcaliście od razu w zderzak, czy najpierw delikatnie nawiercaliście otworki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zaszalałem i kupiłem zestaw Philipsa Daylight 4 w dobrej cenie. Niebawem instalacja :).

 

Mam pytanie do tych co montowali. Śrubki montażowe do klipsów wręcaliście od razu w zderzak, czy najpierw delikatnie nawiercaliście otworki ? 

Bez problemu wkręcają sie w zderzak. Trzeba tylko przytrzymać prosto wkręt. Taka rada, lepiej dwa razy przymierzyć, bo jak sie już zapną w klips to problem z wypięciem. Mocno trzymają. Ja odwrotnie wcisnąłem jedna lampkę (nie zwróciłem uwagi na napisy) i musiałem wypinać. Ciężko, ale poszło. Czasem widać jak niektórzy jeżdżą. Wygląda to tak jakby jedno świeciło w górę a drugie w dół.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taka rada, lepiej dwa razy przymierzyć, bo jak sie już zapną w klips to problem z wypięciem. Mocno trzymają. Ja odwrotnie wcisnąłem jedna lampkę (nie zwróciłem uwagi na napisy) i musiałem wypinać. Ciężko, ale poszło.

 

Oj tak... Ja jeszcze przed "właściwym" montażem wyjąłem je sobie z pudełka i zacząłem rozkminiać w jaki sposób je zamontować. Wsunąłem jedną lampę w uchwyt tak aby sobie "przymierzyć"...to był błąd... na całe szczęście nie wszystkie klipsy się zatrzasnęły... ale i tak ile się namordowałem, aby to rozdzielić... Szczerze mówiąc, to gdyby wypadło mi te światła teraz zdemontować (jakaś awaria np.) to nie bardzo bym wiedział jak je z tych mocnych metalowych uchwytów wyjąć. Wkręty są zasłonięte samymi światłami, a od dołu nawet nie miałbym jak podwadzić klipsów, bo u mnie one praktycznie "leżą" na zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamontowałem zestaw Philipsa Daylight4. Działa rewelacyjnie. Zauważyłem tylko, że sterownik był po jeździe po mieście gorący. Ale w sumie dziś wsystko w komorze silnika przy temperaturze zewnętrznej  27 C było bardzo gorące. Sterownik przykręciłem do takiej metalowej "rozpórki" przy błotniku.

 

Nie wiem tylko, czy sterownik na dłuższą metę wytrzyma takie temperatury. Choć możliwe, że przy jeździe w trasie, komara silnika nawet przy takich temperaturach  będzie nieco chłodniejsza.

post-32737-0-22236400-1371138837_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger,  światełka prezentują się okazale. Sterownik wytrzyma. Jak pamiętasz, ja swój sterownik przykleiłem na taśmę dwustronnie przylepną do pokrywy bezpieczników w komorze silnika. Rok już jest przyklejona i trzyma ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w upalne dni też jest u Ciebie gorący ? Może pokrywa bezpieczników jest dla niego lepszym miejscem niż przykręcenie go do elementu nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w upalne dni też jest u Ciebie gorący ? Może pokrywa bezpieczników jest dla niego lepszym miejscem niż przykręcenie go do elementu nadwozia.

Szczerze to nie sprawdzałem w upały, ale dotykałem go po przyjeździe czy się trzyma. Był dobrze ciepły. Chyba to normalne. Dziwi mnie co innego, ledka sygnalzująca poprawne połączenie która  znajduje sie pod spodem, a powinna być na wierzchu, ale to drobiazg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem w taki upał jak dziś mogł być gorący...

 

[aktualizacja 14.06.2013] - przejechałem dziś 40 km w cyklu mieszanym. Temeratura wprawdzie niższa, ale też ciepło. Sterownik co najwyżej letni. Zatem wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość notek2007

Witam Panowie

Przymierzam się do montażu świateł dziennych w swoim Notku i mam pytanko. Gdzie znajdę kabel , w którym jest prąd po przekręceniu kluczyka ?

Może ktoś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaniem na pytanie. Po co Ci kabel w ktorym jest prąd? Przecież jak kupisz ledy z modułem, podłączenie ich jest proste jak drut. Jeden na plus, drugi na minus akumulatora. Trzeci kabelek najprawdopodobnie żółty do przewodu światła pozycyjnego za pomocą szybkozłącza i gotowe. Jeśli kupisz bez modułu sterującego podłączenie jest troszkę inne. Trzeba szukać zasilania za pomocą miernika napięcia po przekręceniu kluczyka.  Poczytaj całe forum dotyczące świateł led tam wszystko jest. Powodzenia.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne rozwiązania. Nawet zestawy ze sterownikiem mają różne koncepcje podłączenia. Niektóre z nich wymagają plusa ze stacyjki. Pod tym względem faktycznie zestaw Philipsa jest fajnie pomyślany. Instalacja jest prościutka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie światła są niezwykle proste do samodzielnego zamontowania. Przykładowo sam to miałem w Notesie , a teraz w Peugeocie , aukcja nr  3318623283 , jeden przewód na masę , drugi do akumulatora i 3 do świateł postojowych. Czas roboczy jak dla osoby robiącej pierwszy raz tak na spokojnie , a warto to zrobić samemu , to do 3 godz. z przerwami. Osobiście odradzam grzebania w przewodach w stacyjce. Jeśli jest taka potrzeba chętnie podpowiem , pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

a68-mam pytanie ,konkretnie do osób ,które oglądały już nowego Notka,chodzi mi o światła dzienne.Ktoś wspomniał tu w jednej wypowiedzi że nowy Note ma zamiast halogenów wstawione światła dzienne to z przodu ,a z tyłu  też światła świecą.Bo my jak sobie sami zakładamy światła dzienne,to je mamy tylko z przodu.Dla czego o to pytam ,zaraz postaram się to moje pytanie wyjaśnić ,i czuję że wywołam burze.Ostatnio oglądałem program na TVN-Turbo z pracy policji drogowej,i tam pokazano pewna sprawę .Mianowicie patrol zatrzymał kierowcę dostawczego Mercedesa ,który ciągnął przyczepkę z drabiną za długą bez oznaczenia,i miał z przodu światła dzienne.Policjant przyczepił się do dwóch nieprawidłowości ,o drugiej nie będę pisał.Pierwsza przyczepił się do świateł dziennych,pytając kierowcy dlaczego z tyłu nie ma światła,kierowca odpowiedział ,że nie wiedział że z tyłu też musi być.przy okazji policjant w spomniał że samochody wyprodukowane po roku 2008 mają takie światła.Kierowca siedział cicho i nie dyskutował.Policjant skasował kierowcę mandatem i kazał zapalić światła po staremu tzn reflektory I co szerokie gremium naszego Forum na to powie.Czy my jeżdżąc na swoich samoróbkach czy nawet zakładając światła dzienne na stacjach obsługi zakładamy je wg.przepisów.Bo logiczne wg. mnie jest ze z tyłu też powinien być pojazd oświetlony.Muszę się wybrać na miasto i poobserwować nowe samochody czy one naprawdę z tyłu też świecą  mając z przodu fabryczne światła dzienne-pozdrawiam Forum Note.Andrzej a68.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez slyszalem o tym programie.

 

Odpowiem inaczej, mój ojciec w 2011 kupowal samochod z fabrycznymi DRL i jemu włączyli swiatla pozycyjne tylne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a68-mam pytanie ,konkretnie do osób ,które oglądały już nowego Notka,chodzi mi o światła dzienne.Ktoś wspomniał tu w jednej wypowiedzi że nowy Note ma zamiast halogenów wstawione światła dzienne to z przodu ,a z tyłu  też światła świecą.Bo my jak sobie sami zakładamy światła dzienne,to je mamy tylko z przodu.Dla czego o to pytam ,zaraz postaram się to moje pytanie wyjaśnić ,i czuję że wywołam burze.Ostatnio oglądałem program na TVN-Turbo z pracy policji drogowej,i tam pokazano pewna sprawę .Mianowicie patrol zatrzymał kierowcę dostawczego Mercedesa ,który ciągnął przyczepkę z drabiną za długą bez oznaczenia,i miał z przodu światła dzienne.Policjant przyczepił się do dwóch nieprawidłowości ,o drugiej nie będę pisał.Pierwsza przyczepił się do świateł dziennych,pytając kierowcy dlaczego z tyłu nie ma światła,kierowca odpowiedział ,że nie wiedział że z tyłu też musi być.przy okazji policjant w spomniał że samochody wyprodukowane po roku 2008 mają takie światła.Kierowca siedział cicho i nie dyskutował.Policjant skasował kierowcę mandatem i kazał zapalić światła po staremu tzn reflektory I co szerokie gremium naszego Forum na to powie.Czy my jeżdżąc na swoich samoróbkach czy nawet zakładając światła dzienne na stacjach obsługi zakładamy je wg.przepisów.Bo logiczne wg. mnie jest ze z tyłu też powinien być pojazd oświetlony.Muszę się wybrać na miasto i poobserwować nowe samochody czy one naprawdę z tyłu też świecą  mając z przodu fabryczne światła dzienne-pozdrawiam Forum Note.Andrzej a68.   

 

 

Widze ze kolega nie dojść dokladnie ogladał ten program, policjant zapytał dlaczego nie ma swiateł z tyłu ale nie w aucie tylko w przyczepce na co kierowca nie potrafił odpowiedzieć wzgledem polskiego prawa przyczepka czy przyczepa to odzielny pojazd który ma dowód rejestracyjny i policjant sie go zapytał czy przyczepka posiada światla dzienne z przodu heheheheheh.

Tak wiec jak by jechal samym autem nie bylo by problemu jezeli swiatła dzienne z przodu sa zamontowane zgodnie z przepisami.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej.Ustawodawca tak zmienił przepis,że jeśli posiadasz prawidłowo założone DRL-y(a jest do tego odp.odnośnik z wymiarami)nie musisz używać świateł z tyłu pojazdu.Jeżeli policjant dał mu za to mandat to jest doopa.Po drugie jest również w przepisach,że jeżeli masz uszkodzone-wypalone,lub coś innego ze swiatłami dziennymi zrobione to policjant,owszem ma prawo zatrzymać Cię do kontroli i nakazać zmianę świateł!Za taki stan rzeczy nie ma prawa dawać mandatu!Wydaje mi się ,że gostek oberwał bardziej za nieznajomość przepisów.O takim stanie prawnym mówił kiedyś sam rzecznik policji!Masz przecież alternatywne oświetlenie również honorowane w dzień!.A o uszkodzeniu  możesz nie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn?

Nie masz kontrolki świateł alarmującej o awarii.Więc jak?

Nie naginajcie panowie tego bata bo kiedyś sami nim dostaniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...