janio Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Troszkę było zachodu, ale widzę, że się udało. Brawo. Ledy ze sterownikiem na zewnątrz są łatwiejsze do podłączenia. Dla chcącego nie ma nic trudnego. Myślę, że nikt nie będzie z metrówką mierzył, czy jest 59 cm cy 60 cm. Również używam dziennych jak tylko pogoda pozwala. Na pewno jakieś tam oszczędności w związku z tym są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Janio,ja mam dzienne ustawione pionowo....prawie bo wzdłuż wlotu powietrza i znalazł się jeden madry który chciał to kwestionować.Jego słowa:nie homologacyjnie... Dla tego życzę szerokości i mniej upierdliwości w kontaktach obustronnych z zielonymi i smerfami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Troszkę było zachodu, ale widzę, że się udało. Brawo. Ledy ze sterownikiem na zewnątrz są łatwiejsze do podłączenia. Dla chcącego nie ma nic trudnego. Myślę, że nikt nie będzie z metrówką mierzył, czy jest 59 cm cy 60 cm. Również używam dziennych jak tylko pogoda pozwala. Na pewno jakieś tam oszczędności w związku z tym są. Polecane tu ledy Philips to wydatek rzędu 200 - 230 zł z odzielnym sterownikiem, moje ledy to koszt 110 zł więc warto się pomęczyć te 30 - 40 minut dłużej a zaoszczędzone 100 zł wydać na bardziej szlachetne cele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Polecane tu ledy Philips to wydatek rzędu 200 - 230 zł z odzielnym sterownikiem, moje ledy to koszt 110 zł więc warto się pomęczyć te 30 - 40 minut dłużej a zaoszczędzone 100 zł wydać na bardziej szlachetne cele. Jeszcze tylko pytanie czy będą działać bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 W drugim aucie mam zamontowane podobne ledy już od 5 lat i działają bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 A co to za producent? Możesz dać jakiś namiar ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Osobiście nikomu nie zarzucam dowolności wyboru Led. Sam na pieniądzach nie leżę. Wybierając Ledy Philipsowskie mimo, że nie są tanie ok. 200 zł chciałem mieć pewność marki, homologacji, jasności świecenia i takie tam. Podam z własnej obserwacji dla przykładu autko które często widzę, a jest to Hyundai Atos. Zamontowane ma w zderzaku Ledy podłużne w kolorze niebieskim. Dla mnie widok jest okropny. Ich prawie nie widać. Po co montować coś co jest gadżetem i niczemu nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_ch Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 (edytowane) A co to za producent? Możesz dać jakiś namiar ? Kilka zdjęć moich ledów: Oczywiśnie posiadają homologację i świecą bardzo jasno wg producenta 1000 LM, barwa światła 6000-8000 K Edytowane 27 Stycznia 2013 przez Pawel_ch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Witam Drodzy Państwo Po pierwsze - wymóg max. odległości od ZEWNĘTRZNYCH krańców auta został ZNIESIONY jakiś czas temu (te 40 cm) przez UE. Po drugie - NSCC czy jakoś tak to są może i dobre, ale... podróby. Jakość NIE jest jakaś super dobra i trwałość również. Już samo to, że dają tylko 1 rok gwary, powinno dać do myślenia. Po trzecie - jakby co Osram dziś to nie to samo co Osram wczoraj, niestety! Po czwarte - najtrwalsze są LEDy fabryczne, ale to pewnie każdy wie, a nie każdy (producent) daje, więc trudno. Po piąte - LEDy Philipsa są rzeczywiście najtrwalsze. Choć sposób podłączenia - ŁOPATOLOGICZNIE prosty nawet dla nie-elektryka, który "chce się nauczyć" - nie jest zbyt szczęśliwy (czytaj: uniwersalny) dla niektórych samochodów. Niestety. U mnie to działa też te 4-LED. Ale jestem ciekaw, czy ktoś W KOŃCU był w trasie (ja dopiero założyłem) i PONAWIAM temat tego "inteligentnego ładowania": czy to prawda i czy faktycznie w trasie mogą się LEDy wyłączyć? W końcu napisaliście o tym już kuuuupę czasu temu(!) i co: nikt nie był w trasie od roku czy jak??? Gasną czy świecą? A PRZEDE WSZYSTKIM to gadanie o anulowaniu gwarancji jest totalną nieprawdą i bezsensem, jak już ktoś zauważył wcześniej. To tylko świadczy jak Nissan traktuje klientów. Edytowane 28 Stycznia 2013 przez tedekol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Problem tzw. inteligentnego ładowania przy światłach LED ujawnił się i został szeroko opisany przez kolegów z działu QQ. Podobno Philips w takich przypadkach wymieniał w ramach gwarancji sterownik na taki, który był "odporny" na ten problem. Prawdopodobnie w nowych światłach, kupowanych obecnie, sterownik jest już w nowej wersji. W Note jak dotąd nikt nie potwierdził występowania tego problemu. Możliwe, że koledzy którzy montowali światła Philipsa w Note robili to już po wystąpieniu problemu i załapali się już na nowe sterowniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie mam tego problemu Mój sterownik szybko padł i z konieczności zastosowałem zwykły przekaźnik świateł od kredensu Działa cały czas bez zarzutu Co stary Polski wyrób to Polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Jacko - a jaki ten sterownik miałeś? Philipsa czy inny? Pytałem w zaprzyjaźnionym ASO, mówią, że do różnych modeli zamawiali w Philipsie różne wersje z różnym progiem włączenia. P.S. Szukałem na forum QQ i jedyny wątek, w którym to może być o tym module Philipsa to wątek-gigant, bo ma chyba ponad 70 stron. Czy mógłby ktoś podać nr strony, bo przejrzałem chyba ze 20 z tyłu i przodu i nie znalazłem? Edytowane 29 Stycznia 2013 przez tedekol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Nie miał żadnych oznaczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomwas Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Zainteresowałem się LED-ami więc zadzwoniłem do "kochanego" ASO i uprzejmy pan powiedział że do Notka montują Philipsy z nowym sterownikiem który usuwa tzw."problem z ładowaniem". Koszt takiej przyjemności to 750-800zł(o zgrozo) i nie moge na własną ręke zamontować bo mam gwarancje na samochód. ASO Japan Motors Bielsko-Biała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 No OK, ale jak POZNAĆ czy sterownik jest stary czy nowy? Przecież sprzedawcy też mają różne...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (edytowane) Zainteresowałem się LED-ami więc zadzwoniłem do "kochanego" ASO i uprzejmy pan powiedział że do Notka montują Philipsy z nowym sterownikiem który usuwa tzw."problem z ładowaniem". Koszt takiej przyjemności to 750-800zł(o zgrozo) i nie moge na własną ręke zamontować bo mam gwarancje na samochód. ASO Japan Motors Bielsko-Biała. Można pójść po kosztach i kupić we Własnym zakresie. Na Wilanowskiej we Wrocławiu zamontowali mi za 250zł. Z kolei na Bielanach na początku nie wiedzieli czy chcą takie coś zamontować, ale po dłuższym zastanowieniu podali cenę montażu - 500zł. Za Philipsy rok temu dałem jak dobrze pamiętam 220zł z przesyłką. Do dzisiaj działa jak należy. Ogólnie robię 80% na ledach reszta mijania. Ktoś na forum jakiś czas temu też powiedział, żeby obserwować ledy czy czasem nie gasną. Jak na razie nic takiego u siebie nie zauważyłem, więc sterownik musi być już nowszej generacji, bo wcześniejsze (te o których była mowa na pod forum qashqai) wyłączały się w trakcie jazdy. Edytowane 2 Lutego 2013 przez Tobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość am_note Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 wyciąłem a można powiedzieć wypaliłem rozgrzanym brzeszczotem. Po wyjęciu środka wsadziłem ledy i je przykręciłem. Z daleka wyglądają tak. wyciąłem a można powiedzieć wypaliłem rozgrzanym brzeszczotem. Po wyjęciu środka wsadziłem ledy i je przykręciłem. Z daleka wyglądają tak. samej pracu z tym to 1 godzinka i tak jak pisze Dar1962 nie trzeba wymieniać ramek ,a i efekt niczego sobie. Dodam tyle ę pozostałości po dziurach od CKM chłodzą diody. Chciałbym zrobić to u siebie ale opis jest dla mnie zbyt lakoniczny. Jaki model LEDów ? Jakie rozmiary ? Chętnie napisałbym prywatnie emaila ale nie wiem jak to zrobić tu na forum. Będę wdzięczny za rozszerzenie tematu. PozdrawiAM - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durex666 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Wczoraj montowałem takie http://allegro.pl/show_item.php?item=3153104155 póki co działają bardzo dobrze ,świecą porównywalnie do Philipsów ale jak widać są tańsze ..Zamontowałem je nie na kratce ale tak jak pokazuje kol vinotek / strona 7 tego tematu / Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez durex666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tedekol Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ale to są jakby Philipsy Oglądałem i porównywałem na żywo zestaw Philipsa i MMarelli i wszystko mają dosłownie identycznie, z wyjątkiem pudełka i oznaczeń ...ciekawe czy te blaszki też będą lekko pokrywać się rdzawym nalotem jak u Philipsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Witam! Zastanawiam się nad zakupem/montażem świateł do jazdy dziennej. Jako, że nie posiadam halogenów najlepszym miejscem do montażu wg mnie jest miejsce na światła dzienne właśnie w miejscu dedykowanym do halogenów. Nie interesują mnie światła ledowe/diodowe, a światła na std żarówki. Miał ktoś do czynienia z takowymi? Montował ktoś takowe światła w Note w miejscu halogenów? Oczywiście nie będę robił tego sam - fachowcy się tym zajmą...Ale czy dużo z tym roboty? Wiercenia? Ingerencji w elektrykę? A może trzeba demontowac zderzak...co mi się nie widzi. Znalazłem polskiego producenta takowego oświetlenia, który oferuje kilka modeli takowych świateł. http://sklep.wesem.pl/go/_search/full_search.php?ln=pl&sess_id=11b0f2e2e63b6896c4bab793cf0112f9&search_query_words=dzienne Które będą pasowały i będą odpowiednie? Dodam, że Note po liftingu 2010. Jaka średnica byłaby odpowiednia? Trzeba jakieś przekaźniki dokupić? Nic a nic się na tym nie znam. Jakbyście mogli mnie poinstruować co i jak. Fachowiec fachowcem, ale chciałbym wiedzieć co kupić i by mi "kitu" ktoś nie wcisnął. Z góry dziękuję za porady i opinie w tym temacie. Pozdrawiam Edytowane 11 Maja 2013 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Można powiedzieć...zamienił stryjek siekierkę na kijek... Jak na mijania masz 110W to na dziennych 42W A na ledach raptem 6W Ledy wytrzymają ileś tam tysięcy godzin,zwykła żarówka ...może rok.A potem trzeba będzie znów się dostać do zderzaka i zrobić wymianę,a jak następną szlag trafi szybciej to znów fajna wymiana...Będziesz miał tak jak w niektórych modelach,żeby wymienić żarówkę trzeba jechać na warsztat.Pomyśl czy warto. Edytowane 11 Maja 2013 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Zwłaszcza, że w Note aby dostać się do halogenów - czy innych swiateł zamontowanych w tym miejscu trzeba chyba zdemontować nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 No tak ale... Prócz std 2 x 55W przednich świecą się jeszcze niepotrzebnie: - 2 x 5W światła mijania tylne - 2 x 3W postojówki przednie - 2 x 3W oświetlenie tablicy rejestracyjnej - kilka żarówek w desce rozdzielczej o mocy pewno 1W każada Co daje "suzamen do kupy ok 135W-140W, a nie jak kolega wyżej napisał jedynie 110W. Nie chodzi tu nawet o pobór prądu (bo zaoszczędzi się pewno na 100km kieliszek paliwa), a bardziej o skąplikowaną wymianę niektórych żarówek np oświetlenie tablicy czy deski rozdzielczej (przerabiałem to w innych autach i nie raz samemu człowiek nie jest w stanie tego zrobić - pozostaje serwis). Poza tym kiedy wymienialiście tylną żarówkę świateł mijania 5W z tyłu? Często się ona spala? Ja przez okres 3 lat tego nie robiłem. Tak więc myślę, że przednich podobnych żarówek kapkę mocniejszych 21W też zbyt często się nie będzie wymieniało. Druga sprawa. Co się stanie jeśli spali się któraś z -nastu diod w oświetleniu LED? Całość do kosza i ponowne kupowanie całego zestawu, koszty montażu (samemu tego nie zrobię), nie raz wiercenie ponowne bo nie zawsze będą otwory pasowały w stare miejsca. Bez sensu! Widzę mnóstwo takich samochodów na drogach gdzie któraś z diod nie sprawna. Masakra! A std żarówkę 21W w takim oświetleniu o którym wspominałem samemu się zmieni i użytkowanie takowych lamp raz zamontowanych jest "wieczne". Pod warunkiem, że będzie dostęp do tych halogenów, bo z tego co piszecie może być kiepsko - nadkola trzeba demontować. Hmmm. No sam nie wiem. Koszty...Myślę, że cały set z przekaźnikami lamp dziennych 2x21W o których pisałem to rząd wielkości 100zł + montaż ok. 50zł (pytałem elektryka). Więc nie jest tragicznie. LED-y można kupić za 30zł, ale też za 300zł. Te drugie pewno dłużej wytrzymają, ale koszty też spore i zawsze może jedna się spalić i problem. Tak więc dla mnie nadal przemawiają std żarówki w oświetleniu dziennym, które można samemu wymieniać raz na jakiś czas. Dlaczego w Mazda CX5 ma zamontowane takowe std do jazdy dziennej a nie jakieś tam diody (jeżdżę takową czasem), albo Skody czy niektóre VW także odeszły od diod? Coś w tym musi być. OK prądu więcej pobierają od LED, ale wymiana nie jest problematyczna i można to nie rzadko wymienić samemu. Reasumując...poważnie tak ciężko dostać się do naszych halogenów w razie potrzeby wymiany żarówek? Z góry dziękuję za porady i dyskusję w tym temacie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Nie można odmówić logiki Twojego rozumowania. Masz sporo racji. Ale dobrze pasujące do Note zestawy Philipsa Daylight 4 raczej nie są awaryjne. Co do firmy Wessem. Moi koledzy mieli światła tej firmy w Matizach. Sprawowały się bardzo dobrze. Były dość dobrze wykonane i ładnie świeciły. Teść miał w starym Passacie ich zestaw "przeciwmgilny". Też było ok. Tak więc jak coś przypasuje do Note, raczej będzie działało bez problemów - pod warunkiem, że dobrze rozwiąrzesz to elektrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jeśli już po zamontowaniu dziennych w miejsce halogenów spali się któraś z nich to dojście od dołu jest ,ale rękę trzeba mieć jak Barbapapa z niegdysiejszej bajki.Trzeba się nawyginać we wszystkie strony.Żarówka od halusów ma to do siebie że przekręcisz ją o 1/2 obrotu i wyjdzie ,ma własną obsadę i uszczelkę.Żarówka w "Twoich "dziennych jest osadzana w oprawce,a co za tym idzie musi mieć ochronę w postaci jakiejś pokrywy,którą trzeba będzie odkręcić.A w tedy,odkręcanie nadkola,nie ma zmiłuj. Co do diód,jeśli kupuje się jakieś no name,to trzeba się liczyć z kosztami ,niestety.To jest wybór,albo kosz i spokój na lata,albo taniocha i dwa razy kupujemy i naprawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.