Edek01 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 (edytowane) Świateł dziennych Philips daylight 4 nie wolno podłączać w inny sposób jak jest w instrukcji instalacji bo siadają sterowniki i własnie światła szaleją !! Sterownik jest tak skonstruowany a nie inaczej ..... Dzwoniłem do Philips oświetlenie i pytałem o schemat podłączenia nowego sterownika i białego kabla, bo rysunek instalacji nie był dla mnie oczywisty Jeśli podłączymy Philipsa inaczej jak w instrukcji, to tracimy gwarancje 2 letnią! na diody i sterownik ale pierwszy padnie sterownik! Philipsy daylight modele 4,5,8 chodź nie wszystkie świecą się jeszcze chwile po wyłączeniu zapłonu,to nie oznaka wady czy złego podłączenia, to zależny od sterownika jak go ustawili. W tym nowym sterowniku 4 kablowym gasną od razu. Tak migotanie zawsze sygnalizuje defekt ale też złe podłączenie instalacji. Tak nie podłączamy bezpośrednio pod klemy akumulatora, świateł dziennych innych firm co mają inne sterowniki i często nie mają 2 letniej gwarancji... Nie wszystkie samochody z systemem start-stop mają światła dzienne, u mnie w rodzinie np ford c-max nie ma świateł do jazdy dziennej, a ma system start-stop. Edytowane 18 Marca 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Dokładnie - w przypadku tego modelu producent nakazuje pedłączenie bezpośrednio do akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 To ja popełniłem błąd, bo powinienem tak napisać w schemacie podłączenia nowego sterownika . Sterownik posiada 4 kable -Czerwony,Czarny,Pomarańczowy,Biały. Jeśli mamy system start-stop to podłączamy tak Czerwony -(Plus aku) Czarny-(Minus aku) Pomarańczowy-(Plus żarówki postojowej) Biały- Tam gdzie znajdziemy miernikiem -(Plus po stacyjce ) KL15 or ACC pole+. Sterownik podłączony pod trzy plusy jeden minus! Jeśli nie mamy systemu start-stop to podłączamy tak Czerwony-(Plus aku) Czarny-(Minus aku) Biały-(Minus aku) Pomarańczowy-(Plus żarówki postojowej) Sterownik podłączony pod dwa plusy i dwa minusy ! Sorry że tak wcześniej nie napisałem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 W sumie to logiczne. Jeżeli system start-stop wyłączy silnik, sterownik i tak dostaje sygnał po plusie od stacyjki i światła na tą chwilę nie gasną. I pewnie o to chodzi. Jeżeli nie ma tego systemu, ten dodatkowy biały idzie na masę i nic się nie dzieję. Podejrzewam, że gdyby go wcale nie podłączać, też by wszystko działało przy tej konfiguracji. Nie zmienia to faktu, że producent tych zestawów zaleca zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Cztery godziny i taki efekt świetlny na nowych DRL4 Philips i sterowniku ,warto było dają niesamowicie. Ale co zauważyłem a przejechałem już 200 km na ledach to faktycznie spalanie spadło. Cudownie nie jeździć na włączonych światłach mijania w słoneczny dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Gdyby tak znaleźć światła do jazdy dziennej, które pasowałyby w miejsca zaznaczone na żółto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 IMO tak lepiej pasują, a masz 2 w 1 Ba nawet TUV mają i cenę o.k http://www.yatego.com/hansen-styling-parts/p,51909cbbd53e2,4b9631a7b19692_7,led-tagfahrlicht-mit-led-nebelscheinwerfer-nissan-note-e11-ab-2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Gdyby tak znaleźć światła do jazdy dziennej, które pasowałyby w miejsca zaznaczone na żółto. Raczej nie możliwe. Te odbojniki są naklejane na zderzeak i malowane. Trzeba by to zrywać a w samym zderzeku wycinać otwory. W warunkach garażowych raczej nie możliwe do uzyskania przyzwoicie wyglądającego efektu końcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pejta Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 IMO tak lepiej pasują, a masz 2 w 1 Ba nawet TUV mają i cenę o.k Wprawdzie mam światła przeciwmgielne (na wyposażeniu I-way) ale Twoja propozycja jest naprawdę godna rozpatrzenia. @ranger - nie wiedziałem, że to jest naklejane na zderzak. Szkoda bo gdyby ktoś wyprodukował takie światła, to w tym miejscu wyglądałyby wg. mnie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Bez dwóch zdań efekt byłby świetny. Niestety NOTE pierwszej generacji nikt już sobie głowy raczej nie będzie zawracać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 próbował ktoś montować swiatła dzienne wykorzystując mocowanie do tablic rejestracyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 (edytowane) Ranger , pewny jesteś tego naklejanie? bo u mnie w tiidzie identyczne odbojniki są normalnie montowane na zatrzaskach.edit. Sam sprawdziłem na allegro i rzeczywiście wygląda to na wet na nie naklejane ,a na jednolity odlew w wersji po lifcie. Moby 7 , mógł byś sprecyzować , bo przecież ramki rejestracji nie trzymają wymiaru z rozporządzenia. Edytowane 25 Maja 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Pewny nie jestem ale na pewno nie wygląda to na element, który dało by się zdemontować. W dotyku jest to jak by bardziej "miękkie" niż zderzak, więc wniskuję, że nie jest to jednolity element. Na pewno jest to wspólnie pomalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Montaz oczywiście na konstrukcji z płaskownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Nikt tego nie próbował - ale trzeba przyznać, że to odważna i ciekawa koncepcja. Nie wiem tylko, czy ze względu na "odstawanie" od zderzaka, nikt się do tego nie przyczepi za względu na bezpieczeństwo np. pieszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Moby,a co z zachowaniem wymiarów montażu ,wymaganych od świateł dziennych? Poza tym płaskownik na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Widzialem ostatnio coś takiego w ASXie, były obok rejestracji, prostokątne. Nie wiem jak z wymiarami, myślę że o płaskowniku zamocowanym pod tablicą rejestracyjną i wygięciu ich żeby weszły w otwory w zderzaki, a ten sposób żeby cała lampa schowała się także w głąb i czoło świateł było równo ze zderzakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 To chyba prościej przymocować je w tych otworach bez płaskowników. Przykłady takiej instalacji są na początku tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Czy w zderzaku można robić otwory pod mocowanie świateł led i jak głęboko? Chodzi mi i tą górna część nad tablica rejestracyjną Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Moby7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Jeśli mnie pamięć nie myli ,a grzebałem w tym(chciałem założyć spryskiwacze) To na wysokości czarnej listwy lub ciut nad nią jest wzmocnienie,belka stalowa.Musiałbyś zdjąć osłonę spod zderzaka i dokładnie to obejrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 dzięki, strasznie nie lubie ingerować w strukturę gotowych części bo rzadko daje się coz zrobić tak żeby wyglądalo dobrze - w tej sytuacji swiatla dzienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Moby7 pamiętaj, na co koledzy zwracali uwagę w swych postach, o zgodnej z przepisami 60 cm. odległości pomiędzy tymi światełkami. Na chwilę obecną mało kto na to uwagę zwraca, ale czarne chmury się zbierają. Przyjdzie czas kiedy policja weźmie się poważnie za ten problem, bo ludziska czepiają byle co i byle jak. Słyszałem, że jest nawet wniosek by takie, nie fabryczne, światła były wpisywane w dowód a tym samym będą podlegały kontroli przy przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barabimbambam Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 (edytowane) Witam, to mój pierwszy post na forum. Opiszę montaż świateł dziennych w Nissan Note 2006 w miejscu świateł halogenowych. Nabyłem światła Karmax DRL-309, które rzekomo miały pasować... ale oczywiście nie pasują w dziury po halogenach bo światła są za szerokie. Uciąłem mocowania i wiertarką z założonym zdzierakiem do metalu spiłowałem światła do wymiaru pasującego w dziury tj. ok 9cm. Dziura w zderzaku zakończna jest kołnierzykiem zwężającym średnicę otworu i to własnie w tym kołnierzyku na górze nawierciłem otwór dla odpowietrznika lampy prawej i to samo zrobiłem w drugim otworze. Lampy wsmarowałem na obwodzie mocnym klejem i wpechnąłem ciasno w otwory i póki co trzymają się dobrze. Podłącznie elektryczne jest proste ale opiszę je w skórcie bo niektórzy mają z tym problem. Dodatkowo przedstawie patenty na zrobienie wszystkiego bez cięcia kabli . Jeden kabel przykręcamy do minusa akumulatora - WAŻNE - jak odłączacie akumulator to wyzerują wam się chwilowe wskazania przebiegów, spalania itp. na komputerze oraz przestanie działać RADIO dopóki nie wporwadzicie KODU ODBLOKOWUJĄCEGO więc warto go sobie zawczasu przygotować. Drugi kabel wpinamy w "plus" lampy postojowej. U mnie jest to pomarańczowy kabel. Nie tnijcie kabla tylko wyciągnijcie wtyczkę, odłączcie pin i zobaczycie dwa bolce z dziurką we wtyczce. Przez tą dziurkę przewleczcie odizolowany kabel tak aby wychodził poza wytczkę. Gdy to zrobicie wepchnijcie pin we wtyczkę, a ewentualny wystający kawałek kabla zaizolujcie taśmą izolacyjną. Ostatni kabel idzie do "plusa po stacyjce". Ja na swój plus wybrałem tylne gniazdo zapalniczki - to w bagażniku. Kabel można przeciągnąć do kabiny. Najłatwiej to zrobić przepychając z kabiny cienki elastyczny drucik. Za pedałami idzie wiązka kabli, pod nimi jest mały otwór przez który można wepchnąć naszą elastyczną "wędkę" - czyli drucik, gumowy cienki kabel, whatever - i przepchnąć w stronę komory silnika. Teraz pod maską szukacie zakończenia tego kabla, przywiązujecie do niego kabel od świateł i całość wciągacie do kabiny. Gniazdo zapalniczki oznaczone jest symbolem RR Power Socket w skrzynce bezpieczników (FR = front czyli to będzie przednia zapalniczka), skrzynka na południowy zachód od kierownicy . U mnie gniazdo było zabezpieczone bezpiecznikiem 15A. I teraz kolejny patent na nie cięcie kabli . Na allegro zamawiacie tzw. bypass mini-val, cena ok. 8 zł. Wpinacie ten bypass w skrzynkę bezpieczników, wtykacie w to ustrojstwo wyjęty ze skrzynki bezpiecznik 15A, a w kabel dyndający z bypassu wpinacie kabel od świateł i dorzucacie drugi bezpiecznik dla tego kabla. Ja dałem 15A. NAJWAŻNIEJSZE! Po całej operacji zakończonej sukcesem szczerze cieszycie się z nowych świateł i z dumą jeździcie na własnoręcznie zamontowanych DRLach. PS. Za 80 zł na allegro można kupić ramki do świateł halogenowych, które idealnie pasują. Edytowane 18 Września 2014 przez barabimbambam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 (edytowane) Wszystko fajnie. Ja osobiście wolałbym kupić światła z modułem osobno. Łatwiejszy montaż.(dwa kabelki pod + i - aku, a trzeci pod światło pozycyjne). Ale skoro zamontowałeś ledy z modułem w lampach, to dobrze byłoby wrzucić jakieś fotki z montażu, ewentualnie wygląd po zamontowaniu. Edytowane 18 Września 2014 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Przecież zarówno, te ze sterownikiem osobno jak i te ze sterownikiem w lampach montuje się tak samo, a nawet zamontowanie tych drugich jest prostsze bo jeszcze musisz znaleźć stosowne miejsce do zamontowania samego sterownika a nie zawsze takowe da się znaleźć. Montowałem zarówno jedne, w Notesie, jak i drugie w Passacie b6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.