Lutenet Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 A ja za miesiąć "zamknę" już drugi rok jak pomykam na wycieraczkach fabrycznych i nadal mi pasują .... fakt faktem, u żonki w Megance zawsze na wiosnę inwestuję w Valeo za 10zł /szt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 A ja za miesiąć "zamknę" już drugi rok jak pomykam na wycieraczkach fabrycznych i nadal mi pasują .... fakt faktem, u żonki w Megance zawsze na wiosnę inwestuję w Valeo za 10zł /szt. Proszę zdradzić jak to robisz, bo ja mam wycieraczki fabryczne pół roku i już jakiś czas wycieraczki zostawiają poziome linie. Nie chce mi się wierzyć, że jakiekolwiek wycieraczki po takim czasie (2 lata) wyglądają lepiej od moich i nie zostawiają żadnych smug. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 A ja za miesiąć "zamknę" już drugi rok jak pomykam na wycieraczkach fabrycznych i nadal mi pasują .... fakt faktem, u żonki w Megance zawsze na wiosnę inwestuję w Valeo za 10zł /szt. Ta, ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mości Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 A ja za miesiąć "zamknę" już drugi rok jak pomykam na wycieraczkach fabrycznych i nadal mi pasują .... fakt faktem, u żonki w Megance zawsze na wiosnę inwestuję w Valeo za 10zł /szt. Potwierdzam. Moje mają już 2,5 roku i żadnych reklamacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Nie chce mi się wierzyć, że jakiekolwiek wycieraczki po takim czasie (2 lata) wyglądają lepiej od moich i nie zostawiają żadnych smug. Koledzy, w temacie o wycieraczkach napisałem swoje doświadczenia w tym temacie i nie interesuje mnie czy ktoś w to wierzy czy nie. A czy wyglądają lepiej od twoich to nie wiem bo ich nie widziałem. Mnie jeszcze nie denerwują więc wciąż są ... a dodam jeszcze że samochód nie jest garażowany. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Myślę, że to możliwe, że fabryczne wycieraczki po 2 latach są ok. Ja wprawdzie mam Note, ale podejrzewam, że tak jak u mnie w QQ są fabrycznie montowane wycieraczki Valeo. Moje fabryczne też wytrzymały ponad 2 lata. Wymieniłem je całkiem nie dawno. W moim przekonaniu ważne jest aby zimą nie "szorować" wycieraczkami lodu oraz aby stosować przyzwoitej jakości płyny do spryskiwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 (edytowane) W temacie wycieraczek podobne mam spostrzeżenia i doswiadczenia jak 'ranger" . Myślę ,że nie złamię zasad forum jesli w tym temacie spytam o spryskiwacze(wszak są zależne od siebie) ? Moje przednie spryskiwacze rozpryskują płyn bez zastrzeżeń natomiast tylny dosłownie "leje punktowo" i to "nie miłosiernie" a dopiero wycieraczka "to" rozprowadza ? Nie "przeszkadza to " w oczyszczeniu szyby ale wycieraczka w pewnym obszarze pracuje - szoruje w tym brudzie ( dopuki nie nawilży) przez co pewnie szybciej się zedrze a i na szybie może coś "zostawia" . Czy to mój TTM , czy ewentualnie wszystkie ? Edytowane 3 Stycznia 2013 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Moje przednie spryskiwacze rozpryskują płyn bez zastrzeżeń natomiast tylny dosłownie "leje punktowo" i to "nie miłosiernie" a dopiero wycieraczka "to" rozprowadza ? Czy to mój TTM , czy ewentualnie wszystkie ? U mnie, zapewne u wszytskich jest tak samo że tylna dysza spryskiwacza rozporowadza płyn jednym strumieniem ... takim sikiem. Zatem wycieracza nim załapie troszkę płynu szoruje o sucha szybe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Myślę, że to możliwe, że fabryczne wycieraczki po 2 latach są ok. Ja wprawdzie mam Note, ale podejrzewam, że tak jak u mnie w QQ są fabrycznie montowane wycieraczki Valeo. Moje fabryczne też wytrzymały ponad 2 lata. Wymieniłem je całkiem nie dawno. W moim przekonaniu ważne jest aby zimą nie "szorować" wycieraczkami lodu oraz aby stosować przyzwoitej jakości płyny do spryskiwaczy. Bardzo szanuję wycieraczki, ale po 3-5 miesiącach działają gorzej niż jak są nowe. Czy 2 letnie wycieraczki działają tak samo jak nowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Ja po roku zmieniłem fabryczne wycieracki VALEO na BOSCH AERO i według mnie działają lepiej niż Valeo. żadnych smug i refleksów podczas deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 trwałość wycieraczek w dużej mierze zależy też od sposobu ich traktowania : np. - jakość płynu - sposób używania w zimę - oczyszczanie gumy stąd też różne opinie o produktach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 trwałość wycieraczek w dużej mierze zależy też od sposobu ich traktowania : np. - jakość płynu - sposób używania w zimę - oczyszczanie gumy stąd też różne opinie o produktach Zgadzam się w 100% ale raz w roku wypada wymienić na nowe choć widziałem już takich co wolą na światłach przetrzeć szmatą przednią szybę niż kupić pożądne wycieraczki. Widok równie śmieszny jak Pan tankujący Porsche Cayenne gazem . Tu 5 zł tam 5 zł i zegarek złoty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Ja wymieniam wycieraczki co wiosnę około kwietnia , maja na nowe zawsze Valeo.Przebieg roczny ~20kkm. Staram się codziennie po wjeżdzie do garażu umyć szyby i przetrzeć czystą szmatką gumki. Nigdy nie zostawiam włącznika wycieraczek na automat -wystarczy jedna kropla z np wiaduktu w okolicę czujnika i już gumy mażą po niezmoczonej brudnej szybie i po gumach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 A ja dla odmiany od listopada 2007 mam pierwsze, fabryczne wycieraczki i zbierają nadal wcale nieźle. Co roku robię im odpowiednie czyszczenie i wszystko gra. Ważne żeby równie dokładnie oczyścić przednią szybę środkiem mocniejszym niż szampon do nadwozi.Tylną natomaist zmieniłem raz bo już nie zbierała, a teraz nadszedł czas na kolejną zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 Poprostu niewiarygodne.Guma się starzeje.Rok to dużo,ale ponad 5 lat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mam za to problem innej natury związany z wycieczkami. Zauważyłem, że od pewnego czasu zmniejszył się zakres ich działania-tzn "parkują" wyżej-tak że widać je na szybie, a wycierają szybę dalej od jej krawędzi (lewa) i od jej środka (prawa). Spotkaliście się z czymś takim? Coś się zaciera, coś się zabrudziło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mam za to problem innej natury związany z wycieczkami. Zauważyłem, że od pewnego czasu zmniejszył się zakres ich działania-tzn "parkują" wyżej-tak że widać je na szybie, a wycierają szybę dalej od jej krawędzi (lewa) i od jej środka (prawa). Spotkaliście się z czymś takim? Coś się zaciera, coś się zabrudziło? Witam Sprawdż wielowupusty może się "wyrobiły" Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mechanizmy wycieraczek w nysach(i nie tylko)są bardzo nietrwałe.Ja już przerobilem w N15 i K12 tak na wieki,bo wyrabiają się te plastikowe jażma/połączenia cięgien.Oczywiście wtedy gdy tegho najmniej się spodziewamy,wycieraczki przestają nagle działac a silnnik słychać.Ja to przerobiłem domowym sposobem.Dlatego też "łapią"luz.U mnie wyjeżdżały aż na słupek (w k12).Nowy mechanizm jest kosmicznie drogi,używka niepewna ,naprawa bardzo skuteczna(w n15 już 6 lat spokój) szybka i baaaardzo tania.(koszt śrubki )Pzdr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucek82 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 ...naprawa bardzo skuteczna(w n15 już 6 lat spokój) szybka i baaaardzo tania.(koszt śrubki )Pzdr. Mozesz opisac co i jak zrobiles? Wysłane za pomocą Tapatalk 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Tu jest opis na samymdole postu:Odkręciłem dwa spinkowkręty na krawędziach podszybia,następnie zdiąłem uszczelkę na spinkach,które jednocześnie trzymają plastik podszybia.Następnie plastikowe zaślepki i nakrętki trzymające ramiona(kluczyk 14)Żeby ściągnąć ramię należy zlapać przy wieloklinie(stożek)i zdecydowanie ruszając góra /dół jednocześnie ciągnąć.Nie chce latwo zejść ale zeszlo(jak ktoś się boi,można użyć ściągacza,dostępne na allegro lub innego dość małego dostępnego).Ściągamy plastik podszybia i mechanizm mamy na wierzchu.Trzy śrubki i jest wasz.Mi wyskoczyła przy silniku z kulki ta plastikowa tulejka(tradycyjnie)Mechanizm jest japoński,to samo miałem w almerze.Można w szczelinę wcisnąć kaw.cieniutkiego drucika i wcisnąć ponownie,ale ja postanowiłem zrobić to na "wieki"Przewiercilem plastikową główkę/tulejkę i nawiercilem kulkę wiertłem 5mm,następnie gwintownik M6 i odpowiednio przycięta śróbka 6mm+podkładka.Montaż i działa jak ta lala.Całość 40-50min.Pzdr. http://forum.nissank...ly-wycieraczki/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Problem jest taki że mnie wycieraczki działają coraz ciężej, jakby się zacierały, a nie coraz luźniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Problem jest taki że mnie wycieraczki działają coraz ciężej, jakby się zacierały, a nie coraz luźniej Na forum note ten problem przerabiany.syf/rdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Czyli wymiana... Poszukam na allegro czegoś maksymalnie nowego i taniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Nie! to wszystko można wyczyścic , przesmarować i chodzi jak ta lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert65 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Nie! to wszystko można wyczyścic , przesmarować i chodzi jak ta lala. Dokładnie tak jest! To bolączka nie tylko nissanów, ale większości aut, problemem jest rdzewiejąca oś do której przykręcamy ramię wycieraczki; jest wykonana z rdzewiejącego metalu który obraca się w tulejce, prawdopodobnie z fosforobrązu, Jest dosyć ciasno spasowana, jak zaczyna rdzewieć, to oczywiście zaczyna ciężej się poruszać no i rdza wyciera tulejkę i pojawiają się luzy najczęsciej dopiero widoczne i wyczuwalne po oczyszczeniu mechanizmu. I w tej fazie pojawiają się także problemy z wypadaniem ramion z przegubów kulowych, które zaczynają przenosić zbyt duże obciążenia. W początkowej fazie problemu wsytarczy parę razy spryskać ośkę jakimś preparatem penetrująco - smarnym, spryskujemy pod mocowanie wycieraczki, najlepiej podczas pracy wycieraczek, zeby smar głębiej wszedł. Niestety to tylko doraźne działanie, najlepsze efekty daje całkowity demontaż, wyczyszczenie i przesmarowanie smarem stałym tych osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.