Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Aparat zaplonowy przekreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara czyli w strone kabiny.U mnie na przyspieszonym fakt z niskich obrotow szedl lepiej ale na wyzszych juz tak ladnie nie bylo jak na zaplonie ustawionym seryjnie

 

Odswieze troche temat ;-)

 

Jak w koncu przyspiesza sie zaplon? Przekreca sie aparat w strone kabiny, zgodnie z ruchem wskazowek zegara, czy w druga, tak jak jest na zdjeciach?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, poczytałem, zrozumiałem, ale mam pytanko, a może nawet kilka:

1. Jeżeli np na Pb95 nie ma prawie zmian, a na Pb98 są odczuwalne to na LPG ponad 100oktanów powinno być widać efekt porażający.

2. Co można zabić w silniku jak się "przekręci" zapłon?

3. Czy ze zwiększeniem dymaniki nie idzie w parze większy apetyt na paliwko?

4. No i w końcu jak sprawa wyglada sprawa w micrze k11 1.0 z 94r? Da się, nie da, a może nie ma po co, bo i tak nic nie daje?

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG rewelacji nie będzie - mimo że ma większą liczbę oktanową to to paliwo jest mniej kaloryczne od benzyny i ma łagodniejszy proces spalania , wyprzedzenie zapłonu zwiększa obciążenie korbowodów i wału .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG rewelacji nie będzie - mimo że ma większą liczbę oktanową to to paliwo jest mniej kaloryczne od benzyny i ma łagodniejszy proces spalania , wyprzedzenie zapłonu zwiększa obciążenie korbowodów i wału .
no nie bardzo to rozumiem bo tak LPG lubi wiekszy kąt wyprzedzenia zapłonu nawet o 10 * względem pb ,a chodzi Ci oto że silniki z LPGiem są słabsze i z tąd twoje stwierdzenie choć z tego co słyszałem to przy 5gen gazu następuje nawet wzrost mocy !!!! wyższa liczba oktanowa to łagodniejszy przebieg spalania czym wieksza to mniejsza szansa na spalanie detonacyjne czyli stukowe chyba.... a skąd masz to że wieksze obciążenie wału....jeśli masz na myśli zwiekszenie mocy poprzez zwiekszenie ciśnienia w cylindrze i że wał dostaje wiekszego kopa to rozumiem....ale zapłon jesli nie szarpie stuka to sie mylisz ....z moich doświadczeń to silnik potrafi skodowski wytrzymać -30 stopni a w dodatku znacznie podniesiony st spr. tak koło 10:1 do 14 atm na gar... a i jeżdzić do przodu...A paliwo w USA ma minimalnie 87 oktan albo minimalnie 91 albo minimalnie 93 są 3 gatunki paliwa ile ono ma nikt nie wie ale różnica na mojej sentrze ga16 115 KM była ogromna miedzy najtańszym a najdroższym i fakt jest taki że podobno PB98 jest rzadsza od PB95 i przez to spalane jest mniejsze......sorki ża taki tok myślowy chory jestem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG jest po prostu słabym paliwem , obciążenie wału i korbowodów wynika z zapłonu daleko przed GMP ( moc i moment ucieka w dolne partie obrotów przy słabym ciśnieniu oleju ) , LPG V gen może podnieść troche moc bo gaz wtryskiwany jest w fazie ciekłej i mocno schładza powietrze , paliwo w stanach jest takie samo jak u nas tylko tam liczba oktanowa podawana jest według innych norm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mdzalewscy
A paliwo w USA ma minimalnie 87 oktan albo minimalnie 91 albo minimalnie 93 są 3 gatunki paliwa ile ono ma nikt nie wie ale różnica na mojej sentrze ga16 115 KM była ogromna miedzy najtańszym a najdroższym i fakt jest taki że podobno PB98 jest rzadsza od PB95 i przez to spalane jest mniejsze......sorki ża taki tok myślowy chory jestem

tok myslowy do korekty, bo amerykańskie 91 odpowiada polskiemu 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy.seryjne ustawienie zapłonu jest niestety najlepsze-dla silnika. Jeżeli chce sie przyspieszać zapłon-gitara,ale wtedy powinno się jeździć nie kręcąc do maksymalnych obrotów silnika.Auto wtedy jest bardziej elastyczne i lepiej sie zbiera z dołu.Ale przy wysokich obrotach silnika zapłon wypada dużo bardziej przyspieszony układ korbowo-tłokowy strasznie,ale to strasznie dostaje w tyłek,wiem bo sam zmiażdżyłem parę wałów korbowych.Jeżeli ktoś natomiast chce bić rekordy na poszczególnych biegach czyli kręcić silniki do 8000obr/min może sobie delikatnie opóźnić zapłon.Wtedy w wysokich obrotach silnik ma dobrą moc i kulturę pracy,nie męczy się i nie jest niepotrzebnie obciążony,ale znowu słabo zbiera się z dołu.

 

 

a jeżeli chodzi o przyspieszanie zapłonu to logicznym jest przyspieszyć zapłon w przeciwnym kierunku do obrotów wału korbowego!!!!

 

a tak w ogóle to w naszych nyskach silniki są sterowane kompem mądrzejszym od nas ;) więc kiedy ma sobie przyspieszyć czy opóźnić zapłon wie najlepiej sam i da nam moc tam gdzie on chce a nie tam gdzie my ją chcemy w danym momencie!!! ps.do kolegi od skody:siłą konstrukcji miała niedokładny zapłon więc tolerancje też dużą.Tutaj w dokładnych 16-tkach zapłon jest juz raczej wymagany per-fekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Tak czytam i czytam te posty i jak zwykle zdania sa podzielone odnosnie wyprzedzenia zaplonu.

 

Z wlasnego doswiadczenia moge napisac jedynie tyle, ze wyprzedzenie zaplonu na LPG przynosi poprawe "zwawnosci" auta. Z tym, ze moje doswiadczenie zwiazane jest z wariatorem a nie z mechanicznym przestawieniem aparatu zaplonowego. Kiedys zadalem pytanie na forum ile standartowo wynosi kat wyprzedzenia zaplonu dla SR20De i nie dostalem odpowiedzi. Duszo szukajac wygrzebalem, ze jest to 15st - nie wiem na ile jest to zgodne z prawda. Wariator, jako,ze przesuwa elektronicznie zaplon, ma mozliwosc ustawienia kilku zakresow "dodania st" do istniejacych juz na aparacie. Pomiary przeprowadzone na hamowni a zapisane w stopce byly wykonane przy innym wtryskiwaczu (ktory lal na kazdy cyliner inna dawke gazu - okazalo sie to pozniej ze byl uszkoczony) niz mam obecnie a nia mam dostepu do hamowni aby teraz sprawdzic. Wykresy z hamowni tez tycza sie wlasnie poprzedniego wtryskiwacza ale jedyna rzecza jak udalo mi sie ustalic wtedy to jest to,ze na +9 st mial parametry jak w stopce. Czyli wychodzi ze jezdze obecnie teoretycznie na kacie wyprzedzenia zaplonu o wartosci 15 + 9 = 24 st :!: Wiem, ze ECU jest na tyle madre, ze samo se zmniejszy kat. Niemniej jednak, zadnych stukow nie slysze - takich podobnych do disli. Czasem potrafi mi zgasnac, czasem z a czesem bez takiego uderzenia - walniecia silnikiem, ale sadze, ze jst to poprostu za szybko puszczone sprzeglo i za malo gazu... Robilem tez proby na +12st na wariatorze - hmm odczucia byly jakby lepiej sie zbieral. Ale zostalem ostrzezony, ze moge sobie uszkodzic w ten sposob glowice (choc szybciej bym to zrobil zubozajac mieszanke). Na koniec dodam,ze wariator pracuje tylko na LPG i nie wyprzedza on juz praktycznie zaplonu po wyzej 4k rpm poniewaz i tak komputer sam go przesua - nie wazne czy na PB czy LPG. Jak uda mi sie zamiescic rysunek przedstawiajacy dzialanie wariatora to podam linka.

Od paru miesiecy wzroslo mi spalanie - sprawdzilem swiece (mam platyny) z 1,1 zrobilo mi sie 1,05 (tyle pokazuje mi szczelinomierz), swiece sa jasno szare. Kable byly wymieniane jakie 30k km temu, filtr powietrza bede niedlugo wymienial ale normalnie robie to co 10k km - teraz bedzie po 5k km i ma to byc K&N... Sam nie wiem... moze kopulka z palcem tam jeszcze nie zagladaem i sie przyznam ze sie troche boje...

 

Torche sie napisalem - poprosze teraz o opinie :D

 

pozdr.

PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne wyprzedzenie zapłonu musisz sam sprawdzić 15 stopni to chyba przedostatnia kreska na kole pasowym (trzebaby w serwisówce sprawdzić ) , wyprzedzenie zapłonu faktycznie ma dobry wpływ na średnie i niskie obroty , dobrze by było gdyby po mechanicznym przyśpieszeniu zapłonu powyżej 4krpm komp sam go sobie zmniejszył bo kręcenie silnika wyżej na zbyt przyśpieszonym ma bardzo zły wpływ na silnik ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie mam o tak: http://img217.imageshack.us/img217/1472/image001fz3.jpg nic nie bylo ruszane, poprzedni wlasciciel tez raczej nie przekrecal, bo starszy gosc to byl...nie widze zadnej szparki przy dole, ale wydaje sie, ze da sie troche go przekrecic, probowac? jezdze na 95 shell, silnik pracuje teraz dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest sens przesuwania zapłony w Serenie 2.0 śmigającej na LPG ?

QXs przeczytaj cały ten temat to zaspokoisz swoją ciekawość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość raffaell

Czy ktoś przyspieszał zapłon w QG18DE ? Wcivicu przyspieszałem z powodzeniem, ale zastanawiam się, czy ten nafaszerowany czujnikami i innymi pierdołami silnik sam mi nie skoryguje zapłonu na minus :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przyspieszał zapłon w QG18DE ? Wcivicu przyspieszałem z powodzeniem, ale zastanawiam się, czy ten nafaszerowany czujnikami i innymi pierdołami silnik sam mi nie skoryguje zapłonu na minus :?:

 

na minus raczej nie... bedzie cofal stopniowo az nie bedzie stukowego.

albo odrazu wywali ci check :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raffaell

Czyli jak przyspieszę delikatnie i nie dojdzie do stukowego to będzie OK? :kosci:

Dzisiaj marsz do garażu ;)

A jeśli będzie stukowe na PB95 i mi cofnie, to potem po przełączeniu na gaz znów bedzie przyspieszony zapłon ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...