Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jak przyspieszę delikatnie i nie dojdzie do stukowego to będzie OK? :kosci:

Dzisiaj marsz do garażu ;)

A jeśli będzie stukowe na PB95 i mi cofnie, to potem po przełączeniu na gaz znów bedzie przyspieszony zapłon ??

 

lepiej ustaw tak zeby na pb nie bylo stukowego, to bedze najbezpieczniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raffaell

Cholera - w tym silniku nic się nie da zrobić :(:

Poszedłem do garażu, naszukałem się jak głupi i nie znalazłem aparatu. A dzisiaj czytam o tych pieprzonych fajkocewkach ...

Nissan zszedł na psy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pokręciłem dziś zapłonem i porobiłem pomiary g-techem. Na maks przyspieszonym uzyskałem najlepszy czas a na serii czas o prawie sekundę gorszy. Różnica kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

jestem nowy i mam problem. a dokładniej chciałem przyspieszyć zapłon w primce p10 SR20de tylko ze mam uszkodzony czujnik spalania stukowego i mam taki problem z nim że nie wiem gdzie on się znajduje?? niech ktoś mi pomorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłem dziś zapłonem i porobiłem pomiary g-techem. Na maks przyspieszonym uzyskałem najlepszy czas a na serii czas o prawie sekundę gorszy. Różnica kolosalna.

 

ale przypadkowo pokręciłeś?

 

lepiej ustaw z lampą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przypadkowo pokręciłeś?

 

lepiej ustaw z lampą ;)

 

Nie ma potrzeby ustawiania z lampą. Przyspieszyłem na maks i nic mi nie da wiadomość ile stopni się wyprzedził. Chciałem porównać czasy na serii i maks. przyspieszonym i porównałem. Stuku nie było a rezultat mówi sam za siebie. W Sunnym GTI (high port) najlepsze rezultaty osiągano przy maks przyspieszonym zapłonie.

 

[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 19:20 ]

z lampą będzie tak jak w serii.

 

będzie tak jak sobie tego życzysz co do ilości stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gdzies na forum Sentry znalazłem, że w QG18DE nie można wyregulować zapłonu, gdyż jest on na bieżąco regulowany przez komputer. I teraz pytanie do znawców - czy jeśli zaleję lepsze paliwo to komputer sam odpowiedio przyspieszy zapłon, czy już taki zdolny nie jest? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Dzisiaj pobawiłem się zapłonem, mam 95 w baku z BP. Przy przyśpieszonym na makxa i prawie na maksa zapłonie moje autko ma wręcz gorsze dolne obroty i jakoś w żabich podskokach przyśpieszało, przy opóźnionym znowu była dziura ozonowa do 3,5 tys. obrotów, natomiast góra kosmiczna ;P

 

Jednak będe śmigać na seryjnym zapłonie, ustawiony w oryginalną pozycje ;P

 

 

Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie w związku z przyspieszaniem zapłonu (silnik GA16DE w p11). Trochę przyspieszyłem zapłon (do maksymalnego przyspieszenia jeszcze dużo zostało) i czasem przy zapalaniu "blokuje'' silnik (kręci i cyk-blokada) w większości przypadków zapala normalnie. Tego efektu nie ma jak cofnę zapłon do fabrycznego ustawienia zapłonu i nigdy nie było przed modyfikacjami wyprzedzenia. Co jest grane?? Ktoś miał może taki przypadek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Z jednej strony może być większa kompresja - za słaby akumulator.

A z drugiej strony możesz mieć tak przyśpieszony zapłon, że auto chce odpalić do tyłu :D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa kompresja po przyspieszeniu zapłonu??? W jaki sposób??

 

Akumulator kręci jak głupi więc raczej jest dobry

 

Czyli jest możliwość, że w moim samochodzie pomimo iż do ustawienia przyspieszenia na maxa jest jeszcze sporo nie da się więcej?? Wkleję zdjęcie może to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no skoro później zapłon następuje, to występuje on przy wyższym położeniu tłoka, czyli przy wyższym sprężaniu - czytaj kompresji.

 

 

Skoro już teraz występują takie problemy, to na Twoim miejscu nie kręciłbym dalej, bo serio Ci silnik odpali do tyłu ;PP

 

A na jakim paliwie jeździssz ? PB95 , lPG ? 98 ??

 

Do przyspieszonego zapłonu jak wyżej pisano najlepiej 98 albo LPG...

95 niebardzo sie nadaje

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95 także doskonale się nadaje - trzeba znaleść optimum a jak wiadomo najlepsze miejsce na szukanie mocy to hamowni...

 

Kolega Remek któremu właśnie skończyłem montowąć Nitro do Primery za rozsądną cenę :D zyskał praiwe 20KM po korekcji zapłonu z łapy...

Auto od 95 roku jeździło na zapłonie ustawionyn mniej wiecej na śordek skali - czyli to powinno odpowaidać 15stopni przed GPM jednak z biegiem czasu łańcuszek się rozciąga i trochę w innym miejscu jest te 15 stopni :D a jeszcze w innym to optymalne 17-18...

 

taka ciekawostka... Jak z powrotem będe mieć swoj komputer to zamieszcze wykres - z początku myślalem że jest to wersja niemiecka SR20De 115Km :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Remek któremu właśnie skończyłem montowąć Nitro do Primery za rozsądną cenę :D zyskał praiwe 20KM po korekcji zapłonu z łapy...

 

20KM po samym zapłonie czy razem z nitro :?:

 

taka ciekawostka... Jak z powrotem będe mieć swoj komputer to zamieszcze wykres - z początku myślalem że jest to wersja niemiecka SR20De 115Km :diabel:

 

a ja myślałem że SR20de to miały od 130KM a te niemieckie 115 to tylko ściema...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95 także doskonale się nadaje - trzeba znaleść optimum a jak wiadomo najlepsze miejsce na szukanie mocy to hamowni...

 

Kolega Remek któremu właśnie skończyłem montowąć Nitro do Primery za rozsądną cenę :D zyskał praiwe 20KM po korekcji zapłonu z łapy...

Auto od 95 roku jeździło na zapłonie ustawionyn mniej wiecej na śordek skali - czyli to powinno odpowaidać 15stopni przed GPM jednak z biegiem czasu łańcuszek się rozciąga i trochę w innym miejscu jest te 15 stopni :D a jeszcze w innym to optymalne 17-18...

 

taka ciekawostka... Jak z powrotem będe mieć swoj komputer to zamieszcze wykres - z początku myślalem że jest to wersja niemiecka SR20De 115Km :diabel:

 

co do hamowni, to czeka nas kilku ;) , soory za OT

co do przyśpieszania zapłonu, to ja zauważyłem że jak sie przedobrzy to wariują wolne obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sektorone

Tu Remek

 

Potwierdzam, a jako dowód daję piekny wykresik z hamowni.

Takie oto przyrosty powoduje kręcenie wałkiem (zaznaczam, że Coobcio nie przekręcił na max). ;-)

 

>>>>Wykresik z hamowni<<<<

 

[ Dodano: Nie 04 Sty, 2009 23:28 ]

te 17KM różnicy powstało tylko z kręcenia zapłonem.

 

A co do nitro to na naszym przedostatnim spotkaniu na hamce mówiłem o Nitro-Czarnym-Chrupku-Sunnym-GTi, ale jak wiecie (lub niewiecie) po drobnym wypadku chrupek idzie na cięcie, a w jego miejsce powstaje Bordowy-Nitro-Dupowóz-Primera ;-)

 

Jest to projekt z rodzaju "Dajcie mi 5000zł a zrobię Imprezę spod świateł" ;-)

 

Szczegóły już wkrótce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Remek

 

Potwierdzam, a jako dowód daję piekny wykresik z hamowni.

Takie oto przyrosty powoduje kręcenie wałkiem (zaznaczam, że Coobcio nie przekręcił na max). ;-)

 

>>>>Wykresik z hamowni<<<<

 

[ Dodano: Nie 04 Sty, 2009 23:28 ]

te 17KM różnicy powstało tylko z kręcenia zapłonem.

 

A co do nitro to na naszym przedostatnim spotkaniu na hamce mówiłem o Nitro-Czarnym-Chrupku-Sunnym-GTi, ale jak wiecie (lub niewiecie) po drobnym wypadku chrupek idzie na cięcie, a w jego miejsce powstaje Bordowy-Nitro-Dupowóz-Primera ;-)

 

Jest to projekt z rodzaju "Dajcie mi 5000zł a zrobię Imprezę spod świateł" ;-)

 

Szczegóły już wkrótce

Uważaj z tym nitro, albo najlepiej kup sobie nastepny silnik, ten na pewno długo nie wytrzyma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sektorone

No zobaczymy co się stanie z tym Nitro, narazie robimy mokry strzał, do końca stycznia powinien wejść direct port i bedziemy cisnąć tyle z silnika ile się da ;-) (strzał +100KM/+150).

 

Narazie to taka mała zajawka naszego projektu, tak jak pisałem wyżej, szczegóły wkrótce.

 

Get fast, or die trying ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...