Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Je nie wiem co u mniej jest nie OK

Podkręciłem zapłon na 18* i smigałem na 98ce i nic auto śmiagło normalnie, na wolnych kopciło na biało, waliło paliwem itd. więc po przemyśleniu i przeczytaniu paru info. przeszedłem na nowo na 95oktan stuku nie ma nawt jak ustawiłem zaplona na 20stopni to stuku nie było(5bieg auto obciążone jazda pod górke i nic) zostawiłem 18* nie kopci na biało a samochód sie ożywił fajniej sie nim jezdzi...bardziej elastyczny jakby sie zrobił bo mocy to raczej nie przybyło....niestety taka dupohamownia to sie nadaje i na hamoownie trzeba by było sprawdzić....jeszcze przyjedzie na to czas

 

ps a co najwaniejsze mniej mi pali 95 niż 98!!! wiadomo lepiej sie spala ale żeby różnica była aż 1l/100km to myśle że duży sukces

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis maly tescik(podroz na dzialke ok 25km)dalem na max w prawo i wyszlo ze auto jakos nie mialo ochoty do jazdy, w polowie drogi po cofnieciu o pare milimetrow inna bajka od razu nabral ochoty do jazdy, gaz z shell-a

no chyba ze palec kopulka itp do wymiany, nawet niewiem w jakim to w srodku stanie jest,problem w tym ze nie moge odkrecic tej srubki od rozdzielacza tej od przodu auta, cos bedzie trzeba z tym zrobic

pozdr

 

[ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 01:03 ]

a to jak wygladala dzis swieca

swiecasv1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam GA16DE ostatnio padł mi aparat, ustawieniem nowego zajmował się znajomy który wcześniej pracował w ASO Nissana. Ustawił go optymalnie ale czy fabrycznie jest tak samo nie wiem. Jeżeli chcesz mogę podesłać Ci fotkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Je nie wiem co u mniej jest nie OK

Podkręciłem zapłon na 18* i smigałem na 98ce i nic auto śmiagło normalnie, na wolnych kopciło na biało, waliło paliwem itd. więc po przemyśleniu i przeczytaniu paru info. przeszedłem na nowo na 95oktan stuku nie ma nawt jak ustawiłem zaplona na 20stopni to stuku nie było(5bieg auto obciążone jazda pod górke i nic) zostawiłem 18* nie kopci na biało a samochód sie ożywił fajniej sie nim jezdzi...bardziej elastyczny jakby sie zrobił bo mocy to raczej nie przybyło....niestety taka dupohamownia to sie nadaje i na hamoownie trzeba by było sprawdzić....jeszcze przyjedzie na to czas

 

ps a co najwaniejsze mniej mi pali 95 niż 98!!! wiadomo lepiej sie spala ale żeby różnica była aż 1l/100km to myśle że duży sukces

 

Witam, podpinam się pod temat, dzisiaj kontaktowałem się z Coobciem na gg, prosiłem go o porade i powiedział mi że najlepiej ustawić zapłon na 16-17 stopni przed GPM, wtedy silnik SR20DE pracuje najlepiej. Jeżdze tylko na paliwie Shell 95 oktan. W piątek odstawiam auto do serwisu na ogolny przegląd,wymiana płynów filtrów itd do tego chce przestawić ten zapłon. Kmink pisałeś że jak ustawiłeś 18" to było cycuś? Ja ustawie 17 i mam nadzieje że nie będzie jakis cyrków, żadnego spalania stukowego itd. Zna ktoś może jakie jest optymalne ustawienie zapłonu w tym silniku? Do jakiego ewentualnie wracać po zmianach gdyby coś sie działo?

Duzo tu jest napisane o silnikach 1.6 albo z LPG, mało o benzynowych SR20DE bez gazu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem tez za ustawieniem zaplonu hyhy musze tylko jeszcze z coobciem pogadac czy 17 st to bedzie git i gringo tez jezdze tylko na shellu 95 (gdyby bylo taniej to 98 by bylo) i jak bys ustawil na 17 st daj znac na gy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze tylko jeszcze z coobciem pogadac czy 17 st to bedzie git

Jak rozmawiałem z Coobciem to powiedział że te silniki SR20DE najlepiej pracują na takim właśnie ustawieniu, w piątek oddam auto w dobre ręce, facet ma mi to ustawić i possprawdzać kompem czy wszystko jest OK, przejechać się i oddać mi auto w 100% sprawne, dam ci znac co i jak.

98rok model top sport i ma 110kw ale niewiem gdzie mam szukac oznaczenia silnika

Ja obstwiałbym że masz oznaczenie SR20DEH bo chyba dokładnie takie było oznaczenie w silnikach P11 GT, poczytaj poniższy link

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2680

Coobcio naprawde zrobił tu poządną robote... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem caly temat i dzisiaj sie biore za przyspieszanie :)))) Tylko mam jeszcze jedno pytanie, czy kiedy bede regulowal zaplon to silnik ma byc odpalony, czy na zgaszonym i co chwile odpalac zeby sprawdzic?

 

[ Dodano: Sro 11 Kwi, 2007 14:10 ]

Juz sie doczytalem ze mozna na odpalonym - nie wiem jak mi umknelo uwadze :/ Ale mam taka ciekawostke, teraz mam zalane PB95 dowalilem zaplon na maxa i stuku nie ma ;/ co prawda jezdzilem sam ale na 95 chyba powinien byc.... Czy to prawda z tymi mapami awaryjnymi?Jezeli jest stuk to od razu sie na nie przelacza?bo jezeli tak to ciezko wyczuc granice spalanie stukowego. I moje ostatnie pytanie: czy jesli ustawien na 95 zaplon na granice stuku i zaleje 98 to pod pelnym obciazeniem moze sie pojawic spalanie syukowe czy raczej nie powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chciwlbym tak ustawic ale niestety nie mam zadnyc przyrzadow:/ Chyba ze ktos kto ma tak ustawione napisze mi jak duza ma szczeline miedzy podkladka a koncem fasolki :D

 

[ Dodano: Czw 12 Kwi, 2007 13:58 ]

Dzisiaj postanowilem jeszcze raz powalczyc i oto przebieg moich prac :) : silnik rozgrzany, na dworze goraco, benzyna PB95, woz odpalony. Przekrecam aparatem w strone kabiny, obroty ladnie sie zwiekszaja, wiec przekrecam dalej ( zero stuku) aparat przekrecilem na maxa, a silnik ladnie pracuje :zdziw: wiec mysle sobie przejade sie to pod obciazeniem pewnie bedzie. Wiec wsiadlem do samochodu i od razu masa autka zwiekszyla sie o 100kg :P jade, jade, jade na niskich obrotach, potem na wysokich....i NIC ZERO stuku - az sie wkur@#$%!!!! Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam walki rozrzadu od GA16DS i zatkany egr (i dolot ale to chyba bez znaczenia) Dlaczego ja nie mam stuku? :(:(:( Chyba dowale ten aparat do konca, bede lał PB98 i tyle :/ Macie jakis pomysl na to zeby u mnie spalanie stukowe wywolac? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość johny_fellow

Ciekawy artykuł, jak będę robił dolot to później podjadę na profesjonalna regulację zapłonu. :D

 

Uwzględniając to, że jeżdżę tylko na 98 będzie można cosik dodać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja byłem po przestawieniu zapłonu i dla mnie szedl lepiej ale naprawde moglo to byc subiektywne odczucie

 

 

przestawianie zapłonu dla osoby mało obeznanej i bez sprzetu do tego potrzebnego czyli dla takiego goscia jak jak jest raczej mało efektowna

 

duzo mocy to na pewno nie daje przynajmniej w sr20deh a zeby to ustawic dobrze to na pewno nie jest to przekrecenie o kawalek i zakrecenie bo auto moze sie zachowywac dobrze jak samemu sie jedzie a jak samochod jest zapakowany na maxa to juz jest inaczej + do tego rodzaj paliwa

 

ja mialem tak ze na wysokich obrotach samochod mi zadko nawet bardzo zadko na 1 sek przygasal = poprostu za mocno ustawilem ale przytykał sie

 

cofnelem do stanu poprzedniego co sprawdzilem podlanczajac primke pod kompa i jest ok

 

ogolnie ryzyko spalania stukowego czy niefortunnego ustawienia zaplonu jest spore a stosunek przyrostu mocy wrecz minimalny coobcio ma racje hamownia i sprawdzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam ze caly czas jak mialem mocno przyspieszony to roznica jest ale tylko w zakresie 1500- 3500obr pozniej mialem miete.... wiec jak teraz wrocilem do stanu oryginalnego to wyraznie gora sie poleprzyla ale dol slabszy jednak wole te gore :D chyba ze ktos cale zycie jezdzi nie wiecej jak 4000obr to mozna przyspieszyc dodam ze ja jezdze na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja z tym zaplonem :D

Ja przestawilem u siebie - SR20DE - jak Coobcio pisal, zeby ta "szczelina" przy srubce byla 1mm. Auto idzie jak burza :D Co prawda jest mokro, ale milo jest wbic 3 bieg i poczuc jak kola buksuja :D Przed przestawieniem zaplonu bylo do setki kolo 12 sec. teraz jest 10.18 LPG i 9.90 PB :D - super sprawa. Odzyskalem wiare w moje auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Qrna ja dzisiaj wsadziłem nowe świeczki NGK V-Line 28 (odpowiednik BKR6E), lekko może o 2mm przyspieszyłem zapłon i zaczęło mi dziwnie prykać na wolnych obrotach. Dźwięk jakbym miał dwusuwowy silnik. Cofnąłem w poprzednie połozenie (też delikatnie przyspieszone) i jest OK. Dodam, że tankuję tylko zupkę 98.

Zastanawiam się skąd to prykanie? Muszę w przyszłym tygodniu podjechać na porządne ustawienie zapłonu na lampce stoboskopowej i od razu zaznacze, że mają odpowienio ustawić wyprzedzenie do zupki 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja śmigam na najtańszych NGK jakie dostępne są na rynku i pasują do SR20DE (choć nie są zalecane) BCPR6E - sprawują się idealnie, zobaczymy jak to z nimi będzie gdy pojawi się strzał moc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Mam to gdzieś, nie jadę na regulację zapłonu.

Chyba zainwestuję w jakiś dolocik przed zlotem :D Może nie taki jak chciałem ale coś tam myślę, że za ok 200-250zł zrobię na szybko. :)

 

Coobcio napisz jakie piwo pijesz, to przekupię Cię nim na zlocie żebyś Ty mi zapłon ustawił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
slabo trafiles bo Kuba piwa nie pije

Przyznam się, że ja też nie. Tylko, że ja ze względów zdrowotnych piwa nie mogę pić ale za to Whiskasa i Finladkę z przyjemnością... :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to ja dopisuje sie do johnnego i tez poprosze o ustawienie zapłonu ostatnio wymienili mi moduł na gazie jako tako a na pb to tragedia jak ustawili zapłon ustawiłem na słuch ale i tak nismo nie pracuje jak dawniej napisz coobcio co lubisz i masz z nami jak z dziecmi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...