Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modzenie autek


devi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2x T28 będzie ok, ma wewnętrzny WG - problem jedynie taki że tylko używki, ale raczej są trwałe, no i tanio będzie :)

Do starego 200sx-a s13 z silnikiem 1.8 wszyscy montują i raczej nikt nie narzeka na laga, więc i tu powinno być dobrze.

Chociaż aby było jeszcze lepiej można poszukać czegoś o 1 rozmiar mniejszego. Niestety garrett nie robi już turbin na łożyskach ślizgowych, wszystko na bb, więc trzeba szukać u innych producentów, a garrett jednak najłatwiej dostępny chyba. Turbiny ze skylina owszem, tylko że trudno dostępne.

Nie wiem jakie turbiny są montowane w VAG 1.8T, one pewnie były by idealne, ale na obcych markach się nie znam.

Edytowane przez IceManPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie by były najlepsze turbiny do 350z ?

 

Nie mysl o niczym innym jak gotowy zestaw biturbo od GTM albo Greddy, ewentualnie kompresor (najbezpieczniej). Dobierz odpowiedni stage do 350z bez kucizny i w miarę bezproblemowo pojezdzisz. Każda inna opcja oznacza ostrą jebaninę (czyt. 2 dni jazdy 2 tyg w serwisie i tak w kółko) oraz brak zaufania do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z powyższym. 350z to nie prom kosmiczny ;) Gotowe kity są fajne, ale kasa za nie trochę chora.

Jeśli się wszystko przemyśli i zrobi porządnie bez druciarstwa to będzie działało. Największy problem to chyba zrobienie kolektorów wydechowych, tak aby to wszystko się ładnie zmieściło, następny to odpowiednie pociągnięcie przewodów wody i oleju do turbo. Reszta nie powinna stwarzać problemów. Potem ogarnięty tuner który to wystroi porządnie i auto musi latać.

 

Wstępna lista części:

2 turbiny

2 kolektory wydechowe

odpowiedni IC 2w1, albo 2 mniejsze

DV lub BOV

silikonowe łączniki

rury na dolot

przerobienie wydechu seryjnego

przewody olejowe i wodne do turbin

6x wtryski

pompa paliwa np. walbro

2x mbc

ECU

przeróbka AFMa bo seryjny pewnie się skończy

wydajny filtr powietrza

wskaźnik boost

wskaźnik AFR, nie koniecznie, ale warto

Reszta to raczej drobne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z powyższym. 350z to nie prom kosmiczny ;) Gotowe kity są fajne, ale kasa za nie trochę chora.

Jeśli się wszystko przemyśli i zrobi porządnie bez druciarstwa to będzie działało. Największy problem to chyba zrobienie kolektorów wydechowych, tak aby to wszystko się ładnie zmieściło, następny to odpowiednie pociągnięcie przewodów wody i oleju do turbo. Reszta nie powinna stwarzać problemów. Potem ogarnięty tuner który to wystroi porządnie i auto musi latać.

 

Wstępna lista części:

2 turbiny

2 kolektory wydechowe

odpowiedni IC 2w1, albo 2 mniejsze

DV lub BOV

silikonowe łączniki

rury na dolot

przerobienie wydechu seryjnego

przewody olejowe i wodne do turbin

6x wtryski

pompa paliwa np. walbro

2x mbc

ECU

przeróbka AFMa bo seryjny pewnie się skończy

wydajny filtr powietrza

wskaźnik boost

wskaźnik AFR, nie koniecznie, ale warto

Reszta to raczej drobne rzeczy.

 

Życzę powodzenia, nie znam nikogo kto by się porwał na coś takiego, żeby to samodzielnie skompletować, zamontować i wystroić z części ogólnych, nazwijmy to niededykowanych pod 350z. Nie widzę też większego sensu przecierać scieżkę, którą ktoś już przetarł i oferuje sprawdzone zestawy od najmniejszej śrubki po turbiny z instrukcją krok po kroku. Jeśli ktoś ma sporo czasu, smykałki i cierpliwości to teoretycznie można to zrobić, pytanie tylko po co? Zaoszczędzisz na kasie? Możliwe, że ze 2-3 tysie, ale stracisz przy tym bardzo dużo czasu i nerwów, a efekt niepewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

num nieznasz to nie oznacza że sie nieda

mało tego ja postaram sie wam tu pokazać że sie da zrobić zetke bi turbo o mocy 400km w granicach 10 12 tys zł

cudze chwalicie swego nieznacie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale to wyjdzie 15 tyś a za taką kasę można już znaleźć gotowy kit plug&play.

Za 15 tys nie znajdziesz gotowca z ecu i strojeniem i zamontowaniem tego wszystkiego, no chyba że się mylę.

A częśc z tych rzeczy jak np. wskaźniki tak czy tak musisz kupić, bo w kicie ich nie ma.

 

Życzę powodzenia, nie znam nikogo kto by się porwał na coś takiego, żeby to samodzielnie skompletować, zamontować i wystroić z części ogólnych, nazwijmy to niededykowanych pod 350z. Nie widzę też większego sensu przecierać scieżkę, którą ktoś już przetarł i oferuje sprawdzone zestawy od najmniejszej śrubki po turbiny z instrukcją krok po kroku. Jeśli ktoś ma sporo czasu, smykałki i cierpliwości to teoretycznie można to zrobić, pytanie tylko po co? Zaoszczędzisz na kasie? Możliwe, że ze 2-3 tysie, ale stracisz przy tym bardzo dużo czasu i nerwów, a efekt niepewny.

Jestem pewien że do ugrania jest znacznie więcej niż 2-3 tysie. Dobrze kombinując może wyjść 30-50% taniej od gotowego zestawu.

Oczywiście jest to opcja dla kogoś kto w miarę ogarnia temat samodzielnie i ma garaż i narzedzia, bo jak ktoś nie ma pojęcia jak działa silnik spalinowy, jak wygląda instalacja turbo, co i jak i dlaczego to pewnie że nie ma co się za to zabierać :) A oddać do tunera i zapłacić za jego twórczość pewnie wyjdzie tak samo drogo jak gotowy kit.

Gdybym robił to samodzielnie to jest szansa zmieścić się w 10 tys pln tylko trzeba szukać oszczędności :) Dla przykładu zamiast kupować specjalny IC 2w1 za około 2k zł, można kupić 2 mniejsze używane np. od s14 i obciąć koszta do 200 zł.

Także jak komuś pieniądze z nieba kapią to może kupić gotowy kit, ale wtedy bym się zastanowił czy nie lepiej po prostu zmienić auto na szybsze ;) Bo ładując kit za 25 tys do 350z wartego 35 tys to trochę słaby biznes ;) No ale kto bogatemu zabroni :)

No i robiąc samemu ma się potem mega satysfakcję :D

Edytowane przez IceManPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalgdb

Da rade dużo taniej niż dedykowane zestawy do 350z za 8 tys $ fakt że jest z tym zabawy i trzeba mieć dobre znajomości ale da rade. Zetce wystarczy podkręcic moc o 100-120 km więc dużych dwóch turbin nie trzeba, Strojenie itp. to już fachowcy sie zajmą ale tak samo jak kupi sie dedykowany to też trzeba wystroić. Mam kolege co sam uturbia samochody i własnie dobiera sprzęt z innych samochodów że wychodzi całkiem tanio.

 

A nie lepiej dać kompresor ? 5 razy taniej i szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko wystrojenie i konfiguracja emu pod 350z może kosztować ze 4 tyś

jeszcze jedna sprawa niewiem jak teraz ale ostatnoi jak rozmawiałem z jadzwinem (osoba ktura zaprojektowala i produkuje emu) emu nie obslugiwał elektronicznej przepustnicy najlepszym wyjściem

jest remap seryjnego kompa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak już który ogarnie taką instalację turbo do Zetki bez korzystania z dedykowanego kita, na tzw. własną rękę - będę pierwszy w kolejce do złożenia wyrazów szacunku. Oczywiście po zobaczeniu wykresu z hamowni i sprawdzeniu czasu auta na 1/4 i z rolki ;) Dorzuce też butelke dobrego whisky :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike ale przecież jest już takie auto na forum :) Uturbione bez kitu (śmiesznie brzmi :) )

 

Nie słyszałem, no i jak efekt? Jest gdzieś ten projekt opisany?

 

no to mike na wiosne sie napijemy za twoje heeeeeeeee

 

Trzymam kciuki :)

Edytowane przez Mike_370z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega AAS uturbił ale gotowym zestawem

nie ukrywam że licze też na pomoc kolegów z forum odnośnie szukania innfo w necie bo mi z tym słabo idzie tymbardziej że z angielskiego to jeste noga

na początek potrzebowałbym schemat elektryczny sterowania silnika

gdzie załozyć odpowiedni temat uturbiania mojego niisana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro ja bym w to nie szedł :) bo czy kupisz kit czy zrobisz sam to graty są drogie nie myślales żeby swapa na jz2 zrobić, blok wytrzymuje ponad 600 km bez żadnego wkładu finansowego gotowy silnik z niskim przebiegiem kupisz za mniej niż 10k skrzynia z 350z pasuje wystroisz na emu stand a lone bo chyba już takie robią i masz super osiagi za mała kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rb25 czy 26 też się sprawdza są takie projekty i z tego co się orientuje to wytrzymują dużo. Kwestia gustu. Bo ja np. turbin nie trawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie o tym żeby rb25det wstawiać. Zresztą jest w tych samych latach produkowany co 2jz. Tylko nawiązuje do kosztów. Napewno nie wyjdzie to taniej.

I trzeba też spojrzeć trochę inaczej na tego typu modyfikacje. AAS zresztą wiesz o tym bardzo dobrze bo uturbiłeś 350z i wiesz z czym to się je.

 

Niektórzy jeśli chcą tanio to niech kupią e34 m50b25 i wrzucą holseta z tira...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te z tira są mega wytrzymałe nie do zaaajj

ja w calibrze mialem taką

86f5bad5dc70072am.jpgd441efc50ad7860dm.jpgcdcc1fce75a5d436m.jpg

co do swapa num jak sie mi zesra ten silnik wtedy sie pomyśli

mi najbardziej teraz w nissanie brakuje tego efeektu dzalania turbiny

czyli brak mometu napedowego w środku obrotów mocy jest dość brakuje mometu

 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit vortecha z kompresorem za niecałe $4000 można kupić (do tego trzeba tylko dorzucić pompę i wtryski). Wszystko plug&play, bez rzeźbienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie wyglada ta turbina :)

No niestety modyfikacje są drogie jak chce sie coś zrobić dobrze problem VQDE to słaby blok nie wystarczy wymiana korb i tlokow pierścienie tez nie załatwia sprawy trzeba kupić wzmocniony long block a to już spora kasa do tego dochodzi jeszcze kupa innych gratow dlatego kucie na razie odpuszczam tych wszystkich problemów i kosztów unikasz matujac 2jz bo to silnik od razu trzymający 600 km i kosztuje w porownaniu do LSa duzo rozsadniej a żeby do takiego stanu doprowadzić VQDE albo HR musisz wydać 12k USD najmarniej dlatego chyba swap jest lepsza opcja chyba ze 400 km wystarcza do szczęście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ruszam z projektem dziśaj sie udało zrobić wskażnik bost i egt

do tego przymiarka turbiny i culera jutro w planie culer na gotowo

ad196fa534086f49m.jpg8a2ed8c4b0e84b92m.jpg3866a8a2c176f2c6m.jpg2d94fd199caa05c2m.jpg

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...