Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modzenie autek


devi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz poprawie ten wynik dmuchne było tylko 0.4 bara + zimna opona tera spróbuje z 0.6 jeśli chodzi o AFR to na mapie ustawione jest 12.5 nie wiem czemu tak ubogo go podlewa

Co masz na myśli pisząć że na mapie jest 12.5 ? :o

Na to się nie patrzy ! Gdyby było tak że to co sobie wpiszesz w mapie to tak jest to strojenie trwało by 1 minutę :)

Nie patrzysz co jest wpisane w mapie, tylko na faktyczny AFR i zwiększasz wartości w mapie aż AFR będzie poprawny. Popraw to koniecznie i nie jeździj tak. AFR ciut poniżej 12 ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a EGT masz ok ? afr dla silnika turbo optymalnie jest 12,8

afr się dobiera tak zeby egt nie przekraczało 1000 s

Skąd wziąłeś te wartości !? Cały świat używa trochę innych:

AFR poniżej 12

EGT 50-100' mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę testowalem było ładowane powyżej 9 psi ale niestety pojawił sie problem z przyczepnascia bo zrywal nawet na 4 biegu ogólnie z kreski jest słabo bo rzeczywiście biegi sie krótkie robią musze trochę potrenować bo teraz to zupełnie inna charakterystyka :) testowalismy tez 370z z nitro strzal 75 km tez fajnie jeździ...

 

Co do AFR to tez wydaje mi sie ze 12 to trochę za bogato ale 12.5 13 to dobre wartości niestety nie mam egt więc nic nie mogę powiedzieć ale ja mam przelo 3 cale więc silnik jest odciazony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skąd wziąłeś te wartości !? Cały świat używa trochę innych:

AFR poniżej 12

EGT 50-100' mniej

 

jak masz zabogaty afr to też jest bardzo szkodliwe dla silnika

moc spada ,, wypłukujesz film olejowy ze ścianek cylindra , niedopalone paliwo wnika do oleju

oczywiście temperatura spalin spada przy bogatym afr ale nie ma też co przesadzać

raz mi sie zadarzyło stopić tłok z winy układu paliwowego 5s i tłok popłyną

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR w turbo ma być 11-12 i to nie jest na tyle bogato żeby wypłukiwało film olejowy. Cały świat jeździ na takich afrach, polecam lekturę chociaż by racingforum.pl

Spadek mocy między AFR 12 a 11 jest minimalny, więc tym zupełnie bym się nie sugerował, a ryzyko stuku znacznie spada.

Seryjny 200sx jest mocno podlany ma afr 10.5-11 ! Tak fabryka ustawiła, więc chyba nie po to żeby wypłukiwało film olejowy ?

AAS to co piszesz to w wolnossącym aucie obowiązuje, 12.5-13 to jest UBOGO dla doładowanego auta. No ale to Twój silnik, Twoje pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT, ale męczy mnie kwestia AFR.

Co w przypadku gdy zmieniamy dolot (bez ingerencji w mapę)?

Teoretycznie stosunek licznika (powietrza) ulega zmianie, co z ilością paliwa?

Domyślam się, że komputer dobierze tak parametry, aby AFR nadal wynosiło odpowiednio zapisaną wartość.

 

Dziękuję za wyjaśnienie tej kwestii. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT, ale męczy mnie kwestia AFR.

Co w przypadku gdy zmieniamy dolot (bez ingerencji w mapę)?

Teoretycznie stosunek licznika (powietrza) ulega zmianie, co z ilością paliwa?

Domyślam się, że komputer dobierze tak parametry, aby AFR nadal wynosiło odpowiednio zapisaną wartość.

 

Dziękuję za wyjaśnienie tej kwestii. :)

 

W Zetce tylko częściowo skoryguje. Np przy zamontowaniu plenum spacera i mrev2 mieszanka będzie znacznie uboższa na niższych obrotach. Jak dla mnie zbyt uboga przy obrotach na których najczęściej jeżdżę Dlatego zdemontowałem plenuma i mam samo mrev2. W tym przypadku moc podobna ale AFR lepsze. Teraz planuje w przewód od czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu wlutować mały oporniczek. Sterownik będzie myślał ze dostaje gęstsze powietrze i podleje benzynki. Chce ustawić aby od 5500 obrotów do odcięcia AFR było w przedziale 13,3 - 12,5 bo w tedy moc jest największa. Teraz mam tak samo jak seryjne Zetki czyli od 5500 obrotów do odcięcia w przedziale 13,7 - 13,3. Chodzi oczywiście o silnik non rev up, bo taki akurat mam ;) AFR sprawdzam urządzeniem do diagnostyki o nazwie ELM327 w wersji 1.4b czyli ponoć najnowszym z wieloma poprawkami, a zarazem tanim ;)

http://kahn.bol.ucla.edu/dyno002s.jpg - to link przedstawiający jak się zmienia AFR z tymi dwoma modami dolotu co miałem.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra byłem w VTG i Grzesiek mi wszystko ogarnął teraz mam ustawione na 400km 500nm na kołach. I to jest względnie bezpieczny setup dmuchalismy 430km i tez wytrzymywal ale nie ma co przeginac AFR przy booscie ustawiony na

11-11.5 :) gra i buczy jezdzi naprawede fajnie jeszcze tylko zawias i zbierznosc i zacznę coś mierzyć na 1/4 mili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zetce tylko częściowo skoryguje. Np przy zamontowaniu plenum spacera i mrev2 mieszanka będzie znacznie uboższa na niższych obrotach. Jak dla mnie zbyt uboga przy obrotach na których najczęściej jeżdżę Dlatego zdemontowałem plenuma i mam samo mrev2. W tym przypadku moc podobna ale AFR lepsze.

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym :)

Na niskich obrotach działa sonda lambda więc zawsze masz 14.7.

Jedynie w momentach kiedy zmieniasz prędkość obrotową silnika jest afr wynikający z mapy, jednak przy powolnych zmianach obrotów lub jazdy ze stałą prędkością sonda lamda koryguje wszystko i masz 14.7 - po to jest właśnie sonda.

Na niskich obrotach nie deptasz gazu do dechy, więc zupełnie bym się nie martwił afrem na dole.

14.7 to nie jest jakaś magiczna bariera bezpiecznej pracy silnika, a wzięła się z ekologii. Auto bez problemu i uszczerbku na zdrowiu będzie jeździć na uboższej mieszance 15-16, paląc przy tym mniej, ale emitując ciut więcej szkodliwych związków. Oczywiście piszę tutaj o zakresie niskich obrotów i małych obciążeń.

Więc śmiało montuj resztę zabawek ;) A z tym opornikiem to już druciarstwem zalatuje ;) Będzie ci zawsze podlewał, a na ssaniu to już może być w ogóle tragedia. Lepiej ecumastera używanego kup i drobne korekty na mapie paliwa się zrobi.

 

Dobra byłem w VTG i Grzesiek mi wszystko ogarnął teraz mam ustawione na 400km 500nm na kołach. I to jest względnie bezpieczny setup dmuchalismy 430km i tez wytrzymywal ale nie ma co przeginac AFR przy booscie ustawiony na

11-11.5 :) gra i buczy jezdzi naprawede fajnie jeszcze tylko zawias i zbierznosc i zacznę coś mierzyć na 1/4 mili

I co ? Jednak AFR 12.5-13 był za ubogi dla turbo ? :P

400kuni i 500 niuta to juz mile wartosci

Czekamy na filmik z zegarów, przyspieszenie 100-200 :)

Gratulacje w końcu fajnego 350z na forum :D

Edytowane przez IceManPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym :)

Na niskich obrotach działa sonda lambda więc zawsze masz 14.7.

Jedynie w momentach kiedy zmieniasz prędkość obrotową silnika jest afr wynikający z mapy, jednak przy powolnych zmianach obrotów lub jazdy ze stałą prędkością sonda lamda koryguje wszystko i masz 14.7 - po to jest właśnie sonda.

Na niskich obrotach nie deptasz gazu do dechy, więc zupełnie bym się nie martwił afrem na dole.

14.7 to nie jest jakaś magiczna bariera bezpiecznej pracy silnika, a wzięła się z ekologii. Auto bez problemu i uszczerbku na zdrowiu będzie jeździć na uboższej mieszance 15-16, paląc przy tym mniej, ale emitując ciut więcej szkodliwych związków. Oczywiście piszę tutaj o zakresie niskich obrotów i małych obciążeń.

Więc śmiało montuj resztę zabawek ;) A z tym opornikiem to już druciarstwem zalatuje ;) Będzie ci zawsze podlewał, a na ssaniu to już może być w ogóle tragedia. Lepiej ecumastera używanego kup i drobne korekty na mapie paliwa się zrobi.

 

Też się do końca nie zgodzę. Jazda po mieście polega na przyspieszaniu i hamowaniu. Zetka jest dosyć elastyczna i czasem się więcej daje gazu na niższych obrotach bez robienia redukcji. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem AFR przy stałej prędkości. Wiem, że przy przyspieszaniu i to nie wcale z nogą w podłodze AFR potrafiło skakać do 15. Wolę w tym zakresie mieć niższe AFR, podobne do tego co fabryka ustawiła.

Rezystorki testowałem w Mercedesie ML 350 CDI. Fakt, że to diesel. Tylko, że był jeszcze na gwarancji więc zmiana mapy nie wchodziła w grę. Chodziło o to by turbo szybciej ładowało i ze skrzyżowania można było szybciej zjechać. Poprawa odczuwalna, a zwłaszcza doszedł spory kop na wyższych obrotach. Czarnego dymku nawet nie puszcza. Zrobił już tak 30 tyś km i na razie wszystko OK. Stwierdziłem, że można by przetestować to w Zetce. Nie musi być nie wiadomo ile więcej podlana, tylko żeby trochę zejść z tym AFR na maksymalnych obrotach. Jak podleje w całym zakresie obrotów to gitarka. O ssanie raczej się nie martwię, nie powinno zaszkodzić przy małej zmianie. Przecież to nie motocykl crossowy z dwusuwowym silnikiem, w którym jak na ssaniu chwile za długo pochodzi to świeca pada :) Z resztą jak będzie coś nie tak to żaden problem wrócić do serii. Przetestować mi nie zaszkodzi. Plenuma już z powrotem raczej nie wrzucę, bo jest w Zetce u kolegi BossNY. Z resztą z mrev2 i plenumem na maksymalnych obrotach miałem może 1 koń więcej, ale teraz za to mam w szerszym zakresie poprawione osiągi silnika.

W Ecumasterze można trochę skorygować mapę czy trzeba ją tworzyć od nowa? Chociaż wolał bym go nie kupować. Odkładam sałatę do skarpety i chcę znowu kupić wiosną ściga Suzuki GSX-R 1000. Te nowe modele bardzo mi przypadły do gustu :)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afr 15 to bardzo ok afr dla ekonomii i bym nie ruszał jeśli jest to do powiedzmy 3000rpm.

Ecumasterem korygujesz mapę fabryczną, w dużym uproszczeniu tu gdzie za ubogo wstawiasz plusiki a tu gdzie za bogato minusiki ;)

Ja się "wyleczyłem" z niewygodnych sportowych motocykli i przesiadłem się na coś wygodniejszego, bardziej miejskiego. No ale nie róbmy OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afr 15 to bardzo ok afr dla ekonomii i bym nie ruszał jeśli jest to do powiedzmy 3000rpm.

Ecumasterem korygujesz mapę fabryczną, w dużym uproszczeniu tu gdzie za ubogo wstawiasz plusiki a tu gdzie za bogato minusiki ;)

Ja się "wyleczyłem" z niewygodnych sportowych motocykli i przesiadłem się na coś wygodniejszego, bardziej miejskiego. No ale nie róbmy OT.

 

Teraz jak nie mam plenuma to przy 3000 obrotów mam AFR 14,5. Bardziej mi chodzi żeby na wysokich obrotach troszkę podlać. Powinno dać kilka kucy.

Teraz patrzę, że Ecu master 3 jest dosyć tani. Nowy kosztuje 600 zł. Jak można plusikami korygować mapę to super. Duży problem jest go zamontować? Lubie sam grzebać przy aucie. Czy muszę jechać do jakiegoś speca?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje wyniku , przy jakim doładowaniu uzyskałeś tą moc

 

Na mniej niż 0.5 bara dokładnie to 0,4 bara sprezyny w WG + 20% podbicia na BC pomiar przy wyższym booscie dał 437 i 550 niuta ale sie bałem tak to zostawić ogólnie masakra już na wyzszych obrotach walił marchewy dla silnika serii to chyba trochę za dużo więc zostałem przy setupie 400/500 :)

Edytowane przez AAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mniej niż 0.5 bara dokładnie to 0,4 bara sprezyny w WG + 20% podbicia na BC pomiar przy wyższym booscie dał 437 i 550 niuta ale sie bałem tak to zostawić ogólnie masakra już na wyzszych obrotach walił marchewy dla silnika serii to chyba trochę za dużo więc zostałem przy setupie 400/500 :)

 

Jak na 0,4 bara to ładny wynik. Od jakich obrotów masz to ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrzę, że Ecu master 3 jest dosyć tani. Nowy kosztuje 600 zł. Jak można plusikami korygować mapę to super. Duży problem jest go zamontować? Lubie sam grzebać przy aucie. Czy muszę jechać do jakiegoś speca?

Myślę że ecumaster 2 używany wystarczy, a to w ogóle śmieszny wydatek. Najlepiej ściągnij sobie instrukcję do niego i zobaczysz mniej więcej jak to wygląda i na jakiej zasadzie działa.

Nie wiem jak w 350z , ale w 200sx podłączenie jest banalne. Coobcio niech się wypowie, ale myslę że jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy nie jest tak że ujmniesz czy dodasz detem ecu samochodu sam sobie skoryguje po lamdzie

jeżeli na mapie lamdy jest napisane 14,7 to ecu zawsze będzie dążyć do tej wartości chyba że jest możliwość wyłączenia tej korecji ale to trzeba znać fabryczne ecu w oplach wystarczylo zewżeć wolny pin 20 do masy i lamda niby była ale nie korygowala

druga sprawa det nie obsługuje narazie zaplonu 350z

det 3 jest owiele lepszy niż det2 ma lepszą rozdzielczość map ma pamięć flesz i może pracować jako SA

coobcio stroi to na det 2 tyle że zastosowal 2 takowe ,ale jako to podpioł to może już on sam nam coś podpowie

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplonu Filon ruszać nie chce chyba ? :)

To że lambda skoryguje to wiadomo, ale nie skoryguje przy całkowicie otwartej przepustnicy i na wysokich obrotach, a tam głownie Filon chce mieszać z afrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok zapłonu nie będzie ruszać, a czy det nie potrzebuje sygnału z czujnika polożenia walu do poprawnego dzałania ?

macie może dane przy jakiej tem silnika sonda zaczyna być brana pod uwage, przy jakim tps i prm już nie koryguje takie innfo jest bardzo pomocne w strojeniu za pomocą deta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplonu Filon ruszać nie chce chyba ? :)

To że lambda skoryguje to wiadomo, ale nie skoryguje przy całkowicie otwartej przepustnicy i na wysokich obrotach, a tam głownie Filon chce mieszać z afrem.

 

Jest sens ruszać zapłon? Z tego co widziałem to mapy do Zetki dają ok 10 koni. Głownie mi chodzi aby zrobić dobry AFR. Sam już nie wiem co mam robić. Chce mieć coraz więcej mocy :) Sam już nie wiem czy zrobić tą przeróbkę, zostawić Zetkę w spokoju i dokupić drugie auto do latania w plener :) Ewentualnie inwestować w kompresor i nie kupować GSX-R 1000. Czy może ją sprzedać i kupić Lance EVO X lub IX (tu jest moc i nadaje sie w plener). Chodzi mi pogłowie jeszcze 200sx zrobiony na 350 - 400 kucy i drugie auto na co dzień. Chodzi tylko o to by mieć coś co daje adrenalinę :D Czekam w sumie na okazję która mnie ukierunkuje, bo nie lubię przepłacać :D Ecu Master mnie zastanawia, bo to nie jest drogie a coś zawsze można pokombinować :)

 

no ok zapłonu nie będzie ruszać, a czy det nie potrzebuje sygnału z czujnika polożenia walu do poprawnego dzałania ?

macie może dane przy jakiej tem silnika sonda zaczyna być brana pod uwage, przy jakim tps i prm już nie koryguje takie innfo jest bardzo pomocne w strojeniu za pomocą deta

 

Zaczyna się robić komplikacja którą chciałem ominąć. Zależy mi na trwałości silnika. Ze strojeniem kompa nie miałem do czynienia. Regulowałem tylko gaźniki z dobieraniem dysz i ustawianiem iglic w motocyklach crossowych, silnikach zaburtowych do motorówek. No i na tym się znam :)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...