worm#21 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Dziś zalałem nowe oleje do skrzyni mozesz napisac ile weszło do skrzyni i jaki zalałes ,czy w serwisie bez problemu podjeli sie wymiany czy zrobili duze oczy (no chyba ze sam wymieniałeś) miałem sie juz za to brac ale nie wyszło:/// dzieki ja sie jeszcze zastanawiam gdzie mi owiną te kolektory tam gdzie robiłem wydech powiedzieli mi ze do samej wymiany kolektorow trzeba wyciagać silnik hmmmm czy to takie problem będzie? Dziś mijałem się z Murcielago oraz R8 i przyszło mi do głowy pytanie czy auta sportowe tej klasy,mają takie wynalazki fabrycznie zakładane. A mijałem się bo byłem po zakupy rur do dolotu o których wspomniałem we wcześniejszych postach.Udało się dobrać. C.d.n niebawem. mnie dzis mijał czarny GTR tablice SC... Pozdrawiam PIĘKNY!!!!!!! a rano z białym 350z było pozdrowienie wrzuć foty bo ja tez cały czas kombinuje dzieki Pozdro nie wiem jak to jest dokładnie w nyssanach, ale w hondach było tak, że lekkie koło pasowe nie posiadało tłumików drgań i przy wysokich obrotach (~8tys) powodowało drgania, które przenoszone były na układ korbowy(?) - w każdym bądź razie, źle robiły panewkom (są jakieś f**** dumpery, nie pamiętam jak się dokładnie nazywają, mające pomóc). zyskiwało się ciut kg in - i trochę km na kołach, ale mogło zaszkodzić <- to wiedza z innej marki ;] Zawsze lepiej było wymieniać koło zamachowe na lżejsze bo dawało więcej korzyści. no własnie cos takiego mi sie obiło o oczy Edytowane 29 Czerwca 2011 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Do skrzyni weszły 3 litry tak jak twierdzi Nissan że tyle wchodzi. Olej jak wspomniałem w jakimś poście wcześniej to http://www.motul.pl/download/1motul_gear_300_75w_90.pdf Jest w ofercie Motula taki sam ale bez "300" w nazwie.Różnią się tym że "300" jest robiony pod kątem wyścigów. Wymiany wszystkiego dokonał znajomy warsztat który prowadzi kolega mający Suprę z turbo.Nie było żadnych problemów.W razie potrzeby mam manual serwisowy gdzie jest opis jak to przeprowadzić.Warsztat potrzebny-samemu bez podnośnika się nie da. Owinięcie kolektorów na chłopski rozum wymaga tylko wystudzenia silnika,ewentualnie zdjęcia samych kolektorów.Z tym wyjęciem silnika to mam wrażenie jakaś próba nacięcia Ciebie na kasę.Bądź czujny w tymi ludźmi.Jeśli będą uparci to zrób im z warsztatem to co Jessie James na filmie. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 ciasno jest z tylu więc mogą mieć racje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 tak sie zastanawiam zakładał ktos juz Plenum Spacer badz kolektor dolotowy mysle nad tym http://www.z1motorsports.com/350_g35/product_info.php?cPath=390_392&products_id=2172 co myslicie o tym modzie?? dzieki Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 tak sie zastanawiam zakładał ktos juz Plenum Spacer badz kolektor dolotowy mysle nad tym http://www.z1motorsports.com/350_g35/product_info.php?cPath=390_392&products_id=2172 co myslicie o tym modzie?? guru od Plenum Spacera jest sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 guru to za dużo powiedziane hehe ale akurat mam PS ISO Motordyne - nie zauważyłem specjalnego wzrostu mocy ( a obiecywano nie wiadomo co) jednak dźwięk auta poprawił się na tyle że jestem zadowolony z tego modu Może natomiast sprawdzić się w sporcie bo powietrze które wchodzi do autka przelatuje przez teoretycznie chłodniejszy kolektor dolotowy (stąd to ISO - ma izolować temperaturę kolektora od reszty nagrzanego silnika). duży plus to ze montaż jest dosyć prosty a sam mod kosztuje coś ok $200 więc całkiem znośnie. i trochę gdybania: podobno 5/16 czyli to co ja mam daje więcej dołu al 1/2 góry ( albo odwrotnie hehe ) jak napisałem nie widziałem różnicy. Co umieszczonego dolotu Kinetixa - podobno bardzo hałaśliwy i nie nadaje się do codziennego użytku :/ Lepszy ale brzydszy bylby Cosworth. Na miejscu Zetkowicza zgłębił bym również temat wymiany kolektora dolotowego na nowszy odpowiednik (tzw Mrev Plenum). COś tam poprawiono i podobno daje więcej mocy. Po szczegóły zapraszam na strony w stanach. aha gdyby ktoś postanowil zakupić np. używany Plenum Spacer to mogę go obdarować dystansami pod rozpórkę kielichów ( oryginały, dostałem razem z PS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Co umieszczonego dolotu Kinetixa - podobno bardzo hałaśliwy i nie nadaje się do codziennego użytku :/ Lepszy ale brzydszy bylby Cosworth. Na miejscu Zetkowicza zgłębił bym również temat wymiany kolektora dolotowego na nowszy odpowiednik (tzw Mrev Plenum). COś tam poprawiono i podobno daje więcej mocy. Po szczegóły zapraszam na strony w stanach. aha gdyby ktoś postanowil zakupić np. używany Plenum Spacer to mogę go obdarować dystansami pod rozpórkę kielichów ( oryginały, dostałem razem z PS) dzieki na pewno skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Relacja z finalnego podejścia do tematu "zimny dolot na stożki" Zgodnie z planem zakupiłem orurowanie.Wydawało mi się że rura o średnicy 70mm będzie ok,ale porównując w sklepie z 50-tką coś mnie tknęło żeby przeprowadzić układ bazując na węższej.I Bogu dzięki-po zdjęciu zderzaka wyszło że 70-tka by nie wlazła. Zatem skoro alu z klimatyzacji się nie sprawdziło,to z pomocą pospieszył dział hydrauliczny Leroy-Merlin. Największą niewiadomą było czy znajdę przejściówkę z 100 na 50-na szczęście są takie lejki-reszta poszukiwań poszła już gładko. Nie jest to carbonowy kit,i widać pochodzenie,ale póki co nikt tego nie robi wogóle,o carbonie nie wspominając,więc w porównaniu z tym co było z rurą aluminiową,twierdzę że to rozwiązanie w pełni mnie satysfakcjonuje. Rury były szare,standartowo primer i mat black w sprayu. Wielką zaletą tego rozwiązania jest elastyczność w dobieraniu długości i kątów zagięć.Wystarczy spojrzeć na zdjęcia i łatwo można sobie wyobrazić jak łatwo było dopasować.Kolanka można dowolnie zagłębiać jedno w drugie,zwężać,rozsuwać,skręcać... Przykładowo:zbyt wysoko postawiona końcówka nawiewu... ...więc wystarczyło przekręcić dolne kolanko lekko w bok i jest ok. Okazało się że reduktor (założony przy łapaczu) jest możliwy do wykorzystania jako końcówka nawiewu,bardzo przybliżająca go do stożka.Niestety nie miałem 4 sztuk,tylko dwie,ale mogę to w każdej chwili dokupić i założyć już bez ściągania zderzaka.Na razie więc zostają wąskie nawiewy z 50-tki,bo dają skoncentrowany strumień powietrza,ale będę jeszcze eksperymentował.W każdym bądź razie wyglądało to profi. Symetrycznie poszło z drugiej strony. (Warto zwrócić uwagę ze pod lampą jest metalowy wspornik zderzaka -on tak rysuje zagięcie kolanka. Teraz opiera się on na plastiku rury,więc i zderzak jest sztywniejszy.) Nawiew od strony kierowcy gotowy. I widok całości. Mechanizmy spryskiwaczy przypadają tuż koło kolanek,wszystko się mieści koło siebie i po założeniu zderzaka przez kratkę wlotu niewiele widać tego systemu.Jutro zrobię zdjęcia i wstawię. Finis coronat opus -koniec wieńczy dzieło, panta rei -wszystko płynie (tutaj akurat powietrze rurkami kanalizacyjnymi ) tak jak planowałem by płynęło.... Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Rozwija się ogólnie ciekawy temat. @sirtrojan- Nie doradzę Ci, jakie są dobre lekkie koła pasowe, ale jak znajdę na jakimś forum to może Ci powiem, jakiej firmy są do d*py gdyż z opisu gościa wynika ze mu się to rozleciało i narobiło poważnego bałaganu. Też się przymierzam do wymiany oleju w skrzyni. Moim zdaniem dość ciężko wchodzą biegi w Z zwłaszcza 2 Czy wy też macie takie odczucia? W manualu podają 3l dokładnie 2,9. Wymian prosta 2 śruby z bdb. dostępem. @ZdzPoz Olej, który podałeś wyżej jest klasy Gl-5 Z tego, co wiem powinien być stosowany GL-4 Warning!! Do not use GL5 transmission fluid. It will damage the synchros in the Nissan transmission. You need GL4 fluid. W Gl-5 są podobno jakieś estry, które niszczą synchronizatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Mechanizmy spryskiwaczy przypadają tuż koło kolanek,wszystko się mieści koło siebie i po założeniu zderzaka przez kratkę wlotu niewiele widać tego systemu.Jutro zrobię zdjęcia i wstawię. Finis coronat opus -koniec wieńczy dzieło, panta rei -wszystko płynie (tutaj akurat powietrze rurkami kanalizacyjnymi ) tak jak planowałem by płynęło.... Amen. Gratuluję pomysłu! Pełna profeska! Wygląda to całkime dobrze, choć wydaje mi się, że nawiewy powinienieś zastosować większe, ale wyjdzie w praniu. I co, znowu... Polak potrafi! Pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 ZdzPoz wyszło całkiem ok Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) Andrzej-dziękuję za informację-olej wyleję zaraz po wyścigach.Zaraz będę sprawdzał co by tu zalać z Motula na wysokie obroty na codzień. Worm i Utaszo-dziękuję za gratulacje :-) Mam nadzieję ze relacja komuś się przyda.Natomiast jeśli ktoś ma wiedzę jak zrobić taką rurę z carbonu to proszę o wskazówki ;-) p.s. Co do oleju,w opisie jest że spełnia wymogi GL4 i GL5-pewnie dlatego gość z Motula doradził mi go zamiast Motul GEAR FF COMPETITION którego chciałem nabyć (spełnia tylko normy GL5).Pytał w rozmowie telefonicznej do jakiego auta,potem coś sprawdzał i doradził 300-tkę. Niemniej badam temat dalej. Edytowane 1 Lipca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Andrzej-dziękuję za informację-olej wyleję zaraz po wyścigach.Zaraz będę sprawdzał co by tu zalać z Motula na wysokie obroty na codzień. Worm i Utaszo-dziękuję za gratulacje :-) Mam nadzieję ze relacja komuś się przyda.Natomiast jeśli ktoś ma wiedzę jak zrobić taką rurę z carbonu to proszę o wskazówki ;-) Zdz - ale jak po tym wszystkim ? powietrze dość dziwną drogę musi przebyć żeby dotrzeć do filtrów, ciekawe jaki to ma wpływ na równomierną pracę. Już jeździłeś tym samochodem po zmianach ? kiedy hamownia ? pytam z ciekawości. Ja swojego (niby 313KM) nigdy nie hamowałem ale w końcu to zrobię chyba bo to bardzo dziwna sprawa z tymi zaniżonymi wynikami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) Zdz - ale jak po tym wszystkim ? powietrze dość dziwną drogę musi przebyć żeby dotrzeć do filtrów, ciekawe jaki to ma wpływ na równomierną pracę. Już jeździłeś tym samochodem po zmianach ? kiedy hamownia ? pytam z ciekawości. Ja swojego (niby 313KM) nigdy nie hamowałem ale w końcu to zrobię chyba bo to bardzo dziwna sprawa z tymi zaniżonymi wynikami... no ciekawe ciekawe ,jest duzo wykresów HR ale sam jestew ciekaw bo wiadomo w sieci roznie bywa... http://www.dragtimes.com/2008-Nissan-350Z-Dyno-Results-Graphs-20051.html http://www.tanabe-usa.com/rnd/fullsize/350zhr.jpg temat wałkowany na wszystkich zagranicznych forach :// Edytowane 1 Lipca 2011 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) no ciekawe ciekawe ,jest duzo wykresów HR ale sam jestew ciekaw bo wiadomo w sieci roznie bywa... http://www.dragtimes.com/2008-Nissan-350Z-Dyno-Results-Graphs-20051.html http://www.tanabe-usa.com/rnd/fullsize/350zhr.jpg temat wałkowany na wszystkich zagranicznych forach :// ty no ale 30% różnicy w stosunku do deklarowanych to się kwalifikuje do zwrotu pieniędzy bo samochód jest niezgodny z umową w sposób rażący... trudno mi w to uwierzyć po prostu. Szczególnie moment na poziomie 211 Nm... Jak dobrze rozkręce tego HRa to łeb urywa więc nie wiem jakim cudem niby miałby być tak mało. Podobnie z mocą. Mocy specjalnie nigdy mi nie brakowało jakoś strasznie. ale gdyby miał 220 koni a nie 300 to bym to poczuł bo jeździłem 211 konnym audi i 240 konnym cuprą i było wyraźnie słabiej. No ale wiadomo jak to jest, z drugiej strony, z odczuwalnymi osiągami... Jeszcze jedno: BHP i HP to nie jest to samo, to samo z Nm i pound-feet torque Edytowane 1 Lipca 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) Wygląd po założeniu zderzaka. Autem jeździłem zarówno wczoraj jak i dziś.W Poznaniu od dwóch dni jest dość chłodno,więc tym bardziej robiłem próby.W trakcie jazdy z normalnymi prędkościami gdy przystanąłem i podniosłem maskę,to rury dolotu były chłodniejsze zauważalnie.Silnik działa równo bo musi-stożki mają dużo miejsca naokoło siebie do łapania innego powietrza niż to z nadmuchów-to nie jest zamknięty i hermetyczny układ. Dziś przyszła taśma termoizolacyjna,więc jutro zrobię ponowny i pełen oraz dokładniejszy i gęściejszy oplot.Nie odczuwam jakiegoś znacznego przyrostu mocy,niemniej w trakcie jazdy elastyczność przy wciśnięciu jest ciut lepsza.Hamowni nie będzie-nawet jeśli pod maska powstał jakiś dodatkowy koń-a pewnie powstał bo system działa.Powietrze-owszem-leci okrężną drogą ale powierzchnia łapacza i zwężki przed rurą mają na tyle dużą pojemność w porównaniu z prześwitem rury,że strumień powietrza jest chyba dobrze skoncentrowany i mocny.Trudno to zmierzyć ale dla mnie ważne jest że system spełnia swoją rolę. Edytowane 1 Lipca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 No momentu to trochę mało coś wychodzi. Choć ja nie patrze do końca na te dane a bardziej jak Z jeździ w stosunku do innych aut. Bo charakterystyka naszego silnika jest nieco inna od większości aut sportowych. Nie wkręcamy się tak szybko na obroty ale za to moc jest od samego dołu. Wczoraj ściełem się z Carrerą S, usiadłem mu na tylnym zderzaku ( utrzymywałem odległość mniej więcej 20 cm trzymając lewą nogę na hamulcu a prawą przygotowaną na gazie żeby w momencie kiedy gość się skapnie że mu siedzę na d*pie i pociśnie móc jak najszybciej dodać gazu) i się nie zawiodłem gość pocisnął ale siedziałem mu cały czas na tyłku. Później oczywiście go łyknełem ale szczerze mówiąc to myślałem że jak gość pociśnie to mi odjedzie ( a w sumie miałem dość niskie obroty jak gość zaczął cisnąć ) Więc Z nie wypada tak źle w stosunku do Carrery niestety w stosunku do GT-Ra jest już przepaść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 ty no ale 30% różnicy w stosunku do deklarowanych to się kwalifikuje do zwrotu pieniędzy bo samochód jest niezgodny z umową w sposób rażący... trudno mi w to uwierzyć po prostu. Szczególnie moment na poziomie 211 Nm... Jak dobrze rozkręce tego HRa to łeb urywa więc nie wiem jakim cudem niby miałby być tak mało. Podobnie z mocą. Mocy specjalnie nigdy mi nie brakowało jakoś strasznie. ale gdyby miał 220 koni a nie 300 to bym to poczuł bo jeździłem 211 konnym audi i 240 konnym cuprą i było wyraźnie słabiej. No ale wiadomo jak to jest, z drugiej strony, z odczuwalnymi osiągami... Jeszcze jedno: BHP i HP to nie jest to samo, to samo z Nm i pound-feet torque devi no jest to dziwne np tu zobacz http://www.kandn.com/dynocharts/69-7071_dyno.pdf i jeszcze jako super poprawiony ja mysle ze to nie mozliwe w tym roczniku... pojedz zrób parę pomairów ja robiłem chyba z 7 troche dostał w d*p.... ale chciałem wiedzieć tez mi to spokoju nie dawało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Autem jeździłem zarówno wczoraj jak i dziś.W Poznaniu od dwóch dni jest dość chłodno,więc tym bardziej robiłem próby chyba kazdy lubi takie warunki Dziś przyszła taśma termoizolacyjna,więc jutro zrobię ponowny i pełen oraz dokładniejszy i gęściejszy oplot. do ilu stopni brałes taśmę? kolektory tez juz poszły w owinięcie ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) Taśma ma wytrzymałość do 1200 stopni.Wylotowego nie zdążę zrobić przed niedzielą,więc tylko izolacja dolotu. Andy,z całym szacunkiem ,ale czy Carrera się ścigała na 100% ? Przecież to auto ma deklarowane 385 koni,więc zwłaszcza przy naszych obecnych debatach o rzeczywistej mocy Zetek było by to zbyt piękne żeby prawdziwe że jechał z pełną mocą. Przy okazji...masz może wykres swojego Nissmo?Można by porównać z tym co wychodzi na hamowni HR-kom. Edytowane 1 Lipca 2011 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Nie nie ścigał się na 100% cisnął tak na 60%. Co za z d*py pytanie. Normalne że Carrera S jest szybsza ale różnica jest niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 (edytowane) pamiętajcie o różnicy Konie Mechaniczne silnika a Konie Mechaniczne w kołach. TO co wynika z wykresu to ta druga opcja I to co w kolach jest z reguły ok 20-25% niższe od silnikowego. A producenci oczywiście powołują się na KM silnika Edytowane 1 Lipca 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 pamiętajcie o różnicy Konie Mechaniczne silnika a Konie Mechaniczne w kołach. TO co wynika z wykresu to ta druga opcja I to co w kolach jest z reguły ok 20-25% niższe od silnikowego. A producenci oczywiście powołują się na KM silnika Dobrze mówi! Ważne, żeby KM silnika przekładały sie na koła - Zetka ma zapier***ć i tak robi, skąd pewność, że Carrera ma 385 koni, ktoś ją sprawdzał na hamowni? Może to tylko hłyt małketingowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 AndyOne-z d..y to miałeś opis: "Później oczywiście go łyknełem " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 W ruchu miejskim nie jest trudno wyprzedzać te Carrery bo przeważnie goście nie ogarniają. Ale praktycznie nigdy nie odpuszczają dlatego często ich prowokuje Może Ciebie cały czas łoją te Carrery dlatego tak piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.