Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera 2.0TD tuning chip MBC CD20T co warto :)


Gość gamisou
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co akurat wchodzi w tzw. "chiptuning", nigdy mnie to nie interesowało, ale chyba są zawsze pomiary na hamowni dodatkowo.

Najlepiej mieć znajomego mechanika, który się podejmie, montażu podzespołów, dokona korekcji dawki paliwa i ciśnienia doładowania. A żeby go zestroi idealnie, trzeba byłoby mieć komputer... Baa, żeby go zestroić idealni, to trzeba byłoby nim pojeździć, sonda w wydech, mierzyć i korygować ;) Dodatkowo wypadałoby zhamować samochód przed i po dla wiedzy, a to też są doddatkowe koszta.

 

PS. Jeśli chodzi o chiptuning przy tym samochodzie, to nie wierzę że przyrosty rzędu 30 KM (jak to się oferują firmy) bez założenia IC nie wpłyną negatywnie na silnik...

Edytowane przez Wiooreck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuje zakup mbc, a co do ustawiania nastawnika to żadna filozofia, zaznaczasz stare położenie za pomocą znaków zrobionych nożykiem do tapet. i przesuwasz lewo prawo tylko że mm to wielkie zmiany. W stronę filtra powietrza zmniejszamy dawkę, a w drugą stronę zwiększamy. Przy zwiększaniu trzeba się kierować tym żeby po odpaleniu miał odpowiednie wolne obroty, i że jak dasz gazu żeby nie było efektu że ledwo dotkniesz gazu i lecą obroty do końca i ogólnie żeby nie kopcił drastycznie. Ja dużo razy próbowałem przesuwać aż udało mi się osiągnąć wymagane efekty, narazie przemecze się bez MBC bo kopci przy przyśpieszaniu z klimą, ale o wiele chętniej idzie do 2 tyś. Myślę że zwiększenie dawki i MBC to domowy chiptuning, bo o to chodzi w tym żeby zwiększyć dawkę paliwa i doładowanie żeby było równo paliwa i powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam ten model MBC mam go u siebie, koszt tylko 70zł :)http://allegro.pl/mbc-manual-boost-control-high-permormace-promocja-i2407068096.html i spokojnie daje 1.4bara a jest tylko troche odkręcony. Wskaźnik(rzecz gustu) jest zalecany do tego zestawu, inaczej bedziemy mieli składanie wirników :devil: jeśli turbo lipne i lubimy wyprzedzać ciąg samochodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnisione cisnienie podniesie temperature powietrza (czyli efekt odwrotny do zamierzonego mniej tlenu) wieksza temperatura moze spowodowac wczasniejszy samozapłon i mniejsze osiagi na wyzszych obrotach gdzie turbina musi sie napracowac aby zadane cisnienie utrzymac a to juz nie jest dobre w dizelku najlepiej wstawic intercooler. mozna od innego dorwac auta np. mondeo mk3 albo poszukac ktory najlepej podejdzie, troche przewodow i pedzie git

gdyby jeszcze sie ktos wypowiedział kto ma sam zawor mbc bez intecoolera jak jest naprawde na tych wyzszych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pewne obawy że turbo może się wyłożyć, fabrycznie jest 0,6-0,9bara a ja góra bym ustawił 1,2 bara, jak by nie było auto ma 200tyś km i pewnie niedługo turbo będzie o sobie dawało znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co? u mnie w serii było tylko 1.2 bara, wiec nie wiem o co tb chodzi z szybszym zużyciem podzespołów, jak sie użytkuje poprawnie to nic nie ma sie prawa zepsuć. Mam już tego kaszlaka od paru łanych lat i musze zaraz wymieniać dowód rejestracyjny, bo nie ma miejsca na pieczatke :/ zaraz bedzie 240kkm i jakoś silnik pracuje bez uwag. Zgadzam sie z tym, ze suszarke można załatwić szybko, ale wszystko jest dla ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u ciebie jest garet 15 a w primerze garet 12 i z tąd pewnie ta różnica, co do wielkości tych dwóch turbin to jest spora różnica. W tino turbo padło mi przy 242tyś z serią nic nie było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek90, wgtabliczki znamionowej to jest garrett T2. Tak z ciekawości, a w tino to czasem nie masz już zmiennej geometrii łopatek?

 

Wg mnie, jeśli ktoś użytkuje samochód wyposażony w turbodoładowany silnik w sposób katorżniczy, czyli depcze ile wlezie, to turbina na pewno wcześniej się skończy. Trzeba pamiętać, by po zakończeniu jazdy, na wolnych obrotach potrzymać przez chwilę samochód, bo wtedy turbina ma czas żeby zwolnić i się ostudzić. Po zakończeniu pracy silnika, turbina nie staje razem z nim, a olej, którym jest smarowana, już nie jest tłoczony.

 

Gdzieś czytałem, że ludzie robią mixy T2 z T3, strona ciepła zostaje z T2, a strona zimna to flansza z T3. I podobno to jest plug & play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tino mam o stałej geometrii. Tak czy siak turbina w primerze jest malutka w porównaniu do tej w tino, to jest w końcu sens montażu tego MBC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniejsza turbina, tym wcześniej wstaje :) a poza tym to że ona jest mała, to wcale nie jest taka cienka. Napotkałem wiele samochodów z tymi turbinami, chyba w volvo jakimś siedzi, renault (tych starszych) i dużo ludzi na zagranicznych forach twierdzi że maksymalnie można z niej wycisnąć 1.5 bara, ale tak efektywnie i bez nadmiernego przeciążenia można kręcić do 1.1 bara. Więc, jeśli w CD20T ładuje ok. 0.6-0.7 bara, to prawie pół w górę to jest nawet nawet. Dlatego, ludzie robią te mixy T2/T3 i wyciągają 1.5 bara bezproblemowo, przy zachowaniu rozsądku :D

Edytowane przez Wiooreck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę dodać swoje 5 groszy, mbc + wskaźnik doładowania - egr i można się zamknąć w 100zł

 

egr wyjmujesz całkowicie, dobierasz śrubkę i zaślepiasz kolektor wydechowy, wycinasz blaszkę grubości 4-5mm taką jak uszczelka między egrem a kolektorem ssącym ( przykład http://allegro.pl/li...=Mozilla-search ) na środku dajesz kawałek rurki z gwintem lub wiercisz dziurę i gwintujesz a następnie wkręcasz manometr fabrycznie montowany w opryskiwaczach ciągnikowych wyskalowany do 2,5 bar ( przykład http://allegro.pl/ma...2379217698.html )

 

i jak już tyle zrobicie to wypadało by intercooler jakiś zamontować i tu np można szukać z mondeo mk3, corsy cdti, grande punto, bmw e34

 

a następnie zamiast ruszać nastawnik to podjechać do kogoś kto ma hamownie i za jakieś 500zł "poprawi" program i zrobi kilka testów, jeśli nie mamy dwóch lewych rąk i sporo zrobimy sami to zamkniemy się z kwotą 1500zł za wszystko, w zamian dostaniemy jakieś maks 20KM więcej

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zamian dostaniemy jakieś maks 20KM więcej

I głowice do remontu...te silniki mają układ chłodzenia na styk a głowice zrobione chyba z plasteliny. To nie TDI żeby kręcić KM i NM dziesiątkami w górę. Może jak ktoś będzie jeździł z głową to auta sobie nie zniszczy ale jest duże ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatykanie EGR nie szkodzi silnikowi? EGR to jest jakis zawor od spalin, ktore po czesci kieruje na turbine, tak? Przyblizcie mi temat EGR prosze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr nie zaszkodzi jest duzo o tym tematow ale jak bedziesz zaslepiał to spojrz w dolot za egr i go wyczysc bo pewnie juz ładny syf tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I głowice do remontu...te silniki mają układ chłodzenia na styk a głowice zrobione chyba z plasteliny. To nie TDI żeby kręcić KM i NM dziesiątkami w górę. Może jak ktoś będzie jeździł z głową to auta sobie nie zniszczy ale jest duże ryzyko.

 

co mają na styk? jeżdżę od 2 lat primerą i tylko raz widziałem jak pracowały wentylatory przy chłodnicy bo na wiosnę bo nie odsłoniłem chłodnicy po zimie a wyjechałem na trasę

 

po za tym dodam tylko jakiś zapas mocy jest na pewno ograniczony przez producenta oraz był taki silnik jak CD20ETi który miał jedyne 105KM FABRYCZNIE

źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CD_engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR - zawór recyrkulacji spalin, mający na celu zmniejszenie ilości szkodliwych substancji, wytwarzanych podczas procesu spalania, poprzez wprowadzenie spalin do dolotu. Niby jeszcze się szybciej samochód rozgrzewa, ale ja tego osobiście nie zauważyłem. Głównie zostało to wprowadzone, by samochód spełniał odpowiednie normy emisji spalin. I tak się dziwie, że CD20T w p11 nie był wyposażony w katallizator, a te normy na tamte czasy spełniał (w sumie mogło dużo zależeć od kraju w którym był sprzedawany). Podsumowując --> EKOLOGIA. Po zaślepieniu, bądź wymontowaniu zaworu, zmniejsza się nam (minimalnie, ale zawsze coś) pojemność kolektora wydechowego, co powinno dać wcześniejsze wstawanie turbiny (niby). Dodatkowo, do silnika wprowadzana jest czysta mieszanka paliwo-powietrze, a nie jak poprzednio spaliny i mniej tlenu. I sądząc po chłodnym dolocie, mamy niższą temperaturę powietrza ;)

 

Własnie, jacek22 ujął dobrze temat, bo przez te spaliny z EGR gromadzi się w dolocie sporo sadzy, która minimalnie zmniejsza nam pojemność kolektora i poprzez swoją chropowatość powierzchni, spowolniony jest przepływ powietrza. Warto więc to rozebrać, wyczyścić, przy okazji poprawić fabrykę, gdy mamy niedopasowane otwory ;) a i jeszcze jedno, uszczelka dolotu i wydechu jest zintegrowana.

 

marlos90, po Twoim poście mam uważać, że modyfikowałeś swoje autko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam założenie samego wskaźnika doładowania, sąsiad założył w MAN'ie i zamiast 37l/100km spalanie spadło o 5 litrów na sete, więc oszczędności widać gołym okiem i dodam, ze turbo gwizda tam dwa bary w serii, a pojazd lekkiego życia nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu nie wciskasz tak mocno gazu na nie potrzebną większą wykonaną prace, np ja jak przyspieszam do prędkości przelotowej, to mam cały czas max ciśnienie 0,3~0,5 bar, wtedy mam pewność, co do spalania i rezerwy mocy jaka mi pozostała, a nie lubie sie ciągnąć jak emeryt. Jak wiadomo fizyki nie oszukasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, mając dodatkowy zegar, wiemy więcej ;) jak dla mnie to fabrycznie powinien być montowany...

 

Dzisiaj miałem okazję przejechać się z G-Tech'em, jedyne usprawnienie jakie jest u mnie to zaślepiony EGR. Przyznam, było lekko z górki i nierówna nawierzchnia, więc pomiar mógł wyjść przekłamany, a i oszczędzam sprzęgło, bo się ślizga. Wynik: 11.98 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 100? To chyba szalu nie ma :P bo nasze td maja sie zbierac cos w okolicach 12s chyba :) zejsc do 10 i bedzie bardzo spoko :)

 

A sprzeglo oszczedzaj, w zeszlym miesiacu wymienialem bo z wyprzedzaniem mialem problemy :P droga sprawa :/

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka podobno podaje 14 s do 100. Więc szału nie ma.

 

Ja tak miałem na samym początku, że dodając gazu podczas wyprzedzania, czy to na 4 czy 5 biegu, rosły obroty w górę a samochód nie przyspieszał. W tą zimę po przypaleniu sprzęgła (nie wiem w jaki sposób to się stało) również się tak zdarzyło, to nie dało rady jechać... A całą resztę czasu nie działa za cudownie, ale za to da się jechać normalnie. Sprzęgło to jest element konieczny do wymiany gdybym zaczął coś grzebać przy samochodzie w celu poprawienia osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...