Wiooreck Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 (edytowane) Nie wiem co akurat wchodzi w tzw. "chiptuning", nigdy mnie to nie interesowało, ale chyba są zawsze pomiary na hamowni dodatkowo. Najlepiej mieć znajomego mechanika, który się podejmie, montażu podzespołów, dokona korekcji dawki paliwa i ciśnienia doładowania. A żeby go zestroi idealnie, trzeba byłoby mieć komputer... Baa, żeby go zestroić idealni, to trzeba byłoby nim pojeździć, sonda w wydech, mierzyć i korygować Dodatkowo wypadałoby zhamować samochód przed i po dla wiedzy, a to też są doddatkowe koszta. PS. Jeśli chodzi o chiptuning przy tym samochodzie, to nie wierzę że przyrosty rzędu 30 KM (jak to się oferują firmy) bez założenia IC nie wpłyną negatywnie na silnik... Edytowane 20 Czerwca 2012 przez Wiooreck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ja planuje zakup mbc, a co do ustawiania nastawnika to żadna filozofia, zaznaczasz stare położenie za pomocą znaków zrobionych nożykiem do tapet. i przesuwasz lewo prawo tylko że mm to wielkie zmiany. W stronę filtra powietrza zmniejszamy dawkę, a w drugą stronę zwiększamy. Przy zwiększaniu trzeba się kierować tym żeby po odpaleniu miał odpowiednie wolne obroty, i że jak dasz gazu żeby nie było efektu że ledwo dotkniesz gazu i lecą obroty do końca i ogólnie żeby nie kopcił drastycznie. Ja dużo razy próbowałem przesuwać aż udało mi się osiągnąć wymagane efekty, narazie przemecze się bez MBC bo kopci przy przyśpieszaniu z klimą, ale o wiele chętniej idzie do 2 tyś. Myślę że zwiększenie dawki i MBC to domowy chiptuning, bo o to chodzi w tym żeby zwiększyć dawkę paliwa i doładowanie żeby było równo paliwa i powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 polecam ten model MBC mam go u siebie, koszt tylko 70zł http://allegro.pl/mbc-manual-boost-control-high-permormace-promocja-i2407068096.html i spokojnie daje 1.4bara a jest tylko troche odkręcony. Wskaźnik(rzecz gustu) jest zalecany do tego zestawu, inaczej bedziemy mieli składanie wirników jeśli turbo lipne i lubimy wyprzedzać ciąg samochodów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 podnisione cisnienie podniesie temperature powietrza (czyli efekt odwrotny do zamierzonego mniej tlenu) wieksza temperatura moze spowodowac wczasniejszy samozapłon i mniejsze osiagi na wyzszych obrotach gdzie turbina musi sie napracowac aby zadane cisnienie utrzymac a to juz nie jest dobre w dizelku najlepiej wstawic intercooler. mozna od innego dorwac auta np. mondeo mk3 albo poszukac ktory najlepej podejdzie, troche przewodow i pedzie git gdyby jeszcze sie ktos wypowiedział kto ma sam zawor mbc bez intecoolera jak jest naprawde na tych wyzszych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 A ja mam pewne obawy że turbo może się wyłożyć, fabrycznie jest 0,6-0,9bara a ja góra bym ustawił 1,2 bara, jak by nie było auto ma 200tyś km i pewnie niedługo turbo będzie o sobie dawało znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 co? u mnie w serii było tylko 1.2 bara, wiec nie wiem o co tb chodzi z szybszym zużyciem podzespołów, jak sie użytkuje poprawnie to nic nie ma sie prawa zepsuć. Mam już tego kaszlaka od paru łanych lat i musze zaraz wymieniać dowód rejestracyjny, bo nie ma miejsca na pieczatke :/ zaraz bedzie 240kkm i jakoś silnik pracuje bez uwag. Zgadzam sie z tym, ze suszarke można załatwić szybko, ale wszystko jest dla ludzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Ale u ciebie jest garet 15 a w primerze garet 12 i z tąd pewnie ta różnica, co do wielkości tych dwóch turbin to jest spora różnica. W tino turbo padło mi przy 242tyś z serią nic nie było robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Maciek90, wgtabliczki znamionowej to jest garrett T2. Tak z ciekawości, a w tino to czasem nie masz już zmiennej geometrii łopatek? Wg mnie, jeśli ktoś użytkuje samochód wyposażony w turbodoładowany silnik w sposób katorżniczy, czyli depcze ile wlezie, to turbina na pewno wcześniej się skończy. Trzeba pamiętać, by po zakończeniu jazdy, na wolnych obrotach potrzymać przez chwilę samochód, bo wtedy turbina ma czas żeby zwolnić i się ostudzić. Po zakończeniu pracy silnika, turbina nie staje razem z nim, a olej, którym jest smarowana, już nie jest tłoczony. Gdzieś czytałem, że ludzie robią mixy T2 z T3, strona ciepła zostaje z T2, a strona zimna to flansza z T3. I podobno to jest plug & play. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 W tino mam o stałej geometrii. Tak czy siak turbina w primerze jest malutka w porównaniu do tej w tino, to jest w końcu sens montażu tego MBC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 (edytowane) u mnie w zabie jest taka turbawka garrett M54 na czarnym przewodzie zakładamy MBC i dzida Edytowane 21 Czerwca 2012 przez slaweq22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Wlasnie, jest sens montowac MBC przy tak malej turbinie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Im mniejsza turbina, tym wcześniej wstaje a poza tym to że ona jest mała, to wcale nie jest taka cienka. Napotkałem wiele samochodów z tymi turbinami, chyba w volvo jakimś siedzi, renault (tych starszych) i dużo ludzi na zagranicznych forach twierdzi że maksymalnie można z niej wycisnąć 1.5 bara, ale tak efektywnie i bez nadmiernego przeciążenia można kręcić do 1.1 bara. Więc, jeśli w CD20T ładuje ok. 0.6-0.7 bara, to prawie pół w górę to jest nawet nawet. Dlatego, ludzie robią te mixy T2/T3 i wyciągają 1.5 bara bezproblemowo, przy zachowaniu rozsądku Edytowane 22 Czerwca 2012 przez Wiooreck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) pozwolę dodać swoje 5 groszy, mbc + wskaźnik doładowania - egr i można się zamknąć w 100zł egr wyjmujesz całkowicie, dobierasz śrubkę i zaślepiasz kolektor wydechowy, wycinasz blaszkę grubości 4-5mm taką jak uszczelka między egrem a kolektorem ssącym ( przykład http://allegro.pl/li...=Mozilla-search ) na środku dajesz kawałek rurki z gwintem lub wiercisz dziurę i gwintujesz a następnie wkręcasz manometr fabrycznie montowany w opryskiwaczach ciągnikowych wyskalowany do 2,5 bar ( przykład http://allegro.pl/ma...2379217698.html ) i jak już tyle zrobicie to wypadało by intercooler jakiś zamontować i tu np można szukać z mondeo mk3, corsy cdti, grande punto, bmw e34 a następnie zamiast ruszać nastawnik to podjechać do kogoś kto ma hamownie i za jakieś 500zł "poprawi" program i zrobi kilka testów, jeśli nie mamy dwóch lewych rąk i sporo zrobimy sami to zamkniemy się z kwotą 1500zł za wszystko, w zamian dostaniemy jakieś maks 20KM więcej Edytowane 22 Czerwca 2012 przez marlos90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 w zamian dostaniemy jakieś maks 20KM więcej I głowice do remontu...te silniki mają układ chłodzenia na styk a głowice zrobione chyba z plasteliny. To nie TDI żeby kręcić KM i NM dziesiątkami w górę. Może jak ktoś będzie jeździł z głową to auta sobie nie zniszczy ale jest duże ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 A zatykanie EGR nie szkodzi silnikowi? EGR to jest jakis zawor od spalin, ktore po czesci kieruje na turbine, tak? Przyblizcie mi temat EGR prosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 egr nie zaszkodzi jest duzo o tym tematow ale jak bedziesz zaslepiał to spojrz w dolot za egr i go wyczysc bo pewnie juz ładny syf tam jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 I głowice do remontu...te silniki mają układ chłodzenia na styk a głowice zrobione chyba z plasteliny. To nie TDI żeby kręcić KM i NM dziesiątkami w górę. Może jak ktoś będzie jeździł z głową to auta sobie nie zniszczy ale jest duże ryzyko. co mają na styk? jeżdżę od 2 lat primerą i tylko raz widziałem jak pracowały wentylatory przy chłodnicy bo na wiosnę bo nie odsłoniłem chłodnicy po zimie a wyjechałem na trasę po za tym dodam tylko jakiś zapas mocy jest na pewno ograniczony przez producenta oraz był taki silnik jak CD20ETi który miał jedyne 105KM FABRYCZNIE źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CD_engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 EGR - zawór recyrkulacji spalin, mający na celu zmniejszenie ilości szkodliwych substancji, wytwarzanych podczas procesu spalania, poprzez wprowadzenie spalin do dolotu. Niby jeszcze się szybciej samochód rozgrzewa, ale ja tego osobiście nie zauważyłem. Głównie zostało to wprowadzone, by samochód spełniał odpowiednie normy emisji spalin. I tak się dziwie, że CD20T w p11 nie był wyposażony w katallizator, a te normy na tamte czasy spełniał (w sumie mogło dużo zależeć od kraju w którym był sprzedawany). Podsumowując --> EKOLOGIA. Po zaślepieniu, bądź wymontowaniu zaworu, zmniejsza się nam (minimalnie, ale zawsze coś) pojemność kolektora wydechowego, co powinno dać wcześniejsze wstawanie turbiny (niby). Dodatkowo, do silnika wprowadzana jest czysta mieszanka paliwo-powietrze, a nie jak poprzednio spaliny i mniej tlenu. I sądząc po chłodnym dolocie, mamy niższą temperaturę powietrza Własnie, jacek22 ujął dobrze temat, bo przez te spaliny z EGR gromadzi się w dolocie sporo sadzy, która minimalnie zmniejsza nam pojemność kolektora i poprzez swoją chropowatość powierzchni, spowolniony jest przepływ powietrza. Warto więc to rozebrać, wyczyścić, przy okazji poprawić fabrykę, gdy mamy niedopasowane otwory a i jeszcze jedno, uszczelka dolotu i wydechu jest zintegrowana. marlos90, po Twoim poście mam uważać, że modyfikowałeś swoje autko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 polecam założenie samego wskaźnika doładowania, sąsiad założył w MAN'ie i zamiast 37l/100km spalanie spadło o 5 litrów na sete, więc oszczędności widać gołym okiem i dodam, ze turbo gwizda tam dwa bary w serii, a pojazd lekkiego życia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 a to wtedy trzeba sie starac o stale utrzymanie sprezenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 po prostu nie wciskasz tak mocno gazu na nie potrzebną większą wykonaną prace, np ja jak przyspieszam do prędkości przelotowej, to mam cały czas max ciśnienie 0,3~0,5 bar, wtedy mam pewność, co do spalania i rezerwy mocy jaka mi pozostała, a nie lubie sie ciągnąć jak emeryt. Jak wiadomo fizyki nie oszukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 No racja rzecz warta uwagi nawet do codziennej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 To fakt, mając dodatkowy zegar, wiemy więcej jak dla mnie to fabrycznie powinien być montowany... Dzisiaj miałem okazję przejechać się z G-Tech'em, jedyne usprawnienie jakie jest u mnie to zaślepiony EGR. Przyznam, było lekko z górki i nierówna nawierzchnia, więc pomiar mógł wyjść przekłamany, a i oszczędzam sprzęgło, bo się ślizga. Wynik: 11.98 s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 (edytowane) do 100? To chyba szalu nie ma bo nasze td maja sie zbierac cos w okolicach 12s chyba zejsc do 10 i bedzie bardzo spoko A sprzeglo oszczedzaj, w zeszlym miesiacu wymienialem bo z wyprzedzaniem mialem problemy droga sprawa :/ Edytowane 24 Czerwca 2012 przez Navstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Fabryka podobno podaje 14 s do 100. Więc szału nie ma. Ja tak miałem na samym początku, że dodając gazu podczas wyprzedzania, czy to na 4 czy 5 biegu, rosły obroty w górę a samochód nie przyspieszał. W tą zimę po przypaleniu sprzęgła (nie wiem w jaki sposób to się stało) również się tak zdarzyło, to nie dało rady jechać... A całą resztę czasu nie działa za cudownie, ale za to da się jechać normalnie. Sprzęgło to jest element konieczny do wymiany gdybym zaczął coś grzebać przy samochodzie w celu poprawienia osiągów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.