lowprim Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 nie ten temat na to, inne pytanie za to nasz turbinka sterowana jest ciśnieniowo, tak? czyli z kolektora ssącego idzie ciśnienie na gruszkę która reguluje wychyłem sztangi (cięgna), tak? czyli jeżeli mam zgaszony motor to cięgno jest w pozycji najmniejszego ciśnienia dla turbo? więc jeżeli odetne dojście ciśnienia z kolektora to turbo przestanie wstawac w ogole? to mam pytanie w takim razie.. czym się różni cd20t od zwykłego 1.9td na wtryskiwaczach w VW jak np 1Z czy AAZ? (oczywiście mówimy o TD, a nie TDI bo ASV to TDI - ciut inna konstrukcja głowicy) także ten.. proponuję zgłębić temat zamiast pisać głupoty a 1Z "znawco" to TDI Nissan w dieslach raczkowal, raczkuje i bedzie raczkował, bo kulturą pracy nie dorówna nigdy Volksdojczom zupełnie inna kultura pracy - przykro mi to mówić, ale cóż Nysa sie nie obrazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Panowie ale to nie miejsce na kłótnie. Prosze prowadzic rozmowę na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Chcialem podpiac mbc, ale mam jedna zagadke :/ gdzie podlaczyc drugi przewod od mbc? jeden idzie do trojnika na gruszke przy turbo a drugi? W ta zaslepke przy dolocie? Do ilu seryjnie wam gwizda turbo? Mi jak narazie do ok 0.7 I czy jak podniose cisnienie do 1 to czy komputer sam poda wieksza dawke paliwa, czy juz trzeba ingerowac w program? Cos mi da to mbc bez nowego softu? Właśnie, na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lowprim Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 nie wchodźmy na temat VAGów bo to nie na to miejsce i czas spytałem czy nasza turbina jest sterowana ciśnieniem, czy podciśnieniem? i w jakim wychyle jest bajpas gdy jest zgaszony motor? czy jest ustawiony na max cisnienia i podczas odpalania podcisnienie go zasysa, czy na minimum i podczas odpalania i ladowania go cisnienie go wypycha? Navstar nasza turbinka powinna wytrzymać max ciśnienie nawet 1,8bar, ale wtedy podzespoły sięszybko pokończą, typu np węże - nie wspominając już o uszczelce pod głowicą, która powinna być metalowa jeżeli chce się krecić motor sam ECU Ci nie da więcej paliwa, ale u Nas się można pobawić nastawnikiem przesuwając go w stronę rozrządu zwiększając dawke, ale jest to bardzo czułe i nawet minimalna zmiana może być kolosalna oczywiscie można to zrobic kompem, ale mówie tutaj o chałupniczej zmianie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 nawiazujac do kultury tdi to sie nie zgodze pierwsze nisssany z dizlem sa udane dopoki francuz im nie pomogl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Podpialem juz zegar, miejsce ma na miejscu popielniczki, pozniej przerobie popielniczke tak, zeby wylanial sie zegar z klapki popielniczki Chcialem podpiac mbc, ale mam jedna zagadke :/ gdzie podlaczyc drugi przewod od mbc? jeden idzie do trojnika na gruszke przy turbo a drugi? W ta zaslepke przy dolocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lowprim Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 fakt faktem, że nasz cd20t pracuje bardziej miękko niż TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 TDI nie pracuje... TDI walczy o moc i przetrwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 VW tdi jest wyposażone we wtrysk bezpośredni, a cd20 ma wtrysk pośredni. Silniki ZS z wtryskiem bezpośrednim mają o wiele niższą kulturę pracy (są głośniejsze, większe wibracje, dlatego też wtrysk taki przeważnie następuje w dwóch fazach), natomiast da się z nich uzyskać wyższą moc. Tyle co do VW. W naszym silniku turbo jest sterowane nadciśnieniowo aktuatorem (zawór WasteGate po stronie ciepłej). Reguluje on maksymalne ciśnienie doładowania, czyli po osiągnięciu nominalnego ciśnienia zawór otwiera się nie pozwalająć sprężyć więcej powietrza. Czyli np przy wyłączonym silniku, obrotach biegu jałowego, zawór jest zamknięty. Chałupnicza zmiania dawki paliwa, tzn zabawa z nastawnikiem, jest mało precyzyjna i nie polecam, ponieważ sam nastawnik to bardzo delikatne urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Wioorecki niepotrzebnie się produkujesz, daj link do wikipedii z zasadą działania diesla i wystarczy tu niema z kim rozmawiać o dieslach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 (edytowane) Dla mnie to czysta przyjemność dzielić się wiedzą o wysokoprężnych Edytowane 17 Stycznia 2014 przez Wiooreck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Panowie temat chipa to osobna rzecz ale ciekawi mnie cos innego. czy dalo by rade zamontować do P11.144 2.0 td silnik 2.2 Di? Jestem ciekaw bo mechanik nie potrafił odpowiedziec;) co trzeba przerobić itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Powiem szczerze, że jak się kiedyś zastanawiałem, to poduszki silnika w almerze 2.2 di są bardzo podobnie umiejscowione co w p11, nawet ich wielkość i kształt jest podobny. Aczkolwiek bez żadnych wymiarów to nie wiadomo czy trzeba by to przerabiać. Chłodnice takie same, przewody od klimy podobnie poprowadzone, turbo i dolot mniej więcej podobnie usytuowane, również alternator. Na pewno kwestia zmian tkwi w sterowniku silnika i w wiązce, która się najprawdopodobniej sporo różni, ale to też są moje przemyślenia głownie. Można oczywiście wykorzystać swoją własną, ale to jest dużo schematów, kabelków i godziny jak nie dni spędzone w towarzystwie miedzi, lutownicy i cyny Tak czy inaczej potrzeba silnika z osprzętem, sterownik, trochę umiejętności i kupa czasu na dłubanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Znaczy ja bym na bank tego nie robił bo nie mam gdzie na takie zabiegi Garaż który mam w domu jest przewidziany dla C4 i na mechanike aut które zawitaja do mnie na konserwacje nie może mi auto w nim stac miesiac więc jakby dało rade to do mechanika z tematem. Ciekawi mnie ten temat z 2 względów. 1) silnik 2.0 ma strasznie słabą moc i moment. Buda ciężka mocy nic. Do turlania się ok ale na trasy to tragedia. I tak mi wpadło do głowy czy by nie opłacało się wsadzic silnika 2.2. Jakby nie było moc już wystarczająca i generacja silnika nowsza. Tylko kurze szkoda mojego bo ma mało km i jest zdrowy jak Bożonarodzeniowy Karp 2) silnik większy a ubezpieczenie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 taniej wydzie zwiekszyc suszare montaz icka i przelot zropic plus zimny dolot i ciekawe jak zawieszenie to zniesie bo silnik 2.2 jest duzo ciezszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 do czego Ci potrzebny zimny dolot jak icek będzie chłodził powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Z tego co wiem to diesele lubią mieć nadmiar powietrza. Tak więc jakby zrobić układ, który dostarczy większą ilość powietrza - większe średnice - to może się okazać coś ciekawego . Tak na dzień dobry - wyciągnąć lewy kierunek i zobaczyć jaki będzie efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 a no do tego ze po co ma ciagnac cieple powietrze turbina jak moze zimne wtedy icek schlodzi blizej do temperatury otoczenia rura do zderzaka powinna wystarczyć nie trzeba zadnego stozka montowac dobrze jest tez wyczyscic kolektor dolotowy a temat egr jest juz ladne opisany a po tym czyms czip i pewnie wyjdzie kolo 120KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 (edytowane) taniej wydzie zwiekszyc suszare montaz icka i przelot zropic plus zimny dolot (...) Owszem, zgodzę się z Tobą, że wyjdzie taniej. Ale po pierwsze, większa turbosprężarka to tylko po regeneracji (bo innej bym nie wkładał, chyba, że nową) będzie kosztować i tak w granicach 600-1000, a większej niż T3 to raczej się mija z celem, bo jest po prostu ciasno. Dodatkowo należy pokombinować z flanszą od strony ciepłej, co też wiąże się z kosztami, uszczelka pod kolekotry (tak jest tylko jedna w dieslu) i inne pierdykalia. Po drugie, tak na prawdę większe turbo wiąże się z nieporządanym pojęciem "lag", a ten czas się dodatkowo przedłuży przy fmic. I po trzecie, dla mnie bezsensem jest zakładać inną większą sprężarkę, jeśli samochodu będzie się używać do codziennej jazdy, dmuchając w granicach 1.2 - 1.4 bar'a. To już trzeba się liczyć z problemami dotyczącymi uszczelki. Tak na prawdę nie sądzę, żeby ktoś podlewał ropy, podnosił ciśnienie doładowania z myślą, by jeździć cały czas z pedałem w podłodze i obrotami w okolicach 4-5k, bo w ten sposób można wykończyć każdy silnik i każdy osprzęt. Chyba, że samochód idzie tylko i wyłącznie z przeznaczeniem na zabawę. Dlatego powołująć się na ostatnie swoje zdanie, nie neguję takich przeróbek, które zaproponował jacek22. Ale trzeba też się określić, do czego będziemy używać auta, czy nadala do jeżdżenia z punktu A do B, czy na wieczorne zabawy po mieście i od czasu do czasu jakiś KZK, czy stricte torowo. Janusz_lublin, diesle nie tyle lubią, co je tak zmuszono do pracy na zubożonej mieszance co by było, gdyby dać tyle paliwa, aby samochód miał jak największą moc? W silnikach o zapłonie iskrowym byłoby czuć bardziej benzynę w spalinach. Natomiast w dieslu efektem nie do końca spalonego paliwa, jest SADZA No i cóż z tego, że mamy w aucie o ok. 10% więcej moc i my jesteśmy zadowoleni, jak za nami biegnie tłum ekologów z transparentami i chcą nas spalić na stosie jak czarownicę za czary Jedynym sposobem na poprawienie parametrów silnika, bez ingerencji w układ zasilania i podnoszenie ciśnienia doładowania jest zniwelowanie wszelkich oporów w układzie wydechowym (pełen przelot mam na myśli bez żadnych tłumików na jakieś hmm... 3", albo w ogóle nic ) oraz wszelkich oporów w układzie dolotowym (pozbycie się filtra, tych długich krętych cienkich rur itp). Lecz w cywilnym, normalnie użytkowanym samochodzie to mija się z celem. Raz że hałas, dwa że mogłoby wciągać niewinne zwierzątka do turbiny, kamienie itp a no do tego ze po co ma ciagnac cieple powietrze turbina jak moze zimne wtedy icek schlodzi blizej do temperatury otoczenia Nie nie nie, to nie tak działa, wcześniej to już było poruszane. Tu się kłania termodynamika: chcemy sprężyć gaz, wzrośnie nam jego temperatura. I to jest tak na prawde nie ważne w turbo czy to jest 10 stopni w te czy we wte. Edytowane 19 Stycznia 2014 przez Wiooreck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 tyle przeróbek robić żeby 120KM uzyskać? np. Fabryka Mocy (taka renomowana firma zajmująca się chip tuningiem w mojej okolicy) oferuje przeróbkę oprogramowania za jedyne 1tys zł i rzekomo będzie nawet 115KM i 227NM źródło: http://www.fabryka-mocy.com.pl/index.php/chiptuning/auta-osobowe/116.html kolejna kwestia większej turbiny.. Garrett T25 i T3 mają takie flansze jak kolektor wydechowy w cd20t także są P&P, ceny T25 zaczynają się od 500-600zl.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 tak czy siak zamiana silnika nie jest oplacalna ale pomazyc mozna bo dojdzie jeszcze ingerencja w zawiszenie porownywalem wagi almer 2.2 i najlezszego silnika 1.5 i roznica siega prawie 200kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiooreck Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Fakt faktem, głowica jest większa, bo dwa wałki są. Ale tak na prawdę sama primera przygotowana do drogi z połową zbiornika waży 1425 kg (ważona pod koniec 2013). A sam silnik 2.2 różni się trochę średnicą tłoka i skokiem od 2.0, więc różnice myślę, że nie więcej jak 50 kg. A mówić, że zamiana silnika jest nieopłacalna w dieslu, to tak jak mówić, że montaż w benzynie VE zamiast DE też jest nieopłacalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 bo sie nie oplaca jak robic przekladke po to aby mial 110km i wiecej niuta fakt zmiane turba mozna sobie odpuscic ale zwiekszyc cisnienie doladowania montaz icka czip i bedzie zadowolajaco mam tak w tej almie i juz jest spoko ten program do primerki mozna taniej wyrwac ja placilem do ali 600zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Panowie temat chipa to osobna rzecz ale ciekawi mnie cos innego. czy dalo by rade zamontować do P11.144 2.0 td silnik 2.2 Di? Jestem ciekaw bo mechanik nie potrafił odpowiedziec;) co trzeba przerobić itd Wszystko się da. Właśnie 2.0 V6 z Mazdy będziemy do Primki pasować. Da się 2.2Di, trzeba boczne łapy przespawać, nieznacznie ale troszkę brakuje, dotoczyć półosie bo ciężko coś dopasować, wiązkę przedłużasz metodą ultradźwiękową, a nie jakieś tworzenie typu luty i cyna. To takie ważniejsze rzeczy, reszta jak to w przekładkach z przeróbkami, zawsze trzeba coś stworzyć bo jest nie tak. Jak sam nie możesz zrobić to musisz liczyć z tysiaka za przekładkę silnika i ze 300 za wiązkę samą, reszta to już duperele. Jedyna rzecz na którą gość się uskarżał po przekładce to szybko padające przeguby. Co do icka w 2.2Di... różnica odczuwalna jest głównie tylko na długich trasach. Szczerze, jeśli już chcesz przełożyć to ja bym zainwestował w nowszą jednostkę. Kłopot podobny, a ceny silników z angoli i koszta przekładki te same, natomiast moc bez porównania lepsza. A jak Ci się znudzi i masz kasę, to można na nowszym i do 200 dociągnąć. Edytowane 20 Stycznia 2014 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 No tak.Musiałbym to komus dac do robienie bo nie mam miejsca ni sie nie znam na tym,szczerze mówiąc A nie bd sie brał za coś na czym sie nie znam.Po...rdole cos i bedzie:)W nowsza czyli co masz na mysli?Jakieś HDI,TDI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.