Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła do jazdy dziennej DRL


Gość mular83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

nie wiecie czy te kratki do zderzaka jako osłona miejsca na szpilke do holowania mozna dokupic bo ja swojej nie mam ,,, i nie wiem gdzie miałbym sobie przyczepic te ledy chyba tylko na nerke pod chrom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko pięknie i ładnie zamontowałem ledy i cieszyłem się nimi dwa miesiące i co się stało pewnego dnia zapalam autko a tu nic się nie dzieje ledy się zepsuly??nic z tych rzeczy poprostu ukradli dla tego jestem zwolennikie tego rozwiązania

koszt około 130 zł na allegro prosty montaż a efekt zadowalający

post-28347-0-06972300-1333465431_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voyager twoje ledy podobaja sie mi najbardziej.

Powiedz ile pali twoje auto? Bo pół litra jest subiektywne.

Czy faktycznie odczówasz różnicę w spalaniu na ledach?

Reflektory masz do polerowania. Bo juz dymek widać gołym okiem na zdjeciach.

W miejsce ucha wkręciłem korek plastikowy od wina i nie mam problemu z wkręcaniem ucha w razie holowania. Szmata nasączona olejem też sie dobrze sprawdza - testowałem obie opcje korek nie brudzi i jest nie widoczny a łatwiej nim operować w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej napisałem ściągasz z alternatora 160 wat ( 13 A) i silnik ma lżej, zatankuj furę do pełna raz i drugi to się przekonasz , mój 1,9dci palił jak fabryka przykazała, 7,5l/100 , po założeniu LED-ów - 7,1 - 7,3 l/100 co jest wynikiem zadowalającym biorąc pod uwagę ,że samochód ma ponad 350 tys. przebiegu, w trasie 5,5/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voyager daj namiar na te twoje ledy rzeczywiscie i mi by takie pasily bo jak zauwazysz nie mam zaslepki na szpilke a do czegos musze je przymocowac

post-27358-0-49858600-1333548406_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namiarów ci nie dam bo kupowane w sklepie w Skierniewicach , cena 175 zeta, ich się nie mocuje na uchwytach tylko wkłada się między kratki i klei klejem np. poksipolem inaczej mogą ci je zajumać, najważniejsze żeby miały znak homologacji bo niebieskie mogą się doczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale proszę Cie Preston nie montuj ich w nerki na środku.

Może są na tyle cienkie, że da sie je wlepic na zdeżak pod lampy - to byłby bajer :D

 

Voyager dzieki za info. Ale skoro twoje auto pali tyle co moje na Xenonach w miescie a jak sie upre to dprowadzam do ok6.5 w mieście to zostaje na lampach.

Ale nie zmienia to faktu, ze fajnie wygladaja fajne ledy.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z instalacja pod nerką to był zart :) , jak byś chcial wjechać pod swiatła to tylko takie http://allegro.pl/la...2238577038.html

ciekawi mnie to ? http://allegro.pl/za...2233899243.html

 

ale jak juz sie ciackac to moze warto cos w tym stylu http://allegro.pl/la...2259432800.html

by osiągnąc taki efekt na biało na dole zaznaczyłem , a ja najprawdopodobniej założe tak jak voyager - na czerwono

post-27358-0-65142000-1333752187_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preston ty to masz pomysły, w pierwszych światłach to trzeba dziury wiercić w zderzaku , nietypowo wygląda ale czy warto?, drugie to LED-owe żarówki nadają się tylko na wydanie kasy - nie wytrzymują długotrwałego świecenia( przetestowane) , trzecie - to nie ma jak ich wpasować , droższe LED-owe lampy wytrzymują długotrwałe świecenie, ja je mam pół roku i świecą dalej a wszystkie taniochy to podwójny wydatek i robota ( spalą się robisz jeszcze raz)

Kol. Krajesiak też zamontował lampy tak jak ja i wygląda to jak należy bez ingerencji w zderzak , Lampy mają być na tyle krótki żeby po wkręceniu haka z przodu linka holownicza nie zerwała nam lampy przy skręcie w lewo( no chyba, że w razie potrzeby holowania sam będziesz robił za holownik to można założyć długie :dribble:

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa ze, zeby swiatla dzienne były "legalne" to musza byc zamontowane wg wytycznych a zamontowane w nerkach są chyba za blisko siebie...

 

Kolejny warunek - w dzień mogą świecić się tylko DRL i żadne inne! Nie może być sytuacji że włączając światła pozycyjne DRL nadal się palą - muszą wtedy zgasnąć. Znajomemu zabrali za to dowód. O homologacji na lampy nie wspomnę.

post-32763-0-06592900-1333872432_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem o montazu w nerkach powiedzialem 4fun ale widzę nie wychwyciliście :)

odejdę troszkę od tematu i zapytam czy warto mi wygłuszać auto? tj drzwi chce sobie zrobić bo jak włączę głośno muzykę to boczki mi trzeszczą i mnie to denerwuje , dziś natomiast temp ok 5-6 stopni i kurde trzeszczy mi coś z okolicy podszybia czy tez z okolic zegarów bo też nie mogę tego dokładnie zlokalizować powiem brzydko wk....a mnie to na maxa nie wiem czy warto mi rozbierać ten szajsowaty nissanowski plastik czy poczekac az zrobi się cieplej ... naprawde mnie to wkurza .

jak ściągnąłem zaślepki od zegarów zauważyłem ze są one podklejone fajną taśma jak by troszkę gumową z dodatkiem jakiegoś włosia które ma nie powodować trzeszczenia jak przypuszczam , nie sądze bym to zrobił lepiej ale kurcze musi być na to jakis hax by się z tym nie męczyć moze jak bym rozebrał wszystko zdobył taki materiał i poobklejał grubszą warstwą to był by efekt , z 2 strony to nie mogę tego dokładnie zlokalizować nie występuje to też ciągle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwi to ładuja mate dzwiękochłonna i to daje duży efekt ale też parę kilo. A z wyciszaniem plastikow to jak z naprawa przerdzewiałego wydechu tu zaspawasz tam wytrzeszczy - tam zaspawasz to obok bedzie trzeszczało.

Albo kompleksowo dokładnie wszystko oklejać - pewnie cienką uszczelką do okien w miejscach styków. Albo naucz sie życ z trzeszczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

 

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

****************************************************************************************************************************************

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.

Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:

  • Symetrycznie względem osi pojazdu
  • Na równej wysokości
  • W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
  • Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
  • Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
  • Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)

montaz-cz.jpg

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Przepisy prawne w Europie

 

Przepisy prawne są w tym zakresie w Europie niejednolite. Niektóre kraje, jak np. Białoruś, Wielka Brytania, Irlandia, Monako, Holandia, Turcja i Cypr, nie posiadają przepisów prawnych na ten temat, inne nakładają na kierowców obowiązek, jeszcze inne jedynie tylko zalecają używanie świateł w ciągu dnia a są i takie, które wręcz zakazują używania świateł w ciągu dnia (np. Grecja). Istnieją też różnice w zależności od rodzju pojazdu (jednośladowy czy wielośladowy). Inną prawną ciekawostką jest obowiązek posiadania zapasowych żarówek w samochodzie (np. w Bośni, Chorwacji, Macedonii, Słowenii, Hiszpanii i Czechach) co można uznać za absurd biorąc pod uwagę, że w konstrukcji samochodów doszło do takiego paradoksu, że często zwykła wymiana zarówki wymaga wielu narzędzi i niemałej wiedzy, co często kończy się wizytą w warsztacie elektromechanicznym.

Przepis ECE-R87 (wyciąg)

  • Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
  • Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
  • Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
  • Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
  • Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).

tyle o przepisach pozdraiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co koledzy sądzą o takim (regulator-swiatel-dziennych-sd-2) wynalazku dostępnym na alledrogo?

post-44930-0-67625300-1334494308_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...