Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gość severyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Klubowiczów.

Na wstępie się przedstawię. Jestem Seweryn i od kilku dni stałem się szczęśliwym (mam nadzieje, że to się nie zmieni)posiadaczem Nissana Almery N16 HB 3d z czerwca 2000 roku z instalacją LPG z roku ubiegłego, przebieg 146 tys. Jest to moje pierwsze autko, kupione po okazyjnej cenie (przynajmniej tak mi się wydaje, wydawało). Po samochodziku z tego rocznika spodziewałem się kilku problemów no i nie minął tydzień a już znalazłem ich bardzo dużo. Jestem z grupy biednych studentów, którym autko jest niezbędne do studiowania, szukałem auta w miarę niezawodnego i taniego w eksploatacji (stąd instalacja LPG). Liczę na Waszą pomoc, żeby udało mi się w miarę niskim kosztem doprowadzić autko do stanu używalności Niestety nie stać mnie na drogie naprawy i chcę jak najbardziej zredukować koszta. Nie mam również znajomych mechaników i mam nadzieję, że Wasze doświadczenie i wiedza na temat tego modelu uratuje mój portfel.

 

Po pierwsze i chyba najważniejsze:

zapalona jest kontrolka "Check Engine". Ponadto wskazówka obrotomierza lekko faluje. Auto przy przyspieszeniu troszkę się dławi (na obrotach między 1-2 tys). Dość wolno się zbiera (wiem, że silnik 1,5 i 90km to nie jest prosche 911, aczkolwiek seicento mamy ze swoimi 37 konikami jest bardziej żwawe). Za wszelką cenę się starałem ale nie potrafię zapiszczeć kołami (próbowałem - nici). Na autostradzie nie udało mi się rozpędzić autka powyżej 130 km/h (do tej prędkości jakieś 30 sekund go rozpędzałem). Na 3 biegu max RPM to 4 tys, na 4 i 5 nie udaje mi się wejść powyżej 3,5 tysiąca obrotów :(. Jeżeli jadę spokojnie i mam 2,5 tys obrotów i gwałtownie zmniejszę obroty (np wciskając sprzęgło i dohamowując) to czasem gaśnie... :(

 

Przeczytałem multum tematów w których użytkownicy różnych for opisywali podobne objawy. Co wydaje się najbardziej prawdopodobne wg Was?: