Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Żarówki dzienne droższe i tańsze - Wasze doświadczenia


jasio_ciaputek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie żarówki +xx% to zwykły pic na wodę, różnią się jedynie barwą światła. Żarówka H7, aby uzyskać homologację, musi dawać 1550lm +-50lm, ni więcej ni mniej, oraz mieć moc do 55W.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, od kiedy te przepisy obowiązują, ale jeszcze 7 lat temu był obowiązek legalizowania gaśnic i za brak tej naklejki było 50zł. A legalizacja polegała najczęściej na tym, że dawało się 5zł i w zamian była naklejka.

Gaśnica zgodnie z przepisami

 

Polskie przepisy mówią jasno. Każdy kierowca ma obowiązek przewozić w samochodzie osobowym sprawną gaśnicę minimum 1-kilogramową. Sprawna - oznacza, że urządzenie musi mieć ważny przegląd techniczny (nazywany też homologacją) i nienaruszone zabezpieczenie przed użyciem z oryginalną plombą . Dodajmy również, że gaśnica 1 kilogramowa to taka, która ma w sobie kilogram proszku lub innej substancji gaśniczej. To ważne ponieważ wciąż można kupić gaśnice które tego warunku nie spełniają.

Ile kosztuje brak gaśnicy?

 

Za brak gaśnicy podczas kontroli drogowej policja może ukarać mandatem w wysokości od 50 do nawet 200 złotych. Warto również pamiętać, że zgodnie z przepisami gaśnica w samochodzie powinna znajdować się w łatwo dostępnym miejscu.

 

W prawie jest jednak pewna luka w kwestii gaśnicy. Otóż policjant nie wystawi mandatu, gdy mamy gaśnicę, ale z nieważną homologacją (lub bez niej). W takiej sytuacji kierowca zostanie pouczony. Jedynym wyjątkiem w tej kwestii są pojazdy przewożące materiały niebezpieczne i łatwopalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i zastanawiam się gdzie Almera ma światła do jazdy dziennej? Koledzie chyba chodzi o światła mijania więc proponuje poprawic to.

Dzięki za czujność chodziło mi o światła mijania oczywiście. Przepraszam za pomyłkę.

 

@ale to chyba tylko Twoj test mowi ze swieca tak samo:)

@JAsiu masz przed fl czy po Almerke??

@nikt Cie do tego nie zmusza, nie chcesz to nie kupujesz, wg mnie sa lepsze, wydajniejsze to ich uzywam:)

 

mój test, ale test to za dużo powiedziane, poprostu popatrzyłem na światło i się okazało że tak samo świecą

przed FL - napisane w profilu

racja nikt mnie nie zmusi żeby znowu je kupić. Tamte kupiłem z ciekawości i......już się przekonałem.

 

Wszystkie żarówki +xx% to zwykły pic na wodę, różnią się jedynie barwą światła. Żarówka H7, aby uzyskać homologację, musi dawać 1550lm +-50lm, ni więcej ni mniej, oraz mieć moc do 55W.

Po przeczytaniu pdfa zamieszczonego przez Forumowicza Mirka i po własnej ocenie jestem tego samego zdania.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem moją Almere i pierwszy raz jechałem po ciemku to praktycznie nic nie widziałem, musiałem zatrzymać się i sprawdzić czy światła mijania wogóle świecą bo miałem wrażenie że jadę na postojówkach. Sprawdziłem żarówki i były zwykłe Osram ale już chyba lekko sfatygowane bo włókna wyglądały na wypalone. Kupiłem Nightbreakery + i jest znacznie lepiej, dają jasne białe światło, widoczność sie poprawiła, szczególnie widzę to na znakach dorgowych i tablicach oklejonych odblaskową folią - odbijają tyle światła że aż daje po oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro zrobię jeszcze jedno porównanie. Włożę w miejsce tego Philipsa nówkę sztukę Nightbreakera Plus. Bo być może porównywanie tego starego Osrama z tym nowszym Philipsem nie jest do końca miarodajne. Jeżeli ten nowy Nightbreaker będzie świecił lepiej niż ten stary znaczy że stary się już wypalił troszkę. Inaczej stracę zaufanie do oznaczeń XX% więcej światła i będę kupował Philips albo polecane Bosh czy Tungsramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może jakaś aniketa z rodzajmi żarówek? Ja ostnio kupiłem żaróweczkę z Kaflandu. Widac po niej że troszkę słabiej świecie. Ciekaw jestem jej żywotności. Na razie przejechałem z nią 1 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

petrus - ale po co Ci następna ankieta co do żarówek?

Tutaj na forum masz dwa testy, robione przez specjalistów z Auto Świat. Przypuszczam że testy były robione na nowych reflektorach - czyli czystych i z dobrym lustrem. Czy myślisz, że oni oszukują? Reszte zależy od stanu naszych reflektorów i od materiału żarówki - wystarczy cienki żarnik, duża dziura i po żarowce, bo żarnik pęknie lub się przepali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie potrzebne te kłótnie wiadomo ze to jest nie legalne i koniec a czy ktos ma to jego problem i tych co jadą na przeciw jego .kiedys ktos go dogoni i wybije mu te lampki z głowy :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie smigam na osramach night breaker. Wedlug mnie jest olbrzymia roznica pomiedzy tymi zarowkami a zrowkami zwyklymi<hella itp.> Jezdze juz na nich 3 miesiace moze troche dluzej i jakos mi sie nie przepalaja,nie wiem w sumie czym to sie ma. Jestem Bardzo zadowolnowy i polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej Almie przetestowałem już żarówki firmy Hella - słabe świecenie, krótka żywotność, Würth - dobre świecenie, przyzwoita żywotność, Bosch - dobre świecenie, bardzo niska żywotność, General Electric dobre świecenie i super żywotność (jeżdżę na nich ponad 1.5 roku i cały czas nieźle świecą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasio - zrobiłeś już ponowne porównanie z tymi żarówkami?

a skąd, za zimno, wczoraj na noc zabierałem akumulator, myślałem że mi paluchy odpadną. Pamiętam o temacie i jak tylko zelżeje trochę mróz to na pewno zrobię porównanie i wrzucę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te General Electric gdzie można kupić, chodzi mi o sklep stacjonarny? Pierwsze słyszę o tej marce.

Ja te GE to w Tesco kupowałem. Jak ostatnio byłem to widziałem, że są.A o marce na pewno słyszałeś, bo to firma gigant robiąca min. silniki dla Boeinga. Poza tym to chyba zainwestowali w branżę oświetleniową, bo tej marki widziałem również zwykłe żarówki do domu. Edytowane przez Bonhart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak to jest. Ty akumulator zabierasz, więc rozłączasz, a inni się tego boją,

Wiesz, nie każdy samochód ma tak mało elektroniki jak N16. Dla przykładu Sąsiadka ma Fabię, dość nową z alarmem. No i chciała wyjąć akumulator a ten alarm po odłączeniu minusa zaczął wyć... I już się przeraziła nie na żarty i nie wyjęła. Jakież było Jej zdziwienie rano jak samochód nie odpalił bo akumulator nie dał rady po nocy. Dobrze że miała kable, co prawda nie za grube, bo podobne jak te w komputerze co od zasilacza idą do płyty ale na takim zimnie nie zdążyły się stopić. Klamerki też ledwo objęły konektory przy akumulatorze.

Ja te GE to w Tesco kupowałem.

Dzięki, mam blisko więc na pewno kupię i wypróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie Panowie dyskusja na czasie:) wyciagacie teraz aku na noc co dziennie? Ja sie zastanawiam czy na weekend nie wyciągnać i podpiąć profilaktycznie pod prostownik, bo boje sie że po postoju 2 - 3 dniowym może być kuku rano w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w jakim stanie masz akumulator.?!

 

DLA INFORMACJI !!!!!

Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu?

Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie może trzymać blisko normy ale może mieć za małą wartość natężenia prądu. I to może być kluczowe przy 2-3 dniach bez jazdy.

Ja wyciągnąłem przedwczoraj ale tylko po to by postał sobie przez noc w chałupie, rano zakręcił bardziej ochoczo (szybciej, lżej) niż np dzisiaj gdy nie wyciągałem. Myślę, że jak jeździsz autem do i z pracy codziennie i silnik pracuje te 2x40 minut to nie ma problemu pod warunkiem że masz sprawny akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie Panowie dyskusja na czasie:) wyciagacie teraz aku na noc co dziennie? Ja sie zastanawiam czy na weekend nie wyciągnać i podpiąć profilaktycznie pod prostownik, bo boje sie że po postoju 2 - 3 dniowym może być kuku rano w poniedziałek.

 

Zależy, czy jesteś pewny sprawności swojego akumulatora. U siebie w dieslu mam roczną Centrę Plus, auto stoi prawie cały czas pod chmurką, bez obaw rano wsiadam i auto odpala. Czasami nie od strzała, bo mam rozwaloną cewkę w rozruszniku i za wcześniej wyrzuca, przez co muszę kluczyk wyłączyć i przekręcić jeszcze raz, nie mam kiedy tego naprawić, ale odpala zawsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam gdyż ostatnio robie krótkie odcinki praca - dom. Niedawno ładowałem aku więc paść nie powinien ale zmierze stan spoczynkowy aku (tak to sie chyba nazywa) miernikiem jaki pisze mirekg9. Po ładowaniu był chyba 12,8V.

Chociaż ci mi da pomiar napięcia jak pojemność może być już nie ta, a bez obciązenia tego nie sprawdze. Dobrze rozumuję?

 

PS Zaraz wjedzie nam tu admin i wykopie z tematu o żarówkach <lol>

PS "Jasio" może durnowate pytanie ale czy jak odpinasz aku to po wpięciu go czekasz do zagrzania sie silnika (tak jak przy adaptacji przepustnicy)?

Pozdrawiam

Edytowane przez skawin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skawin jak 2,5 lata temu kupowałem akumulator to poprosiłem żeby ten co mi wymieniał zmierzył ten stary. Powiedział, żebym zgasił tylko żarówkę, która się świeciła z tytułu otwartych drzwi. Zmierzył w czasie postoju czymś co wyglądało na taki bardziej wypasiony miernik i wyszło mu 430 A gdzie w nowym jest 720 A. Mi się wydaje że idzie to zmierzyć zwykłym miernikiem tylko musi wspierać wysokie wartości natężenia prądu. Ja mam w domu taki zwykły za 15 zł i mierzy mi dość dokładnie natężenie prądu w akumulatorkach AA 1,2V. A mój miernik ma skalę do 10 A tylko.

 

Nie ma głupich pytań skawin, szczególnie na Forum. Jak podepnę akumulator to nie czekam na nic ale po połączeniu drugiej klemy dokręcam je dokładnie i sprawdzam mocowanie. Zanoszę klucze zamykam maskę więc mija te 5 minut.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...