Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Pocenie się silnika, wycieki oleju


notek-a
 Share

Recommended Posts

Nie ma oddzielnego tematu o tym i nikt chyba jeszcze o takim problemie nie napisał, dlatego zakładam oddzielny temat.

Podczas ostatnich mrozów, zauważyłem, że w kabinie było czuć zapach jakby oleju. Nasilał się on podczas postoju np. na skrzyżowaniu.

Zacząłem przyglądać się silnikowi i zauważyłem (wcześniej tez były, ale jakby mniej) zapocenia i wycieki w pewnych miejscach. Największy - tak jakby zapach dobiegał stamtąd - na górze skrzyni biegów, w okolicach łączenia obudowy sprzęgła i skrzyni, w tym miejscu wychodzi też taka rurka odpowietrzająca. Postaram się załączyć zdjęcie, ale nie wiem czy wyraźnie to będzie widać. Poza tym małe zapocenia pojawiły się w okolicach miejsca gdzie wchodzi bagnet do sprawdzania poziomu oleju, na tej samej wysokości ale z tyłu silnika bliżej kabiny, no i oczywiście, ale to może inna bajka pod spodem na łaczeniu silnika ze skrzynią (to było wcześniej, pojawiło się po wyjmowaniu skrzyni).

Czy u was też są takie zapocenia, czy silnik jest suchutki? Czy czasami poczuliście taki zapach oleju w kabinie? Zastanawiam się, czy to normalne w "japońskim" samochodzie przy przebiegu 68 tys. km?

Dodam, że mechanik już na to zerkał, ale tylko pobieżnie z wierzchu, bo nie miał miejsca i powiedział, że to normalne i nie ma się co przejmować. Jeszcze dodam, ze stan oleju sprawdzałem i raczej go nie ubyło, wydaje się, że nie ma też go w płynie chłodzącym - o ile potrafię sam dobrze to poznać. Chcę jeszcze dokładniej to sprawdzic u mechanika, ale to za kilka dni.

post-18814-0-21491600-1328612862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest sucho...

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest sucho...

U mnie też było i jest sucho. Nigdy w żadnym aucie nie wystapiło takie zjawisko. Może spowodowane to jest bardzo niskimi temperaturami?

Link to comment
Share on other sites

JACKO, cały silnik masz suchutki, czy może gdzieś coś się pojawia? I jaki masz teraz przebieg?

Link to comment
Share on other sites

Jedynie gdzie występuje delikatne pocenie,ale bez śladu mokrego jest pokrywa zaworów.Już w czasie gwarancji miałem to uszczelniane ale widocznie po jakimś czasie wychodzi na nowo.

Aha,60 tys przebiegu.

Edited by JACKO29
Link to comment
Share on other sites

Pod pokrywą zaworów też miałem na gwarancji uszczelniane, potem popuściło tylko w jednym malutkim miejscu. To mnie akurat najmniej martwi.

 

Co ciekawe, dziś już nie śmierdziało olejem. Wydaje się, że ten zapach wiąże się z temperaturami na zewnątrz. Pojawił się jak utrzymywała się temperatura poniżej -15 stopni, dziś jest -12.

Edited by notek-a
Link to comment
Share on other sites

  • U mnie też jest w tym samym miejscu (przy wężyku) + uszczelka pokrywy. I mrozu nie było jak kupywałem... przebieg 74000 km

Link to comment
Share on other sites

Witam

mój Note ma nakręcone 94tys.,też miałem uszczelnianą pokrywe zaworów ,a z tydzień temu miałem to samo co Ty-smród w samochodzie na skrzyżowaniach i postoju.U mnie przyczyną był minimalny wyciek płynu z tego grubego przewodu co wychodzi z chłodnicy i jest przykręcony do bloku silnika takim plastikowym trójkątem na trzy śruby- tam się lało i wyglądało to tak jak u Ciebie.

Naprawa była bardzo prosta wyjęcie aku dla lepszego dojścia odkęcenie trzech śrubek i silikon ( czerwony ) plus dobre dokręcenie i wszystko jak nowe a w samochodzie czuć tylko zapach ( choineczki) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Witam

mój Note ma nakręcone 94tys.,też miałem uszczelnianą pokrywe zaworów ,a z tydzień temu miałem to samo co Ty-smród w samochodzie na skrzyżowaniach i postoju.U mnie przyczyną był minimalny wyciek płynu z tego grubego przewodu co wychodzi z chłodnicy i jest przykręcony do bloku silnika takim plastikowym trójkątem na trzy śruby- tam się lało i wyglądało to tak jak u Ciebie.

Naprawa była bardzo prosta wyjęcie aku dla lepszego dojścia odkęcenie trzech śrubek i silikon ( czerwony ) plus dobre dokręcenie i wszystko jak nowe a w samochodzie czuć tylko zapach ( choineczki) :wave:

 

Wydaje mi się, że u mnie to jednak nie to. Poszedłem specjalnie teraz i sprawdziłem, co prawda ciemno, ale poświeciłem i pomacałem też tą rurę - jest sucha i pod nią część skrzyni (taka wyższa) jest tez sucha a zapocenie jest trochę dalej (i niżej). Zrobiłem tez zdjęcia tej rury, niezbyt wyszły ale widać, że raczej jest sucha.

post-18814-0-55175900-1328635058_thumb.jpg

post-18814-0-65527600-1328635088_thumb.jpg

post-18814-0-71907500-1328635139_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie masz tam suchutko i czyściutko, ciekawe co powie mechanik.

Link to comment
Share on other sites

Byłem już u mechanika. Okazało się, że więcej wycieków i zapoceń widać od spodu samochodu. Np. okolice filtra oleju uwalone są olejem i jeszcze kilka miejsc. Trudno jednoznacznie stwierdzić skąd on leci. Pomimo tego, mechanik powiedział, żeby się nie przejmować i jeździć - możliwe, że te wycieki pojawiły si w czasie największych mrozów - przez to, że olej był gęsty, wydostawał się np. przez uszczelkę filtra. Trzeba to obserwować. Najlepiej umyć (wyczyścić) silnik na wiosnę i wtedy patrzeć co się będzie działo. Na razie mam jeździć i nic nie trzeba robić.

Dodam, że oleju nie ubywa zauważalnie.

Link to comment
Share on other sites

Witam, u mnie w nissanie r.prod.2008r, (1.4- 75 tyś przebiegu) podczas mrozów nastapił podobny problem. Pod silnikiem zauważyłem 2, 3 krople oleju na podłożu . Cała miska od strony poszycia samochodu zlana olejem. Tak jakby kapało gdzieś od strony filtra. Mechanik dokonał wymiany filtra , jednak na drugi dzień to samo 2 krople oleju na ziemi. Dokonaliśmy umycia silnika jednak nie ujawniliśmy żadnej usterki ani miejsca wycieku. Po dojechaniu do domu na misce znów pojawił sie olej. Nieznana jest przyczyna. Mechanik kazał jeździć i obserwować ( ciekawa diagnoza). Może to jakiś simering puścił bo nie wygląda na wyciek spod klawiatury. Od poczatku użytkowania auta silnik pod klawiaturą się poci jednak nie w takiej skali, żeby po nocy na podłodze garażu znajdowało sie kilka kropli oleju.

Link to comment
Share on other sites

U mnie właśnie nad miską jest najwięcej oleju i trochę na samej misce. Zastanawia mnie tylko u Ciebie Waldi1974, jak mechanik wymienił sam filtr, bez wymiany lub dolewania oleju. U mnie dołożyć się do całej sytuacji mógł też fakt, że filtr miałem przykręcany i odkręcany dwa razy (przy wymianie oleju uczeń trochę skaleczył rzemiosło).

Link to comment
Share on other sites

Nie byłem obecny przy wymianie filtra, jednak faktycznie filtr, co stwierdziłem wizualnie jest wymieniony. Jednak zdało się to na nic , gdyz olej w dalszym ciągu kapie kap, kap.Natomiast blok silnika nad miską patrząc w kierunku filtra i wyżej jest mokry od oleju.

Link to comment
Share on other sites

U mnie podobnie. Nie wiem tylko czy coś kapie, bo nie mam garażu, ale będę to teraz starał się zaobserwować.

Link to comment
Share on other sites

Staję razem z Wami , oraz ze swoim Notkiem do szanownego grona osób, które zauważyły pocenie się silnika ,ewentualnie krople oleju pod nim . Też się zastanawiam , czy miał na to wpływ niskich temperatur. Kontrola bagnetu oleju nie wykazała jego ubytku.

Link to comment
Share on other sites

radzę wjechać na kanał i od spodu przyjrzeć się simmeringowi wybieraka skrzyni biegów. Czasem to uszczelnienie puszcza.Olej sączy się po tylnej ścianie skrzyni biegów i gromadzi się w najniższym miejscu czyli pod miską olejową. Najlepiej porządnie umyć zaolejone miejsce i po kilku dniach skontrolować ponownie.

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Po dokładnym obejrzeniu silnika zauważyłem, że zalany olejem jest element w górnej, tylnej części silnika w na wysokości górnego paska klinowego , ale nie wiem czy ten wyciek ma wpływ na kapanie oleju w kierunku miski, bo nie widzę żeby zaciek biegł w tym kierunku, chyba tak jak radzi Dar, trzeba zrobić mycie i obserwować.

Link to comment
Share on other sites

Tak też poradził mi mechanik -obserwować, ale sugerował, żeby z myciem poczekać do wiosny jak będzie cieplej. Oczywiście trzeba obserwować czy kapie pod samochód i jakie ilości. Jak pisałem, mi nie udało się tego zauważyć, gdyż parkuję pod blokiem, ale jutro coś wykombinuję i zwrócę na to szczególniejszą uwagę. Dam oczywiście znać.

PS.

Szczerze mówiąc dla mnie nie wygląda to ciekawie, ale mechanik się tym nie przejął. A mam do niego zaufanie i jakby trzeba było robić, to by robił.

Edited by notek-a
Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam,że pocenie po stronie filtra wynika z tego ,że uszczelka w filtrze na mrozie (ostatnio dość mocnym)Twardnie,i do momentu rozgrzania się jednostki nie mają tej szczelności,efekt może zniknąc przy ociepleniu.Miałem tak w ładzie.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam nadzieję, że to tylko przez mrozy. No ale z drugiej strony, nissan to nie lada :shiftyninja: Ciekawe, czy w innych markach takie coś występuje.

Link to comment
Share on other sites

To chyba nie zależy od marki samochodu ,lecz od jakości filtra i z czego jest uszczelka wykonana.

Link to comment
Share on other sites

Akurat filtr mam chyba dobry - KNECHT-MAHLE. Ale to pocenie się występuje też w innych miejscach, a tylko największe w okolicach filtra.

Patrzyłem po nocy pod samochód i nic chyba nie kapło ("chyba" dlatego, że są plamy, ale raczej stare, bo nawet miejsca się nie zgadzały). Co ciekawe, to zapocenie na skrzyni biegów, o którym pisałem na początku, jakby wyschło. Zapachu oleju też nie czuć chociaż temperatura -17 stopni.

Dalej obserwuję czy coś kapie - podłożyłem karton pod samochód i po kilku godzinach sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

Miałem rozkręcaną skrzynię i pocenie od spodu na łączeniu z silnikiem było już od dawna. Teraz - podczas mrozów to się nasiliło.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...