Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pocenie się silnika, wycieki oleju


notek-a
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem Matizem na Mobilu cały czas 10W30 i też zaczął się pocić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obserwuję od roku takie zjawisko u brata w jego 1,4. Pojedyncza plama (mocno przykurzona i dość słabo widoczna) ma wymiary ok 5x10 cm i biegnie wzdłuż uszczelnienia. Nie powiększa się, jej kształt się nie zmienia, oleju nie przybywa a pod bagnetem nie ubywa. Ot, po prostu sobie jest i tyle - zapewne niemal od nowości. Zwracałem mu na to uwagę sugerując możliwość reklamacji (notek do listopada br ma gwarancję) ale stwierdził, że mu to w niczym nie przeszkadza a rozkręcanie całej góry silnika może nie wyjść mu na zdrowie. Kto wie, czy nie ma racji  :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Matizem na Mobilu cały czas 10W30 i też zaczął się pocić.

10W30 czy 10W40 jest rzadszym  olejem jak 5W50  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem u siebie,jakiś miesiąc temu,taka jakby ciemna plama kurzu pod uszczelką na silniku.Dokładnie wyczyściłem,nawet wymyłem benzyną ekstrakc. Do dzisiaj spokój,więc może to faktycznie,jak ktoś wyżej pisał pozostałość smaru technologicznego.

Auto drugi rok od nowości u mnie,ok 7 tys km,no fakt z racji wieku nie szarżuję,a całą zimę praktycznie stał w garażu.

Stara Nexia na zimówkach jeszcze daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

To Ci cieknie, a nie poci się. Utrzymuje się to tylko na spodniej części silnika, czy z przodu silnika wycieka i spływa na dół? Najlepiej spryskaj silnik płynem do mycia silników, spłucz wodą, zakurz i obserwuj miejsc gdzie pojawia się wyciek. Jeśli tylko na dole, to najprawdopodobniej uszczelka wału korbowego od strony skrzyni wytarła się na wardze i puszcza.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Na spodzie najbardziej, od góry tylko trochę spod dekla zaworowego się sączy ale nie na tyle żeby tak ciekło.

 

Umyłem rano karcherem a popoludniu po kilkudziesięciu kilometrach taki widok, chyba jednak z góry gdzieś cieknie, tylko od strony środka auta więc nic nie widać.

 

post-53687-0-77250800-1495557918_thumb.jpg

Edytowane przez mike12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam widok miałem oglądając kiedyś Note'a w komisie. Wyciek spod pokrywy na górze i ściekało po silniku na sam dół jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Dzieki, oby to bylo tylko to, narazie nie mam kiedy podjechac do mechaniora bo potrzebuje codziennie auta. A orientuje sie ktos czy duzo roboty jest z uszczelnienieniem tej pokrywy? W Pandzie sam wymienialem uszczelke pod blokiem, jak jest w Nocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Nocie nie ma uszczelki a masa uszczelniająca.

Sporo roboty żeby zdjąć pokrywę i na koniec prawdopodobnie adaptacja przepustnicy. Dlatego że zdania były różne, ja się jeszcze nie podjąłem demontażu i uszczelniania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mike12345

Zdjąłem puszkę z filtrem powietrza, lepiej teraz widać, ewidentny wyciek z prawej strony spod pokrywy zaworowej, dociągnąłem o pól obrotu śruby, zobaczymy co się będzie działo dalej. Dziwne że oleju nie ubyło na bagnecie. Dzięki.

post-53687-0-98466100-1495565942_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w ASO o koszty. Mają dużą wprawę w eliminacji przecieków z pod pokrywy zaworów, bo to przypadłość 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bagnecie nie widzisz bo ubytek nie jest aż tak duży.

Puść kroplę oleju na rozgrzaną np blachę i zobacz jaka plama się zrobi z kropli a tu iles takich kropel już jest, do tego temperatura.

 

Dociągnięcie śrub wątpię czy cokolwiek da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile pamiętam śruby pokrywy są  (śruba lekko się odkształca podczas pierwszego dokręcania, co ma zapobiegać powstawaniu luzów i samoistnemu odkręcaniu), praktycznie jednorazowe i dokręcone ze ściśle określonym momentem. Próby ręcznego poprawiania mogą wywołać czasem skutek odwrotny od zamierzonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robiłem w ASO na trzecim przeglądzie gwarancyjnym. Zgłaszałem to z doskoku. Nie sądzę aby mieli nowe śruby - choć kto wie. Zrobili to wtedy i zamknęli temat do dzisiaj. Zero wycieków w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemały wpływ na kondycje uszczelek ma przegrzanie silnika, zwłaszcza gdy silnik pracuje,np.w korku,a z nieba żar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...