notek-a Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Nie ma oddzielnego tematu o tym i nikt chyba jeszcze o takim problemie nie napisał, dlatego zakładam oddzielny temat. Podczas ostatnich mrozów, zauważyłem, że w kabinie było czuć zapach jakby oleju. Nasilał się on podczas postoju np. na skrzyżowaniu. Zacząłem przyglądać się silnikowi i zauważyłem (wcześniej tez były, ale jakby mniej) zapocenia i wycieki w pewnych miejscach. Największy - tak jakby zapach dobiegał stamtąd - na górze skrzyni biegów, w okolicach łączenia obudowy sprzęgła i skrzyni, w tym miejscu wychodzi też taka rurka odpowietrzająca. Postaram się załączyć zdjęcie, ale nie wiem czy wyraźnie to będzie widać. Poza tym małe zapocenia pojawiły się w okolicach miejsca gdzie wchodzi bagnet do sprawdzania poziomu oleju, na tej samej wysokości ale z tyłu silnika bliżej kabiny, no i oczywiście, ale to może inna bajka pod spodem na łaczeniu silnika ze skrzynią (to było wcześniej, pojawiło się po wyjmowaniu skrzyni). Czy u was też są takie zapocenia, czy silnik jest suchutki? Czy czasami poczuliście taki zapach oleju w kabinie? Zastanawiam się, czy to normalne w "japońskim" samochodzie przy przebiegu 68 tys. km? Dodam, że mechanik już na to zerkał, ale tylko pobieżnie z wierzchu, bo nie miał miejsca i powiedział, że to normalne i nie ma się co przejmować. Jeszcze dodam, ze stan oleju sprawdzałem i raczej go nie ubyło, wydaje się, że nie ma też go w płynie chłodzącym - o ile potrafię sam dobrze to poznać. Chcę jeszcze dokładniej to sprawdzic u mechanika, ale to za kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 U mnie jest sucho... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JackMirror Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 U mnie jest sucho... U mnie też było i jest sucho. Nigdy w żadnym aucie nie wystapiło takie zjawisko. Może spowodowane to jest bardzo niskimi temperaturami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 JACKO, cały silnik masz suchutki, czy może gdzieś coś się pojawia? I jaki masz teraz przebieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 (edytowane) Jedynie gdzie występuje delikatne pocenie,ale bez śladu mokrego jest pokrywa zaworów.Już w czasie gwarancji miałem to uszczelniane ale widocznie po jakimś czasie wychodzi na nowo. Aha,60 tys przebiegu. Edytowane 7 Lutego 2012 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 (edytowane) Pod pokrywą zaworów też miałem na gwarancji uszczelniane, potem popuściło tylko w jednym malutkim miejscu. To mnie akurat najmniej martwi. Co ciekawe, dziś już nie śmierdziało olejem. Wydaje się, że ten zapach wiąże się z temperaturami na zewnątrz. Pojawił się jak utrzymywała się temperatura poniżej -15 stopni, dziś jest -12. Edytowane 7 Lutego 2012 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnrambo Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 U mnie też jest w tym samym miejscu (przy wężyku) + uszczelka pokrywy. I mrozu nie było jak kupywałem... przebieg 74000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro18000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam mój Note ma nakręcone 94tys.,też miałem uszczelnianą pokrywe zaworów ,a z tydzień temu miałem to samo co Ty-smród w samochodzie na skrzyżowaniach i postoju.U mnie przyczyną był minimalny wyciek płynu z tego grubego przewodu co wychodzi z chłodnicy i jest przykręcony do bloku silnika takim plastikowym trójkątem na trzy śruby- tam się lało i wyglądało to tak jak u Ciebie. Naprawa była bardzo prosta wyjęcie aku dla lepszego dojścia odkęcenie trzech śrubek i silikon ( czerwony ) plus dobre dokręcenie i wszystko jak nowe a w samochodzie czuć tylko zapach ( choineczki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam mój Note ma nakręcone 94tys.,też miałem uszczelnianą pokrywe zaworów ,a z tydzień temu miałem to samo co Ty-smród w samochodzie na skrzyżowaniach i postoju.U mnie przyczyną był minimalny wyciek płynu z tego grubego przewodu co wychodzi z chłodnicy i jest przykręcony do bloku silnika takim plastikowym trójkątem na trzy śruby- tam się lało i wyglądało to tak jak u Ciebie. Naprawa była bardzo prosta wyjęcie aku dla lepszego dojścia odkęcenie trzech śrubek i silikon ( czerwony ) plus dobre dokręcenie i wszystko jak nowe a w samochodzie czuć tylko zapach ( choineczki) Wydaje mi się, że u mnie to jednak nie to. Poszedłem specjalnie teraz i sprawdziłem, co prawda ciemno, ale poświeciłem i pomacałem też tą rurę - jest sucha i pod nią część skrzyni (taka wyższa) jest tez sucha a zapocenie jest trochę dalej (i niżej). Zrobiłem tez zdjęcia tej rury, niezbyt wyszły ale widać, że raczej jest sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro18000 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Faktycznie masz tam suchutko i czyściutko, ciekawe co powie mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Byłem już u mechanika. Okazało się, że więcej wycieków i zapoceń widać od spodu samochodu. Np. okolice filtra oleju uwalone są olejem i jeszcze kilka miejsc. Trudno jednoznacznie stwierdzić skąd on leci. Pomimo tego, mechanik powiedział, żeby się nie przejmować i jeździć - możliwe, że te wycieki pojawiły si w czasie największych mrozów - przez to, że olej był gęsty, wydostawał się np. przez uszczelkę filtra. Trzeba to obserwować. Najlepiej umyć (wyczyścić) silnik na wiosnę i wtedy patrzeć co się będzie działo. Na razie mam jeździć i nic nie trzeba robić. Dodam, że oleju nie ubywa zauważalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldi1974 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Witam, u mnie w nissanie r.prod.2008r, (1.4- 75 tyś przebiegu) podczas mrozów nastapił podobny problem. Pod silnikiem zauważyłem 2, 3 krople oleju na podłożu . Cała miska od strony poszycia samochodu zlana olejem. Tak jakby kapało gdzieś od strony filtra. Mechanik dokonał wymiany filtra , jednak na drugi dzień to samo 2 krople oleju na ziemi. Dokonaliśmy umycia silnika jednak nie ujawniliśmy żadnej usterki ani miejsca wycieku. Po dojechaniu do domu na misce znów pojawił sie olej. Nieznana jest przyczyna. Mechanik kazał jeździć i obserwować ( ciekawa diagnoza). Może to jakiś simering puścił bo nie wygląda na wyciek spod klawiatury. Od poczatku użytkowania auta silnik pod klawiaturą się poci jednak nie w takiej skali, żeby po nocy na podłodze garażu znajdowało sie kilka kropli oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 U mnie właśnie nad miską jest najwięcej oleju i trochę na samej misce. Zastanawia mnie tylko u Ciebie Waldi1974, jak mechanik wymienił sam filtr, bez wymiany lub dolewania oleju. U mnie dołożyć się do całej sytuacji mógł też fakt, że filtr miałem przykręcany i odkręcany dwa razy (przy wymianie oleju uczeń trochę skaleczył rzemiosło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldi1974 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Nie byłem obecny przy wymianie filtra, jednak faktycznie filtr, co stwierdziłem wizualnie jest wymieniony. Jednak zdało się to na nic , gdyz olej w dalszym ciągu kapie kap, kap.Natomiast blok silnika nad miską patrząc w kierunku filtra i wyżej jest mokry od oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 U mnie podobnie. Nie wiem tylko czy coś kapie, bo nie mam garażu, ale będę to teraz starał się zaobserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dareke Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Staję razem z Wami , oraz ze swoim Notkiem do szanownego grona osób, które zauważyły pocenie się silnika ,ewentualnie krople oleju pod nim . Też się zastanawiam , czy miał na to wpływ niskich temperatur. Kontrola bagnetu oleju nie wykazała jego ubytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 (edytowane) radzę wjechać na kanał i od spodu przyjrzeć się simmeringowi wybieraka skrzyni biegów. Czasem to uszczelnienie puszcza.Olej sączy się po tylnej ścianie skrzyni biegów i gromadzi się w najniższym miejscu czyli pod miską olejową. Najlepiej porządnie umyć zaolejone miejsce i po kilku dniach skontrolować ponownie. Edytowane 9 Lutego 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Waldi1974 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Po dokładnym obejrzeniu silnika zauważyłem, że zalany olejem jest element w górnej, tylnej części silnika w na wysokości górnego paska klinowego , ale nie wiem czy ten wyciek ma wpływ na kapanie oleju w kierunku miski, bo nie widzę żeby zaciek biegł w tym kierunku, chyba tak jak radzi Dar, trzeba zrobić mycie i obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 (edytowane) Tak też poradził mi mechanik -obserwować, ale sugerował, żeby z myciem poczekać do wiosny jak będzie cieplej. Oczywiście trzeba obserwować czy kapie pod samochód i jakie ilości. Jak pisałem, mi nie udało się tego zauważyć, gdyż parkuję pod blokiem, ale jutro coś wykombinuję i zwrócę na to szczególniejszą uwagę. Dam oczywiście znać. PS. Szczerze mówiąc dla mnie nie wygląda to ciekawie, ale mechanik się tym nie przejął. A mam do niego zaufanie i jakby trzeba było robić, to by robił. Edytowane 9 Lutego 2012 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Przypuszczam,że pocenie po stronie filtra wynika z tego ,że uszczelka w filtrze na mrozie (ostatnio dość mocnym)Twardnie,i do momentu rozgrzania się jednostki nie mają tej szczelności,efekt może zniknąc przy ociepleniu.Miałem tak w ładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Ja mam nadzieję, że to tylko przez mrozy. No ale z drugiej strony, nissan to nie lada Ciekawe, czy w innych markach takie coś występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 To chyba nie zależy od marki samochodu ,lecz od jakości filtra i z czego jest uszczelka wykonana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Akurat filtr mam chyba dobry - KNECHT-MAHLE. Ale to pocenie się występuje też w innych miejscach, a tylko największe w okolicach filtra. Patrzyłem po nocy pod samochód i nic chyba nie kapło ("chyba" dlatego, że są plamy, ale raczej stare, bo nawet miejsca się nie zgadzały). Co ciekawe, to zapocenie na skrzyni biegów, o którym pisałem na początku, jakby wyschło. Zapachu oleju też nie czuć chociaż temperatura -17 stopni. Dalej obserwuję czy coś kapie - podłożyłem karton pod samochód i po kilku godzinach sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 wspominałeś ze miałeś rozkręcane sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Miałem rozkręcaną skrzynię i pocenie od spodu na łączeniu z silnikiem było już od dawna. Teraz - podczas mrozów to się nasiliło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.