Gość Virgo_ Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 (edytowane) Po przeczyszczeniu przepustnicy i krokowca oraz wymianie czujnika wrzucenia biegu/luzu obroty zaczeły dziwnie schodzic. Na filmiku silnik nie jest do konca nagrzany ale po nagrzeniu zachowuje się podobnie. Zaraz po odpaleniu na zimno sa na poziomie 1700 i stopniowo schodza ale zawsze z ta zwiecha. Moim zdaniem obroty powinny schodzi plynnie (tak bylo przed czyszczeniem) a nie robic taka zwieche. Zdarza sie, ze obroty zawieszą sie - nie ustawiaja sie na 800-900. Dodam, ze po przygazowaniu do odcinki obroty przez jakis czas schodza plynnie a pozniej znow zaczynaja sie zwieszac. Co z tym zrobic? Probowalem "uczyc" TPS wielokrotnie, resetowalem kompa przez odlaczenie akumulatora.... Nie pomoglo. link: http://www.youtube.com/watch?v=Gl1sWg_GIZY&list=HL1329851579&feature=mh_lolz Wcześniej (przed przeczyszczeniem) po odpaleniu zachowywały sie tak jak na tym filmiku pozniej, teraz po starcie mam (jak pisalem wyzej) kolo 1700 obr. http://www.youtube.com/watch?v=PYulyYdwk6c&feature=related Edytowane 22 Lutego 2012 przez binladen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borasmax Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 po 1 mam tak samo, wczoraj napisałem o tym temat, tak samo po czyszczeniu przepustnicy i krokowca obroty na zimnym silniku trzymają 1,7 po nagrzaniu spadają 900 ale podczas prze gazowania łapią taka sama zawieszkę jak Twoje, podejrzewam ze może tu mieć znaczenie śrubka która znajduje sie pod blaszka na końcu krokowca której ja nie zdjąłem i nie wyregulowałem owej śrubki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Co do zawieszania się wskazówki to miałem tak samo po czyszczeniu, auto wariowało i czasami zostawało na 1500 gdy stawałem na światłach i tylko szybkie włączenie odbiorników prądu(nawiew na max i długie) powodowało spadek obrotów. Też już miałem zamiar dobrać się do sprężyny ale na szczęście w moim przypadku wystarczyły wyregulować patent od ssania i dokręcić śrubę regulacyjną jałowego zgodnie z serwisówką. Minimalne (prawie nie zauważalne) stawanie obrotów na około 1200 jest założeniem konstrukcyjnym silnika, było to już poruszane kiedyś na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 (edytowane) podejrzewam ze może tu mieć znaczenie śrubka która znajduje sie pod blaszka na końcu krokowca której ja nie zdjąłem i nie wyregulowałem owej śrubki Jak powinna byc wyregulowana ta srubka i za co ona odpowiada? w moim przypadku wystarczyły wyregulować patent od ssania i dokręcić śrubę regulacyjną jałowego zgodnie z serwisówką. Jak wyregulować patent od ssania (gdzie on sie znajduje dokladnie) i jakie jest serwisowe polozenie sruby jalowego? teraz mam skrecona prawie na max, po odlaczeniu TPS obroty sa na ok. 500. borasmax, jak by Ci sie udalo cos z tym zrobic to daj znac. Dzieki za odpowiedzi Edytowane 22 Lutego 2012 przez Virgo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borasmax Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/57920-n15-silniczek-krokowy-i-przepustnica/page__st__20 poczytaj to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Dodam tylko ze obroty powinny na chwilke przystawac tak jak napisał Tomiplis jest to założenie konstrukcyjne.Na zimnym silniku obroty powinny odrazu schodzic na ok 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Wydaje mi się, że obroty na pierwszym filmiku są ok. Powinna być taka lekka zawiecha, kiedy silnik schodzi z obrotów. Tylko w tym przypadku to trwa troszkę zbyt długo, może dlatego, że silnik jest nie jest do końca rozgrzany. Ważne, że nie gaśnie, nie szarpie i nie przygasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Załączyłem dwa pliki z częścią słowackiej serwisówki. Patent od ssania musi być tak ustawiony, że przy 25 stopniach pokrywa się znak dolny a przy 80 górny. Kręci się śrubką na której jest chyba kontra z nakrętki. Nie pamiętam dokładnie bo robiłem to kiedyś. Generalnie to widać jak się podnosi w czasie grzania silnika. A wolne ustawiałem tak jak w załączonym pliku, bez oświetlenia i innych odbiorników z wyjętą wtyczką i wcześniejszym przygazowaniu ustawiłem około 620 i to wszystko wystarczyło. N15 ssanie.pdf N15 obroty.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Załączyłem dwa pliki z częścią słowackiej serwisówki. Patent od ssania musi być tak ustawiony, że przy 25 stopniach pokrywa się znak dolny a przy 80 górny. Kręci się śrubką na której jest chyba kontra z nakrętki. Nie pamiętam dokładnie bo robiłem to kiedyś. Generalnie to widać jak się podnosi w czasie grzania silnika. A wolne ustawiałem tak jak w załączonym pliku, bez oświetlenia i innych odbiorników z wyjętą wtyczką i wcześniejszym przygazowaniu ustawiłem około 620 i to wszystko wystarczyło. Dzieki, sprobuje ustawic wszystko zgodnie z instrukcjami i zobacze efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Załączyłem dwa pliki z częścią słowackiej serwisówki. Patent od ssania musi być tak ustawiony, że przy 25 stopniach pokrywa się znak dolny a przy 80 górny. Kręci się śrubką na której jest chyba kontra z nakrętki. Nie pamiętam dokładnie bo robiłem to kiedyś. Generalnie to widać jak się podnosi w czasie grzania silnika. A wolne ustawiałem tak jak w załączonym pliku, bez oświetlenia i innych odbiorników z wyjętą wtyczką i wcześniejszym przygazowaniu ustawiłem około 620 i to wszystko wystarczyło. Nie wiem może jestem zbyt mało domyślny, ale czy mógłbym prosić o tłumaczenie na język polski wykładu o regulacji wolnych obrotów. Dzięki bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToMiPlis Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Jest to wycinek całej diagnostyki silnika, w pliku dałem tylko część od obrotów a dalej jest jeszcze testowanie ECM z użyciem Consulta. Słowackiego nie znam a w całości chodzi mniej więcej o coś takiego : nagrzanie silnika potrzymanie na 2000 przez 2 min sprawdzenie ECM czy nie ma błędów (to można opuścić) znowu dwie minuty 2000 i "pridaj plyn" czyli dodaj gazu jak na obrazku chyba pulsacyjne między 3000 a 4000 i minuta na wolnych odpięcie wtyczki od czujnika poleżenia przepustnicy przygazować na 3000 przez chwile i puścić na wolne sprawdzenie stroboskopem wyprzedzenia zapłonu - tego nie robiłem bo nie miałem ustawienie śrubą obrotów na 625+-50 przy wyłączonych odbiornikach i to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.