Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK - DYSKUSJA NA RÓŻNE TEMATY


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda gadać... Piłka nożna to nie F1, że nie ma testów. Można grać, trenować, ćwiczyć różne warianty gry. Problem, że nie ma tego komu robić - nie ma szkoleniowców, trenerów, specjalistów. Ciągle tkwimy w innej epoce. A tak już się w piłkę dawno nie gra.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ile mądrali w TV!

Strejlały,Zielińskie,Apostele...jak się ich wymóżdżeń słucha to się flaki przewracają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedne Colie,one z reguły boją się wody :D

Nie mówię tu o dużym owczarku szkockim tylko o szetlandach i innych z grupy colie :D

Ale wam dałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji że jest taki dział to chciałbym się podzielić doświadczeniem z salonu w moim mieście.

Otóż postanowiłem zmienić olej w silniku - bo nie chciałem kupować dolewki a za miesiąc i tak mam przegląd. Zajechałem na warsztat. Maska do góry. I w sumie poszedłem do salonu usiąść w kąciku dla gości. Jeszcze przed opuszczeniem hali warsztatu usłyszałem jak kierownik serwisu powiedział mechanikowi, żeby odgrzybił/zdezynfekował klimę - gratis. Pomyślałem - fajna sprawa. Minęło 15 minut - obaliłem w tym czasie 0,5 l wody niegazowanej - woła mnie mechanik. Wziął pan ze sobą kluczyki a chciałem sprawdzić stan licznika - powiedział. Poszedłem z nim do samochodu, bo warsztatowcy mają gdzieś jak wsiadają ci do samochodu w uwalonych spodniach, i mu odczytałem stan licznika. Wszystko zrobione więc odjechałem. Włączam klimę a z nawiewów wali cytrynowy zapach. Nienawidzę jak ktoś mi perfumuje wnętrze auta. Zajechałem do garażu i zdjąłem okulary przeciwsłoneczne. Szyba jak i deska uwalona tłustymi łapami mechanika. Wokół nawiewów (również tych na czołową) jakieś zacieki po "odgrzybianiu". Patologia! Ponad pół godziny sprzątania po gamoniach.

To była moja wizyta w serwisie. I tylko człowiek się denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to do odgrzybienia potrzebne są kluczyki ponieważ robi się to przy włączonym silniku... ? Niech ktoś mądrzejszy się wypowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś ściema. Primo po pierwsze: jak się cokolwiek robi w ASO: kluczyki i dowód rejestr. trzeba położyć w biurze obsługi. Primo po drugie: aso nie podejmie samodzielnie żadnej decyzji przed zapytaniem klienta. Primo po trzecie: porzadne aso (warsztat) używa nakładek na fotele. I tak możnaby wymieniać. Jakiś kiepski serwis kolega oskar wybrałś. :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś ściema. Primo po pierwsze: jak się cokolwiek robi w ASO: kluczyki i dowód rejestr. trzeba położyć w biurze obsługi. Primo po drugie: aso nie podejmie samodzielnie żadnej decyzji przed zapytaniem klienta. Primo po trzecie: porzadne aso (warsztat) używa nakładek na fotele. I tak możnaby wymieniać. Jakiś kiepski serwis kolega oskar wybrałś. :thumbsdown:

Hehhhehe janio potwierdzam- oskar986- raczej ściemnia, nie raz byłem w serwisie tylko że fordem focusem i potwierdzam twoje primo 1,2,3 itd :whistle:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym dolewka oleju w nowym samochodzie??? Coś się tu nie składa od początku do końca... Oskar986, to co piszesz po prostu nie trzyma się kupy :(.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To może jeszcze inaczej. Co jest Renault a co Nissana :) Wiele podzespołów było projektowanych równolegle bądź przez łączone francusko-japońskie zespoły projektantów... ustalenie które elementy i rozwiązana wyszły akurat spod ołówków francuskich a które spod piór japońskich będzie niemożliwym do ustalenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyta podłogowa jest z renault modusa, silniki diesla renault, benzyniaki i skrzynie biegów japońskie, dużo osprzętu z koncernu Valeo, część z Boscha - taka składanka jak teraz większość aut :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik mechanika u którego zostawiałem X-traila (Notka jeszcze nie miałem okazji :)) jeździ prywatnie Mitsubishi Spacestar. Raz obejrzał mój samochód od spodu i od razu powiedział że skrzynia biegów jest identyczna (nawet obudowa). Silnik 1,6 benzyna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta podłogowa w Note jest platformą tzw. typ B opracowaną wspólnie przez Renault i Nissana. Płyta ta jest/była wykorzystywana w Clio II/III, Micra III, Modus, Twingo II. Wersja tej płyty o zwiększonym rozstawie osi jest/była wykorzystywana w Note :), Juke, Tiida.

 

Ciekawostką jest odmiana tej podłogi oznaczona B0. Ta wersja została opracowana dla Daci - i tu wykorzystuje się ją w Loganie, Sondero, Duster i obecnie Lodgy i Dokerze. Tak więc Dar, jakoś mimo wszystko nie możesz się uwolnić od tego Nissana ;).

Skrzynie biegów niestety też są francuskie. Zresztą może to i dobrze. Wprawdzie skrzynie te trochę grzeszą kulturą pracy - szczególnie na biegu jałowym, ale póki co wśród kolegów na forum nie odnotowano chyba jeszcze przypadku padu skrzyni.

 

Reasumując. Note to generalnie samochód zbudowany w oparciu o francuską myśl techniczną wzbogaconą o japońskie doświadczenia. Dlatego też w Note znajdziemy komponenty europejskich producentów części i podzespołów. Silniki benzynowe to wybitnie japońska technologia i "szkoła" budowy silników.

 

Suma sumarum Note to dość dopracowany samochód, choć nie pozbawiony drobnych mankamentów - zresztą jak każdy obecnie produkowany samochód. Dzisiejsze samochody są bardzo wymieszane jeżeli chodzi o przepływ technologi. Tak na dobrą sprawę np. silniki wysokoprężne produkują w masowych ilościach tylko Francuzi i Włosi. Dlatego te jednostki można spotkać w bardzo wielu różnych markach samochodów. Silnik Fiata w Oplu? Nic nadzwyczajnego ! Tak już jest obecna motoryzacja.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto zaprojektował nadwozie?

Japońce,ale tak jak pisał Ranger w ewropie został wygładzony.

 

Wczoraj padł mi wąż do myjki ciśnieniowej,po prostu wyrwała się końcówka.

Castorama owszem może przyjąć do naprawy ale odpłatnej,koszt ok 80zł + koszty wysyłki.

Dzisiaj podjechałem do serwisu hydrauliki siłowej...naprawa od ręki i koszt ...20 zł!

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[od moderatora: komentarz do postu przeniesionego do tematu wskazanego w linku autora]

 

Czyli da się,ale mogłeś ten temat tutaj wstawić:

http://forum.nissank...-czci-do-notka/

Ale Ranger go przeniesie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pewnie, że przeniosę :). O, już przeniosłem :D. Fajnie, że dbacie o to, żebym miał co robić ;). Po raz kolejny nie śmiało przypominam i proszę o umieszczanie postów w odpowiednich tematach. Jesteśmy tak płodną ekipą, że praktycznie na każdy temat są już pozakładane odpowiednie wątki. Umieszczajmy zatem posty tam gdzie trzeba :). Potomni będą nas za to bardzo dobrze wspominać :).

 

Jacko, dzięki za czujność :):thumbsup: .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...