Jimmy Pif Paf Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 (edytowane) Po 108 tysiącach w Navarze zawór EGR zniszczony, nie nadaja się do czyszczenia. Pytania: Jakie są typowe objawy awarii EGR? Czy można rzeczywiście ten zawór zaślepiać bez skutków ubocznych??? Gdzie kupić najtaniej nowy zawór? Czy jest szansa na zamienniki? Dzięki za rady! Edytowane 29 Maja 2012 przez Jimmy Pif Paf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja mam co prawda navare d22 a nie d40 ale mam ten zawór zaślepiony i nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 na allegro kup zaślepkę kosztuje grosze , ja u siebie już jakiś czas temu zaślepiłem EGR i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja tez kupilem na Alledrogo i zadnych problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Na pewno jest to bezpieczniejszy sposób niż całkowite usunięcie EGR-u ponieważ komputer cały czas myśli ze EGR działa i nie wywala błędów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 U siebie mam EGR sprawny, jakie byłyby ewentualne korzyści z zaślepienia tego ustrojstwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 (edytowane) ponoć przybywa ci parę koni ale co ważniejsze silnik jest czystszy odkręć sobie zawór i zobacz ile jet tam czarnego syfu... Edytowane 30 Maja 2012 przez jasiek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Pif Paf Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem zaślepki w Tafmecie na Allegro z blachy kwasówki. Wczesniej zaslepili mi zwykłą blaszką i po tygodniu sie przepaliło. Jak będzie działać - zobaczymy, mam nadzieję, że to jedyna usterka. Przy okazji - żałuję, że wczesniej nie czyściłem tego EGR-a na przeglądach chociaz wyświetlała mi sie kontrolka silnika i po podpięciu komputera wskazywało na EGR. Pewnie gdybym czyścił ze dwa razy byłby nadal sprawny. Tak więc polecam czyszczenie tym co jeszcze nawet nie wiedza co to EGR - jak ja niedawno. A nowy zawór EGR w Nissanie kosztuje 3500 zł plus uszczelki. Stąd decyzja na zaślepki. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 A po co ten zawór w ogóle jest ? Co to ? Na co to ? Czy w ramach przeglądów ASO ma czyścic te zawory ? Z góry dzięki za nauki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 W wielkim skrócie ochrona środowiska , część spalin cofa się z powrotem do silnika tam się wypala powtórnie i mamy mniej szkodliwych substancji wydobywających się z rury wydechowej. Z tego co mi wiadomo do czynności serwisowych nie należy czyszczenie EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el-mark Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Na innych forach np. klub audi A4 zaślepianie EGR-a jest bardzo polecane i praktykowane - nie zwracają uwagi na ekologów tylko na silnik który oddycha czystym powietrzem EGR doprowadza do odkładania się smoły w kolektorze dolotowym i zmniejszeniu przepływu = mniejsza moc - sprawdzone organoleptycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Dzięki za wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Wszystko jak najbardziej się zgadza jest całe mnóstwo zalet ale jest też i mały minusik mianowicie podnosi się tęperatura spalania co z czasem może ale nie musi doprowadzić do wypalenie gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą i kto wie czy moja awaria głowicy pęknięcie pod gniazden zaworowym nie jest następstwem zaslepienia ERG ale na to niema dowodów więc traktuję to jako wadę fabryczną Więc puki co zakładajcie zaślepki i śmigajcie aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Jest jeszcze pewien minus zaślepienia, że mnóstwo sadzy osadza się w wydechu, a samochód kopci jak stary jelcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 A to to akurat nie prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staaasiu Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 a czy mogli byście dać znać gdzie takiego zaworu szukać jeśli chciałbym się pokusić i go wyczyścić - jak to zrobić ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Mini szlifierka i szczoteczka druciana mosiężna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Pif Paf Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeszcze pytanie - EGR otwiera się przy większych obrotach? Jeśli tak to czy jego praca nie ma wpływu na turbinę? U mnie okazało się, że uszkodziła się przepustnica EGR, jak rozumiem uchylająca się własnie przy dużych obrotach i zawór był do wymiany. Na razie z zaślepką przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, za wcześnie na opinie. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Otwiera się gdy komp jej na to pozwala niezależnie od obrotów silnika czyli komp dostaje sygnał z sondy że spaliny są nie takie jak być powinny wtedy otwiera zawór i dopuszcza trochę spalin do kolektora ssącego co da się wyczuć i wysłuchać w dolocie słychać lekko wydech i silnik jest lekko słabszy spadek mocy porównywalny jest z włączeniem sprężarki klimatyzacji czyli niewiele ale jeśli w tym samym momęcie otwiera się zawór i włącza sprężarka spadek jest zaóważalny zwłaszcza w manualu podczas ruszania z przyczepą lub pod górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 alkaspaw, ja tego nie wymyśliłem, tylko mam z tym doświadczenia. Gdy padł mi ten zawór recyrkulacji spalin, to samochód zaczął kopcić i przy każdym mocniejszym dodaniem gazu wypluwał chmury czarnego dymu. Jeszcze przez tydzień po zamontowaniu nowego zaworu egr przy przegazowaniu z wydechu wylatywała sadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el-mark Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Kolego luk czy jesteś pewien że padł EGR czy może tylko ktoś skasował Cię za EGR. Co znaczy padł? Może był stale otwarty i nie zamykał. Gdyby był stale zamknięty nawet byś tego nie zauważył. Z mechanikami różnie bywa a za EGR w Navce można już słono ploiczyć. Włąśnie z zaślepionym EGR mniej kopci, ma większą moc może tylko trochę twardziej pracuje. Przy pełnym obciążeniu EGR i tak jest zamknięty. EGR jest dla ekologów - silnik tylko traci - niech ktoś zobaczy jak wygląda kolektor ssący ( dolot ) po 100 tyś. - maleje przekrój i spada moc silnika. Aby wyłączyć EGR nie można rozłączyć kostki od elektrozaworu bo komputer pokaże błędy, trzeba fizycznie zaślepić. Wtedy spaliny nie wracają do dolotu a silniczek oddycha czystym powietrzem Ekolodzy jeszcze trochę to rowerzystom każą oddychać wydychanym powietrzem bo powiedzą że też trują - człowiek podczas wysiłku wydala więcej dwutlenku węgla... Sorki za sarkazm ale to Euro 5 czy ileś tam bardzo drogo kosztuje - przy zakupie i w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 (edytowane) Dokładnie to zablokował się ruchomy element w zaworze i cały zawór był wymieniony na gwarancji, bez próby czyszczenia, czy innych kombinacji. Nikt mnie nie skasował na pieniądze, na szczeście. Po to wymyślono to ustrojstwo, aby spaliny szły jeszcze raz w obieg i były przepalone ponownie, w moim przypadku przy usterce egr, samochód kopcił i wypluwał chmury dymu. Co do spadku mocy to są dwie szkoły, moim zdaniem jest to niezauważalne, trzeba byłoby shamować samochód na hamowni przed i po zabiegu zaślepienia. Edytowane 1 Czerwca 2012 przez luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Musiał zablokować się w pozycji otwartej i to napewno dawno skoro w wydechu nazbierało się tyle sadzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Jeździłem tak przez jakiś miesiąc. Usterka wystąpiła pod koniec drugiego roku gwarancji. Po wymianie było ok. Tankowałem od początku tylko i wyłącznie verve na orlenie. Po tym zdarzeniu i z paru innych powodów zamieniłem orlen na lotos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ja nadal tankóje tylko Orlen i nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.