Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara - zawór EGR


Jimmy Pif Paf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem. Zrobiłem na razie kilkadziesiąt km po mieście. Auto zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że trochę ładniej brzmi silnik, ale może to tylko sugestia. Sprawdzę spalanie na trasie i zamelduję czy jest różnica. Mechanik, który montował zaślepkę stwierdził, że raczej różnic nie odczuję. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem wczoraj, podobnie jak APZ zrobiłem kilkadziesiat kilometrów też po mieście. Nie odczuwam żadnej różnicy, jeżeli o spalanie chodzi to trudno ocenić w chwili obecnej. Zakładałem sam - czas operacji jakieś 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Dołączając się do dyskusji pragnę podzielić się swoimi spostrzeżeniami:

Wczoraj zaślepiałem EGR w swojej Navce V6 ( zaślepka z kwasówki od D40 na Allegro) . To co zobaczyłem w kolektorze , rurze EGR przeszło moje wyobrażenia.

Rura w 50 % zapchana sadzą - na zdjęciach widać dokładnie. W środku wszystko totalnie zasyfione , a musicie wiedzieć , że Navką jeżdżę od nowości tzn. od 2 lat i w tej chwili ma ok. 37500km i tankuję tylko Vervę na Orlenie. Muszę zgodzić się z przedmówcami , że jak na razie różnicy w jeździe nie widać , może tylko ciszej silnik pracuje ale samo to ,że silnik oddycha czystym powietrzem to już wystarczająca satysfakcja.

Strach pomyśleć jak wygląda silnik po 100000km. Na razie ta ekologia mi zwisa.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Axel.

post-37664-0-45891800-1350561433_thumb.jpg

post-37664-0-57694700-1350561472_thumb.jpg

post-37664-0-03395800-1350561486_thumb.jpg

post-37664-0-95329700-1350561497_thumb.jpg

post-37664-0-58914200-1350561518_thumb.jpg

post-37664-0-28887700-1350561534_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja navara ma ok. 130.000 km. NIe tankuję paliwa lepszej klasy, tylko zwykłe, przeważnie z Orlenu (Bliska i inne małe stacje, gdy wiem że dostawa z Orlenu). Faktycznie w mojej n. musi być nagaru sporo, ale nie zaglądałem dokładnie.

 

Co do ekologii: zwykle kij ma dwa końce i trudno ocenić czy "usprawnienia" typu zawór EGR ostatecznie poprawiają ekologię globalnie. Bo przecież wyprodukowanie dodatkowych części (zawory, rury, itp.) też powoduje trucie środowiska (stal, węgiel, transport, itp.). Działania proekologiczne często tylko dlatego są, że jest kasa do wzięcia na dany projekt "proeko".

Jeden z ekonomistów udowodnił, że np. system zbiórki makulatury bardziej niszczy środowisko, niż nie przetrwarzanie starego papieru na nowy papier.

 

Pytanie do znawców: Czy zatkanie zaślepką EGR uniezależnia nas od awarii zaworu EGR ? Tzn. że teraz (po zaślepieniu) może się on zepsuć, ale to w niczym nie przeszkadza ? Czy jak rura jest zaślepiona, to ten zawór nie pracuje wcale ?

Czy np. jak komuś padnie EGR, to może zamiast go kupować (3500 zł) - zaślepić rurę i jest ok. (15 zł) ?

Edytowane przez APZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór działa, tylko nie przelatują przez niego spaliny (zawór na pustej rurce). Jak się EGR zepsuje to pewnie wyskoczy błąd silnika na kokpicie (będzie usterka EGR), zaślepienie usterki nie usunie. Myślę jednak, że praca silnika się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Oczywiście , że tak. Kolega APZ dba tak samo o ekologię jak ja z tym , że ja świadomie zaślepiłem zawór , a kolega ma prawdopodobnie zapchany i nawet o tym nie wie skoro przez 100000km nie zaglądał do niego.

Co do zaworu to jak każde urządzenie może się zepsuć i bez różnicy czy pracował na sucho bez przepływu spalin czy normalnie regulując przepływ spalin do cylindrów.

Moim zdaniem zawór EGR to nie jest głupie rozwiązanie ale musi funkcjonować w odpowiednich warunkach tzn. przy dobrym paliwie.

EGR wymyślono wcześniej niż dodatki w wysokości 7% biokomponentów do paliw.

Tu wydaje się znajdować przyczyna wszelkich nieszczęść.

Na każdej stacji na żądanie wydadzą charakterystykę paliwa lecz nie mają pojęcia co wchodzi w skład tych biokomponentów jest tylko określone , że nie więcej jak 7%.

Nikt nie potrafi odpowiedzieć w którym miejscu są dodawane czy w rafinerii czy w stacjach przeładunkowych i kto nad składem chemicznym tych dodatków ma kontrolę.

Premier Pawlak kiedyś zapewniał nas , że te biokomponenty mają pochodzić od polskich rolników. Gospodarka niestety zweryfikowała plan Pawlaka i w rezultacie kupujemy je od Czechów i Niemców.

Jak mi się zapali kontrolka awarii EGR to na pewno nie będę kupował nowego zaworu tylko przebuduję układ dolotowy tak aby całkowicie go wymontować z silnika. Koszty chyba będą

mimo wszystko mniejsze niż zakup nowego zaworu.

Pozdrawiam

Axel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety mnie też padł EGR, byłem w zaprzyjaźnionym serwisie (ale nie w ASO) i sprawdzili co mu dolega. Okazało się, że padło elektroniczne sterowanie przepustnicą. Mechanicznie został wyczyszczony ale i tak nie działa. Na szczęście jest w pozycji zamkniętej.

Czytam jak sobie z tym badziewiem poradziliście i nabieram ochoty na jego zaślepienie. Boję się ponieważ mam Filtr Cząstek stałych i usłyszałem, że mogę doprowadzić do jego uszkodzenia. Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety mnie też padł EGR, byłem w zaprzyjaźnionym serwisie (ale nie w ASO) i sprawdzili co mu dolega. Okazało się, że padło elektroniczne sterowanie przepustnicą. Mechanicznie został wyczyszczony ale i tak nie działa. Na szczęście jest w pozycji zamkniętej.

Czytam jak sobie z tym badziewiem poradziliście i nabieram ochoty na jego zaślepienie. Boję się ponieważ mam Filtr Cząstek stałych i usłyszałem, że mogę doprowadzić do jego uszkodzenia. Czy to prawda?

Witaj

Musisz sprawdzić czy masz DPF podłączony ciśnieniowo do silnika. Jeżeli nie tak jak to było u mnie ( pisałem już o tym wcześniej) to go wytnij i wstaw kawałek rury w to miejsce.

A EGR em to się zbytnio nie przejmuj tylko usuwaj , a komp. można nieco oszukać tak aby nie widział EGR.

Pozdrawiam

Axel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy, jak pyta Kolega Das, zatkanie EGR może doprowadzić do uszkodzenia Filtru Cząstek Stałych ?

Drugie pytanko, i przepraszam, ale jestem laik samochodowy, jak najprościej mam sprawdzić czy w nojej navarze jest taki filtr ? (2007 r., 2,5). Nie pamiętam przy zakupie, może po numerze VIN ?

A co się stanie, praktycznie, jak taki filtr padnie ? Jakieś większe szkody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam z 2007 i auto DPF nie posiada. Jak jest DPF to przy włączaniu stacyjki zaświeca się kontrolka na chwilę. tu mozna wiecej poczytać:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70153-navara-d40-czy-jest-dpf/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Spaliny nie recylkulowane czyli nie przechodzące przez zawór EGR nie uszkodzą DPF wręcz przeciwnie spowodują wolniejsze zapychanie się filtra , a przy wybuchu , wypaleniu lepsze zniszczenie sadzy nagromadzonej we filtrze.

Czy jest DPF czy go nie ma to najlepiej sprawdzić zaglądając pod samochód w miejsce pod pasażerem z przodu. Filtr DPF jest duży przypomina tłumik z tym że ma jeszcze przewody ciśnieniowe z rurek miedzianych fi 6 lub otwory zaślepione tak jak to było w mojej navce.

Zdjęcia poniżej.

Pozdrawiam

Axel.

post-37664-0-03512500-1350665903_thumb.jpg

post-37664-0-16083700-1350665915_thumb.jpg

post-37664-0-81571200-1350665928_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

moja jest sprowadzona ze Szwajcarii i kontrolka jest, ale takiej puchy jak u Ciebie na zdjęciach nie zauważyłem...

 

Czyli ktoś wcześniej musiał już usunąć ten filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przetestowałem autko po zamontowaniu zaślepki zaworu. Aż trudno uwierzyć, ale na trasie, to samo paliwo, to samo obciążenie (jedna osoba, 100 kg na pace) - spalanie wyniosło wg komputera 7,9 l/100 km. Poprzednio miałem ok. 9 l/100.

Spokojna jazda - jak zwykle, poza autostradami.

Czyli faktycznie mniej pali. Dużo mniej. Zaślepka wraca się po 400 km przebiegu. :)

Czy takie spalanie jest możliwe ? Może łindołs się zawiesił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe. Land Cruiser 120 na trasie przy spokojnej jeździe z silnikiem 3.0 można spalić ok 7,5 litra. Mi D22 w trasie palił równo 8 litrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wlasnie zalozylem, jak ze spalaniem jeszcze nie wiem ale turbina zalacza sie o jakies 200 obrotow szybciej, robilem testy przed i po zalozeniu i zdecydowanie jest roznica. Co do mocy - raczej ciezko powiedziec, moze troche zwawiej reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to po miesiącu walki ze śrubami dolotu EGR , traktowaniu ich różnymi preparatami ..... pomogła wreszcie zwykła ropa :devil: Potraktowałem nią śruby wieczorem dwa razy , raz rano ... i wykręciły się w całości . Rewelacja.

 

Zaślepka czekała już gotowa od paru miesięcy.

 

W Nowy Rok wchodzę ze skończoną zaplanowaną na 2012 rok.

 

Wszystkiego Najlepszego dla Was wszystkich w 2013 roku. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaslepione, po 1000km nie stwierdzam znacznych roznic w mocy czy spalaniu,ale smigam na troche wyzszych i szerszych kolach byc moze dlatego roznice sa mniej zauwazalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...