Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara - zawór EGR


Jimmy Pif Paf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdzę z tym zaślepionym EGR tydzień i chyba jest OK. Spalanie wraca do normy - w miarę wypalenia paliwa z dodatkami na zawory - podobno podnoszą wyraźnie spalani.

 

Raczej nie widzę za sobą kłebów dymu.

 

Natomiast po pierwszym zaślepieniu - nieudolnym, bo cienką blaszką i po przepaleniu tej blaszki silnik wariował i walił dymem przy przyśpieszaniu, aż w pewnym momencie zgasł i nie udało sie go uruchomić.

 

Wcześniej zaś prawdopodobnie przepustnica EGR zawiesiła się i stąd unieruchomienie na trasie, mylnie przypisane awarii wtryskiwaczy przez warsztat.

 

Co ciekawe - komputer nie sygnalizował awarii przepustnicy, za to parę razy wczesniej dawał sygnał interpretowany przez warsztat jako "EGR do czyszczenia". Stąd moja hipoteza, że EGR należy przeczyszczać przy przeglądach, a parę lat będzie służył ... jak w Misiu.....

 

Swoją drogą 3500 za taki zawór to trochę drogo. Brak zamienników.

 

Przy okazji - dzisiaj na trasie ca 200 km spalił mi średnio 9,8 litra. A jak wam palą Navarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimmy dobrze zrobiłeś i będziesz zadowolony - a twój silnik jeszcze bardziej - cena za zawór rzeczywiście wysoka.

Spalanie w mojej na trasie poniżej 8l, ale ja na razie docieram i delikatnie jeżdżę.

Edytowane przez el-mark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu:

- wypinamy kostkę ,

- odkręcamy z przodu to co zaznaczone = kolanko

- odpinamy 2 wężyki od chłodzenia od dołu ( ten element do czyszczenia )

- następnie mamy taką jakby rurkę z podstawką ( do czyszczenia )

 

ogólnie są 3 uszczelki m które możemy posmarować pasta DIRKO i złożyc ponownie w całość .

 

Zabawa na 1-2 godzinki czasu

post-21527-0-64436800-1339507706_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr zaślepiony mimo jego 100% sprawności (lekko tylko okopcony). Silnik pracuje bardziej miękko i nieco więcej mocy od dołu (turbo jakby szybciej zabierało się do roboty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pytań:

1) Czy po założeniu zaślepki na zawór EGR - spaliny przejdą test na przeglądzie okresowym ?

2) O ile KM mniej więcej zwiększy się moc auta ? Jest to odczuwalne dla kierowcy ?

3) Czy jest różnica w ilości spalanego paliwa na 100 km ?

4) Czy poza ochroną środowiska i kosztami montażu są jakieś minusy tego rozwiązania ?

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jak nissan nie kopcił tak nie kopci dalej, czy skład spalin się zmienił - nie wiem.

2) Ciężko powiedzieć o ile zwiększyła się moc, u mnie poprawiła się elastyczność silnika, turbina szybciej "wstaje".

3) Dalej pali około 10

4) Koszty praktycznie zerowe - miałem blachę kwasówkę, poobcinałem w odpowiedni kształt, wywierciłem otwory i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Peteradas2009

navara 2007 dzisiaj wyczyscilem zawor egr nadal kopci jak star zadnych zmiaan nie widze morze malenkie. Przejade kilka tysiecy mil i zobacze czy jest poprawa.

morze ten zawor jest zepsuty i dlatego zadnych zmian wiec jezeli nie bedzie poprawy zlaloze zaslepke. w angli ten zawor kosztuje 1000funtow!!

Edytowane przez Peteradas2009
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj założyłem zaślepkę na dolot do zaworu egr. Niestety porażka . Z zaślepionym dolotem nie odpala. Po wyjęciu zaślepki pali normalnie.

Navara D40 2006 r. Coś jeszcze trzeba zrobić?? Zauważyłem, że gdy ręcznie zamknę zawór EGR silnik gaśnie.

Trzeba ingerowac w komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

W Warszawie - zapytaj tu: www.wyprawa4x4.pl

 

Właściciel ma Navarę i zna się na autach. Serwisy ASO nie zatykają zaworków - boją się.

 

W Warszawie - zapytaj tu: www.wyprawa4x4.pl

 

Właściciel ma Navarę i zna się na autach. Serwisy ASO nie zatykają zaworków - boją się.

 

A jak zrobisz - zamelduj jakie efekty. Może i ja zatkam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem w sobote. Zaslepka z allegro za 9 zeta. POtwierdzam poprzednikow ;) spadlo spalanie, silnik lepiej zbiera na malych obrotach, nic nie kopci. Zaślepiajcie. :D Nawet nie trzeba jechac do mechanika, wystarczy 2 sruby wykrecic, wsunac blaszke (uwazajac na uszczelke zeby nie wypadla) i przykrecic. Moj mechanikna poczatku nie zwrocil uwagi na uszczelke i skrecil. Dodalem gazu a tu dym spod maski :) poprawil uszczelke i gra gitara.

Edytowane przez Zbrodniciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrodnicielu - czy sam wkładałeś zaślepkę czy w warsztacie, a jeśli w warsztacie - to gdzie się udać ?

Zakładali mi w warsztacie ale widziałem co i jak. Takze gwarantuję Ci ze jesli kiedyś miałeś do czynienia z kluczem nasadowym to sobie poradzisz. Gdybym miał to robić drugi raz to nie pojechałbym do warsztatu :) 2 śruby po lewej stronie silnika odkrecasz, lekko odchylasz rurę od EGR, wsuwasz blaszkę pomiędzy silnik a flanszę rury uważając aby uszczelka nie wypadła i skręcasz śruby. Zostawiasz otwarta maske, odpalasz silnik i patrzysz czy jest szczelnie na wysokich obrotach (ja nie bedzie to zobaczysz spaliny) Cała filozofia. Szkoda czasu i kasy na warsztat.

Z_EGR_27_GB.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie jak śruby są w takim stanie jak na zdjęciu. Moje są zapieczone na maxa. Znacie jakiś sposób żeby je odkręcić Penetratory wd40 i wurth nie dały rady. Stukanie w sruby też nie pomogło. Zostaje tylko grzanie palnikiem czy macie jakieś inne sposoby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...