Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara - zawór EGR


Jimmy Pif Paf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po 108 tysiącach w Navarze zawór EGR zniszczony, nie nadaja się do czyszczenia.

 

Pytania:

 

Jakie są typowe objawy awarii EGR?

Czy można rzeczywiście ten zawór zaślepiać bez skutków ubocznych???

Gdzie kupić najtaniej nowy zawór?

Czy jest szansa na zamienniki?

 

 

Dzięki za rady!

Edytowane przez Jimmy Pif Paf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro kup zaślepkę kosztuje grosze , ja u siebie już jakiś czas temu zaślepiłem EGR i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest to bezpieczniejszy sposób niż całkowite usunięcie EGR-u ponieważ komputer cały czas myśli ze EGR działa i nie wywala błędów ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam EGR sprawny, jakie byłyby ewentualne korzyści z zaślepienia tego ustrojstwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć przybywa ci parę koni ale co ważniejsze silnik jest czystszy odkręć sobie zawór i zobacz ile jet tam czarnego syfu...

Edytowane przez jasiek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem zaślepki w Tafmecie na Allegro z blachy kwasówki. Wczesniej zaslepili mi zwykłą blaszką i po tygodniu sie przepaliło.

 

Jak będzie działać - zobaczymy, mam nadzieję, że to jedyna usterka.

 

Przy okazji - żałuję, że wczesniej nie czyściłem tego EGR-a na przeglądach chociaz wyświetlała mi sie kontrolka silnika i po podpięciu komputera wskazywało na EGR. Pewnie gdybym czyścił ze dwa razy byłby nadal sprawny. Tak więc polecam czyszczenie tym co jeszcze nawet nie wiedza co to EGR - jak ja niedawno.

 

A nowy zawór EGR w Nissanie kosztuje 3500 zł plus uszczelki.

 

Stąd decyzja na zaślepki.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielkim skrócie ochrona środowiska , część spalin cofa się z powrotem do silnika tam się wypala powtórnie i mamy mniej szkodliwych substancji wydobywających się z rury wydechowej.

Z tego co mi wiadomo do czynności serwisowych nie należy czyszczenie EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innych forach np. klub audi A4 zaślepianie EGR-a jest bardzo polecane i praktykowane - nie zwracają uwagi na ekologów tylko na silnik który oddycha czystym powietrzem :)

EGR doprowadza do odkładania się smoły w kolektorze dolotowym i zmniejszeniu przepływu = mniejsza moc - sprawdzone organoleptycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jak najbardziej się zgadza jest całe mnóstwo zalet ale jest też i mały minusik mianowicie podnosi się tęperatura spalania co z czasem może ale nie musi doprowadzić do wypalenie gniazd zaworów lub uszczelki pod głowicą i kto wie czy moja awaria głowicy pęknięcie pod gniazden zaworowym nie jest następstwem zaslepienia ERG ale na to niema dowodów więc traktuję to jako wadę fabryczną

Więc puki co zakładajcie zaślepki i śmigajcie aż miło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze pewien minus zaślepienia, że mnóstwo sadzy osadza się w wydechu, a samochód kopci jak stary jelcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy mogli byście dać znać gdzie takiego zaworu szukać jeśli chciałbym się pokusić i go wyczyścić - jak to zrobić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie - EGR otwiera się przy większych obrotach? Jeśli tak to czy jego praca nie ma wpływu na turbinę?

 

U mnie okazało się, że uszkodziła się przepustnica EGR, jak rozumiem uchylająca się własnie przy dużych obrotach i zawór był do wymiany.

 

Na razie z zaślepką przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, za wcześnie na opinie.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwiera się gdy komp jej na to pozwala niezależnie od obrotów silnika czyli komp dostaje sygnał z sondy że spaliny są nie takie jak być powinny wtedy otwiera zawór i dopuszcza trochę spalin do kolektora ssącego co da się wyczuć i wysłuchać w dolocie słychać lekko wydech i silnik jest lekko słabszy spadek mocy porównywalny jest z włączeniem sprężarki klimatyzacji czyli niewiele ale jeśli w tym samym momęcie otwiera się zawór i włącza sprężarka spadek jest zaóważalny zwłaszcza w manualu podczas ruszania z przyczepą lub pod górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alkaspaw, ja tego nie wymyśliłem, tylko mam z tym doświadczenia. Gdy padł mi ten zawór recyrkulacji spalin, to samochód zaczął kopcić i przy każdym mocniejszym dodaniem gazu wypluwał chmury czarnego dymu. Jeszcze przez tydzień po zamontowaniu nowego zaworu egr przy przegazowaniu z wydechu wylatywała sadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego luk czy jesteś pewien że padł EGR czy może tylko ktoś skasował Cię za EGR. Co znaczy padł? Może był stale otwarty i nie zamykał. Gdyby był stale zamknięty nawet byś tego nie zauważył. Z mechanikami różnie bywa a za EGR w Navce można już słono ploiczyć. Włąśnie z zaślepionym EGR mniej kopci, ma większą moc może tylko trochę twardziej pracuje. Przy pełnym obciążeniu EGR i tak jest zamknięty. EGR jest dla ekologów - silnik tylko traci - niech ktoś zobaczy jak wygląda kolektor ssący ( dolot ) po 100 tyś. - maleje przekrój i spada moc silnika. Aby wyłączyć EGR nie można rozłączyć kostki od elektrozaworu bo komputer pokaże błędy, trzeba fizycznie zaślepić. Wtedy spaliny nie wracają do dolotu a silniczek oddycha czystym powietrzem :) Ekolodzy jeszcze trochę to rowerzystom każą oddychać wydychanym powietrzem bo powiedzą że też trują - człowiek podczas wysiłku wydala więcej dwutlenku węgla... Sorki za sarkazm ale to Euro 5 czy ileś tam bardzo drogo kosztuje - przy zakupie i w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to zablokował się ruchomy element w zaworze i cały zawór był wymieniony na gwarancji, bez próby czyszczenia, czy innych kombinacji. Nikt mnie nie skasował na pieniądze, na szczeście. Po to wymyślono to ustrojstwo, aby spaliny szły jeszcze raz w obieg i były przepalone ponownie, w moim przypadku przy usterce egr, samochód kopcił i wypluwał chmury dymu. Co do spadku mocy to są dwie szkoły, moim zdaniem jest to niezauważalne, trzeba byłoby shamować samochód na hamowni przed i po zabiegu zaślepienia.

Edytowane przez luk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tak przez jakiś miesiąc. Usterka wystąpiła pod koniec drugiego roku gwarancji. Po wymianie było ok. Tankowałem od początku tylko i wyłącznie verve na orlenie. Po tym zdarzeniu i z paru innych powodów zamieniłem orlen na lotos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...