Jimmy Pif Paf Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Jezdzę z tym zaślepionym EGR tydzień i chyba jest OK. Spalanie wraca do normy - w miarę wypalenia paliwa z dodatkami na zawory - podobno podnoszą wyraźnie spalani. Raczej nie widzę za sobą kłebów dymu. Natomiast po pierwszym zaślepieniu - nieudolnym, bo cienką blaszką i po przepaleniu tej blaszki silnik wariował i walił dymem przy przyśpieszaniu, aż w pewnym momencie zgasł i nie udało sie go uruchomić. Wcześniej zaś prawdopodobnie przepustnica EGR zawiesiła się i stąd unieruchomienie na trasie, mylnie przypisane awarii wtryskiwaczy przez warsztat. Co ciekawe - komputer nie sygnalizował awarii przepustnicy, za to parę razy wczesniej dawał sygnał interpretowany przez warsztat jako "EGR do czyszczenia". Stąd moja hipoteza, że EGR należy przeczyszczać przy przeglądach, a parę lat będzie służył ... jak w Misiu..... Swoją drogą 3500 za taki zawór to trochę drogo. Brak zamienników. Przy okazji - dzisiaj na trasie ca 200 km spalił mi średnio 9,8 litra. A jak wam palą Navarki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el-mark Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 (edytowane) Jimmy dobrze zrobiłeś i będziesz zadowolony - a twój silnik jeszcze bardziej - cena za zawór rzeczywiście wysoka. Spalanie w mojej na trasie poniżej 8l, ale ja na razie docieram i delikatnie jeżdżę. Edytowane 8 Czerwca 2012 przez el-mark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antek2634 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Panowie wrzuccie prosze zdjecie tego zaworu, gdy nie mam pojecia gdzie go szukac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 a jaki masz model d22 czy d40 jak d22 to mogę wrzucić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymansky Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 na zdjęciu: - wypinamy kostkę , - odkręcamy z przodu to co zaznaczone = kolanko - odpinamy 2 wężyki od chłodzenia od dołu ( ten element do czyszczenia ) - następnie mamy taką jakby rurkę z podstawką ( do czyszczenia ) ogólnie są 3 uszczelki m które możemy posmarować pasta DIRKO i złożyc ponownie w całość . Zabawa na 1-2 godzinki czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Egr zaślepiony mimo jego 100% sprawności (lekko tylko okopcony). Silnik pracuje bardziej miękko i nieco więcej mocy od dołu (turbo jakby szybciej zabierało się do roboty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Ręce opadają do tej całej ekologi... Najpierw EGR teraz DPF/FAP ciekawe co jeszcze wymyślą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymansky Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 AdBlue = dolewanie na xxx km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Kilka pytań: 1) Czy po założeniu zaślepki na zawór EGR - spaliny przejdą test na przeglądzie okresowym ? 2) O ile KM mniej więcej zwiększy się moc auta ? Jest to odczuwalne dla kierowcy ? 3) Czy jest różnica w ilości spalanego paliwa na 100 km ? 4) Czy poza ochroną środowiska i kosztami montażu są jakieś minusy tego rozwiązania ? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 1) Jak nissan nie kopcił tak nie kopci dalej, czy skład spalin się zmienił - nie wiem. 2) Ciężko powiedzieć o ile zwiększyła się moc, u mnie poprawiła się elastyczność silnika, turbina szybciej "wstaje". 3) Dalej pali około 10 4) Koszty praktycznie zerowe - miałem blachę kwasówkę, poobcinałem w odpowiedni kształt, wywierciłem otwory i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peteradas2009 Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 (edytowane) navara 2007 dzisiaj wyczyscilem zawor egr nadal kopci jak star zadnych zmiaan nie widze morze malenkie. Przejade kilka tysiecy mil i zobacze czy jest poprawa. morze ten zawor jest zepsuty i dlatego zadnych zmian wiec jezeli nie bedzie poprawy zlaloze zaslepke. w angli ten zawor kosztuje 1000funtow!! Edytowane 23 Lipca 2012 przez Peteradas2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Datex jakiej grubosci blachy uzyles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 kody, blacha 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Dzisiaj założyłem zaślepkę na dolot do zaworu egr. Niestety porażka . Z zaślepionym dolotem nie odpala. Po wyjęciu zaślepki pali normalnie. Navara D40 2006 r. Coś jeszcze trzeba zrobić?? Zauważyłem, że gdy ręcznie zamknę zawór EGR silnik gaśnie. Trzeba ingerowac w komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbrodniciel Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Ktoś wie gdzie mogę taki zabieg wykonać w wawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 W Warszawie - zapytaj tu: www.wyprawa4x4.pl Właściciel ma Navarę i zna się na autach. Serwisy ASO nie zatykają zaworków - boją się. W Warszawie - zapytaj tu: www.wyprawa4x4.pl Właściciel ma Navarę i zna się na autach. Serwisy ASO nie zatykają zaworków - boją się. A jak zrobisz - zamelduj jakie efekty. Może i ja zatkam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbrodniciel Opublikowano 1 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 (edytowane) Zrobilem w sobote. Zaslepka z allegro za 9 zeta. POtwierdzam poprzednikow spadlo spalanie, silnik lepiej zbiera na malych obrotach, nic nie kopci. Zaślepiajcie. Nawet nie trzeba jechac do mechanika, wystarczy 2 sruby wykrecic, wsunac blaszke (uwazajac na uszczelke zeby nie wypadla) i przykrecic. Moj mechanikna poczatku nie zwrocil uwagi na uszczelke i skrecil. Dodalem gazu a tu dym spod maski poprawil uszczelke i gra gitara. Edytowane 1 Października 2012 przez Zbrodniciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Czy ktoś wie - czy przy zatkanym zaworze EGR - spaliny przejdą test na stacji kontroli pojazdów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek22 Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Przejdą test na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Zbrodnicielu - czy sam wkładałeś zaślepkę czy w warsztacie, a jeśli w warsztacie - to gdzie się udać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbrodniciel Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Zbrodnicielu - czy sam wkładałeś zaślepkę czy w warsztacie, a jeśli w warsztacie - to gdzie się udać ? Zakładali mi w warsztacie ale widziałem co i jak. Takze gwarantuję Ci ze jesli kiedyś miałeś do czynienia z kluczem nasadowym to sobie poradzisz. Gdybym miał to robić drugi raz to nie pojechałbym do warsztatu 2 śruby po lewej stronie silnika odkrecasz, lekko odchylasz rurę od EGR, wsuwasz blaszkę pomiędzy silnik a flanszę rury uważając aby uszczelka nie wypadła i skręcasz śruby. Zostawiasz otwarta maske, odpalasz silnik i patrzysz czy jest szczelnie na wysokich obrotach (ja nie bedzie to zobaczysz spaliny) Cała filozofia. Szkoda czasu i kasy na warsztat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Wszystko fajnie jak śruby są w takim stanie jak na zdjęciu. Moje są zapieczone na maxa. Znacie jakiś sposób żeby je odkręcić Penetratory wd40 i wurth nie dały rady. Stukanie w sruby też nie pomogło. Zostaje tylko grzanie palnikiem czy macie jakieś inne sposoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Można spróbować kluczem udarowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość APZ Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Dzięki za instrukcje. Zaślepkę nabyłem. Wnet zamontuję i zamelduję czy coś nie wybuchło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam. Szukam i szukam i nie moge znalezc takowej zaslepki na allegro. Do opla na tony a do nawary ani jednej. Pomocy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.