Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Problem z obrotami cd...


Gość H_N15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem ten temat w założonym wcześniej wątku, jako że jest dla mnie pilne rozwiązanie tego problemu zakładam nowy temat gdyż tamtego nikt nie czyta. Proszę nie linczujcie mnie za to

 

 

Witam poraz kolejny "po latach".

Jeździłem od mechanika do mechanika z moim problemem. Jeden jedyny powiedział że należy wymienić kompletną przepustnicę, gdyż podczas czyszczenia przepustnicy przestawili mi czujnik położenia i przez to działy się takie cuda.

 

Wymieniłem przepustnicę. Nie ma już tych skoków obrotów podczas wrzucaniu biegu.

 

Jednak po wymianie przepustnicy wróciły problemy które miałem przed czyszczeniem - szarpnięcie po dodaniu gazu i po zwolnieniu pedału gazu.

Dodatkowo są za wysokie obroty - "skończył" się wkręt regulacji krzywką, a linka jest prawidłowo napięta.

Podczas dodawania gazu na luzie, mogę płynnie regulować pedałem gazu prędkością obrotową silnika do 1500obr/min, na wyższym poziomie już nie da rady. Przy próbie podwyższenia obrotów obroty falują. Częstotliwość falowania wzrasta wraz mocniejszym wciśnięciem pedału. Falowanie jest w zakresie 1500-1900. Tak się dzieje do pewnego miejsca położenia pedału. Później już nie ma falowania ale obroty drastycznie rosną i też nimi nie można sterować pedałem.

 

Pewna osoba zasugerowała wymianę czujnika ciśnienia paliwa??? Dobra jest to rada?

 

Prosiłbym o pomoc, gdyz ten temat już mnie strasznie męczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Po mojemu bedzie tak.Zrobisz autodiagnostyke i wyskoczy 43.Mimo ze wymieniałes przepustnice to masz do wymiany jeszcze czujnik przepustnicy.Jak go wymienisz problem moze pozostac bo trzeba go jeszcze odpowiednio ustawic co moze byc ciezkie bo kreciłes srubką regulacji linki.PS po zrobieniu autodiagnostyki gdyby pojawił sie jakikolwiek błąd to go skasuj za pomocą zworki i powinno migac 55.Pojezdzij troche i zobacz który błąd pojawił sie ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu bedzie tak.Zrobisz autodiagnostyke i wyskoczy 43.Mimo ze wymieniałes przepustnice to masz do wymiany jeszcze czujnik przepustnicy.Jak go wymienisz problem moze pozostac bo trzeba go jeszcze odpowiednio ustawic co moze byc ciezkie bo kreciłes srubką regulacji linki.PS po zrobieniu autodiagnostyki gdyby pojawił sie jakikolwiek błąd to go skasuj za pomocą zworki i powinno migac 55.Pojezdzij troche i zobacz który błąd pojawił sie ponownie.

 

Ja wymieniałem cały zespół przepustnicy - z regulatorami biegu jałowego, czujnikiem położenia przepustnicy i przepływomierzem.

 

Poinformowano mnie, że moje wcześniejsze objawy zostały spowodowane przestawieniem czujnika położenia przepustnucy, który został naruszony przez osobę która mi tą przepustnicę czyściła.

Zanim zamontowałem przeputnicę, wyczyściłem ja wraz z silniczkiem krokowym.

 

Możecie mnie oświecić dlacego nie można regulować obrotów wkrętem do ich regulacji? Jak dla mnie sama nazwa mówi, że ten wkręt do tego służy.

I czym innym można regulować oprócz tego wkręta?

 

Dziś zrobię tą diagnozę

 

Zrobiłem diagnozę - wynik 55 zatem niby bez problemu

 

Nagrałem jak zachowują się obroty

 

 

Pierwszy skok jest spowodowany za mocnym wciśnięciem pedału gazu..

 

Dalej jednostajnie wciskałem pedał. bardzo powoli. Możecie zobaczyć jak się zachowuje auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

To ja bym sprawdził jeszcze pedał gazu i przewody.Kolega miał chyba na mysli to ze srubki od linki sie nie rusza bo pożniej cięzko to wszystko poukładac na miejsce(powrócic do ustawien fabrycznych).Skoro nie wyskakuje ci zaden błąd to moze problem tkwi w tym własnie ze masz czujnik zle ustawiony i w dodatku kręciłes jeszcze ta srubką od linki.Filtr paliwa kiedy zmieniałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić pedał gazu? Jeśli masz na myśli przewody zapłonowe to w tamtym roku je zmieniłem.

Co do śrubki to raczej nie jest problemem powrócić nią do ustawień fabrycznych. Gorzej by było z czujnikiem położenia przepustnicy.

Zauważyłem dziś jeszcze wzrost obrotów podczas kręcenia kierownicą.

Zapomniałem też napisać, że obroty nie spadają płynnie do nominalnych. Po przygazowaniu spadną do 1200 zamist do nominalnych. Po jakimś czasie dopiero spadają powoli.

 

Filtr paliwa zmieniany był wiosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Ja mam diesela i mam przy pedale gazu potencjometr i jeszcze chyba jakis czujnik.Ty masz pedał na linke więc nie wiem czy masz tam jakis czujnik ale jesli dochodzą do pedału jakies kabelki to je sprawdz.W nissankach tak jest ze obroty nie spadają od razu do nominalnych ok 800 tylko na chwile sie zatrzymują na ok 1200 i dopiero po chwili spadają tak jest w dieslu i w benzynce tez.Skoro wzrastają ci obroty przy kręceniu kierownicą to sprawdzic by nalezało alternator(regulator napięcia),akumulator i przewody idące od aku do altka.Sprawdz tez czy pasek od alternatora nie jest za luzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość ManiekMamuciManiak

Ustawienie czujnika płożenia przepustnicy nie ma aż takiego znaczenia jeśli wykona się jego adaptację, bo wtedy górne i dolne jego położenie się "zerują". Problem w tym że pokręciłeś śrubką od regulacji przepustnicy i nie masz dobrze ustawionego jej zamkniętego położenia a co za tym idzie TPS(czujnik położenia) źle się skalibruje. Jeśli przezornie zaznaczyłeś na przykład farbą oryginalne położenie śrubki regulacji, możesz spróbować ustawić ją w to położenie i wykonać adaptację TPSu.

W n16 wykonuje się ją tak:

-rozgrzewasz silnik do normalnej temp, wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu

-gasisz auto i czekasz 10 sek.

-włączasz zapłon i odczekujesz 3-4 sekundy

-pięć razy wciskasz do oporu i puszczasz pedał gazu

-czekasz 7 sek

-wciskasz pedał gazu i trzymasz tak 20sek

-potem puszczasz go i odpalasz auto nie cofając kluczyka na OFF przed rozruchem

-TPS się "zeruje" i przez ok 20sek ustawiają się obroty a ty nie dotykasz niczego

 

możesz spróbować, może i u ciebie ten sposób zadziała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po przerwie,

niestety problem jest nie rozwiązany jeszcze.

Nikt nie może sobie z tym poradzić.

 

Jedna osoba zdiagnozowała (rzekomo) problem.

Podobno muszę wymienić całą przepustnicę (ta co wymieniłem podobno jest od innej wersji).

 

Pytanie brzmi:

 

To prawda, że dla N15 były różne przepustnice? Ja powinienem mieć jakąś RS. Mógłby ktoś kto ma wyczerpującą wiedzę się wypowiedzieć?

Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę,

tylko mechanik, który trzymał 2 tygodnie samochód w celu diagnozy twierdzi, że podłożył przepustnicę od micry i podobno (podobno bo ja tego nie widziałem) wszystko było cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Masz klimatyzację?

2. Podjedź do tego mechanika i niech na Twoich oczach założy przepustnicę od Micry - ciekawe, czy się zdziwi. Niezły z niego ściemniacz, bo Almera i Micra mają zupełnie inne przepustnice, nawet nie ma opcji, żeby pasowały.

3. Przede wszystkim - zmień mechanika, bo ten nie umie zdiagnozować problemu i wymyśla niestworzone cuda.

 

Dla N15 1.4 1998r były 2 rodzaje przepustnic - zależnie od tego, czy masz klimatyzację.

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam klimatyzację.

Z podjechaniem to będzie problem, bo mam pracę. Ściemniacz nie ściemniacz ale pieniędzy nie wziął. Byłem już u nie jednego mechanika, i żaden tego nie zdiagnozował.

Są też teorie co do napinacza łańcucha rozrządu. Może być w tym coś prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu numery fabryczne przepustnic.

 

Bez klimatyzacji: 161191N000 oraz 161191N001.

Z klimatyzacją: 161192M310 oraz 161192M311.

 

Porównaj te numery z numerami na swojej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrzad mozna sprawdzic w ten sposob ze sciaga sie obudowe od rozrzadu i patrzy na napinacz. Jezeli jest za luzny to sie wtedy wymienia. Nie daj sie naciagnac na niewiadomo jakie koszty. Moze sprobuj kogos dorwac kto ma Almerka z twojej okolicy na podmiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu numery fabryczne przepustnic.

 

Bez klimatyzacji: 161191N000 oraz 161191N001.

Z klimatyzacją: 161192M310 oraz 161192M311.

 

Porównaj te numery z numerami na swojej przepustnicy.

 

W którym miejscu znajdę te numery?

Będzie numer widoczny bez wykręcania przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie jest naklejka z numerem, ale może znajdziesz gdzieś wybite na przepustnicy. Nie jestem w stanie dokładnie tego powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...