Gość logis Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Raczej właśnie ciśnienie.Czujnik wpięty w układ AC nie dopuszcza do jego uruchomienia jeśli ciśnienie spada lub wzrasta ponad graniczne wartości.W innym przypadku sprężarki by padały jak muchy-bardzo drogie muchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybekz Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 No i nawiew musi być włączony bo inaczej się nie załączy przynajmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Dokładnie tak jak napisał Logis w samochodowym układzie klimatyzacji występują czujniki ciśnienia (presostaty) które sterują pracą sprzęgła sprężarki i pracą wentylatora skraplacza. Jeden znajduje się po stronie wysokiego ciśnienia a drugi po stronie niskiego. Jeżeli ciśnienie na wysokiej stronie przekroczy próg zadziałania (gdy np: jest zbyt wysoka temperatura otoczenia skraplacza - przyczyna może być jego zabrudzenie lub też nie włączenie się wentylatora) to sprężarka zostaje wyłączona. Analogicznie jeżeli ciśnienie na ssaniu spadnie poniżej pewnej wartości również zostaje zatrzymana sprężarka (gdy jest zbyt niska temperatura na parowniku). Jeżeli włączysz na obiegu wewnętrznym (uprzednio rozgrzawszy wnętrze) to sprężarka powinna pracować (nie ma opcji żeby temperatura na parowniku była zbyt niska). Najlepszym rozwiązaniem jednak byłoby uruchomić klimę w ogrzewanym garażu, wtedy sprężarka miałaby warunki pracy zbliżone do rzeczywistych. PS: Co do konieczności włączania sprężarki od czasu do czasu zimą ze względu na "ceramiczny uszczelniacz" to nie jest to prawda. W sprężarce do almerki ( http://www.diavia.es/es/productos/recambio...tsp0155401.html ) wszelkie uszczelniacze wykonane są z HNBR. Klimatyzację należy włączać zima ze względu na zapewnienie smarowania wewnętrznym elementom sprężarki (łożyska, układ tłoki-cylinder, płytki zaworowe) Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Valdecki Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witam Najprawdopodobniej masz uszkodzony wysprzeglik sprzęgła klimatyzaji który raz działa prawidłowo a raz nie jest w stanie załączyc sprzęgła. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iskierka Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 PS: Co do konieczności włączania sprężarki od czasu do czasu zimą ze względu na "ceramiczny uszczelniacz" to nie jest to prawda. W sprężarce do almerki ( http://www.diavia.es/es/p...tsp0155401.html ) wszelkie uszczelniacze wykonane są z HNBR.Klimatyzację należy włączać zima ze względu na zapewnienie smarowania wewnętrznym elementom sprężarki (łożyska, układ tłoki-cylinder, płytki zaworowe) W takim razie zostałem błędnie poinformowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Na wstepie prosze o unikanie komentarzy typu "byl juz taki watek, uzyj przycisku szukaj". Tak wlasnie zrobilem i znalazlem sporo interesujacych informacji. Jednak nie znalazlem konkretnej informacji dotyczacej jak rozwiazac problem o ktorym pisze ponizej. Wciskajac przycisk klimatyzacji, niebieska lampka na przycisku sie swieci ale uklad sie nie uruchamia. Zgodnie z zaleceniem znalezionym gdzies na forum, sprawdzilem uklad w ten sposob ze zwarlem recznie na chodzacym silniku przekaznik od klimy pod maska, i uklad sie wtedy uruchomil (tzn slychac bylo sprzegielko, wzrosly obroty, ruszyl wentylator itp). Jest jednak za zimno na dworze zeby sprawdzic czy chlodzi a nie mam garazu. I teraz tak, nie wiem czy jest w ukladzie czynnik bo samochod niedawno kupilem i nie znam jego historii.(moge jakos prowizorycznie sprawdzic czy jest w ukladzie czynnik?) Moge go napelnic ale jest to koszt a moze sie okazac ze cos innego bardziej powaznego jest uszkodzone wiec wydam kase niepotrzebnie. Pytanie: co po drodze od wlacznika w kabinie do przekaznika pod maska moglo nawalic (bezpiecznik w kabinie sprawdzilem i jest ok). Moze np jest gdzies jakis czujnik cisnienia (miedzy przekaznikiem a wlacznikiem klimy)? Moze on nawalil albo nie pozwala zalaczyc klimatyzacji bo wlasnie nie ma cisnienia w ukladzie bo nie ma czynnika? Prosze o porade. Moze ktos ma zdjecia elementow klimatyzacji albo schemat calego ukladu? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MIS Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Żeby sprawdzić czy masz czynnik w układzie: odkręć jeden z "kapturków" (tych co przykrywają miejsca gdzie nabijasz klime ) i lekko naciśnij zabezpieczenie. Jesli jest czynnik to usłyszysz syk a jesli do tego jest w nim barwnik to się "wyleje" !! Tak chyba najprościej sprawdzić czy klima jest nabita. Jeśli chodzi o to dlaczego nie działa, to powodów może być dużo. U mnie np. szlak trafił instalacje elektryczna pod przekaźnikiem (tym pod maska z lewej strony). Musiałem rozebrać całą tą puszkę i puścić nowy kabelek. Niestety nie znam się aż tak bardzo wiec zbytnio nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Tak sprawdzisz czy czynnik jest czy go nie ma.Ale ważne jest ile go jest.Takie sprawdzanie klimy na krótko może sie dopiero kosztownie skończyć.Jeśli go spinasz na krótko możesz omijać presostaty(czujniki ciśnienia) i sprężarka chodzi prawie na sucho ,bo olej jest rozprowadzany z czynnikiem pod ciśnieniem po całym układzie.Jeśli chodzi o tak drogie i delikatne rzeczy jak AC to radziłbym podjechać do dobrego specjalisty.Sam zdecyduj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tusiek Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 A ja miałem podobnie i mi padła ta kostka pod schowkiem... miałem ją dziwnym trafem odłączoną ... pojechałem do aso bo inni wymiękli i mi tam koleś to podłączył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patison1980 Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 No więc poszukując dalej przyczyn niedziłającej klimatyzacji stwierdziłem następującą rzecz: obok chłodnicy jest taka bańka - odwadniacz czy filtr sie to chyba nazywa. Wchodzi do niego wtyczka. Jak ją wyjąłem i zwarłem na niej gniazda, klimatyzacja się włącza. Moje pytanie do was więc brzmi: co mogło się popsuć? Czy w tej bańce jest jakiś np czujnik? Czy ona sama się popsuła? Dziękuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadam Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 a ja mam tak sxamo w n16.raz sie wlacza a raz nie.freon jest ale tez nie wiem czy odpowiednia ilosc.ale klioma dziala bo jak pracowala to dalo sie odczuc ze powietrze robi sie znacznie zimniejsze niz otoczenie.czyli pewnie przekazniki tak jak myslalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Czy w tej bańce jest jakiś np czujnik? Tak, objawy wskazują właśnie, że nie masz czynnika w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krami1 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 patison1980. Tak dobrze sie domyślasz tam jest czujnik ciśnienia. To zwyczajny zwieracz. Z zatem jak jest prawidłowe ciśnienie powinien wykazywać 0 Ohm (zwarcie). Jesli nie wykazuje, to albo nie masz czynnika, albo czujnik jest do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Nie chce dublowac tematu i z miejsca za to przepraszam, ale kolega Mariusz19690 ostatnio logowal sie chyba w styczniu wiec przenosze z dzialu Primera, gdzie byl watek, do naszego. Oto moj przypadek i zwiazane z nim pytania: Dane samochodu: Almera N16, 1.8, klimatyzacja sprezarka Calsonic typ CSV 613 (tak jest na naklejce) I problem: Po wlaczeniu klimy sprezarka wydaje odlosy pralki automatycznej czasami pracuje cicho, ale z reguly glosno. Z lektury przedmiotu dowiedzialem sie ze moze to byc nastepstwo nie wlaczania klimy (rdza na sprzegle, brak smarowania, temperatura lozyska kaput). Klimatyzacja chlodzi ok, temperatura silnika sie nie zwieksza. Pytania: 1. Czy ta hipoteza jest mozliwa? 2. Euro-klima na szyszkowej (Wwa) krzyknela 150 zeta za lozyska i uszczelniacze. Czy regeneracja sprezarki jest trudna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Głośna praca sprężarki po załączeniu klimatyzacji niestety wróży tylko jej wewnętrzne zużycie lub uszkodzenie :/ I nie chodzi tu o łożysko koła pasowego czy uszczelniacz wału lecz o zużycie wewnętrznych łożysk ustalających wał (poprzecznych głównie) oraz bieżni prowadzącej tłoki... Możliwe jest, że rozkręcenie i gruntowne wyczyszczenie w środku może pomóc o ile części nie uległy zbyt dużemu zużyciu. Jednak należy to wykonać tylko i wyłącznie z płukaniem całego układu. Z trudności montażowych napewno napotkałbyś problem zmontowania uszczelniacza z wałem (potrzebny jest stożek w celu "rozwarcia" wargi uszczelniacza zanim nałoży się go na wał (montaż wału na uszczelniacz bez takiego prostego przyrządu spowoduje jego uszkodzenie). Dodatkowo przydałby się nowy o-ring na łączeniu korpusu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Dzięki za te info. Zdecydowałem się zlecić to fachowcom z Euro-Klima w Warszawie bo samemu to jeszcze bardziej bym spartolił. Mówili niemal kropka w kropkę to samo co Ty. Jeżeli opiłki metalu są w układzie to tylko kompletna regeneracja/wymiana kompresora + płukanie układu. Koszt: 1000 - 1800 w zależności od rozmiaru uszkodzeń. W moim przypadku kompresor hałasuje tylko (ale co to za pociecha) przy załączonej klimie. Podobno gdy ciągle hałasuje to taki przypadek jest gorszy. Ale dzięki za odpowiedz, szacun i pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Mnóstwo kasy sobie zażyczyli moim zdaniem ale z drugiej strony to W-wa... Co do stwierdzenia, że przypadek gdy sprężarka hałasuje cały czas jest gorszy niż ten, gdy hałasuje po włączeniu klimy to nic bardziej mylnego. Jeżeli klima sprężarka hałasuje po włączeniu silnika to jest równoznaczne tylko z uszkodzeniem sprzegła (łożysko). Naprawa tego jest łatwiejsza i tańsza i bez ingerencji do wnętrza sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Dzieki za info, teraz juz jestem uswiadomiony. Niestety u mnie hałas jest dopiero po włączeniu sprężarki - stąd wniosek że padło łożysko nie sprzęgła a sprężarki - dobrze kombinuje? Co do ceny - no jest drogo. Wiesz, wprawdzie nie wiem na czym się skończy, bo samochód wstawiam 8.V. Muszą wyjąć ten kompresor i rozebrać. Potem się okaże. Są drodzy, ale z netu wyczytałem że mają dobre noty. Rzecz jasna na wszystko dają gwarancję. A tak z ciekawości - masz jakiś namiar gdzieś poza Wwa i jakie ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Mogło ulec zużyciu łożysko wału sprężarki wału albo co bardziej prawdopodobne, zużyciu uległa bieżnia prowadząca tłoki wraz z półkulami prowadzącymi... Oczywiście oprócz regeneracji sprężarki należy wymienić filtr-osuszacz (o płukaniu układu nie wspomnę). Znam raczej ze słyszenia firmę która regeneruje same sprężarki w regionie łódzkim: http://www.airstal.com/Compressors/0441-04...es/10-0458.html oraz . Można by się pokusić o zregenerowanie i samodzielne zamontowanie sprężarki (podłączenie króćców pozostawić już fachurze). Pozostałoby tylko wypłukanie układu i ponowne nabicie klimy w jakimś zakładzie. Ale na to trzeba mieć czas i chęci:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Znów mi pomogłeś Airstal daje 24 m-ce gwarancji na zregenerowane kompresory a pozostali oferenci tylko 12, więc zaraz wystosuje zapytanie o regenerację tej sprężarki. Jeżeli chodzi o czas i chęci to myslę że za cenę kilkuset złotych i dnia roboty - warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 W końcu to forum jest między innymi od pomagania sobie Jak już będziesz coś wiedział odnośnie kosztów to poproszę o informację. A i jeszcze jak się odbywa przekazanie sztuki do regeneracji tzn: czy oddajesz swoją sprężarkę i ja regenerują czy oddajesz swoją a w zamian dostajesz inną po regeneracji czy dostajesz zregenerowaną sztukę bez oddawania swojej??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 No wlasnie o to samo ich zapytalem mailowo ale nei uzyskalem odpowiedzi. Zadzwonie tam jutro, jak nie odpisza takze na 100% przekaze te info w tym watku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajdek419 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Zwróć uwagę, że mogą mieć weekend majowy.... Może kontakt telefoniczny załatwiłby sprawę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ok, jak tylko uda mi się uzyskać jakąś informację to napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Ok, jak tylko uda mi się uzyskać jakąś informację to napiszę. Wujku_trzcino wiesz już coś? Mam podobną sytuację, a może tylko mi się tak wydaje. Po włączeniu klimy, słychać czasami ( nie zawsze, a jak już to przez 1-3 min ) odgłos piszczenia ( może to jakiś pasek, tylko który? ), potem odgłos ustaje i jest ok. Klima chłodzi, temp silnika nie wzrasta, obroty tak, ale nie jakoś anormalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.