Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Benzyna 2.0 czy 2.5


Gość pancurski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pancurski

Witam

Krótkie i konkretne pytania. Jak wygląda porównanie spalania w/w silników?

Czy dwu litrowa benzynka ze swoimi 140 koniami to nie jest za mało?

Mam na myśli model pierwszej generacji. Nissan o ile go kupię (na dzień dzisiejszy 90% pewności) będzie woził komplet pasażerów czyli żonę i trójkę dzieci, no i oczywiście mnie + dwa razy w roku bagaż.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Czego oczekuję?

Żeby sprawnie się zbierał na skrzyżowaniach i przy wyprzedzaniu.

Zapędów rajdowych nie mam bo: dawno już nie mam 20 lat :), za to jak wspomniałem wyżej jeżdzę z rodziną, więc bezpieczna jazda jest priorytetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg danych X-trail waży nieco ponad 1500kg. Jeżdżę obecnie autem, które waży 1470kg i ma 136KM (benzyna). Jak jadę sam to jest ok, zbiera się dobrze, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Ale wystarczy, że na pokładzie są 4 dorosłe osoby i już wyraźnie czuć, że przydało by się trochę koników więcej. W przypadku silnika 2.0 i 2.5 różnica w spalaniu wg raportów to ~1 - 1,5l. Moim skromnym zdaniem, lepiej odżałować tego litra przy spalaniu i mieć te 25KM oraz 40Nm więcej.

Pomijam kwestie, czy któryś z tych silników jest mniej udany od drugiego, niech się wypowiedzą ci, co mają te auta obeznane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pancurski - rodzinnie lepiej sprawdzi eię 2,5l ;) lecz w porównaniu do A6 (nie wiem jakie miałeś, ale tam są raczej duże motorki) może się okazać że X będzie mułem. A jakie auta jeszcze rozważasz?

 

Mateusz - zapędy rajdowe w Xie? chyba tylko dla tych z bujną fantazją :lol: - to tak jak by z micry robić campera ;)

 

PS

Jeśli chodzi o pojemności i przenaczenie to taka mała podpowiedź:

 

0,1l – demo version
0,25l – trial version
0,5l – personal edition
0,7l – professional edition

1,0l – home edition
1,75l – network edition
3l – enterprise
5l – for small business
skrzynka (10l) – corporate edition
dwie skrzynki – extreme edition
20 skrzynek – wedding edition
bimber / samogon – service pack

zakąska - plugins

rosołek z rana - recovery tool

piwo – patch
coca-cola, fanta, 7-up – Trojan viruses

 





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Jeździłem avantem 2.8 i sedanem 2.4, oba z quattro i w automacie. Moc odpowiednio 193 i 165, w wersji słabszej :) i z 5 osobami dorosłymi nie było czuć, że czegoś brakuje hehe, jednocześnie zdaję sobie sprawę, że ta moc była rzadko wykorzystywana.

 

Nie chcę offtopować, ale skoro padło pytanie co jeszcze rozważam bądź rozważałem to odpowiem. Wspomnę tylko, że obecnie mieszkam w UK, o ile cena samochodów tutaj jest niższa niż w Polsce to ubezpieczenia są bardzo drogie. W miarę OK wypadają francuzy i japońce. Jednak do Scenica lub Espace zniechęca mnie ilość elektroniki. Zastanawiałem się nad Hondą Accord ale odpadł ze względu na mało miejsca w drugim rzędzie siedzeń, potem nad CR-V oczywiście w benzynie i skrzynią automatem, ale hondowy napęd 4x4 wydaje się dziwny. Dlatego teraz moją uwagę zaprząta X-trail.

 

Generalnie szukam benzyny i automatu, fajnie by było gdyby silnik był o maks pojemności 2 litry, mam dosyć spalania na poziomie Audi (szczególnie w mieście, bo w trasie nie narzekałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak z budżetem u Ciebie, celuje w górną granicę ceny modelu T30 - opcjonalna konkuerncja Xa godna rozważenia :

subaru outback, bmw X3, chevrolet captiva, mazda tribute z silnikiem 2,3l AT

(captiva - kolega sobie kupił i miałem okazję, bardzo rozsądne auto w przystępnej cenie ;) , chwali sobie choć miał wcześniej pajero)

 

Co do napędu cr-v... jest taki sam jak w hrv a ja miałem hrvke ;) o ile nie bawisz się w przeprawówkę to daje radę, a różnice w napędach suvów są minimalne w normalnym użytkowaniu.

Jeśli chcesz w pełni wykożystać 4x4 to najprędzej spali się sprzęgło - taki urok suvów na szczęście Ciebie ten problem ominie (AT) ;)

 

Spalanie - suvy z założenia ekonomiczne nie będą (masa czołgu, aerodynamika stodoły, i jeszcze dodatkwy opór napędu 4x4). Musisz liczyć na trasę 8-9l i do miasta minimum 12 bez względu na markę jaką wybierzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Budżet.....max 4.000 funtów.

Subaru? Hmm, muszę zorientować się w jego wymiarach (3 dzieci, w tym 2 w fotelikach musi elegancko się mieścić) i kosztach ubezpieczenia.

X3 odpada, wysokie ubezpieczenie, poza tym jeszcze nie mam kryzysu wieku średniego by iść w beemkę :)

Captiva odpada, za drogie.

Tribute odpada, brak automatu.

 

Co do CR-V, mam obawy co do dziwnie załączającego się napędu tylnego (z tego co wyczytałem w necie). Roczniki do 2005 nie miały ESP i kontroli trakcji, nie chciałbym by spotkały mnie jakieś hece. Jestem tutaj mocno przeczulony, tym bardziej, że mam za sobą doświadczenie poważnego wypadku w którym dwa auta do kasacji, jedna ofara śmiertelna a dwie w szpitalu. Na tym tle A6 ze swoim quattro itp to IMHO mistrzostwo, parę razy uratowała mi tyłek (zima i śnieg).

 

W zasadzie co do napędu na 4 koła zależy mi na nim tylko w okresie zimowym.

 

Ale może zostańmy przy X-Trailu :). Więc ponawiam pytanie z postu otwierającego wątek.

 

ps. gdybym miał wyższy budżet szedłbym w Hondę Oddysey lub FR-V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Miałem okazję pracować w Angli w zeszłym roku.
Byłem tam swoją primerką więc cen ubezpieczenia nie wiem ale jak Anglicy opowiadali to coś koło 1300 F na rok wychodzi przy 0 zniżce. Ubezpieczenie jest bardzo drogie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0 i minimalne spalanie to 10l (50%miasto i 50% trasa). 2.5 rzadko występuje w ogłoszeniach, na pewno z częściami będzie do niego problem. Mogę porównać xtraila do poprzedniczki laguny 2.2dci 150km w kombi. Laguna średnio 8,5l ropy w tych samych warunkach ale więcej nią wyprzedzałem. Xtrailem w trasie nie przekraczam 100 bo głośno, a teraz 80-90. Do audi czy każdego innego auta klasy średniej to xtrail wymięka w prędkości i komforcie jazdy. Jego zalety to raczej wygląd terenówki, wyższy profil opony, większy skok zawieszenia i przydatność w śniegu kopnym (nie macha łapami w powietrzu jak audi). Mniej słychać nierówności, łatwiej przejechać większą prędkością po wertepach i policjantach- tu jest przepaść między nim a średnim audi. Gdyby na pożądnych wertepach ustawić audi i xtraila to nissan by wygrał. Mnie odpowiada z jeszcze jednego względu: tylko tak wysokie auto przejeżdża przez podjazd wzdłuż mojej działki bez uszkodzenia podwozia. Komfort kabiny porównywalny z laguną (przestronność na szerokość i miejsce na nogi tył. Bagaznik może być, gdyby nie śliska podłoga (pasuje korytko bagażnika oryginał z laguny i wtedy ma burty i nie jest ślisko. Jednak konsola to porażka stylistyczno-materiałowa. Choć jak zamontowałem radio 2 din clariona to nawet nawet się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

@ karibox1, a jak z mocą, nie narzekasz?

 

Akurat w UK większość na sprzedaż to 2.5, jednak ciąglę liczę na to, że będzie można w Polsce rejestrować angliki, wtedy akcyza/cło jednak zdecydowanie mniejsze na silnik dwu litrowy.

 

Hałas przy 100? Niedobrze, w Audi miałem dopiero od 120 i tylko dlatego, że do wymiany była uszczelka w drzwiach kierowcy. Może u Ciebie podobna przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciszenia fabrycznego w T30 brak - rzuć okiem na temat o wyciszaniu ;) hałas jest od opon i oporów powietrza, silnik mniej. Według mnie zawias też do cichych nie należy.

Jeśli chodzi o bagażnik to można położyć wykładzinę i jest cacy (ja kupiłem w komforcie za jakieś 40zł i dociąłem na wymiar) nic się nie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Brak wyciszenia? Kurde, załamujecie mnie :/

Chodzi o ten temat z umieszczoną fotorelacją?

 

Przy okazji pytanie, czy moglibyście zmierzyć odległośc między drzwiami (lewymi a prawymi) na tylnym rzędzie siedzeń? Jeszcze się okaże, że jest tam za mało miejsca.

Edytowane przez pancurski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc jest wystarczająca daje słowo. Pociągnie i przyczepę dwuosiową i łodkę. Przy deczko mocniejszym ruszaniu spod świateł zawsze mieli - peel out (brak ASR). Na autostradzie też te 170-180 da się utrzymać ale hałas jest i to właśnie od silnika. Fotorelacja to potwierdza.

Szumy opon to też bo szerokie. Miejsca z tyłu jest wystarczająco - porównywalnie z laguną kombi 2 to i z avantem A4 czy A6 też. Oparcie kanapy jakby co można przesuwać kosztem bagażnika jak w Twingo. 2.0 wystarczy w zupełności, to jest w końcu 140 koni. To auto nie będzie bardzo szybko jeździć bo jest za wysokie i ciężarówkowe - nawet silnik 5 litrów nic tu nie pomoże.  Silnik jest cichutki tylko na postoju.



w ogóle Motor wydał teraz katalog za 15pln Motor-Używane i są tam wymiary etc., jakby ktoś chciał kupować autko - co prawda nie ma xtraila ale jest masa innych.



nie ma opcji, żeby uszczelka była walnięta w xtrail, to proste auto z prostymi uszczelkami. Wystarczy smarować silikonem i 20 lat będą trzymały.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc wystarczająca - jak na suva -  do przemieszczania się - to nie wyścigówka ;) Kanapę zmierzę jutro - dziś już mi się nie chce po mrozie latać z miarką.

Widzę że Xa wciąż porównujesz do A6... obawiam się że komfort może wypaść blado. Możewarto wziąść pod uwagę np lexa RX300?

 

Ja CIę nie zniechęcam do zakupu bo X jest dobrym autem, tylko nie w każdym porównaniu. Ja wybrałem bo padło na diesla, gdzie X według mnie jest lepszy/większy od ravki. Crvi nie chciałem bo miałem honde i chciałem zmienić. Wcześniej myślałem o benzynie i w rachubę wchodził forester (za mały) i tribute. Żona chciała beemke X3 lub vitare, ale było (i jest) mi szkoda kasy (ok 10kzl więcej) dopłacać za dvpowoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Chcąc niechcąc porównuję, chociaż już mnie to męczy.

Co do kolejnej propozycj to mówię NIE, trzeba mi mierzyć siły na zamiary, wózek niezły ale nie na moją kieszeń.

 

Skoro jesteśmy przy porównaniach, to jak wypada x-trail z innymi samochodami w tym segmencie a szczególnie cr-v 2 gen?

 

Najważniejsze to żebyśmy całą rodziną się zmieścili bez ścisku jak ryby w puszce.

 

ps. jak pomiary? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi się zapomniało... :whistle:  Z rana miałem szybką zagraniczną wycieczkę a później psułem swojego Xa, Jutro od rana (jak tylko mróz odpuści) składam go do kupy i zrobię pomiary.

 

W crv-ce chyba deczko więcej miejsca z tyłu i z pewnością jest większy bagażnik. Jest też bardziej podatna na korozję, zwłaszcza tylne nadkola i progi lubią gnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do silnikow sie nie wypowiadam ( choć wydaje mi sie ze 2.0 spokojnie da rade).

Mam natomiast pewne doświadczenie w sprawie fotelików i przy dwóch fotelikach z tylu (akurat tyle mam) niestety miejsca nie zostaje zbyt dużo. Zwlaszcza jeśli foteliki mają isofixa i sa w miare nowoczesne z mocno rozbudowanymi strefami bocznymi. Tyle że przy dwoch fotelikach to w większości aut juz kiepsko z miejscem (chyba ze multipla, abo jakiś amerykaniec badz range rower).

Z tym chalasem i dynamika to tez chyba lekko przesada, nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z tyłu x ma mało miejsca to w tym budżecie nie znajdziesz innego auta. Pomijam egzotykę tj. transportery opancerzone t4-t5/transity, amerykańce i range rovery. Nie wiem czy to jest rekomendacja ale byłem w Czechach z 2 parami nart po jakieś 140cm albo więcej w poprzek bagażnika (po przekątnej ale siedzenia nierozłożone) i innym dobytkiem typu 2 komplety butów narciarskich i pełno innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X'a 2,2 dCi z 2005r. To nie bezyna, wiec nie wiem jak przy benzynie, ale tu do 130km/h jest calkiem znosnie, jesli chodzi o halas. Szybciej nie jechalem . Piski z deski, to niestey prawda i moga wkurzac. Nie wiem jak bedzie latem, mam nadzieje ze lepiej (auto mam od listopada). A co do pojemnosci.
Bagaznik. Moge porownac z Primera p12 (bo mialem). Mimo ze na papierze p12 ma wiecej w X'a zaladowalem wiecej. W sylwestra jechalem z zona i dwojka dzieci w gory. Moja zona zabiera na wyjazd pow 2 dni pol chalupy :). Ale dalo sie upchnac. Do primery by nie wlazlo. A z tylu dwie osoby podrozuja komfortowo. Dla trzech osob (jeden fotelik) juz jest ciasnawo, ale i w p12 byl scisk. Dwoch fotelikow nie montowalem wiec sie nie wypowiem.
A na koniec. Za X'em dla mnie osobiscie przemawia fakt, ze jest chyba najbardziej nazwijmy to meski, z wszystkich SUV'ow z tego segmentu. A o dziwo mojej zonie tez sie najbardziej podobal. Byl pomysl kupienia RAV'ki ale zaprotestowala moja druga polowa, ze to jakis taki nijaki. A na CRV nie chciala nawet patrzec :). No i system napedow tez chyba ma najlepszy z tych aut co wymienilem. W koncu X zostal samochodem roku (i wygral w tescie fifth gear :) ) w GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerokość siedziska 128cm, szer wnętrza (od drzwi do drzwi) 141cm

edit:

a tak wygląda miejsce w środku (mój wzrost 184, waga cruiser)

przodh.jpg

i z tyłu - kolanami nie dotykam fotela, nawet sporo miejsca na nogi.

57158887.jpg

do bagażnika też można włożyć sporo (przy kpl pasażerów) jak znajdę foto to też wstawię)

Edytowane przez Bartezm
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pancurski

Dzięki serdeczne za odpowiedzi.

A dla Ciebie Bartezm za zdjęcia.

 

Mój wzrost ciut większy, za to mojej żony mniejszy.

 

Generalnie sprawa wygląda tak: ja skłaniam się ku X-trailowi dzięki temu, że posiada ESP i kontrolę trakcji (chyba, że się mylę).

Moja żona zaś w stronę Hondy CR-V, niestety CR-V posiada powyższe dopiero w modelach od 2005 a i to niewiem czy we wszystkich egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

A esp to nie przypadkiem kontrola trakcji?? :D
"
System ESP to rozbudowany elektroniczny system, w którego skład wchodzą systemy takie jak kontrola trakcji, kontrola poślizgu"

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No wiesz co ;d
Z panem BIEDRONIEM nam tu nie wyskakuj ;P
(biedroń to poseł ruchu palikota-znany szerzej jako pierwszy homo ;)   )

Honda nie ma bo to auto nawet jak jest suvem to służy to szybkiem jazdy bokiem w zimie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...