Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Benzyna 2.0 czy 2.5


Gość pancurski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Całkowicie nigdy nie da się w tych nowych ;)
Wyłączysz czasowo ale jak będzie zagrożenie to on i tak zadziała-tyle że slabiej ;)
Sprawdzone w Audi a6 allroad,citroenie xsarze,passacie b5 fl ;)

Co za kretyn!! :P

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

 

mam Xsa od sierpnia 2012 r. - przesiadłem się z Civica sadana który miał 116KM na właśnie Xsa 2,5 AUT. Oczywiście to zupełnie inna klasa auta, choć civic był dla mnie świetnym i wdzięcznym autem.

 

Xtrail - liczyłem się ze spalaniem i dlatego założyłem LPG. generalnie mam bardzo dużo jazdy po mieście i czasem trasy po około 300km. Jeśli chodzi o spalanie to wygląda to u mnie tak:

gaz w mieście 16 - 18L / 100km

gaz w trasie 13,5 - 14L / 100km

benzyna w mieście 15L / 100km

benzyna w trasie 11,5 - 13L/100km

 

Wydaje mi się że 165KM jest adekwatnie dobrane do braku opływowości tego auta oraz do jego masy (około 1,5T), gdyby miał mniej to bym się chyba czasem martwił. Może rodziny codziennie nie wożę ale czasem z kolegami wyjeżdżamy na nurkowania i mamy trochę ciężkiego sprzętu - powiem że nigdy nie zdarzył mi się brak mocy w tym aucie. 

 

od sierpnia zeszłego roku przejechałem 40.000km i instalacja LPG już mi się dawno zwróciła. Nie jest to oszczędne auto.

 

Komfort jazdy w porównaniu do zwykłej osobówki jest nie porównywalny.

Osiągi nie są aż takie świetne jak w mojej byłej Hondzie, wykręciła 215km/h, natomiast X doszedł do 185km/h (oczywiście opływowy to on wcale nie jest:) ) ale nie o prędkość tu chodzi. 

 

W zimie zachowuje się świetnie i można czasem wyskoczyć do lasu bez obaw że zagrzebię się w błocie lub śniegu. 

 

Polecam mimo dużego spalania (choć przy cenie gazu 2,3 - 2,5 zł/L to koszty nie są wielkie 100KM wacha się od 38 - 45zł / 100KM)

Edytowane przez yoozva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam X'a 2,2 dCi z 2005r. To nie bezyna, wiec nie wiem jak przy benzynie, ale tu do 130km/h jest calkiem znosnie, jesli chodzi o halas. Szybciej nie jechalem . Piski z deski, to niestey prawda i moga wkurzac. Nie wiem jak bedzie latem, mam nadzieje ze lepiej (auto mam od listopada). A co do pojemnosci.

Bagaznik. Moge porownac z Primera p12 (bo mialem). Mimo ze na papierze p12 ma wiecej w X'a zaladowalem wiecej. W sylwestra jechalem z zona i dwojka dzieci w gory. Moja zona zabiera na wyjazd pow 2 dni pol chalupy :). Ale dalo sie upchnac. Do primery by nie wlazlo. A z tylu dwie osoby podrozuja komfortowo. Dla trzech osob (jeden fotelik) juz jest ciasnawo, ale i w p12 byl scisk. Dwoch fotelikow nie montowalem wiec sie nie wypowiem.

A na koniec. Za X'em dla mnie osobiscie przemawia fakt, ze jest chyba najbardziej nazwijmy to meski, z wszystkich SUV'ow z tego segmentu. A o dziwo mojej zonie tez sie najbardziej podobal. Byl pomysl kupienia RAV'ki ale zaprotestowala moja druga polowa, ze to jakis taki nijaki. A na CRV nie chciala nawet patrzec :). No i system napedow tez chyba ma najlepszy z tych aut co wymienilem. W koncu X zostal samochodem roku (i wygral w tescie fifth gear :) ) w GB.

 

Witam obywatela nurasa! Widzę że nie jestem jedyny który kupił X-a między innymi na wypady nurkowe. Faktycznie X ułatwia dojazd np. do jeziora! Posiadam diesla od dwóch lat i chcę zamienić go na wersję benzynową z automatem, jak sprawuje się Tobie automat, jaką masz instalację LPG czy miałeś jakieś problemy związane z jej użytkowaniem? pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obywatela nurasa! Widzę że nie jestem jedyny który kupił X-a między innymi na wypady nurkowe. Faktycznie X ułatwia dojazd np. do jeziora! Posiadam diesla od dwóch lat i chcę zamienić go na wersję benzynową z automatem, jak sprawuje się Tobie automat, jaką masz instalację LPG czy miałeś jakieś problemy związane z jej użytkowaniem? pozdrawiam!

 

Witam witam Pana Nurka!

 
powiem Ci szczerze, że automat to przede wszystkim komfort i wygoda, do tej pory jeździłem manualami i chyba nigdy więcej nie wrócę do tradycyjnej skrzyni. 2,5L z tą skrzynią przyspiesza bardzo płynnie, nie szarpie. Trzeba się tylko nauczyć redukcji biegów pedałem gazu, ale jak już się to opanuje, to wszystko idzie z górki. Przy wyprzedzaniu zawsze jest sporo luzu pod prawą nogą, także bez obaw. 
Jeśli chodzi o LPG, to założoną mam STAG 300 z dosmarowywaniem, spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów. Zbiornik gazowy mam 55L w miejscu koła zapasowego i faktycznie wchodzi mi 45L gazu. Wlew gazu mam umieszczony obok wlewu normalnego paliwa, także nic na zewnątrz nie widać, nic się nie brudzi. 
 
Jeśli chodzi o usterki, to teraz mam taki mały problem, że przy zimnym silniku i po włączeniu jakiegokolwiek biegu, silnik się dusi i gaśnie. Muszę go porządnie rozgrzać do pełnych 90st. C żeby wszystko zaczęło działać. Przeanalizowałem już przepustnicę, Przepływomierz, czujnik położenia wału korbowego, serwo i wszystko jest, sprawne. Jeszcze do sprawdzenia mam czujnik temperatury, i jeśli w tym nie będzie usterki to oddam go do ASO Niassana. 
 
Poza tym gaśnięciem, to wszystko gra, jest super i zawsze jak się zapakuję na nurkowanie z kolegami to wiem że na bank dojadę nad każe jezioro:) 
 
Jeśli chodzi o spalanie gazu to wczoraj wróciłem z majówki i wyszło mi 15L/100km - jechała cała 4 osobowa rodzina + kot i mieliśmy cały zapakowany bagażnik, także myślę że koszt około 100zł w jedną stronę (300km) to nie jest wielki wydatek, na benzynie wyszło by 2x tyle.
 
Reasumując, polecam gaz i to auto z automatyczną skrzynią. 
 
Pozdrawiam,
Konrad 
Edytowane przez yoozva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam witam Pana Nurka!

 
powiem Ci szczerze, że automat to przede wszystkim komfort i wygoda, do tej pory jeździłem manualami i chyba nigdy więcej nie wrócę do tradycyjnej skrzyni. 2,5L z tą skrzynią przyspiesza bardzo płynnie, nie szarpie. Trzeba się tylko nauczyć redukcji biegów pedałem gazu, ale jak już się to opanuje, to wszystko idzie z górki. Przy wyprzedzaniu zawsze jest sporo luzu pod prawą nogą, także bez obaw. 
Jeśli chodzi o LPG, to założoną mam STAG 300 z dosmarowywaniem, spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów. Zbiornik gazowy mam 55L w miejscu koła zapasowego i faktycznie wchodzi mi 45L gazu. Wlew gazu mam umieszczony obok wlewu normalnego paliwa, także nic na zewnątrz nie widać, nic się nie brudzi. 
 
Jeśli chodzi o usterki, to teraz mam taki mały problem, że przy zimnym silniku i po włączeniu jakiegokolwiek biegu, silnik się dusi i gaśnie. Muszę go porządnie rozgrzać do pełnych 90st. C żeby wszystko zaczęło działać. Przeanalizowałem już przepustnicę, Przepływomierz, czujnik położenia wału korbowego, serwo i wszystko jest, sprawne. Jeszcze do sprawdzenia mam czujnik temperatury, i jeśli w tym nie będzie usterki to oddam go do ASO Niassana. 
 
Poza tym gaśnięciem, to wszystko gra, jest super i zawsze jak się zapakuję na nurkowanie z kolegami to wiem że na bank dojadę nad każe jezioro:) 
 
Jeśli chodzi o spalanie gazu to wczoraj wróciłem z majówki i wyszło mi 15L/100km - jechała cała 4 osobowa rodzina + kot i mieliśmy cały zapakowany bagażnik, także myślę że koszt około 100zł w jedną stronę (300km) to nie jest wielki wydatek, na benzynie wyszło by 2x tyle.
 
Reasumując, polecam gaz i to auto z automatyczną skrzynią. 
 
Pozdrawiam,
Konrad 

 

Witam ponownie Nurka! Dzięki wielkie za opinię o X-sie w LPG! Ja jeżdżę dwa lata dieslem 115KM z przebiegiem obecnie 210tyś km do tej pory nic się nie dzieje za wyjątkiem rdzy na tylnych nadkolach. Spala przy spokojnej jeździe do 8 l/100 km ON średnio, to dobry wynik szkoda tylko że nie ma w nim automatu. Dlatego przymierzam się do zmiany na wersję benzynową. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Nurka! Dzięki wielkie za opinię o X-sie w LPG! Ja jeżdżę dwa lata dieslem 115KM z przebiegiem obecnie 210tyś km do tej pory nic się nie dzieje za wyjątkiem rdzy na tylnych nadkolach. Spala przy spokojnej jeździe do 8 l/100 km ON średnio, to dobry wynik szkoda tylko że nie ma w nim automatu. Dlatego przymierzam się do zmiany na wersję benzynową. Pozdrawiam!

Witam,

 

myślę że jak benzynowy silnik to LPG koniecznie, zwłaszcza przy pojemności powyżej 2.0. ceny LPG są tak niskie że naprawdę się opłaca i przy dużych przebiegach montaż instalacji się szybko zwróci. Ja w ciągu 9 miesięcy użytkowania nakręciłem 40.000km i jakbym miał płacić 5,5zł za 1L paliwa to bym się chyba nie wypłacił. No i komfort automatu...niezastąpione. Swoją drogą tak jak pisałem w poście powyżej, 165KM to jak na tą masę auta odpowiednia moc. Naprawdę polecam:) i życzę dobrych wyborów:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też przymierzam się do X-a, również zastanawiam się na wersją benzynową, początkowo brałem pod uwagę 2.0 ale wyczytałem że "podobno" nie powinno się ich gazować, bo nie wytrzymują głowice, więc pozostaje 2.5 litrowy silnik. Ale mam pytanie co do gazu w tym aucie, jak szybko przełącza się na gaz? Do pracy mam 5 km więc nie wiem czy zestaw benzyna + gaz jest dla mnie opłacalny. Napiszcie po jakim czasie czy ilu km. przełącza się wam instalacja na gaz. Kiedyś tam jeździłem samymi benzyniakami z gazem i nie widziałem sensu w dieslu, potem przesiadłem się na diesla (kupiony okazyjnie) i od kilku ładnych lat jeżdżę dieslami, teraz mam chęć powrócić do benzyny z gazem i znowu zastanawiam się czy to ma sens :) Jednak do tej pory jeździłem samymi osobówkami (ostatnio peugeotem 607) i od kilku zakupów aut cały czas miał być SUV ale jakoś tak zawsze trafiała się "zadbana" osobówka. Z racji tego że jednak mieszkam bliżej gór to w każdą zimę przypominam sobie o tym że następnym autem będzie SUV, no i teraz nadszedł ten moment. :) A myślę o benzynie, dla tego że chyba z benzynowymi silnikami są najmniejsze problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i od kilku zakupów aut cały czas miał być SUV ale jakoś tak zawsze trafiała się "zadbana" osobówka

 

Witam!

 

Mcgiwer, to ja Ci polecam zadbanego SUV-a. Sprzedaję swojego.

 

Pozdrawiam X-maniaków!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeżę temat bo chciałbym zapytać o Wasze opinie, czy poza spalaniem jest jakaś istotna różnica pomiędzy silnikiem 2.0 a 2.5? 

Mam podobny dylemat co autor wątku przed rokiem. Chcę kupić T30 (budżet do 3.5-4tyś funtów, więc wybór wśród tych sprzed zmian deski i z przebiegiem jakichś 150tyś km).

Mieszkam w UK i wybór obu wersji silnikowych, a nawet z przewagą 2.5. W Polsce chyba najbardziej popularna jest wersja 2.0. Pewnie nie tylko ze względu na spalanie ale na jakieś przepisy związane z rejestracją, ubezpieczeniem itp.

No i na solidność. Czy podobnej można się spodziewać po silniku 2.5? Zwłaszcza z większym przebiegiem?

Ja już kiedyś miałem X-Traila (T30, Sport, 2.0). Bardzo dobrze go wspominam i stąd decyzja by go ponownie kupić. Zmieniłem na Mazdę 5 bo zaskakująco często te dodatkowe foteliki potrzebowałem, a i spalanie miało znaczenie. Od jakiegoś czasu auto używam tylko by córkę do przedszkola zawieźć, zakupy, jakieś wycieczki i urlop do Polski - nie wiem czy 10tyś km rocznie robię. Spalanie więc może być trochę większe.

Fajnie by było poznać Waszą opinię, czy X-Trail'e z silnikiem 2.5 wyrzucać w kryteriach wyszukiwania czy to opcja jak najbardziej godna rozpatrzenia, zwiększająca wybór.

 

Poprosiłbym Was jeszcze by posłuchać pracy silnika w tym X'ie - okoliczny dealer dosyć fajnie wrzuca filmiki aut, które sprzedaje, ale ten dla mnie jakoś dziwnie brzmi, jakoś tak "popiskuje". Może nie warto nawet jechać.

 

http://vantagecarsales.co.uk/used-car-nissan-x-trail-estate-154

 

Dzięki, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popiskuje pasek. Trza naciagnac albo wymienic. Ladny egzemplarz, te relingi na dachu jak w T31. Ciekawe czy to przerobka czy norma w UK. Ja bym go obejrzal na Twoim miejscu a co do silnika , ma raczej dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wrzucę dwa swoje grosze na konto 2,5.

Wcześniej jeździłem tylko dieslami od pojemności 1,6 - 2,5 o mocach od 54KM do ~190KM. X jes moją pierwszą benzyną i teraz nie zamieniłbym się za żadne pieniądze na diesla (miałem ich w sumie 14). 

1. Słyszalne do 150km/h są tylko opony, później wiadomo opory bryły robią swoje i trochę huczy

2. w gazie jeżdżę taniej średnio o 10zł/100km niż w poprzednim dieslu 1,9 130KM ze stajni VW

3. jest to mój któryś automat i nie zamieniłbym go na żadną manualną skrzynie. Tłumaczenie: "ja lubię wahlować", ja też i wolałbym kupić małą sportową mazdę, opla tym ujeżdżać, a do jazdy na codzień, miasto korki, trasa automat sprawdza się idealnie (3 ręka do podrapania się po jajach, ew zjedzenia bułki:)

4. moc jest wystarczająca, czas redukcji po wciśnięciu pedału do podłogi wystarczający na sygnalizację manewru i zjazd na przeciwny pas.

5. koszty OC przy pełnych zniżkach PZU ciut powyżej 500zł

6. przejechane mam 140tyś, właśnie wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale w tych autach to podobno standard (nieduże koszty - długi czas naprawy)

7. Przymierzałem się do 2.0 i moim zdaniem różnica w dynamice ogromna "IMO"

 

Piszczy to może być pasek od pompy, bo rozrząd jest na łańcuchu., pytanie jak brzmi po dodaniu gazu

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez kubrick007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popiskuje pasek. Trza naciagnac albo wymienic. Ladny egzemplarz, te relingi na dachu jak w T31. Ciekawe czy to przerobka czy norma w UK. Ja bym go obejrzal na Twoim miejscu a co do silnika , ma raczej dobre opinie.

 

 

Trudno mi wypatrzeć jakąś regułę z tymi relingami. W wersji Sport-X widzę, że chyba mają w standardzie. I czasami w SE+, tutaj chyba to opcja była. 

 

Pasek to orientacyjnie jakie koszta i ile zaangażowania? Zawsze to podstawa do zbicia z ceny ;)

 

 

Ale spoko, że przed 2.5 bronić się nie trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena od 50 do 250zl + vat. To sa ceny sklepowe a w serwisie bedzie wiele drozej. Co do zaangazowania, w tym silniku nie wiem, mam inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana paska 1h roboty, bez problemów, wymieniałem 70zł pasek i około 50 wymiana.

Jak padnięty jest napinacz to trochę drożej wyjdzie ale też do zrobienia,

Edytowane przez kubrick007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. w gazie jeżdżę taniej średnio o 10zł/100km niż w poprzednim dieslu 1,9 130KM ze stajni VW

Ciekawe porównanie, mógłbyś rozwinąć? ile Ci palił TDI i w jakiej budzie i ile teraz bierze gazu T30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe porównanie, mógłbyś rozwinąć? ile Ci palił TDI i w jakiej budzie i ile teraz bierze gazu T30?

Witam!

Passat 1,9 tdi AWX 131KM 2003r kombi, w mieście średnio 8-9l/100, teraz T30 2005 przy porównywalnej jeździe 13-16/100, trasa inna bajka auta porównywalne, ale trasę mam raz na ruski rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Passat 1,9 tdi AWX 131KM 2003r kombi, w mieście średnio 8-9l/100, teraz T30 2005 przy porównywalnej jeździe 13-16/100, trasa inna bajka auta porównywalne, ale trasę mam raz na ruski rok.

O to super! fajne porównanie! dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...