Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano - benzyna vs diesel


finchy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podgrzewanie kierownicy fajna sprawa :)

A co do tych systemów- na pewno to tylna kamerka? Nie wydaje mi się, żeby to było możliwe, a w dodatku nigdy nie słyszałem o rozwiązaniu tych systemów z użyciem tylnej kamery. W innych autach system Blind Spot (czyli jak rozumiem ostrzeganie o aucie w martwym polu) był realizowany przez czujniki w tylnym zderzaku. No bo jednak technologia wykrywania przedmiotów na podstawie obrazu- czyli danych analogowych jest bardzo zaawansowana i ogólnie nie jest stosowana to takich rzeczy. Do takich zadań lepiej nadają się czujniki ultradźwiękowe. Działają na takiej samej zasadzie jak czujniki parkowania tylko są dalszego zasięgu. Z resztą- podstawowe pytanie- to jak to działa w nocy albo kiedy kamera jest brudna? W dodatku tylna kamera nie ma takiego pola widzenia na boki. A w warunkach zimowych kamera jest uwalona niemalże cały czas :)

A co do lane asist- tu już kamera jest przydatna, bo analizuje drogę przed autem i widzi dwa pasy, tylko znowu kolejna kwestia- nie spotkałem się z tym, żeby było to realizowane za pomocą kamerki z tyłu z prozaicznego powodu- nie widzi w nocy i jest wiecznie brudna. Za to wielokrotnie widziałem to rozwiązane w inny sposób- kamera jest umieszczona za przednią szybą przy lusterku cofania. W tym samym pudełeczku co optyczny czujnik zamoczenia szyby. Jest to zrobione po to, żeby kamera widziała przestrzeń przed autem i w dodatku była wycierana wycieraczką. Jest też druga opcja, że lane asist używa tej kamerki w prawym lusterku i to moim zdaniem jest racjonalne rozwiązanie w tym aucie. Kiedyś widziałem coś takiego w Citroenach. Ta kamera pomocnicza z prawej strony auta może widzieć białe linie z prawej strony. Wtedy nie było by potrzeby montowania kamery pod szybą. W dodatku ta kamera z przodu raczej się nie brudzi, oczywiście z wyjątkiem jakiejś ekstremalnej jazdy po błocie. Ona jest wystawiona na wiatr i spokojnie pęd powietrza wystarcza żeby coś tam było widać.

 

Nie żałuj braku tych systemów- nie wiem jak dla innych kierowców, ale jechałem Mercem znajomego wypakowanym wszystkim co tam było i to była zabawka na 5 minut. Chwilę się pojarałem Blind spotem i Anty collision coś tam srata tata.  Stwierdziłem, że to nie jest na europejskie warunki bo wiecznie wszystkie systemy wskazywałem, że zaraz się rozbiję. Według tych systemów pasa to w ogóle w mieście nie powinienem zmieniać, a odstęp powinienem mieć tak wielki, żeby każdy mi się wciskał na mój pas. Ogólnie to panika i czerwone kontrolki wszędzie. A nie jechałem jak wariat, w końcu nie moja fura to nie szalałem.

Po pokazie jak to bardziej wkurza niż pomaga nawet nie namawiałem ojca do kupienia tych bajerów do Lexusa. A tam za 30 tysięcy była pakiet wszystkiego co się dało wymyślić z noktowizorem włącznie. A ten noktowizor to z tego wszystkiego najmniej przydatna zabawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=jhJgqslTuT8

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y0ehDMi_jBs

 

Na filmikach jest pokazane wyraźnie, że wszystko jest oparte o kamerkę. Zauważ też, że wszystko jest do wyłączenia z poziomu menu "driver assistance", którego chyba nie ma w wersji europejskiej. Jeżeli chodzi o brud ma kamerce to dowiedziałem się w salonie, że od przyszłego roku ma być w wersji europejskiej spryskiwacz na kamerkę (chyba tylko tylnią). Być może jest to już w wersji USA, kwestia sprawdzenia. Mi i tak najbardziej szkoda podgrzewanej kierownicy - przy -20 stopniach przynajmniej palce nie odpadają ;-). A sama kamera może mieć coś a'la night vision i przez to może rozpoznawać pasy/krawędź jezdni. Ale tak jak powiedziałeś - to nie są bajery na polskie drogi. Jeszcze się zapytam o gaśnicę, apteczkę i inne niezbędne prawnie rzeczy - dostałeś to wszystko z autem? Jak tak, to jest to idealnie wpasowane np w piankę pod wykładziną bagażnika? W QQ strasznie mnie denerwowało brak spasowania tych elementów, przez co latały one jak głupie na każdej dziurze i niepotrzebnie hałasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde, rzeczywiście :o

"wot technika", w takim razie rzeczywiście ta kamera musi mieć jakieś dodatkowe bajery typu spryskiwacz i night vision. Ta kamera w moim nie ma noktowizji i jedynie w nocy widzi dzięki podświetleniu terenu za autem światłem cofania.  

 

A to dziady rąbane, nie dali mi apteczki! Pojadę i dokupię. W Polsce chyba nie ma obowiązku posiadania apteczki ale lepiej ją mieć dla bezpieczeństwa. Ale trójkąt i gaśnica jest.

Porobiłem zdjęcia schowków, raczej spokojnie wciśnie się w te boczne schoweczki apteczkę i nie tylko. Od razu dokupiliśmy matę do bagażnika.

Zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówią, że wersje europejskie są lepiej wyposażone niż amerykańskie. ;-) Ze zdjęć widzę, że gaśnica i trójkąt są "wrzucone" do schowka, więc pewnie obijają się na wertepach. Szkoda, na stronie nissana widzę w dziale akcesoria pakiet safety, ale nie wygląda mi to na idealne dopasowanie do schowków. Swoją drogą zauważ, że przy lewarku masz jeszcze dwa wgłębienia - może w USA dodają tam coś, czego nie ma w wersji europejskiej. 

 

Jaką matę kupiliście? Ja zastawiam się albo nad tą miękką gumową albo nad dywanikową, ale ze zdjęć nie idzie rozpoznać, czy dywanikowa ma wysokie gumowe brzegi. Dywanikowa wygląda lepiej, ale bez brzegów nie ma sensu kupowania jej.  

Edytowane przez finchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mata w takiej wersji dywanikowej nie ma sensu, bo nic nie pomaga. Właściwie to nie wiem po co ona jest. Ewentualnie może po to, że jak coś brudnego by się wiozło to uwali się mata a nie sam bagażnik. A że auto nie pełni roli turystycznej, to i nie ma za bardzo jak się ubrudzić. Ale tą matę dostaliśmy za darmo z autem, tak po prostu w ramach upustu. Rzeczy w bagażniku latają jak żyd po pustym sklepie. W Lexusie GS też mam tekstylną. W Lexusie CT mam matę gumową i to jest dobre rozwiązanie- już nie chodzi o wożenie brudnych rzeczy, bo praktycznie wozi tylko siaty z zakupami. Ale plusem maty gumowej jest to, że rzeczy się nie przemieszczają. Można położyć płyn do spryskiwaczy i inne duperele, nawet siatki i nic nie lata.

Konkluzja: mata tekstylna nie ma sensu, za to gumowa to świetne i praktyczne rozwiązanie które polecam.

 

A co do tłuczenia się rzeczy- powiem szczerze, że nie usłyszałem tego nigdy, nic się raczej nie tłucze. A to dziwne, bo rzeczywiście leży w plastiku i powinno to latać. Murano jeździ często po dziurach i torowiskach ale nic się nie dzieje.

 

A może miejsce przy lewarku jest zostawione na zestaw naprawczy? W Polsce nie występuje wersja z zestawem, ale spotkałem się wielokrotnie z opcją likwidacji koła zapasowego a zamiast tego dostajesz zestaw naprawczy. Wtedy zyskujesz dodatkowy schowek pod bagażnikiem, w dodatku dość pojemny. U nie w Civicu to była opcja. Ale ja jakoś nie wierzę w te preparaty. Ale w sumie co wtedy zrobić z subwooferem BOSE? Takie rozwiązanie chyba mogło by występować tylko w wersji bez BOSE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, kupię miękką gumową. Zawsze mnie denerwowało, kiedy bagaż na kółkach zawsze musiał uwalić brudem dywanik w bagażniku.

 

Zestaw naprawczy to pomyłka jak dla mnie. Przyznam, że choć jeżdżę już ponad 10 lat i bywałem w trasach powyżej 2000 kilometrów na raz to jeszcze nigdy nie złapałem gumy. Ojciec zawsze mnie uczył, żeby nigdy nie jeździć przy zewnętrznej krawędzi jezdni, więc może stąd mam tego fuksa; aczkolwiek na autostradzie w Belgii o włos minąłem zgubiony szpadel. Przy rozerwanej oponie zestaw naprawczy nie pomoże.

 

Próbuje dociec przydatności Homelink w Nissanie i wychodzi na to, że jednak ten bajer może zadziałać w Europie. W budynku drzwi garażowe są na sterowniku Hormann A460 i ludziom udawało się zaprogramować nadajnik w lusterku wstecznym tak, żeby brama się otwierała. Kwesta jest tylko ściągnięcia tego lusterka ze stanów - z tego co widzę to i wersja europejska i usa mają wtyk 10 pinowy, więc raczej nie powinno być problemu ze spasowaniem elementu. Inna sprawa, że na amerykańskim ebay-u nie ma lusterka do rocznika 2009+ więc tu już mam problem jak to zdobyć. A homelink to widzę niezły bajer - nie dość, że potrafi otworzyć bramę/drzwi garażowe to jeszcze potrafi np zapalić światła w ogrodzie czy halogen na budynku.  

 

Pytałem się kiedyś o tego suba Bose w kole zapasowym, ale nic nie powiedziałeś - faktycznie idzie z niego jakiś bas? :)

 

Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem - w wersji USA silnik ma 265 KM, w Europie 256 KM - chyba zrobili jakiś downgrade ze względu (jak przypuszczam) na normę Euro5 :/ Szkoda, 10 KM jednak piechotą nie chodzi, no i pozostaje skrzynia CVT, która chociaż jest dość niezawodna, to jest na pasku, a nie na łańcuchu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subwoofer daje dobry bas, i jest wystarczająco mocny. Można takim mini equalizerem dodać basu itp. więc charakterystykę dźwięku da się zmieniać dość wygodnie.

No tak, z całego auta jednak trochę strach o tą skrzynię CVT- ogólnie chodzą słuchy, że pasek wytrzymuje 150 tysięcy. Nie wiem jaki jest koszt wymiany, ale coś mi się wydaję że przy tym samym przebiegu Diesel wygeneruje i tak większe koszty napraw :)

A co do Homelink nie interesowałem się tym tematem. Aczkolwiek było by to przydatne, bo mam dwie bramy sterowane na pilota. Tylko już rodzice i ja jesteśmy przyzwyczajeni do pilotów i jakoś nam to nie przeszkadza na razie. A jak już by się to montowało to trzeba by było do 3-ech aut na raz. Bo Murano jest autem firmowym i stoi pod biurowcem na parkingu więc do niego nie ma po co.

 

Jako ciekawostkę powiem, że Murano wczoraj odwiozłem do myjni "Basja" na kompletne i całkowite czyszczenie całego auta z zewnątrz i silnika z praniem wnętrza. Koszt takiej zabawy wynosi prawie 500 zł. Taki urok posiadania kremowej tapicerki. Nie powiem, jasne wnętrza bardzo mi się podobają. Ale ze względów praktycznych moim zdaniem najlepszym sposobem jest tapicerka ze skóry jakiejś ciemnej i wszystkie tekstylne elementy czarne. Wtedy auto się nie brudzi a i tapicerka jest atrakcyjna- nie czarna. W GS-ie mam właśnie skórę jak to określono na forum Lexusa- "koniakową" ale już wszystkie tekstylne elementy są czarne. Łatwo się to czyści.

Tylko o ironia na tej kremowej jasnej tapicerce Murano nie widać kurzu, piasku dlatego mam wrażenie jakby lepiej się sprawdzała w codziennym użytkowaniu. Za to widać przebarwienia od spodni i ewentualne zabrudzenia od palców uwalonych smarem itp. Za to w Lexusie wiecznie na czarnych elementach widać kurz a na podłodze piasek, ale tapicerka sama w sobie nie zmienia koloru od brudu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta skrzynia generalnie jest nie do serwisowania; z tego co wyczytałem na forum usa to nissan prawie zawsze wymieniał ją w całości. Nie sądzę jednak, żebym zrobił tym autem 150 tysięcy przez 3 lata - jak zrobię 40 to sam siebie zadziwię ;)

 

Ciemna tapicerka w Murano to wg mnie pomyłka - auto zupełnie traci na atrakcyjności w środku. Nie rozumiem zresztą myślenia większości Polaków, którzy kupują samochód z ciemną tapicerką "bo to praktyczne". Summa summarum większość z nich jeździ w uwalonych brudem siedzeniach ciesząc się, że tego brudu nie widać. No ale jak komuś to nie przeszkadza to droga wolna. Ja zawsze bardzo dbałem o swoje samochody i nie będzie inaczej z nowym, więc o czystość tapicerki się jakoś nie martwię. 

 

Zapytam tez o ksenony - wiem, że są samopoziomujące się, ale czy nie świecą za zbyt nisko? Wiem, że jest sposób, żeby je trochę podregulować. ;) Czy od momentu kupienia wymieniałeś te ksenony lub inne przepalone żarówki? W QQ przez trzy lata użytkowania nie spaliła się ani jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zgadzam, że tapicerka jasna jest lepsza, widziałem w salonie czarną i wygląda znacznie gorzej, zupełnie inne auto.

Ze świateł jestem bardzo zadowolony, świecą dobrze, nic się nie dzieje, nie trzeba regulować itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider nie narzekaj :) X-Trail w jasnej tapicerce też wygląda lepiej niż w ciemnej. Ale oczywiście to kwestia gustu. I ilości rozbabranego sosu na fotelu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak- to kwestia gustu jest jednak. Jedni wolą brunetki inni blondynki :) Tylko w przypadku koloru tapicery ważne jest to czy jest tekstylna czy skórzana. W firmie taty mamy też X-traila i Primerę P12 obydwa w jasnej tekstylnej tapicerce i pomimo, że auto nie jest "dzieciowozem" to i tak wygląda ta tapicerka tragicznie po dłuższym czasie. Zwłaszcza, że auta są używane przez pracowników do jazdy w "brudne miejsca". Skóra jest łatwa w utrzymaniu bo nic raczej w nią nie wsiąka tak jak w materiał tekstylny i nawet jak coś na skórę wylejesz już nawet dajmy ten sos- to bierzesz szmatkę i wycierasz. Czy jasna czy czarna nie ma znaczenia bo wytrzesz do sucha i nie ma śladu. Jeśli to samo zrobisz na tapicerkę tekstylną czarną- to kijowo- musisz to porządnie wyczyścić na mokro i zostawić do wyschnięcia. Ale potem tego nie widać. Za to jeśli kapniesz sosem na tekstylną białą- to masz przesrane. Gruntowne pranie tapicerki. W P12 w końcu dokupiono pokrowce oryginalne bo plamy były nie do usunięcia po jakimś czasie. 

Już przerabiam wszystkie rodzaje tapicerki we wszystkich kolorach i stwierdzam, że ogólnie pomyłką jest jasna tekstylna tapicerka. Wszystko jest dobre, tylko nie jasna tekstylna tapicerka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się doczytałem, że skrzynia w Murano nie jest na pasku, a na łańcuchu: 

 

http://moto.pl/MotoPL/1,99239,6318619,Za_kierownica___Nissan_Murano_3_5_V6.html

 

O ile pismak nie zmyśla to likwiduje to problem z żywotnością tej skrzyni. Sęk w tym, że do Murańców ładowane są dwie skrzynie (lub były):  JF011E oraz JF010E. Na chłopski rozum kumam, że 010 była montowana w starszych rocznikach (na stronie Jatco, producenta, wyraźnie jest napisane w opisie skrzyni słowo belt czyli skrzynia jest na pasku). Co ciekawe widzę, że JF011E jest montowana w wielu samochodach (np w X-trailu) i najprawdopodobniej nowa druga generacja Murano hula już na tej skrzyni i jest na łańcuchu.

 

Następna rzecz - druga generacja Murano nie bazuje na płycie podłogowej altimy, tak jak sądziłem, a  dzieli ją  z Infinity FX 35/45.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, dobrze wiedzieć, bo mi się nie chciało aż tak głęboko grzebać i wyciągać takich informacji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakniejakja na stronie forum z usa znalazłem parę innych rzeczy, chociaż nie wiem, czy będą one działać w wersji europejskiej:

 

- przytrzymanie przycisku unlock na pilocie przez dłuższą chwilę powoduje otwarcie się szyb, 

- Narzekałeś na uchwyty na kubki. Tu cytuje: "There is a little flap attached to the bottom of the door that covers the front cupholders. Look closely and you will see it. Also, there is a removable tray in the cupholder closest to the driver. That removable tray is reversible"  Czyli jest jakaś klapka przy drzwiczkach, którą można docisnąć latający kubek

- przytrzymanie unlock i lock na pilocie powoduje włączenie/wyłączenie klaksonu podczas zamykania wozu.

 

Tyle na teraz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie proszę o potwierdzenie że nissany murano altima quest maja te same silniki bo jestem zainteresowany kupnem silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety numery z pilotem nie działają ani powiadamianie klaksonem ani okna :( a szkoda. Aczkolwiek można by się spytać w serwisie- wiem na 100 procent, że w Lexusikach można takie opcje włączyć w serwisie- to domykanie okien na przykład, nie wiem co tam jeszcze można. Sam miałem poprosić o aktywację tego w samochodach ale jakoś mi wyleciało z głowy. Jest to napisane w instrukcji Lexusów. Może w Murano to też jest możliwe, bo to żadna kosmiczna technologia :)

A stojaki na kubki jednak nie mają żadnych ukrytych atutów- Zdjęcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno się mówi. Jak będę odbierał furę to się zapytam o możliwość włączenia tych bajerów. W lecie jak auto stoi nagrzane na słońcu to ewidentnie taka funkcja otwierania szyb z pilota by się przydała. Generalnie wszyscy też narzekają na te stojaki do kubków. :)

 

Zauważyłem też, że u nas w wersji europejskiej na konsoli mamy dwa przyciski "Back" gdzie w usa jest jeden przycisk "Back" i jeden przycisk "Voice", chyba do aktywacji komend głosowych. No i w nowych wersjach nie ma już w bagażniku tej otwieranej pokrywy na siatki, szkoda, bo fajny bajer.

 

@KRYSTIAN 1980 z tego widzę to jest ten sam silnik VQ35DE, ale w altimie ma on inną charakterystykę. Nie wiem, czy można stosować go zamiennie w tych dwóch różnych autach.

  Edytowane przez finchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przycisk Voice jest jakoś w wersji amerykańskiej sensowniej no bo po co komy dwa przyciski "powrót" :) Ale funkcji Wybierania numerów i obsługi głosem nie używam bo i tak nie działa dobrze chyba w żadnym aucie, w Lexusach również :D A angielski nie jest u mnie na niskim poziomie więc to nie kwestia wymowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, ze ten system usa możesz nauczyć własnego akcentu i wyrażeń, oprogramowanie ma funkcje do zapamiętywania Twoich poleceń i przypisywanie ich do już istniejących. Kurka jak tak się popatrzeć to różnic jest naprawdę sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że nawet mam iPhone i SIRI w nim, która rozumie mnie dobrze a i tak jej nie używam bo szybciej wszystko da się zrobić samemu. Moim zdaniem sterowanie głosowe właściwie czegokolwiek jest bez sensu, zwłaszcza jak pasażerowie są w aucie :D

 

http://www.apple.com/ios/siri/

Edytowane przez jakjajaknieja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam FINCHY pisałeś że mogą mieć różną charakterystykę na czym może to polegać ta różnica poza kolektorem ssącym i łapą na prawym nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aż takich detali nie znam, ale mówiąc o charakterystyce mam na myśli różnorodność w zakresie mocy i momentu: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine. Poza tym na przestrzeni lat ten silnik był modyfikowany. 



Dzisiaj odebrałem Murano z tygodniowym poślizgiem. Wrażenia na gorąco:

 

V6 - jezu, jak to idzie. Nigdy w życiu diesla. Inaczej jest na jeździe próbnej, a inaczej, jak fura jest własna. Dzisiaj startowałem spod świateł z X5 i nie było mowy, kto się wysunie naprzód. Poza tym sam silnik - mam porównanie do kumpla laguny V6 3.0. Tu jak sie wdepnie nawet lekko w pedał to słychać moc, w lagunie czuć to było dopiero po kick down. Silnik i skrzynia po prostu rewelka.

 

Kubełkowe fotele! Model na 2013 rok chyba został trochę przerobiony. W końcu nie wyrzuca na zakrętach.

 

Bose. Dopiero co wróciłem z garażu, bo chyba ze trzy godziny siedziałem i słuchałem muzyki. Bas jest tak czysty, że przeszła mi myśl na same modyfikacje. REWELACJA.

 

Fura jest kosmos - jedyna wada - nie podoba mi się przechodzenie między folderami, gdy dysk usb jest podpięty. W nissan connect jednak to było lepiej rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówiłem, że będzie szedł jak szalony. 8 sekund to jest fajne przyspieszenie już zbliżające się do aut sportowych :D Między 8 a 10,5s to jest potężna przepaść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu "f" kup sobie nowe auto bo mój nissan z 50 rozpędza się do 60'' w 6, 5 s! . Bez sond lambda jest chyba szybszy

Serdecznie pozdrawiam.

Wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...