Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zalety i co lubicie w swoich Primerkach?????


Gość Scyzor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mały bagażnik - wolne żarty :-))) bagaznik jest wielki !!

ad. uchwytówt na kubki - wez pod uwagę ze takowe pojawily sie w duuuzo nowszych konstrukcjach - pokaz mi auto z lat tych co P10 co takowe uchwyty posiada... dopiero teraz obserwuje tendencje do tego ze kazde auto musi miec cos na napoje i rozne schowki gdzie i jak sie da. ot taki tręd :-)

 

w top gearze sie nabijali z tych schowkow ze uzytecznosc niektóych jest taka ze mozna tam schowac np. selera :)

 

No niestety to prawda. Kombiaczki mają najmniejszy bagażnik ze wszystkich dziesiątek :cry:

Co do uchwytów na kubki to może masz i racje.

Ale za to podoba mi się ten schowek pod kierownicą. Szczerze mówiąc żadko się taki spotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje uwagi ogólne:

 

-słabe blachy: zdarzają się częste przypadki ognisk rdzy na elementach malowanych fabrycznie

-słabe wygłuszenie wnętrza: byćmoże wpływ na to ma sztywno zestrojone zawieszenie.

-słaby skręt: żeby wymanewrować primerą, trzeba to robić na 2, 3 razy

 

w szczególności do silnika CD20T (turbodiesel) dodam:

 

-przestarzała konstrukcja silnika i brak intercoolera, co przekłada się słabe osiągi i dość duże spalanie

-kiepska amortyzacja i zawieszenie silnika co skutkuje tym że na kierownicy i lewarku skrzyni biegów czuć lekkie wibracje. Poza tym silnik (albo komora silnika) powinien być lepiej wygłuszony (brak osłony tłumiącej wibracje i hałas)

-dość zawodna elektronika w osprzęcie silnika (bosch)

- to nie jest wada auta, ale dodam jeszcze jako wadę użytkową: całkowita niekompetencja serwisów Nissana w diagnozie i obsłudze silnika CD20T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do drogich czesci to chyba kazda firma w oryginalach jest droga - przebicie 3krotne, ale istnieja calkiem dobre zamienniki ktore sa duzo tansze i wytrzymuja przynajmniej jednego wlasciciela ;)))

 

wogole auto prezentuje sredni b.przyzwoity sredni poziom - przyjzyjcie sie bezposrednim konkurentom (szczegolnie cenowym) - nic lepszego sie nie znajdzie a drozsze Mercy i Audiki tez sie psuja - pocieszcie sie tym o Audi A8:

Niezawodność (drobiazgi):

niestety autko jak na kilometraż jaki robię nie jest niezawodne a wręcz psuje się ciągle

Niezawodność (poważne usterki):

Niestety remont silnika albo sprzedaż, tyle mi pozostaje............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mnie jak narazie wszystko ok. Nie narzekam na głoścność w prównaniu z Escortem, ani na włąsciwoście jezdne. Jedyne moje zastrzerzenia to cholernie parujące szyby i bez klimy to ani rusz.

Fakt faktem u nas w Łodzi są chyba "najlepsze" drogi, wiec stuki przedniego zawieszenia to kwestia przyzwyczajenia. A i dobrze że jest trochę przestrzeni miedzy głową a dachem bo chyba musiałbym szyber wyciąć bo głowa skacze w górę i w dół, ale jaka atrakcja jak się jedzie z laską :P

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się ten temat zrobił okazją do wylewania żali.

Ja mam dwa słowa do dodania.

1. Słabe zawieszenie ? moment , to jest słabe zawieszenie czy takie mamy świetne drogi. Zawieszenie jest komfortowe i pewne , na równej drodze auto się trzyma jak stołu, nawet na łukach i przy dużych prędkościach. Ktoś projektując to auto zakładał że będzie eksploatowane na 100% asfalcie. A większość z nas eksploatuje je 30 % asfalt 70 % dziury.

2. Słabe blachy, ogniska korozji też wydaje mi się że wynika to z tego, że większość samochodów sprzedawanych w Polsce to są "bezwypadkowe" auta.

3. Poza tym jeśli chodzi o narzekanie na parametry to może zamiast narzekać ktoś zestawi np. promienie skrętu kilku aut porównywalnych w klasie i wtedy powiemy że primera ma kiepski. - jeździłem skodą felicia w innym wcieleniu, tam to jest dopiero kiepski promień skrętu , a autko jest dwa razy mniejsze ;)

Pozdro

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzeń w Primerze to jest to co lubią Tygrysy! Wygodne fotele obite niezniszczalnym welurem (aż się nie chce wysiadać 8) ) i największy plus - przełączanie biegów - MAJSTERSZTYK i PRECYZJA :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzeń w Primerze to jest to co lubią Tygrysy! Wygodne fotele obite niezniszczalnym welurem (aż się nie chce wysiadać 8) )
Jeśli masz wersję SLX to nie wiesz co to znaczy wygodne fotele. Kubełki z SRi/GT to jest dopiero coś!

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzeń w Primerze to jest to co lubią Tygrysy! Wygodne fotele obite niezniszczalnym welurem (aż się nie chce wysiadać 8) )
Jeśli masz wersję SLX to nie wiesz co to znaczy wygodne fotele. Kubełki z SRi/GT to jest dopiero coś!

 

pzd

potwierdzam - fotele są bardzo wygodne (świetne trzymanie na boki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie denerwuje:

1. Standardowo - zawiszenie (trzeszczy i stuka)

2. To mój drugi nissan w którym nie ma korbki do lewarka i bawię się srubokrętem

3. 1.6 to za słaby silnik jak na taki duży samochód, tymbardziej jak jeździ na gazie. Najmniejszy w Primerach powinien być 1.8

4. Dosyć drogie części, co nie znaczy że do innych samochodów sa tanie

5. Cup holder w podłokietniku też mnie drażni

Ale mimo tego jestem zadowolony ze swojego samochodu.

Pozdrawiam

z wszystkimi punktami mozna powiedziec ze sie zgadzam

ale odnosnie 2 a masz oryginalny klucz do kol??

własnie ten klucz wraz z takim pretem z jednej strony z oczkiem z drugiej splaszczony sklada sie w korbke do lewarka.

no moze jeszcze odnosnie silnika 1,8 w p11.144 to taki kompromis miedzy 1,6 a 2,0 czyli zuzycie paliwa na poziomie 2,0 a osiagi 1,6

1,6 jezdzilem tylko raz 1,8 kilka razy a mam 2,0 i jakos nie moge narzekac.

wk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie denerwuje:

1. Standardowo - zawiszenie (trzeszczy i stuka)

2. To mój drugi nissan w którym nie ma korbki do lewarka i bawię się srubokrętem

3. 1.6 to za słaby silnik jak na taki duży samochód, tymbardziej jak jeździ na gazie. Najmniejszy w Primerach powinien być 1.8

4. Dosyć drogie części, co nie znaczy że do innych samochodów sa tanie

5. Cup holder w podłokietniku też mnie drażni

Ale mimo tego jestem zadowolony ze swojego samochodu.

Pozdrawiam

z wszystkimi punktami mozna powiedziec ze sie zgadzam

ale odnosnie 2 a masz oryginalny klucz do kol??

własnie ten klucz wraz z takim pretem z jednej strony z oczkiem z drugiej splaszczony sklada sie w korbke do lewarka.

no moze jeszcze odnosnie silnika 1,8 w p11.144 to taki kompromis miedzy 1,6 a 2,0 czyli zuzycie paliwa na poziomie 2,0 a osiagi 1,6

1,6 jezdzilem tylko raz 1,8 kilka razy a mam 2,0 i jakos nie moge narzekac.

wk

 

skad te mity na temat silnika 1,8 ?

dlaczego jest tak strasznie nielubiany na tym forum?

odnosnie spalania pozwolilem sobie sprawdzic raporty spalania (www.autocentrum.pl) dla primer:

1.6 1,8 2,0

minimalne 7,7 8,2 7,7

miasto 10 10,2 11,6

srednio 7,1 7,2 6,9

 

badanie osiagow subiektywne czy obiektywne?

bo jesli obiektywne to chyba da sie wyczuc roznice miedzy 100 a 114KM

i 140 a 158 Nm

na temat odzcuc subiektywnych trudno dyskutowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Poza tym jeśli chodzi o narzekanie na parametry to może zamiast narzekać ktoś zestawi np. promienie skrętu kilku aut porównywalnych w klasie i wtedy powiemy że primera ma kiepski. - jeździłem skodą felicia w innym wcieleniu, tam to jest dopiero kiepski promień skrętu , a autko jest dwa razy mniejsze ;)

Pozdro

Sławek

 

to ja Ci napiszę co ma lepszy promień skrętu, bo to sprawdzałem: passat, A4, avensis, vectra, laguna, 406, accord - chyba wszyscy podstawowi konkurenci primery w jej klasie.

A porównanie felicji z primerą nie jest żadnym porównaniem - to są dwa różne segmenty, a ponadto skoda to tanie auto dla osób którzy raczej powinni mieć świadomość tego typu ograniczeń funkcjonalnych, natomiast primera to auto dla osób z większą gotówką i większymi wymaganiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad te mity na temat silnika 1,8 ?

dlaczego jest tak strasznie nielubiany na tym forum?

odnosnie spalania pozwolilem sobie sprawdzic raporty spalania (www.autocentrum.pl) dla primer:

1.6 1,8 2,0

minimalne 7,7 8,2 7,7

miasto 10 10,2 11,6

srednio 7,1 7,2 6,9

 

badanie osiagow subiektywne czy obiektywne?

bo jesli obiektywne to chyba da sie wyczuc roznice miedzy 100 a 114KM

i 140 a 158 Nm

na temat odzcuc subiektywnych trudno dyskutowac

 

no ale przyznaj ze dziwny jest ten silnik 1,8

po pierwszye primo pali jak smok w tych samych warunkach wiecej od 2,0 (sprawdzone empirycznie)

po drugie primo te 14 koni wiecej w zapszegu jak i 18 Nm to i tak dosyc malo.

ale faktem jest ze gdybym mial wybierac miedzy 1,6 a 1,8 to wybralbym 1,8

wk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście w mojej P11 denerwują drgania pochodzące od silnika w przedziale obrotów 2.7-3.2krpm..... Drgania sa bardzo irytujace...do tego stopnia, ze o ile nie uda mi sie ich wyeliminowac to samochod w ciagu najblizszego roku zostanie sprzedany.....

U MNIE DRGANIA POWODOWAŁ PRZEGUB WEWNĘTRZNY. WYMIENIŁEM PO PÓŁ ROKU I GRA!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIWIĄ MNIE NIEKTÓRE RZECZY O KTÓRYCH PISZECIE?

-GŁOŚNY SILNIK? MÓJ CHODZI BARDZO CICHO

-ZAWIESZENIE TWARDE? DLA MNIE BOMBA! MIĘKKIE

-SKRZYPIĄCA ZAWIECHA? U MNIE SKRZYPIAŁA 1 DZIEŃ,ZMIENIŁEM TULEJKĘ NA WACHACZU GÓRNYM I ŚMIGA CICHUTKO.

CO DO MAŁEGO PROMIENIA SKRĘTU TO SIĘ ZGODZĘ, NO I ŻE CZĘŚCI MOGŁY BY BYĆ TAŃSZE.

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co mnie drażni to kolebotanie silnika bo już troszkę przy tym grzebę i nie moę dać sobie rady. ale po wymianie sondy powinno być ok. tak pozatym

same zalety, i co najważniejsze od mercedesa wygodniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baaaaaaaaaardzo głośny silnik,szczególnie po ściągnięciu nogi z gazu(silnik na biegu).Punto było w porównaniu z nissanem prawie bezgłośne...Scyzor.Chyba,a mam taką nadzieję,mój nissan ma jakiś feler,który można usunąć.Przez te huczenie nie mogę pokochać swojego P11 GT.

Jeszcze zawieszenie...bardzo twarde(długo musiałem się przyzwyczajać),ale za to jak się prowadzi,samochód jest "przyspawany" do jezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drażni mnie jedna rzecz:

Średnio co 4-5 miesięcy zdarza się, że nagle, równocześnie przepala się kilka żarówek naraz. Gdy spali się jedna od razu ją wymieniam, ale wiem też, że zaraz spalą się kolejne. Nie mam chyba żarówki, której bym nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wszystkimi punktami mozna powiedziec ze sie zgadzam

ale odnosnie 2 a masz oryginalny klucz do kol??

własnie ten klucz wraz z takim pretem z jednej strony z oczkiem z drugiej splaszczony sklada sie w korbke do lewarka.

wk

Nie mam takiego klucza. Tą Primerke jak kupowałem to wogóle żadnego klucza nie było (ciekawe dlaczego?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moja 2 p10 obie miały te same mankamenty,nietrwałe wachacze przednie i zacierające się tylne prowadnice hamulcowe,blokujące koło,no i ten cholerny ręczny który często słabo bierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P10, 92r, GA16DS, sedan

1. otwieram bagażnik ze środka samochodu, wychodzę, zamykam drzwi kierowcy i słyszę jak zamyka się bagażnik! zamek jest tak czuły, że reaguje na drgania spowodowane zamknięciem drzwi.

2. szyba w tylnych drzwiach nie opuszcza się do końca

3. przednie słupki ograniczające widoczność na boki

4. długie światła trzeba włączać "od siebie"

5. nie podświetlone przyciski od nawiewów, widać gdzie są, ale nie co na nich pisze

 

wszystkie punkty oprócz 3 to pierdoły, samochód jest super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P10, 92r, GA16DS, sedan

[...]

5. nie podświetlone przyciski od nawiewów, widać gdzie są, ale nie co na nich pisze

 

chyba masz spalone jakieś żarówki, u mnie jest to podświetlone. Inna sprawa, żę u kolegi (SLX z 94r) też nie widać podświetlenia opisów przycisków nawiewu.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...