arturprima Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 (edytowane) witam mam taki problem z primerką 2.0 140ps ... wszystko jest ok tylko ,ten sam problem wystepuje na benz. i gazie ,gdy stoi na luzie wolne obroty są ok 750 lecz jak wcisne pedał gazu odrobine i trzymam w miejscu to obroty idą tak powoli do 3000 na ok 1 sekunde zatrzymują sie ,a po chwili idą dalej do 5000 a pedał gazu cały czas w miejscu ....nie ma mozliwosci stopniowego dodawania gazu przepustnice wystarczy ze przy zamknietej uchyli sie około 3mm i mam już full obroty silnika ... benzyny pali 9 l setke , przyspieszenie około 12 sek 0-100... zauważyłem że swiece są białe Edytowane 12 Września 2013 przez arturprima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoneface Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 co do świec to masz objaw ubogiej mieszanki. A przepustnice masz na lince czy elektroniczną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturprima Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 co do świec to masz objaw ubogiej mieszanki. A przepustnice masz na lince czy elektroniczną?? przepustnica na lince ... a i tps ustawiony na 0.4v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 A spróbuj dodać gazu nie pedałem tylko bezpośrednio przepustnicą, wykluczysz wtedy przynajmniej linkę i będziemy szukać dalej. Ustawienie TPS w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturprima Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 A spróbuj dodać gazu nie pedałem tylko bezpośrednio przepustnicą, wykluczysz wtedy przynajmniej linkę i będziemy szukać dalej. Ustawienie TPS w porządku. ruszając przepustnicą jest tak samo ... dodam żę przepływomierz wymieniany 35tyś km temu i mam sonda dedykowaną japońskiej firmy.. teraz widze żę na benzynie na wolnych obrotach po pewnej chwili zaczynają lekko falować obroty +-100 mniej wiecej co 30 sek... a na gazie wahania są prawie niezauważalne .. miesiąc temu zaświecił sie chek i wyszły błędy spalania stukowego. i niesprawność II sondy niby katalizator wypalony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Niesprawność drugiej sondy wychodzi często jak masz gaz, to nic nie szkodzi (poza tym że pali się check). Spalanie stukowe może brać sięze zbyt szybkiego zapłonu. Przyspieszałeś go może? Standardowo wyprzedzenie zapłonu, czyli upraszczając pozycja w jakiej jest zamocowany aparat zapłonowy, jest taka że górna śruba mocująca aparat jest mniej więcej na środku tego owalno-półkolistego wycięcia. Dokładnie ustawi Ci za grosze mechanik z lampą strobo, ale tak na oko można póbować samemu. Tylko mało prawdopodobne żeby się samo przestawiło, no i to raczej nie jest przyczyna tak wysokich obrotów, jedynie tego przycięcia na 3000. Drugie co mi przychodzi do głowy to coś nie halo z przepustnicą. Silnik nie powinien wkręcić się na 5000 gdy przepustnicę uchylisz tylko odrobinę. Więc ja bym ją wyjął i przede wszystkim obejrzał czy tam wszystko jest w porządku. Zobacz też czy nie masz dziurki w tym krótkim gumowym wężyku na górze przepustnicy. Przede wszystkim, skoro masz zamontowany gaz, to wszelką diagnostykę i naprawy dobrze jest robić na benzynnie przy zakręconej butli gazowej, wtedy wykluczysz że gaz coś Ci miesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Nie ma błędu spalania stukowego, jest tylko błąd niesprawnego czujnika spalania stukowego. I on nie zaświeca kontrolki check. Jak wyjdzie na kompie trzeba sprawdzić czujnik (oporność), bo jak nie działa to ECU może cuda robić z zapłonem (cofać go), bo nie ma z niego odczytów i wtedy ustawia zapłon bezpiecznie. Tylko jest mało prawdopodobne, żeby to miało wpływ na samoistne rośnięcie obrotów. Tak samo, jest błąd albo niesprawności kata albo nie działającej drugiej sondy. Chociaż teoretycznie oba nie powinny mieć wpływu na zachowanie auta (moc/spalanie). Piszę teoretycznie, bo był przypadek na forum, że niesprawna druga sonda powodowała kosmiczne spalanie i problemy z dynamiką (wg serwisówki ECU nie używa odczytów drugiej sondy do sterowania silnikiem dopóki pierwsza sonda jest sprawna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 A jakie powinien mieć wartości sprawny czujnik w silniku 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 532 - 588 kOhm przy 20°C (serwisówka). Tylko ciężko się do niego dostać bez kanału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturprima Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 zapłonu nie dotykałem ... przepustnica wygląda wporządku .. ma pytanie czy zawór aac może odpowiadać za te samoistne podwyższanie obrotów ?lubteż przepływomierz ...z przodu słychać buczenie czyli prawdopodobnie jednak kat pada .. . bede testować go na benzynie i jak znowu zapali sie czek to podjade na komp bo metoda na zwrotke nie działa u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Z buczeniem to się zgadza, miałem to samo jak mi się pierwszy kat wypalił. Zawór teoretycznie może podnieść tak obroty, bo na zamkniętej przepustnicy i otwartym zaworze da się zrobić okolice 1.5 - 2 tys obr/min (ssanie). Więc gdyby się nie zamykał po otwarciu przepustnicy obroty byłyby zbyt wysokie. Tylko nie wiem, czy komp by tego nie wypluł wtedy jako błędu AAC. Ja u siebie zdejmowałem całość (przepustnica + zawór) do czyszczenia, nie jest to trudne, można zerknąć w środek, wyczyścić dokładnie, może akurat pomoże. Tylko polecam kupić jakiś mocny środek do czyszczenia przepustnic, żeby rozpuścił wszystkie lepkie nagary, bo nie schodzą tak łatwo (szczególnie, jeśli nikt tam nigdy nie zaglądał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturprima Opublikowano 30 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 (edytowane) Z buczeniem to się zgadza, miałem to samo jak mi się pierwszy kat wypalił. Zawór teoretycznie może podnieść tak obroty, bo na zamkniętej przepustnicy i otwartym zaworze da się zrobić okolice 1.5 - 2 tys obr/min (ssanie). Więc gdyby się nie zamykał po otwarciu przepustnicy obroty byłyby zbyt wysokie. Tylko nie wiem, czy komp by tego nie wypluł wtedy jako błędu AAC. Ja u siebie zdejmowałem całość (przepustnica + zawór) do czyszczenia, nie jest to trudne, można zerknąć w środek, wyczyścić dokładnie, może akurat pomoże. Tylko polecam kupić jakiś mocny środek do czyszczenia przepustnic, żeby rozpuścił wszystkie lepkie nagary, bo nie schodzą tak łatwo (szczególnie, jeśli nikt tam nigdy nie zaglądał). bawiłem się troche tps i przy wartość 0.30v przy zamknietej przepustnicy jest poprawa np. wciskam pedał jest 1000obr, znowu lekko wciskam pedał obroty znowu idą 0 1000-1500 w góre ....podobno tps sie resetuje czy to prawda ? Edytowane 1 Października 2013 przez arturprima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 tak resetuje sie,tak na szybko ci nie pomoge ale na bank sie resetuje ,jezeli dobrze pamietam to nrb to gdzies opisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 tak resetuje sie,tak na szybko ci nie pomoge ale na bank sie resetuje ,jezeli dobrze pamietam to nrb to gdzies opisał dobra pamięć efej :-) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87490-p11-20-pb140-km-rozgrzebana-przepustnica-pilnie-prosze-o-pomoc/page-2?do=findComment&comment=896750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturprima Opublikowano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) dobra pamięć efej :-) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87490-p11-20-pb140-km-rozgrzebana-przepustnica-pilnie-prosze-o-pomoc/page-2?do=findComment&comment=896750 dzięki za link ... reset zrobiony sytuacja się poprawiła z obrotami chociaż jeszcze trochę za szybko wchodzi w obroty przy lekki wciśnięciu pedału gazu ale ogólnie może być . Będę jeździć narazie na benzynie może samo się poprawi Edytowane 4 Października 2013 przez arturprima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.