Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wykres z hamowni - Problemy z kolorowym silnikiem TD27T


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A propos braku bąbelków w rurce i wątpliwości co do przepływu paliwa. Można to skierować do przezroczystego naczynia w kabinie, póki się nie napełni lub coś podobnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos braku bąbelków w rurce i wątpliwości co do przepływu paliwa. Można to skierować do przezroczystego naczynia w kabinie, póki się nie napełni lub coś podobnego...

tak też uczynię

 

odnośnie tego sprawdzania z każdego wtrysku to siara chyba nie zaglądał pod maskę ... chyba że w I jest inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wszystkie razem tylko, na każdy z osobna nie da rady,

po zatym powrót wraca do pompy wiec odłączając jakoś to zmienia prace .. chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przelew przez uniwersalny filter z powrotem do pompy

może w tej pompie syfu sie nazbierało ,

objawy takie same po ustąpienu mrozów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pisałem ze po ustąpieniu mrozów objawów brak czyli diagnoza nie możliwa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem syf w filtrze paliwa i tylko jak był ostry mróz to przerywał ,jak się zrobiło cieplej to przestał przerywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez filtra było to samo,

jak jest załączony zaworek "przyspieszacza" to stwierdzam ze mimo że nie powinno to płynie paliwo i to z bąblami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam po dzisiejszym dniu wierzę w cuda...

Nowy naybtek, stary złomek z dieslem - czasem zapali, czasm jakby gorzej, czasem go telepie nagle bez powodu... na odpalonym grzebię przy wężykach z paliwem, nic się nie dzieje, wyłączyłem, poszedłem. Robiłem co innego, muśnięcie wężyka, kapie z niego, muśnięcie - przestał. Wężyki na oko ok, stan idelany, nie popękane, włożyłem nowe, wszystkie dziwne objawy znikneły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuda cuda cuuuda .. a wężyki były wymieniane niedawno

 

 

Pomiary ciśnienia sprężania

 

Wartość standardowa: 2,942 MPa = 29,4 bar = 30kg/cm^2 = 427 psi

Wartość minimalna: 2,454 MPa = 24,5 bar = 25 kg/cm^2 = 356 psi

Maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 0,294 MPa = 2,9 bar = 3 kg/cm^2 = 43 psi

 

Moje wyniki: 475, 460, 450, 475 psi ... dużo cieszyć się ? Wątpię uwzględniając chińskość miernika i spodziewaną dokładność z 10% wychodzi że jest normalnie.... czyli tylko się cieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaje już tylko jedno... zdrapać tą kolorową farbę.

 

Musowo to ona przeszkadza silnikowi który ze wstydu nie potrafi się wkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężanie to zasługa kremu ujędrniającego na noc - smarujesz blok i tłoki ciaśniej chodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężanie to zasługa kremu ujędrniającego na noc - smarujesz blok i tłoki ciaśniej chodzą

 

aha czyli zewnętrznie, a nie na gładź cylindrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzę, że trzeba będzie ten rabat w Rossmannie załatwić jednak  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj były testy z baniaczkiem w na trasie ... but i vmax - jest nadmiar paliwa cały czas się leje na powrocie, czyli pompa ma zapas coś mi się widzi.

wykręciłem zaworek "przyspieszacza kąta" wygląda ok, zamieniłem go z tym z 25 i poczekam rok na mrozy teraz pewnie :) albo do instytutu czegoś tam  do komory klimatycznej :)

zaworek nie ma nic co można by mu wymienić


informuję że raczyłem wydłubać turbo z auta ... więc zanim nie włożę odpadam ze wszystkich wycieczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no było ok, trochę gimnastyki, ale obiecuje pojawi sie kolejne how-to u mnie na stronie.

jutro pojadę do warsztatu od tubo zobaczymy co on powie, tym czasem po moich osobistych oględzinach sprawa wydaje się przesadzona, wzruszyło mnie to do głębi

 

tren o turbinie

 

smutek napełnia me serce
turbina umarła nie dmucha już więcej

pojazd jedzie ospale
bo turbo ma luzy na wale

cały dolot usyfiony w oleju
wszystkie rury się kleją

i jakby mało było tego kłopotu
to teraz regenerowana czy ze szrotu?


o taki na szybko, potem uzupełnię http://hcd-customdevices.pl/index.php/how-to/151-how-to-wymontowanie-turbiny-td27t


więc wygląda że rozpoczynam poszukiwania turbinki

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puki co mimo wielkich obaw turbo poszło do regeneracji, gdyby była jakaś używana turbina do obmacania w sensownej okolicy to bym pewnie ją zaatakował

 

najpierw przeprowadziłem wywiad z gościem, potem zrobiłem przegląd jego maszyn a na koniec wymacałem wszystkie graty na półkach :) , na hasło z mojej strony że gwarancja na regenerowane turbo to fikcja pokazał kilka turbin które ponoć same się popsuły, wyglądało to wszystko sensownie do tego co opowiadał, nie wciskał mi kitu .. albo się nie zorientowałem :) - więc turbo zostało

 

wygląda na to że luzy w moim są ok tylko uszczelniacze poszły, macałem nowa turbinkę wyglądało że ma takie same luzy.

cena 500 netto

umówiłem się że w pt odbiorę .. zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. kto wie może jako poeta więcej zarobie ....

wiem wyciągnąłem nowa z pudełka i ją obmacałem,

oglądałem też komplet uszczelek mówił ze coś koło 250 kosztują,

ja łatwym klientem nie jestem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierszyk OK !

Ale moje rurki za turbiną też są usyfione - widać, że spod obejm na chłodnicy powietrza zasysanego coś się sączy.

Moim zdaniem ten syf to idzie z odmy skrzyni korbowej.

Pucha piwa temu co zaadaptuje jakiś filt odmy z np. z BMW do Nissana !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem intensywnie o zmianie turbo ale ... tylko dla tego że nie mam silnika chodzącego jak trzeba w wersji nominalnej to nie - to potem dopiero jest zabawa znaleźć co jest nie tak jak jest już coś pozmieniane.

 

używki nie było w okolicy  żeby obejrzeć i tak wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem intensywnie o zmianie turbo ale ... tylko dla tego że nie mam silnika chodzącego jak trzeba w wersji nominalnej to nie - to potem dopiero jest zabawa znaleźć co jest nie tak jak jest już coś pozmieniane.

 

używki nie było w okolicy  żeby obejrzeć i tak wyszło

co tam u Ciebie? jakiś postęp z tym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli ... dużo innych rzeczy do roboty, dzisiaj założyłem i ustawiłem dokładnie ciśnienie jak podają 1,5mm/894mbar jutro się przejdę i zobaczymy czy różnica odczuwalna.


Badania przeprowadzone w laboratorium hcd pokazują iż ... turbo zdecydowanie szybciej się wkręca, przy ustawieniu zaworu nadmiarowego jak wyżej pompuje do 0,7bara, ewidentnie czuje się kopa przy niższych obrotach niż poprzednio.

Zgodnie z tym co ustaliliśmy wcześniej na jałowym nadal 0 barów, natomiast przy podgazowaniu bez obciążenia wskazówka wędruje w górę a poprzednio prawie wcale.

Przy mocnym budzie max 600°C

Średnio powyżej 3800rpm ciśnienie zaczyna powoli spadać - tu mnie zastanawia może ktoś sprawdzi jak jest u was, albo ktoś trafił na wykresy z hamowni dla tego silnika z naniesionym ciśnieniem doładowania.

Prędkość bez zmian 120 ledwo idzie.

 

tymczasem jeszcze raz chyba siądę i po przeliczam przełożenia skrzyni i dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...