Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wykres z hamowni - Problemy z kolorowym silnikiem TD27T


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może trafił na wykres / charakterystykę tego silnika z hamowani ? ... żebym miał z czym porównać.

no to sprawy się mają tak ... trochę koni uciekło .. trzeba będzie szukać, gdzie sugestie mile widziane.

mhamownia140318.jpg

Cos nie tak, na forum4x4 ktos mierzyl i wyszlo kolo 80 kuca na samych kolach seryjnym T2 2,7TD.

Moze poprostu ktos Ci srubka od dawki manipulowal i skrecona za bardzo.

Zobacz czy na regulacji linki gazu nie sa podkrecone obroty jalowe (bo jak ktos skrecil dawke na pompie to obroty spadly i musial podkrecic na lince), U mnie po podkreceniu dawki regulacja jest na minimum, obroty jalowe 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki to ja sam zakładalem sa z luzem,

nei wiem czy tam nikt nie krecił,

jezeli będzie tak że mam ta pompe zawieźć komus na biurko to wczesniej moge pogkręcić, ale narazi eto sie boje tam kręcić bo to ponoć wrazliwe.....

załozyłem watek na 4x4 tam jest tez solidna ekipa zobaczymy co powiedzą i za co mi sie dostanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IV 4250RPM i 124km/h tego nie da się oddzielić, nawet jak będzie V za dużo się nie zmieni.

Kręć śrubką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak ty to liczysz

4250 na IV > 124km/h

4250 na V > 149km/h

 

ja widzę różnice

 

na 4x4 chłopaki radzą sprawdzić / przestawić korektor dawki paliwa od doładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak ty to liczysz

4250 na IV > 124km/h

4250 na V > 149km/h

 

ja widzę różnice

 

na 4x4 chłopaki radzą sprawdzić / przestawić korektor dawki paliwa od doładowania

Patrzę na wynik z hamowni 4250 i 124km/h, maks osiągnięte bez oporów powietrza... do jazdy realnie będzie 3550 i 103 km/h, pewnie na piątce będzie ze 120km/h. Teraz zwiększysz moc, poprawisz Nm i będzie się tylko lepiej rozpędzał - chyba że tylko o to biega. Zmiana przełożeń i mocy da chyba lepszy efekt, takie mam wrażenie, ale może coś pokręciłem.

 

No i mają rację, tylko będzie więcej palił, musisz wybrać kompromis.

Przy elektronicznej nie ma tego problemu. Pytnie tylko co kto ogarnia, machanik z linką kusi, ale pompa Boscha z VW 1.9TDI jest opanowana na rynku, taka sam siedzi w ETI27.

 

Jak już podbijesz dawkę, pomyśl o IC, nie zaszkodzi.

Edytowane przez wojtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz pana Bogdana Podkańskiego z Nadarzyna ?

Byłem u niego i jestem bardzo mile zaskoczony.

Pompy na warsztacie z całej Polski bo jest to bardzo ceniony pompiarz.

Sprawdzanie, pomiary iregulacje mojego tyrana zajęły jakieś 3-4h

a zapłaciłem jakieś śmieszne grosze (50 pln ?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtus no chodzi tylko o to żeby silnik chodził jak ma chodzić, a nie na pół gwizdka

 

przed regeneracją turbiny wychodziło coś koło 12l/100km więc z tym więcej palił to nie strasz :P

 

nie znam żadnego pompiarza nigdy nie miałem z nimi doczynienia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku i jeszcze coś , było to ponad rok temu.

O tym gości to słyszałem od kilku znajomych same pozytywny,

no może po za terminami bo te ma dość długie.

Zaczynał ponoć w FSO a po godzinach w garażu dorabiał.

Teraz ma naprawdę nowoczesny i spory warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pod wpływem Waszej dyskusji zrobiłem na A4 test V max. mojego 2.7TD. Licznik doszedł prawie do 150km/h, a bujałem go ładnych parę minut. Przypuszczam, że licznik przekłamuje pokazując ok 10km/h za dużo (tak mi kiedyś pokazał GPS). Obroty silnika przy Vmax to ok 3800.

Jak depnę do dechy na luzie, to silnik wkręca się max do 4500 obr. Silnik ma przebieg 295tys.

 

@Hugh_h

Na ile obrotów wkręci Ci się silnik bez obciążenia?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5000 jak Nissan przykazał

 

A ja zawsze myślałem, że to mój silnik jest jakiś przyduszony, bo tylko do 4500 się kręci, ale jednak Vmax osiąga.

Jestem ciekaw, czemu tylko tyle? Pewnie jakiś fabryczny ogranicznik na pompie jest, bo TDI (ta sama mechanika silnika) wkręca się ponoć na 5500.

Kiedyś na jakimś australijskim forum NISSANa czytałem, że wtryskowe pompy mechaniczne w TD27 mają słabe ssanie paliwa (zwłaszcza te leciwe) i warto założyć elektryczną pompkę paliwa przed pompą wtryskową. Pisali, że można w ten sposób większą moc wyciągnąć z tego silnika. Od jakiegoś czasu planuję taki eksperyment, ale jakoś nie mogę się zabrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w td na pompie masz zderzaki które ustalaja min i max położenia .... i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj miałem ale ulewy nadeszły ... aczkolwiek ma obiekcję jak się to uda bo muszę chyba kręcić tylnym kołem ... żeby silnik obrócić,

przepchnąć auta się nie da bo kółko muszę odkręcić, ale to szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zdecydowanie ułatwi, ale kombinowałem może jakoś bardziej na szybko ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie masz racje,

a ja w zasadzie i tak muszę ją wyjąć i dorobić w końcu ta osłonę wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haaaaa! mam was! i tu właśnie przewagę mają łatwo demontowalne elektryczne wiatraki i moja cieniusieniunia (ok.1,5 cm) chłodnica ...niestety, wolałbym z tych udogodnień nie korzystać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haaa, zero pstryczka .... włączniczek termiczniuni na wężyczku do chłodniczki  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podzisiejszych oględzinach stwierdzam że pompa cieknie

jutro może sie uda sprawdzić gdzie, natomiast nic nie wskazuje na to aby to był któryś z wezyków - mokra jest tylko na samym dole i tylko jak silnik pracuje


Wygląda że kapie spod tej śruby na rozdzielaczu w która się wkręca czujnik do ustawiania kąta.


miałem wykręcić tą śrubę, i zobaczyć jaka tam jest podkładka/uszczelka bo jakaś jest natomiast śruba ma finezyjny łeb no i nic z tego,

więc chyba pompa jednak pojedzie do jakiegoś warsztatu,

 

Nie wiem jakie mamy różnice w aucie ale Dario88 nie jestem w stanie upchnąć tam twojego czujnika .. bez wykręcenia rozrusznika.

Mam wzór więc zaraz zajmę się robieniem swojego adaptera do ustawiania kąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no pewnie ze auto bez koła, inaczej to nie ma się co tam gnieść, nawet wężyki podkręcałem.

ale zastanawiam się czy brak mocy to kwestia kapania .. czy to insza inszość. bo zrobiłem mały eksperyment, a mianowicie na włączonym silniku poluzowałem śrubkę - korek co zamiast niej wkręcasz zegar, i jak zaczęło mi kapać odrobinę mocniej to od razu zauważalnie obroty spadły.

 

chciałem zanim wykręcę pompę sprawdzić jak jest ustawiona...


te używane do TD to jakoś ich mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...