Fergul11 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Wyjątek tylko potwierdza regułę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Jeżdżę w pracy Landcruserem 110 w automacie i nie wyobrażam sobie aby ten klocek był w manualu, 5L diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Przekroczyłem 65 lat życia, do tej pory wszystkie samochody miały skrzynie biegów manualne, syn i synowa mają samochody w automacie, więc postanowiłem też sobie z taką skrzynią sprezentować, prawdopodobnie będę zadowolony Sto lat Klepa Tylko kilka latek różnicy A co do automatu,jeździłem trochę automatem.Mietek,bus i powiem nigdy więcej.Lubię mieć coś w ręce i cieszyć się z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Sto lat Klepa Tylko kilka latek różnicy A co do automatu,jeździłem trochę automatem.Mietek,bus i powiem nigdy więcej.Lubię mieć coś w ręce i cieszyć się z tego Ja tylko od siebie dodam,że czasem negatywna opinia na temat automatu bierze się z tego, że w wielu autach(nawet całkiem nowych) montowane są "udawane" skrzynie automatyczne. To znaczy skrzynia jest całkowicie manualna, tylko komputer steruje sprzęgłem. Tego typu są przykładowo wszystkie skrzynie EGS montowane w Citroenach, oraz zazwyczaj właśnie skrzynie automatyczne montowane w busach,ciężarówkach, ciągnikach. Komputer nigdy nie steruje sprzęgłem tak dobrze jak człowiek,więc ludzie narzekają na szarpanie przy zmianie biegów w takiej skrzyni - i przez to niechęć do automatów. A wystarczy się przejechać autem które ma skrzynie z przekładnią mocy zamiast sprzęgła i od razu większość lubi automat - zmiany biegów są niewyczuwalne, ja już długo jeżdżę manualami a nie potrafiłbym tak płynnie zmienić biegu jak taka skrzynia. A co do radości zmiany biegów - ostatnio miałem pożyczoną na tydzień Toyotę GT86 - sportowe szybkie autko. Tam bym w życiu nie chciał automatu - przyjemność przyspieszania jak silnik dochodzi do 8 tysięcy obrotów i wtedy wrzucania kolejnego biegu jest po prostu niesamowita(polecam!), ale na codzień,jeżdżąc do pracy....meh,nie widzę nic przyjemnego w zmienianiu jedynka-dwójka-jedynka-dwójka-jedynka-dwójka podczas wolnej jazdy po mieście ;-) ALE - co kto lubi,ja nikomu nie mówię czym ma jeździć ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Oj nie zgodzę się - jechałem parę dni temu Audi A6 ze skrzynią S-tronic 7 biegów czyyyyyli zdaje się odpowiednik DSG i nie czułem kiedy biegi się zmieniają - działała płynniej niż CVT i przekładnia hydrokinetyczna. Bo ona ma podwójne sprzęgło ;-) Więc Ty jedziesz na jedynce, a skrzynia ma już drugi bieg przygotowany - więc zmiana też będzie płynna. Ale DSG to jest raczej wyjątek niż reguła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 .Lubię mieć coś w ręce i cieszyć się z tego Rozumie ,że kobieta ... Ale ja też jak Ty wolę manuala . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.