Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 117KM Jaki jest luz zaworowy??


Gość damianko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcesz regulować ? Raczej nie dasz rady - luz regulowany płytkami regulacyjnymi tzw. szklankami. Robota raczej dla wypecjalizowanego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Regulacja płytkami nie jest wcale skomplikowana. Obawiam się jedynie tego że trzeba demontować wałki rozrządu i przy okazji rozpinać łańcuch. Ale najlepiej sprawdzić czy jest to konieczne. Też szukałem jakie są luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem informacji na ten temat. 


Pogrzebałem i znalazłem luz zaworowy dla silnika HR16DE ale nie jestem pewny czy to akurat do silnika 117KM czy 115KM ale podejrzewam że w obu przypadkach jest taki sam tak więc:

Intake cold 0.26 - 0.34 (0.010 - 0.013) hot 0.304 - 0.416 (0.012 - 0.016)

Exhaust cold  0.29 - 0.37 (0.011 - 0.014) hot 0.308 - 0.432 (0.012 - 0.017)

 

cold :Approximately 20°C (68°F)

 

hot :Approximately 80°C (176°F)

Dane pochodzą z książki servis manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występują dwa rodzaje regulacji płytki bez problemu - tanio, natomiast szklankami wredna robota - dokładny pomiar nowe szklanki rozbieranie wałka...... duże koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko osobiście spotkałem się z regulacją płytkami tylko w motocyklach natomiast w autach japońskich szklankami. Ale mogę się mylić jeśli tak to poprawcie mnie,wiem że subaru ma silniki (EJ20) z regulacja na szklankach. z książki serwisowej jasno wynika że silnik 1.6 w qq ma regulacje w ten sam sposób, mniej korzystny ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dawno pytałem o szklanki  w ASO to krzykneli z rabatem moim 2500zł  :|

A pies ganiał te szklanki  :thumbsdown:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta cena to chyba za cały komplet takich szklanek a raczej rzadko się zdarza że trzeba by było wymienić wszystkie. Zawsze można poprzekładać szklanki i ewentualnie dokupić brakujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same szklanki kupuje się w "normalnych" sklepach za połowę tego co w aso  :jump:  szklanki występują również w silnikach renault-a a jak wiadomo nissan to renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szklanki dobiera się pod dany silnik i w zależności jakie wymiary szklanek są nam potrzebne. Trzeba tylko trochę poszukać w internecie lub zapytać jakiegoś znajomego mechanika. Z ciekawości zapytam czy silnik HR16DE jest montowany w jakichś autach renault czy ten koncern nie ma włanej odmiany silnika 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HR16DE nie był i nie jest montowany w samochodach Renault.

Ale za to w Rosji otworzyli linie produkcyjną tego silnika i trafi on do nowych modeli Łada !

A i ma podobno być montowany w Daci Duster.

Ale jak przyjdzie u mnie do wymiany szklanek a nie tak prędko to nastąpi bo u mnie szklanki zalewane są  M1 5W50 co nie spływa tak szybko  jak 5W30 to kupie szklanki oryginale Japońskie.

http://www.aichikikai.co.jp/en/products/engine/index.html

Bo ja doskonale wiem czym pachnie temat zamiennik, nawet trzymający wymiary oryginału :)  

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą w 100 % są rzeczy na których  nie powinno się oszczędzać jeśli chodzi o tak ważne podzespoły silnika, bo taka pseudo oszczędność w ostatecznym rozrachunku wychodzi znacznie drożej. Odnośnie oleju to ja zalewam 5W40 ale sprawdzać luzy zaworowe będę troszeczkę częściej niż jak podaje producent ze względu na instalację LPG ale to już temat na inny dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia producenci podają aby wymianiać olej co ok  30 tys km ale ja mam odmienne zdanie na ten temat ja osobiście zmieniam olej co 10-15 tys km gdyż olej traci swoje właciwości. Olej wymieniam sam więc mogę trochę zaoszczędzić, ponieważ płacę tylko za olej i filtry. Pozatym oleje często są gorszej jakości (są podrabiane) przynajmniej te najbardziej popularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam co 10.000 ale jeśli słyszę głośniejsza prace klawiatury to zlewam i wlewam nowy u mnie nie ma zmiłuj wole wymienić olej jak reperować silnik!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 5W40 lepszy jak ten tyfus 5W30 który ucieka ze szklanek bardzo szybko .

Edek01 napisz wreszcie do inżynierów Nissana, że są debilami proponując olej 5W30 i przestań nas zamęczać swą obsesją na temat M1 5W50!

Albo się lecz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yan jeśli działa ci na nerwy czym zalewam silnik to pomiń te info nie czytaj po co się irytować  :D

A odnośnie 5W30 to nie tylko zaleca ten tyfus Nissan jest wielu producentów samochodów co to zaleca !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co takie ostre słowa, Każdy może na tym forum wypowiedzieć swoje zdanie. Ale odnoszę wrażenie  że rozmowa zchodzi na trochę inny temat. W temacie jest luz zaworowy w qq 117KM, wcześniej napisałem jego wartość więc można zamknąć temat a jak chcemy porozmawiac na temat rodzajów olejów i częstotliwości ich wymian powinniśmy zacząć rozmowę w innym dziale.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztuje takie sprawdzenie luzu zaworowego czy jest to jakas skomplikowana operacja ? Bylem kiedys w Nissanie w Bremen i sie zapytalem jak to jest to powiedzial mi Pan " a czemu chcesz to sprawdzic? Jesli nie grzechocze silnik i ladnie miekko sie wkreca to wszystko jest ok" Jak powiedzialem mu ,ze mam LPG to powiedzial "trzeba zachowac szczegolna ostroznosc" Zapomnialem zapytac sie na czym polega sprawdzanie czy tylko na akustycznej ocenie ...i cene takiej uslugi.

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mawia mój mechanik żywot popychaczy hydraulicznych zależy od oleju jakim jest silnik zalewany !

Sprawdzanie popychaczy hydraulicznych  

Jedną z najprostszych, a zarazem dającą satysfakcjonujący efekt kontroli popychacza hydraulicznego, którą można wykonać bez dodatkowych narzędzi jest próba ściśnięcia popychacza ręką. Napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć z dużym wysiłkiem. Przy próbie tej należy zwrócić wyjątkową uwagę na olej, który może wytrysnąć przez kanały olejowe. Jeżeli napełniony element hydrauliczny daje się ścisnąć ręcznie przy użyciu relatywnie małej siły, kwalifikuje się on do wymiany.

 

Mi w ASO powiedzieli że jak będą stukać na rozgrzanym  silniku to trzeba przyjechać koszt dla mnie mnie po zniżkach takiego sprawdzenia to wyliczyli na 100zł !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , dobrze wiedziec ,ze to koszt nie duzy (diagnoza) i warto co jakies 30-40tys to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek, ale przecież w Twoim 1.6 nie ma popychaczy hydraulicznych. W twoim silniku zawory są sterowane mechanicznie a luz juz regulowany tzw. szklankami. Nic dziwnego, że sprawdzenie wycenili na 100 PLN, bo sprawdzenie w Twoim przypadku polega jedynie na "osłuchaniu" pracy zaworów. Sama regulacja jest czasochłona i dość kosztowna. Z drugiej strony układ jest skonstuowany tak, że okresowa regulacja nie jest potrzebna. Realizuje się ją wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger w HR16DE są popychacze hydrauliczne -SZKLANKI- i takowe mam  :D

W serwisie ASO powiedzieli jeśli zaczną stukać na rozgrzanym silniku Pan przyjedzie my sprawdzamy za 100zł i mówią czy do wymiany czy nie !

Pewnie zdejmują pokrywę zaworów za te 100zł i sprawdzają każdy z osobna ma luz i loto no to do wymiany!

Tu się znajdują i tak wyglądaj te szklanki a jak to mechanik powiedział o ich żywotności to im lepszy olej tym ich żywotność dłuższa :)   

Co do osłuchiwania silnika to ja osłuchuje po trasie zatrzymuje na parkingu luzuje i nasłuchuje psychol ze mnie ale co poradzić  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie te hudrauliczne popychacze widzisz na schemacie, który zamieściłeś ? Na szklanki napierają bezpośrednio krzywki wałka rozrządu. Nie tu nie żadnej hydrauliki. Olej to smaruje, to fakt. Ale sterowania hydraulicznego w tym silniku nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...