Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ 117KM Jaki jest luz zaworowy??


Gość damianko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I dodam jeszcze jedno silnik HR16DE nie jest ciasno pasowany !!!!!

Taką informacje dostałem z trzech ASO 

Z tym olejem rzadkim chodzi o wąskie kanały olejowe ,olej rzadki szybciej dociera i jest szybsze smarowanie !!

Ja tam za chiny ludowe bym nie nalał 0W20 zerowy film olejowy= zero ochrony części  :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luźno spasowane silniki to były w Polonezach a teraz w Daciach i Ładach. Wszystkie nowoczesne silniki są ciasno spasowane a japońskie w szczególności. Nie wierz tym bajkopisarzom z Twojego ASO, bo widzę oni tak się znają na Nissanach jak ja na Messerschmittach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest w mr20de ?

 

Ponawiam pytanie :)

Czy jest to taki sam silnik (1.6) tylko wieksza poj. ?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger zadzwoń do swojego ASO i jak dodzwonisz się na serwis mechaniczny to poproś kumatego mechanika i zobaczysz co ci powie czy ciasno czy luźno pasowany  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze swoim ASO wielokrotnie na temat benzynowych silników w Nissanach. Zawsze słyszałem, że to precyzyjne ciasno spasowane jednostki w których że względu na wariator zmiennych faz rozrządu nie powinno się eksperymentować z bardziej lepkimi olejami niż zalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie :)

Czy jest to taki sam silnik (1.6) tylko wieksza poj. ?

Pierwszy to HR16DE drugi MR20DE .

Na zdjęciu widać pięknie szklaneczki w pierwszym i drugim  :) 

Dla mnie to one są bardzo podobne technicznie nawet stwierdzę że takie same tylko inna osłona górna silnika z emblematem Nissan !

 

​Ranger to u mnie w  3 ASO Warszawie psychole mechanicy pracują bo nie widzą przeciwwskazań do lania mego oleju  :bezradny: 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edziu,możesz nawet rzepakowego nalać i w serwisie powiedzą że dobry.Który z nich zna specyfikację olejów i potrafi to rozróżnić ?Przyniosłeś swój olej to naleją! Panie ?,a dobry ten olej?Dobry proszę pana,dobry!

A to że ten olej nie pasi do tego silnika to już im się nie chce na ten temat rozmawiać.Każdy wytwórca daje metryczkę z zaleceniami do swojego wyrobu,a to że Tobie pasuje stosowanie takiego ,to go stosuj.Nikt za to po łapach bił Cie nie będzie,ani nikt nie będzie wyciągał bebechów z Twojego silnika,tylko po to aby coś udowodnić.Tylko na Boga nie upieraj się ,że Nissan jest w błędzie zalecając stosowanie takich ,a nie innych olei ,a Ty masz słuszną rację bo wiesz lepiej!


I zakończcie te jałową dyskusję bo temat jest o luzie zaworowym a nie o specyfikacjach olejowych .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztuje takie sprawdzenie luzu zaworowego czy jest to jakas skomplikowana operacja ? Bylem kiedys w Nissanie w Bremen i sie zapytalem jak to jest to powiedzial mi Pan " a czemu chcesz to sprawdzic? Jesli nie grzechocze silnik i ladnie miekko sie wkreca to wszystko jest ok" Jak powiedzialem mu ,ze mam LPG to powiedzial "trzeba zachowac szczegolna ostroznosc" Zapomnialem zapytac sie na czym polega sprawdzanie czy tylko na akustycznej ocenie ...i cene takiej uslugi.

 

Poszukaj w kąciku TIIDY. Tam już ktoś opisywał problemy z zaworami przy gazie. Nasz kolega z działu Note ma taki sam silnik. Po 150 tys. w tym lwia część na gazie, regulacja nie była potrzebna. Ale same zawory wydechowe uległy wypaleniu. Na szczęście są zamienniki bo ceny oryginalnych są nie do zniesienia.... Ale zamienniki nie są łatwo dostępne. Generalnie silnik 1.6 HR16DE został uznany za źle znoszący zasilanie gazem, co oczywiście nie oznacza, że nie da się bezproblemowo na gazie jeździć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że te szklanki, wałki będą jeszcze działały bez zarzutu z 10 lat po tym jak już sprzedacie swoje auta, bez względu na zastosowany olej. Poza silnikiem rotacyjnym w RX'ie to nie słyszałem jeszcze o remontach silników w Japończykach. Dlatego właśnie zawsze je kupuję :)

 

Wysłano z Nokia Lumia 925

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko ty lepiej byś napisał czy te dwa silniki to ciasno pasowane czy luźno bo zdania podzielone :D  

A mnie to ryra! Mam instrukcję i tego się trzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że te szklanki, wałki będą jeszcze działały bez zarzutu z 10 lat po tym jak już sprzedacie swoje auta, bez względu na zastosowany olej. Poza silnikiem rotacyjnym w RX'ie to nie słyszałem jeszcze o remontach silników w Japończykach. Dlatego właśnie zawsze je kupuję :)

 

Wysłano z Nokia Lumia 925

A ja mam wrażenie, po pracy mojego silnika na biegu jałowym że ten to pochodzi z 20lat w tej samej budzie bo zakonserwowana fest  :D

 

 

A mnie to ryra! Mam instrukcję i tego się trzymam.

Jacko jak ci to Ryra to co się czepiasz jak rozmawiamy sobie z Rangerem o szklaneczkach hydraulice, ciasnych silnikach i jakim olejem zalewane są te szklaneczki  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem,bonie mówicie na temat w temacie,a poza tym próbujesz wcisnąć każdemu swoje przekonanie ,że wiesz lepiej...lepiej niż fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko ja nie wiem lepiej jak fabryka i nic nikomu nie wciskam  :D

A co ja poradzę na to ze ja bardzo lubię zalewać silniki moim ulubienym olejem  :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BarracuDa w 2.0 jest regulacja płytkami. Tak mi gazownik powiedział.

Ranger nie latam po innych działach na forum i nie moge namierzyć tematu. Możesz podrzucić link do tej Tidy. Czy w tej Tidzie siedzi 2.0 czy 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BarracuDa w 2.0 jest regulacja płytkami. Tak mi gazownik powiedział.

 

 

To samo powiedzial mi mechanik z nissana. Plytki czyli po naszemu szklanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baracuda,płytka to jest płytka i wygląda tak:

07550rys_zps970f435b.jpg

Służy do regulacji luzu zaworowego.

A szklanka inaczej popychacz zaworu wygląda tak:

01df63c98efa64a2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niech mi ktoś teraz powie czy u mnie są te płytki na szklankach czy nie???

Bo jedni przez telefon w serwisie mówią że są a drudzy że nie  :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek,ręce przy Tobie opadają.Masz popychacze hydrauliczne??? Jeżeli tak to nie masz płytek.Jeżeli masz popychacze mechaniczne to masz płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko jedni spece mówią jak ASO że hydrauliczne :D

Natomiast Ranger pisze że mam mechaniczne  :wacko:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...